Az első és a második rész után egy harmadik gyűjteményre való is összegyűlt az ingatlanszakmából származó anekdotákból. Lássuk a friss termést az általatok küldött kommentekből, sztorikból, aranyköpésekből, linkekből!

 

Velem is kizárólagos szerződést akart kötni egy ingatlanos. Én azt mondtam, rendben, de tegyünk a szerződés végére egy záradékot, hogy amennyiben 90 napon belül nem hoz vevőt, akkor kártérítést fizet, mivel engem hátráltat egy esetleges általam szerzett vevővel kötött egyezségben. A záradékot persze nem irta alá, hanem gyorsan pakolt és elment.

(Kovács Ernő - komment a Kizárólagos szerződésnél akkor is fizetnem kell az ingatlanosnak, ha én szerzem a vevőt? poszthoz)

 

Amikor még jól ment a cégemnek, szóba jött, hogy egy örökölt telken jó lenne cégszékházat építtetni.

ÉPÍTÉSZ 1: Az épületet leszarta, mint olyan - azt mondta, az nem lényeges - hanem sokkal fontosabb az, hogy milyen kapcsolatokon keresztül lehet hamarább építési, közüzemi, ilyen-olyan engedélyekhez jutni, kit kell megkenni, mennyivel, stb. Az épület meg majd megépül - az nem probléma - az engedélyek a fontosak és azt ő jutányosan el tudja intézni.

ÉPÍTÉSZ 2: 2 héten belül 3D-s tervrajzokkal állt elő - csak helikopter-leszálló nem volt a tetőn (de a helyét betervezte, hátha majd kell) - viszont földalatti teremgarázs (a 3.500 m2-es telken) az például volt. Amikor kérdeztük, hogy szerinte ez mennyibe fog kerülni, azt mondta, hogy ő művészember - az anyagiakkal a könyvelője szokott foglalkozni.

ÉPÍTÉSZ 3: Ő azt mondta (telefonon, később levélben) - hogy a terep (telek)-felmérési kiszállás náluk cca. 250 dollárnak megfelelő pénz (ezért fotókat is készítenek) - az előtervek viszont darabonként 1.000 dollárba kerülnek. A megrendelő által igényelt komolyabb módosítások darabonként cirka 300-350 dollárba fájnak. Megvalósítás (terv-megrendelés) esetén, ezek az összegek beszámításra kerülnek - különben nem visszatéritendőek.

Jaaa, még valami: a (megrendelő által kifizetett !!!) előtervek NEM hasznosíthatóak fel egy másik iroda által tervezett épülethez !!!!

(Ronald)

 

Nekem pár éve egy ingatlanügynök mutatta az egyik Budaörsi úti lakást, aminek modern, szigeteléses ablakai voltak: "Nézze, semmi sem hallatszik be az utcáról!" (Értsd, gyakorlatilag 10 méterre az ablaktól zajlott a teljes délutáni M7/M1-es csúcsforgalom.) Mondtam neki: "Persze, becsukva tényleg nem hallatszik szinte semmi. De ha szellőztetni akarok és kinyitom az ablakot, akkor mi már csak ilyen hangosan tudunk beszélni!" – az utolsó szavakat már kiabáltam. Ne, erre egy szót sem tudott mondani. ;)

(bestpixel)

 

- jó napot, érdekelne ez a telek csak kevés információ van róla.
- rendben, de nem tudok sokkal többet mint a hirdetésben van.
- csak az érdekelne a falu melyik részén van.
- nem tudom, sose jártam ott (!!!)
- belterület vagy külterület?
- fogalmam sincs.
- villany, víz van?
- fogalmam sincs.

(Norv)

 

Hirdetés szövege: a lakás egy parkra néz. Hát nem tudom hol van park a VII. ker Nefelejcs utcában, de megnézzük. Az udvari lakás nappalija eredetileg ablaktalan helyiség, aminek a szomszéd foghíj felé a tűzfalon vágtak egy illegális ablakot.

Kérdezem az ingatlanost hogy ez miért parkra néző? Azt mondja: hát ez most foghíj telek, de ha majd épül rá ház, akkor arra 10% beépíthetőség vonatkozik (itt kezdtem röhögni), tehát biztos hogy a kertjére fog nézni a lakás.

10% beépíthetőség Budapesti foghíjon? Sajnos nem amatőrnek magyarázta, így gyorsan elköszöntünk.

(Norv)

 

A végére pedig egy igazi csemege, egy lakás amit a kísértetek miatt nem lehetett eladni. Lássuk kimazsolázva a lényeget ebből a terjedelmes cikkből:

V. Gabriellát is üldözte a balszerencse, amikor a szüleitől örökölt belvárosi, előkelő, nagypolgári lakását akarta értékesíteni. Nem talált magyarázatot arra, hogy a jelentkező érdeklődők az utolsó pillanatban rendre visszaléptek. (...) Egy ismerősén keresztül jutott el Kovács „Magyar” Andráshoz, aki hosszú évek óta segít visszavezetni az itt rekedt szellemeket. Az ország „táltosa” megállapította, hogy három szellem tartózkodik a lakásban, aztán egy speciális visszaengedési szertartás levezénylésével megszabadította az ingatlant a jogtalan lakóktól. Egy héttel a visszaengedés után pedig elkelt a lakás.

A cikkben aztán maga a "szakértő" is megszólal:

"Nagyon szokványos jelenség, hogy egy lakásban szellemek is laknak. A magyar otthonokban statisztikailag három szellem jelenléte a gyakori. Húszéves tapasztalatom alapján pedig mondhatom: ez a magyarázat átlagosan sokkal inkább elfogadott, mint a földsugárzás, vagy a vízerek jelenléte. A hozzám forduló panaszosok nagy többsége szellemekről tesz bejelentést, és ezért tízszer több visszaengedést végzünk, mint mondjuk vízérmérést, amit tudományosan is igazoltak már."

Hát így van ez...

 

És persze a lényeg: jöhetnek a további ötletek, történetek, linkek kommentben vagy mailben!

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: ingatlanos anekdoták

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr413306591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekkerjoz 2011.10.17. 09:53:30

Az építész 3. mindenben korrekt volt (@Ronald)

Yoss 2011.10.17. 10:50:23

Azért az nem teljesen korrekt, hogy egy kifizettetett előtervet ne használhasson fel a vevő akármire. Ha megvette, az övé.

Scala 2011.10.17. 11:00:05

Én "Építész 2"-vel találkoztam már! Létezik! :-)

Egy korábbi tulajdonos öngyilkossága miatt, pedig teljes lakásfelújítás meghiúsulásáról számolt be egy vízszerelő. Mindenki szívott ott, szivárogtak a csövek, kiégett a mosógép, nem száradt a tapéta, kidőlt a helyéről a szabályosan beillesztett teraszablak... a brigádok arra jutottak, hogy könyörögnek a megrendelő tulajdonos fiatal házaspárnak, hogy hívjanak egy papot! Ekkor jött a legvénebb szomszéd, aki megmutatta, hogy a kettővel előtti tulajdonos hova akasztotta fel magát... bizony-bizony, csak nem viccelni a testetlenekkel! ;-)

Szelid sunmalac 2011.10.17. 11:05:06

@Scala: Az ilyen szellemeket jol picsan rugnam! Ha mar volt olyan hulye, hogy felakasztja magat, akkor miert ekora paraszt, hogy az elokeet szivatja?! Utalom az ilyen kocsogoket! Aztan csodalkoznak, ha utaljak a szellemeket!

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.10.17. 11:14:14

fúú a legelső nagyon megmondta, nem semmi.

az utolsó facepalm díjas, a többi elég mindennapos.

ergerberger 2011.10.17. 11:22:46

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

Kurvára ideje lenne megállítani a szellem kisebbség túlkapásait!

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.10.17. 12:12:26

Megnézném én azt a szellemet, miféle szerzet! Hol dolgozik, van-e bejelentett lakása, satöbbi, satöbbi. Mindamellett ha elfogjuk azt a szellemet, először is kipofozzuk, aztán vasra verve bekísérjük a vármegye házára!

SzuperKiraly 2011.10.17. 12:18:21

Én laktam olyan rossz albérletben, hogy ha az a lakásom lett volna, akkor felakasztom magam.

És az előző tulajdonosok öngyilkosságával kapcsolatban is megértő lennék.

polly graph 2011.10.17. 12:32:56

Vettünk egy lakást néhány éve, ami hasonlóan "vonzza a bajt", mint a Scala által leírt sztoriban.

Bár szinte teljesen felújítottuk, ami elromolhatott, az elromlik benne, jellemzően mindig a legrosszabbkor. Pl. a zuhanypanel kiszakadt a falból, amikor pár napig nem voltunk ott és elfolyt vagy 30 köbméter víz, az átfolyós vízmelegítő akkor romlott el totálisan, amikor minden gázszerelő elérhetetlen volt a fűtésidény kezdetén stb. stb. Ezek után akár azt is el tudom képzelni, hogy valaki fellógatta magát a gázcsőre.

Szelid sunmalac 2011.10.17. 12:40:52

@polly graph: Ilyenkor a szellem visszatartja a szerelot. Meg az is lehet, hogy agyba bujik vele, olyan elvetemult!

Amugy meg a szellemeket is siman APEH vizsgalat ala vonnam! Ott lakik a lakasban, berleti dijat nem fizet, se rezsit, megis mire megy akkor love?!

ronyó 2011.10.17. 12:49:50

Készülünk a szerződésre, de előtte tisztázzuk, hogy ugye semmi sem változott a tulajdoni lapon.
Kolleganő: - És az édesapja is el tud jönni a szerződésre?
Eladóm: - Az édesapám vasárnap meghalt, így már nem haszonélvező.
Kolleganő: - Ez szuper!!!

:O

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 13:04:21

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: És a tulajt is felnyomnám, mert tuti nem nyilatkozott róla a népszámlálási kérdőívben.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.10.17. 13:08:20

Ó, az én történetem is bekerült a válogatásba. Teljesen meg vagyok hatódva – hüpp! Végre, megvalósult az álmom: híres lettem. Köszönöm neked Dicső Urbanista! ;)))

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.17. 13:09:16

@cs (mi más): Ez szép. 2,5 misiért megveszed, majd ügyvéddel felszólítod a férjet, hogy mit választ:
- beköltözöl a felébe;
- kifizeti a te feled havi bérleti díját.
Ha elég gátlástalan vagy, előbb-utóbb birtokon belül vagy, csak alkoholmennyiség kérdése az egész.

Perillustris 2011.10.17. 13:22:10

A Budaörsi úti esetet nem értem, miért került ide. A beküldő tudta, hová megy, nem? Mit várt? Hogy szellőztetésnél elterelik a forgalmat?

aha, persze 2011.10.17. 13:40:37

@ekkerjoz: A 3. építész szerintem is totálisan korrekt volt. Ennek így kell működnie, csak az csodálkozhat ezen, aki még soha nem tervezett megrednelésre.

aha, persze 2011.10.17. 13:41:41

@Yoss: Nem, nem, nem vette meg a megrendelő! Csak kifizette a munkadíjat: a munkaórákat, a tervezést (ötletelést), satöbbi.

penelope garcia 2011.10.17. 13:42:09

"ezért tízszer több visszaengedést végzünk, mint mondjuk vízérmérést, amit tudományosan is igazoltak már"
Mármint mit igazoltak tudományosan? Mert ebből a mondatból az derül ki, hogy azt igazolták (tudományosan, ofkorsz), hogy ők tízszer több szellemzargatást végeznek, mint vizezést.
Talán nem is véletlen ez a fajta megfogalmazás, hiszen nyilván EZ igazolható. Tudományosan.

Gazz 2011.10.17. 13:47:18

A szellemek állítólag szeretik a gatyamadzagot.
Apróra vágva, csizmaszárba töltve, megköpködve, célszemély levesébe belekeverve.

penelope garcia 2011.10.17. 13:47:56

"Megteheti, hogy nem fizet a másik feléért, kisemmizi és kész."
Mészáros Tímea mélységesen szégyellheti magát ezért a mondatért.

gyilkos fűegér 2011.10.17. 13:52:51

@penelope garcia:

Nem találtam meg a neten, hogy pontosan melyik király és melyik udvari csillagásza között zajlott le az alábbi épületes párbeszéd, de a sztori jó:

"-Ha én magam parancsolom, akkor sem tudja megidézni a szellemeket?
- Ha Felséged parancsolja, természetesen meg tudom őket idézni. Csak nem jelennek meg."

ZON 2011.10.17. 13:59:56

Egy ügyvédnő ismerősöm üzleti célból vett egy telket Nyíregyháza-Sóstón. Pár hónap múlva meghirdette (ez 2004 körül lehetett,pörgött a piac) jókora felárral.Jön hozzám pár nap múlva:
-ZON, lehet hogy mellényúltam a telekkel? Három napja megjelent a hirdetés, és egy telefon se jött.
Na, ezen segíthetünk, gondoltam. Rejtett számmal, durván elváltoztatott hangon (kb.mint ahogy Fábry utánozza a romák beszédét)felhívtam.Elmondattam a méretet, fekvést,beépíthetőséget, nagyon ígéretesnek nyilvánítottam.A végén megkérdeztem:
-Remélem, jól olvastam, hogy az ingatlan a CSIKLÓ utcában található?
Döbbenet a telefon másik végén: -Nem, SIKLÓ utca.
-Ó, köszönöm, akkor tárgytalan.
Letettem.
Öt perc múlva beviharzik a csaj hozzám (egy folyosón volt az irodánk) lila fejjel:
-Nem fogod elhinni mi történt! Felhívott valami retek cigány a telek miatt, és azért nem érdekli, mert nem Csikló utca!
Mire én a roma hangon : Ne tessék mondani !
Először nagyon mérges volt, de aztán ő is röhögött, és mesélte a sztorit mindenkinek.

is 2011.10.17. 14:32:50

@aha, persze: értem én, hogy szerzői jog, de akkor tessék már egy olyan árat mondani, amiben annak a felhasználása is benne van. az informatikában a programozó is szerzői joggal védett dolgot készít, de ha megpróbálná, hogy akkor majd csk ő fejleszthet tovább egy általa megírt kódot, rögtön korrupciót kiáltanának (állami megrendelő) vagy ha olyan a megrendelő, akkor küldené az ukrán elbeszélgetőcsoportot. nem a rabszolgái vagyunk a tisztelt építőművész uraknak/hölgyeknek.

Perillustris 2011.10.17. 14:39:18

@is: Márpedig az IT-ben igenis létező dolog, hogy a fejlesztő nem engedi továbbírni a kódját, csak az adott program használatát és támogatását biztosítja, nyilván az esetleg kért - általa elvégzendő - fejlesztésekkel. Persze havi vagy éves díjért.

Ha a program komplex, és a mindennapi gyártásban kulcsfontosságú, akkor jó eséllyek a megrendelő sem kockáztatja, hogy újrakezdjen mással. Természetesen egy egészséges árig.

aha, persze 2011.10.17. 14:52:55

@is:
Fordítva: mi tervezők (nem csak az építészetben) nem vagyunk a tisztelt megrendelők rabszolgái.

Szerinted reális, hogy készíttess magadnak 500.000-ért öltönyt, aztán elkérd a szabásmintát, hogy "Köszi, a következőt mással csináltatom meg, húszezerért"?

Ezek egyedi dolgok. És összetettebb munka, mint pl a szakács munkája. Bár, le lehet nézni a sebészt is, mert mit csinál: vág egy lyukat rajtad, helyreteszi a dolgokat, aztán megy kimosakodni.

ekkerjoz 2011.10.17. 15:53:32

Egy állapotrögzítő terv, földmérővel, szintkottával, helyszínrajzzal 50 rugóért nagyon olcsó.
Előtervek alatt érthetsz szintenkénti alaprajzot, homlokzatokat, metszeteket, elektromos erőátviteli, gépészeti sémát, épület tömegvázlatot, látványtervet, mindez 200 ezerért ingyen van.
Az építész 3. ugyanis ezek alapján képes tervezői költségvetést számítani, és nyilván a komplett kiviteli szintű doksi megrendelése esetén az előkészítő munka költségeit a végszámlából elengedi.

Ezért mondom, hogy teljesen korrekt. Nem tudom, mikor árak ezek, de tíz éve is olcsónak számítottak.
Tulajdonképpen csak méretarány különbség van egy engedélyes szintű doksi és egy előzetes vázlat között.

Nyilvánvaló, hogy ezek után építész 3.-nak nincsen kedve a saját munkáját más kolléga neve alatt viszontlátni.

KenSentMe 2011.10.17. 16:39:42

Igazából Roland esetét az építészekkel cakkompakk nem értem.. jó, tanulágos, de az egészben nincs semmi borzasztó. Nyilván egyik építész sem hal éhen, mind a három valós igényeket szolgál ki, mindegyiknek megvannak az erősségei és a gyengeségei (ha valakinek gyorsan kell egy épület, ha valakinek jobban számít a minőség az árnál, ha valakinek.. ). Az árakat én nem tudom megítélni a 3. ajánlatnál, de első olvasásra is nyilvánvaló, hogy ha az ember a szakmai tudása legjavát beleadva létrehoz valamit, akkor nem szeretné, ha a projekt jövedelmezőbb részét valami néger végezné el helyette töredékáron...

Aki ezen felháborodik, az szerintem nem korrekt. Ezeket a "legyél tökéletes, és dolgozz lehetőleg ingyen" típusú embereket jobb messzire elkerülni.

Norv 2011.10.17. 17:24:34

Először is köszi hogy kiraktátok a kommentjeimet :D

Az építészes megjegyzéshez csak annyit, hogy a többi kommentelővel értek egyet. Építész 1 kétlábbal a földön, sokan vannak akik ilyet keresnek (szeretnék egy családi házat de holnapra legyen kész, nehogy már 4-5 hónap legyen az engedélyezés).

Építész 2 művészlélek más tészta, de hát vannak ilyenek, és akinek fontos hogy a háza bekerüljön a 'Szép Házak'ba vagy egyéb sajtótermékbe biztos elviseli a művészurat.

A harmadik pedig: így leírásra egy komoly építészirodának tűnik. A leírás szerint nem családi házat akart terveztetni Roland hanem cégszékházat, az biztos hogy nem 100 m2. 50.000 Ft-nak a nagy része a geodétáé hogy felvonuljon műszerekkel, és ez amúgy is kell minden tervezéshez. A vázlatterv (amint azt az előttem szóló is említette) már majdnem engedélyezési terv, hiszen ha ki van találva a ház már csak a formai követelményeknek kell eleget tenni, és ha mondjuk 500-1000 m2-es épületről beszélünk mint cégszékház, akkor 2-300.000 Ft egyáltalán nem sok. Gondolom kér még valamennyit az engedélyezési tervért. Az hogy az áttervezésekért pénzt kér azt jelenti hogy gyakorlott, sok építész befürdik azzal hogy már a 20. variációt készíti a megrendelőnek, ugyanannyi pénzért. Azt gondolom hogy fix összeg esetén is van benne áttervezés, hiszen lehet hogy nem tetszik a megrendelőnek amit csinált az építész, de ez legfeljebb 2-3 alkalom egy tervezőnek (az első terven kijavítják a nagyobb dolgokat, utána finomítanak egyszer - mégse erre nyíljon az ajtó, stb.)

Azt meg végképp nem értem miért baj, hogy nem adja ki a terveit. Alapból el sem viheted egy másik építészhez hogy engedélyeztesse le a szerzői jogok miatt, tulajdonképp ezt emelte ki, valamint azt hogy nem fog lemondani erről a jogáról. Egy ház megtervezése nem a rajzokról szól, nem azt kell megfizetni hogy a tervező képes leadni egy rajzi dokumentációt, hanem az ötleteit, kreativitását, tapasztalatát. Persze hogy ezt nem szeretné utána más szerző nevével látni. Amúgy ha nem dolgoztatsz vele a vázlatterv után, akkor minek is kéne a terveit felhasználnod? Azért mert tudsz valakit aki a jó ötleteket olcsón megrajzolja? Na pont ezért nem engedi. Ha nem tetszett a vázlatterve akkor meg mindegy, nem, mert úgyis mást csináltatsz?

Amúgy pedig ha már az ingatlanosokról szóló cikknél jelent meg, hasonlítsd össze - egy építész nem (tud) annyit kérni egy családi ház megtervezéséért, engedélyeztetéséért, kiviteli tervéért összesen mint amennyit egy ingatlanos zsebrerak azért, mert felrakott pár fényképet az ingatlan.com-ra és kiment 5x a helyszínre (ennyiszer egy normális építész is kimegy mellesleg). Nekem semmi bajom nem lenne az ingatlanosokkal, ha az alábbiak benne lennének a közvetítői díjban:
- ingatlan tulajdonjogának teljeskörű tisztázása (ne ott derüljön ki hogy van egy nagymama aki ott marad adás-vétel után is :)
- ingatlanról részletes dokumentáció készítése (normális alaprajzok, műszaki ismeretek a lakásról. Nem kell hogy fejből tudja, legyen leírva - milyen szerkezetű a ház, milyen fűtési rendszer van, mikori az elektromos hálózat, stb.)
- flexibilis megtekintési idő (nem egy ingatlanossal találkoztam aki csak 8-4-ig hétköznap akarta megmutatni a lakást. Ez nekem nem fér bele, nem veszek ki szabit azért hogy 5 perc után kiforduljak mert nem korrektül mutatta be a hirdetésben)
- felelősségre vonható legyen ha valótlant állít (m2, ingatlan pontos helye). Ha hazudik a hirdetésben és odamegyek, kárpótlást kérek az elvesztegetett időm miatt (pl. északra néz a délinek hirdetett lakás, a körfolyosót terasznak írják, stb.).

Na így nem bánnám azt a pár százezer - millió Ft-ot.

Dr. Bélus___ 2011.10.17. 17:31:56

@Scala: Be kellett volna falazni a kőműves feleségét; Déva váránál már bevált ez a technika, tuti módszer!
Alternatív megoldás: a habarcsot nem kellett volna kispórolni... :)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.10.17. 18:42:24

@~dá~: Nincs mit! Örülök, hogy segíthettem. ;)

@Perillustris: Mint az érintett főhős reagálnék: nos, valóban félreérthető az eset, ugyanis nem írtam le teljesen. Nyilván tudtam, hogy arrafelé nem a tökéletes csendet fogom megtalálni. Azért mentem el arra címre, mert egyediek voltak az igényeim, ugyanis fotóstúdiónak való lakást kerestem. Ez volt a fontosabb, nem a zaj.
De ezzel együtt is elég durva, hogy az ingatlanügynök gyakorlatilag a képembe hazudik, mondván, ez egy csendes lakás (mert konkrétan ezt mondta). Ráadásul az volt a másik blöffje, hogy már eleve számomra megfelelőnek mondta a telefonba a lakást (nagy szoba/szobák kellettek), miközben a valóságban ez sem volt igaz.
Így már, remélem, érthető. ;)

Ékszíj 2011.10.17. 19:19:04

nem csak az ingatlanügynökök ilyen rossz hírűek és nem is alaptalanul alakult ki ez a közvélemény
süti beállítások módosítása