Galéria megnyitása

A Lakatos úti lakótelep korábban is a szerethető lakótelepek közé tartozott a négyemeletes, csúsztatott zsalus házaival, szellős beépítettségével, sok játszóterével és pingvinszobraival. A fenti képen látható alkotás még jobban megerősíti ezt a képet: ez alighanem Budapest legszerethetőbb lakótelepi háza. A fotókat Tücsinek (a Csibor és a Malacka hegedűsének köszönhetem), akiről most tudtam meg, hogy egy utcában laktak a nagymamáink - természetesen a Lakatoson!

Még több fotó a képre kattintva jön elő.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest festmény lakótelep városkép xviii. ker lakatos út

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr973237583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2011.09.19. 10:37:12

ez nem a főtáv pályázatos ház?

g-dúrban zúgó kabóca 2011.09.19. 11:31:57

szóval ő észrevette, te meg nem? hát akkor tessék gyakrabban látogatni a nagymamát!!

nagyon jó a ház, a sünök főleg

diapostal 2011.09.19. 11:33:58

Igen, ez a Főtávos ház. Nagyon jól néz ki. Jó lenne, ha több helyen is engedélyeznék a festéseket, mert Csepelen is lehetne egy ilyen ház, ha engedné az önkormányzat :(

phaszfej 2011.09.19. 11:44:43

3 graffitis ingyen megcsinálta volna ezerszer szebbre. ez így gyáva szar.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.09.19. 11:49:52

@phaszfej: mondták már, hogy találó a nicked, phaszfej?

driopios 2011.09.19. 11:52:39

pukizó halacskák, a bal felső sarokban a kis felhő meg gondolom a folyamatos beázás helyét jelezheti.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.09.19. 12:15:07

Végre, egy igazi vizuális élmény! ;9

szobakutty 2011.09.19. 12:26:21

@dzsilla:
Nem, az emögött van...

@~dá~
A sok játszóteret gyorsan "feleccsdel". Egyidőben a nagy eu-konform játszók átadásával a kicsi házak közöttieket elkezdték szépen kigyomlálni... hinták, mászókák eltüntetve, a homokozókból meg virágágyás lett...

dezsoke007 2011.09.19. 12:42:56

CSÚSZTATOTT - az palacsinta.
KÚSZÓZSALU - az a Budapest Szálló
ALAGÚTZSALU - ez.

házisárkány 2011.09.19. 12:47:56

Bocs, de nekem nem tetszik.

oolajtoo 2011.09.19. 12:48:27

blog.picidia.eu/

KRUMPLIMACKÓT MINDEN HÁZTARTÁSBA !

csoko20 2011.09.19. 12:49:42

@phaszfej: Gondolom a szigetelési munkálatokat is rájuk biznád:)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.19. 13:25:11

Ez a ház- és homlokzattipus szerintem pont azok közül való, mely önmagában is kellemes látványt nyújt. Kár épp ilyenre pazarolni a dijájnkapacitást.

pöffeteg 2011.09.19. 14:02:11

nem tudja eldönteni, hogy népiesch legyen, vagy infantilis, így aztán mind a kettő...

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.09.19. 14:07:03

A szokásos Színes Város féle óvoda feeling. Komolyan, nem lehetne ezek helyett a gyermeteg dolgok helyett valami kreatívat inkább?

fingerbangs 2011.09.19. 14:09:58

szerintem nagyon nem szép, izléstelen kicsit
de ha az ott élőknek tetszik akkor mindegy is

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.19. 14:27:43

Ez melyik részen van? Én is ott lakom valahol mellette, de eddig még nem láttam.

Diopapa_sok 2011.09.19. 14:34:23

@fingerbangs: Nyilván megkérdezték őket :)

paledi 2011.09.19. 14:41:34

Dezsoke007- nek igaza van. Kéretik erre máskor figyelni!

Nagyon_Komoly 2011.09.19. 14:46:25

Itt lakok a szomszédban, de ez még nem tűnt fel eddig. Na mondjuk a Lakatos telep elég nagy és elég bonyolult elrendezésű "városrész". De talán pont ennek köszönheti, hogy nem paneldzsungel feeling van a környéken, ráadásul a zöldterület aránya is elég kellemes.

dekás dezső 2011.09.19. 14:54:36

és itt lehet azt a fajta törpeharcsát fellelni, amelyik szőrös és nem tud feljönni a vízfelszínre, mert az ázott szőrzet súlya lent tartja az urániumbánya fenekén? úgy szokták elpusztítani, hogy halálra vakarják egy kifordított krumplival.

Rousseau 2011.09.19. 15:03:17

Egy darabig nem tudtam, honnan ismerős, de beugrott: A kisvakondos filmek dizájnja!

plimpli 2011.09.19. 15:56:37

@diapostal: a Sétálóban van egy tízemeletes panel almafákkal és virágokkal. Szerintem az is nagyon feldobja az utcaképet

Townsend 2011.09.19. 15:59:24

Erőltetett, infantilis, óvoda vagy gyerekorvosi rendelő/gyerekkórház-mintás.

Doktor Kotász 2011.09.19. 16:03:15

Ez egy óvoda falán elmegy, de lakóházon katasztrófa. Most vagy hagyományosan festünk, vagy valami Vasarellis formabontóan. De így?

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.09.19. 16:33:59

@Doktor Kotász: A Moszkva téren ugyanez a brigád ezt az óvoda stílust pont a Vasarellis hatással keresztezte, rémes eredménnyel (mondjuk a Városház tér, ahol meg csak az utóbbi van jelen, az speciel jó lett).

nyócker 2011.09.19. 16:36:01

@dezsoke007:
Már rég tanultam a témát, de ez nekem blokkos építésű háznak tűnik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.09.19. 16:51:05

@nyócker: Nem tudom, milyen az a blokkos, de a falak azok téglából vannak. :)

nyócker 2011.09.19. 17:07:04

@SilentSound:
Olyan, hogy falakat a házgyárban téglából rakták össze, és egyben vitték az építkezésre. A téglablokk mellett salakbeton blokkos házak is épültek, ezek a blokkok szállításnál nem sérültek annyira mint a téglablokk, és a hőátbocsátási tényezőjük is jobb volt. Egy már kész, bevakolt épületnél külsőre meg nem lehet állapítani, hogy melyik anyagból készült. Igen képzett ingatlanosok mindenféle zsalusnak és még panelnak is szokták hívni az ilyen házakat.

Regal 2011.09.19. 18:10:33

Szerintem is blokkos szerkezetről van szó, valószínű, hogy salakbeton. Főleg a 60-as években készültek ilyen házak, a paneles házgyári technológia elterjedése előtt. Ha jól emlékszem, a blokkok emeletmagasak voltak, 30 cm vastagok és 60-90-120 cm szélesek.

entincsucsu 2011.09.19. 18:59:53

Nagyon tetszil, remélem sokáig így marad---és nem tesznek "hozzá" klf. firkákat a kerület rémei?+

Bird 2011.09.19. 19:18:41

Sajnos sem dezsoke007, sem paledi, sem nyócker nem jól tudja, Regal mondta meg a frankót: a Lakatos úti lakótelep emeletmagas kohósalakbeton blokkokból épült a hatvanas évek közepe előtt, amikor még nem indult el paneles (házgyári) épületek építése. (Ez tuti, mert egy hónapig ott dolgoztam kötelező nyári gyakorlaton.) Ez a technológia az egész országban széles körben elterjedt max. négyemeletes lakóházak építésére.

A homogén könnyűbeton nagyon rossz hőszigetelésű és e fotók némelyikén úgy néz ki, mintha most sem szigetelték körül, tehát tök felesleges volt a pingálás.

Annyira rossznak számított ennek a hőszigetelése, hogy az első házakra, a József Attila lakótelepre nem is akarta kiadni a minősítő intézet az engedélyt, de odaszóltak nekik a pártbizottságról...

Ott nem is volt nagy baj, ahol nyomták a dotált távfűtés melegét, de ahol - vidéken - vaskályhával adták át a lakásokat, nagyon ráfáztak a boldog bérlők és tulajdonosok. És ha azóta sem szigetelték körül, óriási lehet a fűtésszámlájuk.

nyócker 2011.09.19. 21:01:23

@Bird:
Akkor engem rosszul tanítottak. Én úgy tudtam a salakbeton rendelkezik jobb hőátbocstási tényezővel a téglával szemben (nem porotherm-re gondoltam). Mindig tanul az ember. Bár amikor a diósdi lakótelepen laktam (salakbeton nagyblokkos házban) nem volt valami kirívó a gázszámlám, pedig saroklakás volt.

brummnarcisz 2011.09.19. 21:17:41

egy 3 éves jobbat tervezne, persze még mindig jobb mint a szürke

2011.09.19. 21:19:05

kedves, akinek meg nem tetszik, ne nézze

Tom és Jerry fan · http://www.tomesjerryfan.hu 2011.09.19. 21:28:23

Jah, most nézem csak a főcímet. Szerintem ez szimplán szép, nem "cuki".

Anti Anyag (törölt) 2011.09.19. 22:16:14

Ez nem értem, miért óvoda stílus?

Az a gond, hogy mindenhol máshol ötlettelen egyenes csíkok és sávok vannak, mintha a tervező nem ismerné a grafikai programokat.

antitaxis 2011.09.19. 22:24:28

Hát ez nagyon gyenge. A szándék, maga a lakótelep tisztasága ötös. De az kegyelemkettes!

Fedor Kvasztics 2011.09.19. 22:36:38

Ez nem csuszozsalus haz, hanem kozepblokk...

halbikvera 2011.09.19. 22:39:08

Nekem se tetszik, pedig amúgy szeretem a lakótelepeket. De ez a pingálmány nem szép.

szobakutty 2011.09.19. 23:15:13

@SilentSound: A Lakatoson a Nefelejcs u elõtti utolsó ház, a nagyjátszótérrel szemben.

szobakutty 2011.09.20. 00:00:02

@Case: ezt nem a színes város csinálta, csak úgy szólok...

@doktor kotász van a kerületben olyan is :)

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.09.20. 01:08:56

@szobakutty: Oks, jogos, meg voltam róla győződve, hogy ez a legutóbbi projektjüknek az egyik része:
index.hu/belfold/budapest/2011/09/18/kobanya_is_szines_varosresz_lesz/
Mentségemre szóljon, hogy a környék is stimmel nagyjából, plusz a stílus is (csiricsáré stilizált növények, stb). Azt viszont ettől függetlenül tartom, hogy az ilyen stílus egy óvodához, általános iskolához, stb illik, nem egy lakótelepi házhoz.

JanDar 2011.09.20. 05:37:34

A ház az iskola mellett van, és nincs körbeszigetelve. Közelről ijesztő ez a festés, mert erősek a színek a környezethez képest. (nem érdemes ide költözni, mert iszonyat zajos a környék reggel és este)

Bird 2011.09.20. 06:13:01

T. Nyócker!

Jól emlékeztem.
Hővezetési tényezők:
38 cm-es kisméretű tégla: 0,72 W/mK
30 cm-es kohósalak beton: 0,35-07 W/mK

epulet-energetika.hu/hoatbocsatasi-tenyezo-u-meghatarozasa/

Tehát a kohósalak beton hőszigetelése azonos kb. egy másfél tégla vastag tömör téglafallal, ami azért már régóta köztudott, hogy nagyon gyenge.

Az tragédia, hogy ezen a házon nem végezték el a hőszigetelést, viszont költöttek a festésre. Ebből az következik, hogy sem a házban, sem a kezelőnél nem volt e témában legalább egy kissé tájékozott szakember, hiszen csak egy kicsit többet kellett volna rá költeni, hogy megjavuljon a falak hőszigetelése.

kertesz 2011.09.20. 14:03:07

Ezt Nagy Diána, kedvenc grafikusom tervezte.
Akit érdekel a munkássága:
www.picidia.eu

gyódejó 2011.09.20. 17:40:51

ez a ház eddig is zöld volt, szal a festés kvázi csak a madarakat jelenti, még csak újra se festették. Amúgy a Lakatos suli melletti házról van szó, és kb tíz ugyanilyen van mögötte, madarak nélkül. Tulajdonképpen semmit sem változtatott az, hogy lefestették. Vagyis csak rajzoltak rá.

Cricket 2011.09.21. 11:37:27

@Anti Anyag: Valószínűleg a szemben lévő hatalmas játszótér bitorlóinak örömét szolgálja.

Herkules Irma 2012.03.25. 14:28:02

@szobakutty: itt kapásból 2 percen belül 3 játszótér is van. a házzal szemben, az út másik oldalán van kapásból egy aztán 50 méterrel arrébb a parkban egy másik.

Herkules Irma 2012.03.25. 14:31:00

@SilentSound: Nefelejcs és a Lakatos sarka, a vasút felől érkező 36-os megállója van előtte.

szobakutty 2012.03.26. 11:54:14

@Herkules Irma: igen, de én arra céloztam hogy a Latatos-Tinódi-Nefelejcs-Dolgozó utcák által határolt területen korábban minden ház előtt/mögött volt 1 homokozó/hinta/mászóka összeállítású kisjátszó, amire az ember kisgyerekkel szívesebben ment ki mint a nagy EU-konform játszikra, ahol kb. du. kettőtől a nagyok veszik át a hatalmat, ennek minden hátrányával együtt (cigizés-káromkodás-hangoskodás-stb...).

sorica123 (törölt) 2012.06.11. 16:15:24

@Anti Anyag: mert itt mindenki nagyfiú meg nagylány és már nem óvodások. És vagy színtiszta posztimpresszionista stílusban fessünk a házfalra, vagy vasarellys (csak valami név legyen...), de leginkább legyen huzatos papír lakópark az egész ország, mert a lakótelep az gyádeciki...
Amúgy szerintem jópofa. Infantilis, persze, de nem ciki mértékig. Aranyos.
@szobakutty: de hát az ééééletveszélyes vót, mert fém mászókák voltak. A Liget is TELE volt életveszélyes játszóterekkel (miért nem mindjárt ifjúsági haláltáborokkal), de szerencsére lett két gumitéglás, agyonkerítgetett játszó, hurrá. Jó persze, a kerítés azért van, hogy ne lopkodják meg rongálják a cuccot, és nyilván veszélyes beleverni a fejet a vas mászókába, de ezt a drámázást, ami e körül van, nem annyira bírom.
@halbikvera: végre valaki szereti a lakótelepeket:)
süti beállítások módosítása