Felvonulási tér fortepan_8881

Bevallom, még életemben nem hallottam a Liget Köztársaság Egyesületről, pedig érdekes társaság lehet, hisz a közgyűlésein Szőcs Géza Bojár Iván Andrásként viselkedik. Csak míg egy arculati tanácsnokot azért fizetnek, hogy vad és eredeti dolgokat mondjon, hogy aztán leszűrjék belőle a használhatót a többiek, addig a Nemzeti Erőforrás Minisztérium kultúráért felelős államtitkárának nem kellene feltétlenül nagyközönség előtt brainstormingolnia. Még akkor sem, ha nem minden vad dolga használhatatlan, csak ki kellene szűrni belőle a használhatót. A teljes MTI-hírből lássuk a legfontosabb pontokat szemezgetve - hozzáfűzve egy-egy rövid értékelést is.

 

  • hatalmas gyalogos zóna az Andrássy út környékén: "a személyi közlekedés legnagyobb részét a hosszanti tengely mentén a földalatti biztosítaná. Ezt ingyenes vagy minimális összegért igénybe vehető kerékpár-lehetőség, konflisok, fiákerek, lovas fogatok és más környezetbarát megoldások egészítenének ki."

 

Vegyük ketté a kérdést.

Az Andrássy és a Városliget környékének forgalomcsillapítása nem hangzik feltétlenül rosszul, bár nem érzem túl megalapozottnak a koncepciót. Olyan, mintha elirigyelné az állam, hogy minden kerületi és városi önkormányzat megcsinálja a maga sétaterét, utcáját anélkül hogy komolyabban figyelembe venné annak következményeit. Nekem kevés az, hogy "az M3-as autópálya és annak szakaszai, a Hungária körút a hosszanti irányú forgalom jó részét elnyelné". Ha van mögötte részletes számítás, akkor persze oké, de tartok tőle, hogy nincs.

Ami a lovas elképzelést illeti, akármilyen szürreális, nekem tetszik. Vannak elavult dolgok, amelyeket idővel újra felfedeznek, hogy nem is volt feltétlenül hülyeség, kár volt elfelejteni: barna liszt, vályog, rock and roll stb. De ha azt szeretnénk, hogy valóban közlekedési eszközként használják (használjuk) a lóvontatású járműveket, akkor ahhoz komoly infrastrukturális fejlesztésekre van szükség. Néhány kósza konflis elmegy a Várban, de ha nagyobb kapacitással számolunk, akkor ahhoz kell egy csomó citrompofozó (így hívták régen az utcaseprőket, akik a lócitromot "pofozták" seprűjükkel), meg istálló, meg takarmány, kocsiszín stb. Ezzel vajon számoltak?

 

  • föld alá terelt Dózsa György út: "Ezt a Podmaniczky úti vasúti hídtól legalább a Dembinszky utcáig, de jobb esetben az Ajtósi Dürer sorig terveznék. Az egyetlen problémát Szőcs Géza szerint a földalattival való találkozási pont jelentené."

 

Szőcs mérnök úr helyesen látja hogy vannak itt problémák, bár ez nem csak a kéregvasút, amelyik alig megy mélyebben mint a vakondok. Irdatlan költségről van szó, bár egy szakaszon racionálissá lehet tenni. Az 56-osok tere alatt már régóta érik egy mélygarázs építése, hogy az az óriásparkoló eltűnjön a Liget széléről. Ha ezzel együtt föld alá lehetne varázsolni egy szakaszt akkor tényleg klassz lehetne a Városliget pereme, ráadásul hirtelen hatalmas és nagyon értékes terület szabadulna fel. Na persze akkor ezt értékesíteni is kellene, lásd alább...

 

  • új Nemzeti Galéria: "az Andrássy-negyed Városligeti szélénél tervezett múzeumi soron vagy “múzeumligetben” a Szépművészeti Múzeum és Műcsarnok páros kiegészülne a Magyar Nemzeti Galériával, amely a tervek szerint a liget és a Felvonulási tér peremsávján felépülő új otthonba költözne a Várból." "Az új épületet úgy terveznék, hogy belső tereiben helyet kapjanak a liget fái – jegyezte meg, hozzátéve ugyanakkor, hogy az építkezés részletei még kevéssé tisztázottak."

 

Ööööö. A múzeumi negyed nem is lenne rossz ötlet, ha rengeteg elköltésre váró pénzünk lenne. De nincs. Akkor sem, ha Szőcs szerint az alagút és a múzeum együtt nem is olyan drága, "összevissza" 20 milliárd. Hacsak... Hacsak nem épül mellé egy MNG Point vagy Art Liget Center vagy Andrássy Office Corner. Bár ha megnézzük, hogy egy Nemzeti Színházra és egy Müpára hány irodaház jut, vagy mennyi épült a Millenárisba, akkor nem biztos, hogy megúsznánk egyetlen ilyen létesítménnyel. (Hogy mit keres egy MTI-hírben a Felvonulási tér kifejezés, abba ne menjünk bele).

 

 

  • a Fővárosi Nagycirkusz régi fényének visszaállítása és elnevezése Harry Houdiniról, akinek szobrot is emelnének.

 

Oké. Úgy látszik nem csak a főterezést irigyli az állam az önkormányzatoktól, hanem az átnevezést is, de persze ez nem olyan nagy baj. Ha a "megújulás" mögött valami koncepció is van, akkor hajrá, de végül is egy táblacserével, meg szoborral sem vesztünk sokat. 

 

Bár Krikovszky Péter, Zugló főépítésze szerint a Városligetben “bontani, nem építeni kell. A terület 70 százalékának kellene zöldnek lennie, ez jelenleg szűken 62 százalékot tesz ki. Még egy illemhelyet is nagyon nehéz lenne felépíteni a területen, nemhogy két új múzeumi épületet”.

Ám biztos ő is megnyugodott, amikor elhangzott, hogy "ha a felmérések idén ősszel elkezdődhetnek, akkor a jelenlegi választási ciklus végéig megtörténhetne a tervezés, de a befejezés és a megvalósítás már a következő kormányra hárulna". Ezzel szépen idézőjelbe is került az egész.

Pedig szerintem voltak jópofa elemei a tervnek.

A teljes összefoglalót itt, Földes Andris beszámolóját pedig itt olvashatjátok. Fotó: Kerényi Zoltán

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés autó múzeum andrássy út városliget alagút gyalogos dózsa györgy út fővárosi nagycirkusz lovaskocsi xiv. ker vi. ker magyar nemzeti galéria gondolkoztam is picit 56-osok tere

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr423230009

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Akkor és most 2011.09.16. 12:49:19

Megint az üléspont határozza meg az álláspontot. 2006. november 11. A Fidesz helyettes szóvivője szombati sajtótájékoztatóján ellentmondásosnak nevezte, hogy az ország nehéz gazdaági helyzete közepette a kormány egyik legfontosabb feladatának a kormán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.16. 09:31:32

Elébb még az Andrássy forgalmát vágyott ez az idióta a Hősök tere alatt kivezetni az M3-ra, azóta értesült a kisföldalatti létéről: van tehát előrelépés.

A várból költöző múzeum azért is jó, mert akkor a várban is lehet csilliárdokat álmodni a funkcióváltásra. Nehogy má' mondjuk a közlekedési múzeum gondjait oldjuk meg a ligetben, hiszen az most is ott nyomorog.

A Houdini cirkusz remek, az ugye nem nagyon zavaró, hogy az a szegény jóember szabadulóművész volt, vagyis bűvész, a cirkuszban meg bohóc, műlovarnő, elefántidomár, légtornász fungál. Bűvész a legritkább esetben sem engedi magát 340 fokos nézőtérről szemlélni, ugye...

Föl nem tudom fogni, hogy ez a már odahaza is többször közpénzekkel gyanúsan találkozott idült alkoholista hogy került ebbe a székbe, de ideje volna kirugdalni onnan.

gigabursch 2011.09.16. 10:07:21

Pénzt meg majd nyomtatunk hozzá...

A többit dr. Zerge elmondta

benkoo 2011.09.16. 10:14:06

Elsőnek munkahelyek, nyugdíjak kellenének és ha végül nem tudunk mint csinálni a sok forinttal akkor majd építünk olyat is ami csak PR fogás.
Egyenlőre maradni kéne a híd és autópálya építésnél....mert pl. az M0 körgyürű sem ért még körbe...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.16. 10:23:27

Ha már ennyi elköltésre (elsikkasztásra?) váró, akkor szerintem csináljuk metrót a kocsiknak! Feláll a verda a város egyik felén a metróra, ami átviszi alatt. Esetleg közben még le is moshatják.

nyelv-ész 2011.09.16. 10:27:44

Tényleg szánalmas, ahogy a politikusok elképzelik a világ dolgait.

Szeretnénk élhetőbb, jobb levegőjű belvárost? Nosza, zárjunk le utcákat, akár fél kerületeket, nevezzük ki "galogos zónának". Néhány cölöp, néhány tonna díszburkolat, és már kész is van.

Az a baj, hogy ezek a díszfaszok elmennek nyugatra, ott álmélkodnak egyet, aztán hazajönnek, és azt hiszik, elég lezárni a belvárost, és máris fel van fejlesztve Budapest.

Azt nem veszik észre, hogy ahonnan ellesték a mintát, ott csak akkor zárnak le valamit az autók elől, ha előtte megoldották az alternatívákat: van tisztességes tömegközlekedés, vannak elkerülő utak, és van parkoló is bőven, ahova a hozzám hasonló vidéki paraszt letámaszthatja a Zetort, mielőtt villamosra száll.

Terézágyú 2011.09.16. 10:28:57

Ilyen sok pénzünk van, emberek? Nem fér el a miniszterelnökség a parlamentolban? Nekik mindenképpen külön épület kell?

Nemsokára kisebb országgyűlésünk lesz, az épületet amúgy is a kétkamarásra tervezték - mégsincs benne elég hely???????

És főleg a Vár kell nekik? Csípi a szemüket, hogy múzeumok/kulturális intézmények vannak ott??? Felújítani fel lehet azokat is, és legalább azt érezhetné az egyszeri álam(!)polgár is, hogy az övé - legalábbis egy múzeumba könnyebb bejutni, mint a kormányépületekbe... Nem beszélve az idegenforgalomról...

Mellesleg a várbeli könyvtáros ismerőseim sokat panaszkodnak, például az épületek klímájára. Úgy odavág a nap, hogy megfőnek. Függöny stb nem mehet, ha mégis akkor nem sokat ér.
De gondolom a miniszterelnökségi elvtársaknak majd megoldják a dolgot, bármennyibe kerüljön is...

mement 2011.09.16. 10:42:46

Sztem eszmeletlenul jo otlet. Az meg kulon dobbenet hogy egy politikus fejebol pattant ki a dolog, es nem alulrol jovo nyomas eredmenye.

s 2011.09.16. 10:43:52

OK. Nem szeretném lopni az időt, nincs annyi. Az elmúlt évek kormányainak bűnlajstroma - a teljesség igénye nélkül:

gyurcsány: sikkasztás, hűtlen, kezelés, hazaárulás

orbán: zsarolás, bennfentes kereskedés, hazaárulás

Akinek pénze van, tegye a következőt. Délszláv háborúból maradt AK-47 típusú géppisztolyok vásárlása, bármilyen lőfegyver házi előállítása fémmunkás ismerősökkel. Robbanóanyagok, lőszerek beszerzése.

Elemi kötelessége ma minden igaz, hazáját és jövőjét féltő embernek a hatalmi elit akár erőszakkal történő eltávolítása is. Fontos azt is megérteni, hogy az előző (MSZP) és a mostani (FIDESZ) kormányok lényegük szerint nem külöböznek egymástól, céljuk a hatalom megszerzése, megtartása és egyéni céljaikra való felhasználása. Elég látni azt, ahogy a szakszervezetek által meghirdetett tüntetést közlekedési okokra hivatkozva megpróbálják akadályozni.
Az országunk érdekeivel mit sem törödő, hazánkat végső romlásba taszító, egyéni gazdagodásukat lekiismeretlenül, gátlástalanul előmozdító hatalom sorsa. HALÁL.

Ezt a felhívást a cenzúra miatt nem tudom majd megismételni annyiszor, ahányszor az szükséges volna, de aki olvassa és érti, adja tovább. Éljen Magyarország.

"Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában,
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában!"

Pócs Gergely 2011.09.16. 10:44:41

Az Andrássy út legyen csak sétálóutca. A Várban pedig hagyjanak meg minden múzeumot a látogatóknak.

Jó Estét 2011.09.16. 10:47:26

kozlekedesfejlesztesre tenyleg kene kolteni, de sztem nem igy... alagutakra mashol nagyobb szukseg lenne. A varosligetbol pedig egy darab fat nem szabad engedni kivagni, mert akkor elobb utobb beepul az egesz... Andrassyt sem erzem feletetlen indokoltnak lezarni, en inkabb a Kossuth utca forgalmaval kezdenek valamit, na pl oda tamogatnek egy alagutat vagy valahova mashova ahol at lehetne vinni a Dunan azt az irdatlan autotomeget... es aztan a nemzeti galeriat berakni az igy felszabadult Erzsebet-hidra :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.16. 10:48:00

Jo regi kepet sikerult talalni a Novenyolajgyar dolgozoirol :) Mi a Varosliget mellett laktunk, gyerekkent mindig kimentunk Majus 1.-i felvonulasokra. Emlekeim szerint mindig a Hosok tere fele vonultak az emberek/tankok

zoned 2011.09.16. 10:49:25

én csak azt nem értem, hogyha a dózsát levezetjük a pokolba, vagyis a föld alá, akkor mi lesz felül? sétálóutca?

mement 2011.09.16. 10:50:48

@zoned: Igen kb, setalo utca lesz felul.

Jó Estét 2011.09.16. 10:56:08

Hozzuk fel a kisfoldalattit a felszinre!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.09.16. 10:56:47

Meg egy dolog: napkozben szerintem nagyon is jol jarhato manapsag az Andrassy ut, csak a Bajcsy keresztezodes fogja meg az autokat. A terkepet nezegetve nem ertem, hova szeretnek az autokat terelni, a vele parhuzamos utcak: Kiraly utca (2x1sav, trolikozlekedessel), Podmaniczky utca (valtakozo 2x1, 2x2 trolikozlekedessel). Ami egyedul szoba johet, az a Vaci es a Rakoczi ut, de ezek mar igy is autopalyanak szamitanak...

Meg egy dolog: hogyan gondoljak megoldani a lovak "tarolasat"? Van egy kocsis aki a Margitszigeten kocsikaztat, reggel a Florian teri feluljaron keresztul kocsikazik a Szigetre, kepzelhetitek ahogy 5km/h korul a buszsavban a feluljarora fel... Esetleg tegyuk a lovakat az Allatkertbe :)

peterszubotin · http://www.szubotinpeter.hu/ 2011.09.16. 11:04:03

... és majd a munkanélküli diplomások fognak "citromot pofozni"?

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.09.16. 11:09:29

Amikor ezt az egészet olvastam, nem tudtam, sírjak-e, vagy nevessek...

Én nem lennék az élhető város kialakítása ellenére, de ez az egész terv olyannyira irreális, hogy kb. 10% tudna a közeli jövőben megvalósulni.

Én már csupán annyival is elégedett lennék, ha mondjuk befejezik a Budapest Szíve projekteket, ha megépül végre a M0 déli szektor teljesen, megcsinálják a Széll Kálmán teret úgy, ahogy tervezték, és gyalogosan átjárhatóvá válik a tágabban értelmezett belváros.

Ha pedig még mindig nagyon akarnánk ötletelni, felhívom a döntéshozók figyelmét apróbb dolgokra, ahol sokat lehetne tenni: Blaha. Szerintem sokkal ótvarabb az a hely, mint az SzKT, talán azzal lehetne valamit kezdeni.

A Várnegyed felújítása és funkcióváltása sem lenne ellenemre, de talán itt is érdemes lenne egy kisebb, ámde nagyon ordító problémával, nevezetesen az Ybl-bazárral kezdeni valamit.

És akkor egyébként, ha már az Államtitkár Úr ilyen nagyszabású terveket tesz le az asztalra, nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy amúgy egyébként épp most készül Budapest szétverése. A kerületi polgármesterek lobbija beérni látszik. Lesz majd 23 kiskirályság, ami az őket irányítóknak biztos nagyon jó lesz, csak épp a lakosoknak sem.
Ilyen körülmények között álmodjon valaki nagyokat Budapestre?

Könyörgöm, szóljon már valaki, hogy agyrém, amit ezzel a várossal akarnak tenni a kedves önkormányzati tisztviselők!!!

HighTroller 2011.09.16. 11:11:25

1) nem értem miért akar kiköltözni a kormány a parlamentből
2) szerintem nem jó ha a múzeumok egymás hegyén hátán vannak... pont az a jó, hogy két múzeum között lehet várost nézni, olyan helyeket is, amik nem a triviális turisztikai részéhez tartoznak a városnak
3) miből?

Gyarló Hintaló 2011.09.16. 11:19:58

Budapest egész Európa legszebb városa lehetne... de úgy látom, nem ebbe az irányba haladnak a dolgok..

baba jaga 2011.09.16. 11:25:54

Csak egy kérdés az idióta idült alkoholistához:

Mikor építik meg az első működő nyilvános WC-t a Ligetbe?
Tudom. hogy sokba kerül, de még mindig olcsóbb, mint színes tintákkal álmodni állatságokat.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 11:26:16

@gergo: en is egyszer mentem paci utan...
a rendor jol megb@szhatna par 10e -re hogy feltartja a forgalmat...

mzd · http://zoldhegyi.hu/blog 2011.09.16. 11:30:29

Oh, pont nemrég nézegettem régi fotókat az Andrássyról és arra gondoltam, hogy kár, hogy nem akkor éltem és milyen jó lenne, ha most is olyan lenne (lovashintók, stb.). Erre jön ez. Kár, hogy nem a lottó ötöst kívántam :-D

záporjózsi 2011.09.16. 11:37:46

@mement: Tévedsz, a nyomás alulról jött, szerintem közben jutott föl az "agy"-ba, ott pedig táptalajra lelt...

@SvenH.: Mi tiltja, hogy menjen közúton?

@Jó Estét: Elkéstél, építése óta van felszíni szakasza.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 11:45:29

@záporjózsi: nekem tiltjak hogy 5 km/h val menjek a varosban? vagy autopalyan hogy 40 km /h -val?

nincsen egyik se tiltva ezert kellene a kreszt modositani...
tudod amikor abban a szellemisegben van hogy a trabi nem kepes 5 percnel tovabb menni 100al akkor meg korszeru volt a kresz

Jó Estét 2011.09.16. 11:48:58

@záporjózsi: hol is? Epitesekor valoban volt, ma nem tudok rola

Whistler anyja 2011.09.16. 11:53:50

@Dr. Zerge:

Igen, az vicces, hogy már az egész minisztériumban nincs egy ember, aki járt volna Budapesten, mielőtt felkenték főfasszá.

Whistler anyja 2011.09.16. 11:57:46

@mement:

Eszméletlen jó ötlet a várost kettévágni és konflisozgatni a határvonalon...?

És hogy fog átmenni a keresztforgalom ?

Vagy lesz egy délpest és egy északpest, és mindenki örökre ottragad, ahol a lezáráskor épp áll ?

avc 2011.09.16. 11:58:54

@Jó Estét:
a mexikói úti végállomáson, már utasok nélkül feljön

Olgicsq 2011.09.16. 12:03:17

@baba jaga: idén tavasszal adták át

teddybear01 2011.09.16. 12:06:33

@SvenH.: Már jópár éve 60 km/h a minimális sebesség autópályán.

subtotal 2011.09.16. 12:08:57

@SvenH.: konkrétan autópályán 60 a minimális sebesség.

A Hungária csomópontjaival kellene valamit kezdeni végre szerintem, mondjuk Lehel út, Kerepesi út, Gyáli út és Váci út keresztnél, a kisebb utcák keresztirányú áthajtását letenni a föld alá, szépen évente 1-et urambocsá' 2-t megcsinálni, utána a körön belül zárogathatnának. Addig inkább ne!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.16. 12:10:42

@ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ: <OFF>Hmmm... Erről a nick-ről az jut eszembe, hogy pár éve nagy divat volt a plagátok összefestegetése. Volt egy olyan párt, aminek a plagátjait rendszeresen zsideszre festették át. Most akkor mi is van ezzel?</OFF>

Jó Estét 2011.09.16. 12:21:08

@avc: azt vagom, de sztem azt azert enyhe tulzas felszini szakasznak nevezni :) az max remiz

avc 2011.09.16. 12:22:44

@Jó Estét:
az, max szakaszocska :)

sexmachine 2011.09.16. 12:37:53

@s: Kurvára igazad van, veled vagyok! D-day!!!

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.16. 12:42:11

frankó lenne kiiktatni az Andrássyt is, úgy látszik, nincs elég dugó még a városban... meg bizonyára hegyekben áll a pénz a trezorban, nem tudják már hová tenni, így muszáj gigaberuházásokra költeni. álmodozó idióták.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 12:46:57

@teddybear01: @subtotal: nezzetek meg jobban azt a szabalt, ok?
tudomasom szerint olyannal KELL felhajtani ami HUZAMOSAN gyorsulva vizszintes terepen kepes elerni a 60 km/h -t, ha pl. 20 perc alatt akkor 20 perc alatt, ez nincsen megkotve :)))
tobbrol nincsen szo :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.16. 12:47:49

@Bisztő Gyalla:

"Nyolaj nincs."
Pontosabban ényolaj. Egyébként van (keményolaj, ami levegőn megszáradó olajfajta). Vagy élményolaj, bár azt akkoriban még nem reklámozták volna május elsején :).

Almandin 2011.09.16. 12:48:42

Teljesen felháborít, hogy amíg a lakosság nagy része szegénységbe süllyed, ilyen eszement ötletekre van energiája a kormánynak. Amúgy is a város az város, amihez az autóforgalom is hozzátartozik. Az még jó, ha egy-egy utcát sétálóutcává alakítanak, de úgy átalakítani majdnem az egész várost, hogy ne lehessen autóval normálisan közlekedni benne, nem normális ötlet. Erre bezzeg van pénze a kormánynak. A konflisok olvasásakor meg nevettem-ezek vissza akarnak menni a múltba?

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.16. 12:50:06

@SvenH.:

A fiáker ennek megfelel, csak előtte gyömbért kell dugni a lovak seggébe :).

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.09.16. 12:52:05

@Almandin:
Végül is örüljünk annak, amíg az ürge csak ötletel és álmodozik, és nem meglévő intézményrendszereket ver szét.

Mad Mind 2011.09.16. 13:25:52

@SvenH.:
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
De őszintén, hány 60-al közlekedővel találkoztál eddig? Ha 150-el mész már egy 100-al közlekedő is lassúnak tűnik, pláne egy 80-al közlekedő. De ettől még ez a szabályozás helyes, mert nem azért autópálya, hogy száguldozz, hanem azért, hogy elkerülje a falvakat városokat és egyenletes tempóban tudjál közlekedni. Ez lehet 60 km/h-tól 130km/h-ig.

mement 2011.09.16. 13:36:51

@Almandin: mondjuk ha nem is ennyire grandiozusan, de az ilyen modon atalakitott, fejlesztett teruleteken es kornyeken az ingatlanok arai is megnonek, a fiakereket is hajtania kell valakinek, ami szinten munkahely, a turisztikai ertekrol nem is beszelve. Szoval ez a fejlesztes megterul, elvben, mas modon.

Ettol azert meg nem alaptalan ha valaki azt mondja ez kisse nagyzolas a jelenlegi helyzetben.

A varoshoz egyebkent a forgalom tartozik hozza, aminek nem feltetlen kell csak gepjarmuforgalomnak lennie, vagyis nem mindenutt, tovabba az Andrassy es kornyeke boven nem az egesz varos, cserebe az egyik legszebb lehetne az egesz varosban.

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 13:41:47

@Mad Mind: en is ezt mondom, hogy nem illik lassan menni attol hogy meg van engedve :)

a pacikat meg mint elottem egy hozzaszolo emlitette tartsak szepen az allatkertben...
hiszen a bemenetele nem megoldott, vagy hat oldja meg pacis utanfutoval

Whistler anyja 2011.09.16. 13:46:15

@mement: És hogyan vezetnéd át rajta a kiskörút, meg a nagykörút, meg a többi keresztforgalmat ?

Vagy a lószaron csúszkálnának keresztül a dugóban az autók és a villamosok ?
Mentők, tűzoltók a belvárosban ott szirénáznának a lovaskocsik és a gyalogosok között ?

Vagy felhúznánk a berlini falat az Andrássy két oldalán, hogy ne nagyon mászkáljon át az Andrássy vonalán senki északpestről délpestre, mert az már nem elég romantikus...?

mement 2011.09.16. 13:58:46

@Whistler anyja: En meghagynam a kodalykorondnel csokkentve a keresztforgalmat, es teljesen a terez korutnal,es a bajcsynal de csak a kereszt forgalmat. A dozsa meg a terv szerint fold alatt menne. 4 helyen is keresztul mehetnel autoval, az en elgondolasom szerint.

Az meg hogy neked egy berlini falnak szamit, ha valhova nem mehetsz autoval, nos ez az elo igazolasa az osszes forgalomcsokkento intezkedesnek, fejlesztesnek.:)

Rámfigyeljé' - kussojjá,dicsak! 2011.09.16. 13:59:03

Az egész városbul ki kéne tilcsák a kocsikat.
Jobb levegö vón és a dagatt magyarok is lefogynának,rák a mejjükbe!

Cricket 2011.09.16. 14:00:37

Nahát, ha tudtam volna, hogy még nem hallottál a Liget Köztársaságról, meséltem volna neked róla! :)
Amúgy a guglitérkép és ezáltal a bp-i utcakereső a mai napig csak a XIX. kerületben talál Ötvenhatosok terét, és az MTI is nyilván onnan tájékozódik. :D

Whistler anyja 2011.09.16. 14:23:56

@mement: Ja, hát képzeld, a városba nem azért mennek lakni az emberek, hogy lovakat simogassanak.
A város mozgásban van, azért nem döglik meg, mint a falu, ahonnan ezeket a fidesznyikeket ideette a fene.

pilis 2011.09.16. 14:40:17

Bohóc király népe bohóc!Pláne bohócok a helytartói!Wc papirra nincs nekik pénzük, nem hogy ezekre a lüke álmokra.

pilis 2011.09.16. 14:45:44

Bohóc királynak bohóc a népe, pláne a helytartói! Wc papirra nincs nekik pénzük nem hogy az ilyen lüke álmokra.

HgGina 2011.09.16. 15:05:17

A Kossuth Lajos utcán az Astoria és az Erzsébet-híd között meg akarják szüntetni a Károlyi Mihály utcánál az autós alagutat és a gyalogos aluljárókat, a helyükre a gyalogosforgalmat segítő zebrákat (nyilván lámpást) tennének. Egyes hírek szerint ezt a Blahán is megcsinálnák.
Na akkor most mekkora is lesz a dugó arrafelé egyik irányból a Keletiig, a másikból az "Osztapenkóig"?
Ehelyett inkább a Nyugati téren dózerolhatnák le a "Marx-téri" felüljárót, és ott vihetnék az egész forgalmat a föld alá. Akkor legalább a térnek is emberi formája lehetne, nem ez a mai dzsumbuj.
Sajnos a közlekedéstervezéshez agy is kéne, nem csak bársonyszék.
Örökérvényű szálóigénk jut eszembe: "Nooormális maga Maaaaaargit???

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.16. 15:14:17

A Liget Köztársaság egy nemlétező kamuszervezet. Se honlapjuk, se elérhetőségük. Semmi. Áprilisonként megkoszorúzza Ráday meg az épp regnáló zuglói polgármester a FUIT sírt és lelépnek. Egy fűszálat arrébb nem tettek soha a Városligetért ezen a síron kívül.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.09.16. 15:16:09

Ja Szőcs meg egy vidéki elefánt. Assetuggya merre van előre. Csoda hogy Budát nem keveri össze Pesttel... A lázálma is kb ennyire komolyanveendő.

HgGina 2011.09.16. 15:26:33

Ha nem tévedek, Zuglóban valami volt Nyíregyháza környéki fidesznyik van a trónon. Közszájon forog, hogy a régi pátriájának környékén nem róla mintázzák meg Szent Ferencet, viszont lehet, hogy Al Capone nagy barátja lehetne, ha az még élne.
A választáskor a Hermina út sarkán nagyon mosolyogva barátkozott a potenciális választókkal, azóta bezzeg egyetlen, komoly kérdésben írott e-mailemre se kaptam válasz tőle.
Azt már tudom, hogy legközelebb véletlen sem szavazok rá. Mehet az erkölcsi kukába, mint az elődei.

cso zsi 2011.09.16. 15:27:23

@Mad Mind: Te sem érted.
Az mehet fel a pályára, aki képes sík úton 60 km/h val haladni. De a pályán ettől még mehet 20-szal.
Létezik a kitáblázott minimum sebesség, pl az M3-on a gödöllői hullámvasútnál, ahol a leállóból kapaszkodó lesz (ide nem kötelező kimenni a jobbra tartás alapján, csak a lassúaknak, akik eleve max. 80-nal haladhatnak a pályán), a középsőben minimum 70-et, a belsőben minimum 100-at írnak elő.
Itt a kapaszkodón (is) bizony látni 30-cal kínlódókat.

@HgGina: Bontsuk le, oké. Tegyük a föld alá, ez is oké. Az aluljáró gyalogosforgalma főleg a még mélyebbre ásott metrótól van.
Hoppá. Ugyanaz a probléma, mint a Városligetnél a (f)kéregvasúttal.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.09.16. 15:40:38

@tothh: a Várbazár helyére befektetők luxusplázát húztak volna fel (mármint úgy helyére, hogy felújítva, újjáépítve azt), de a kiváló első kerületi önkormányzat kijelentette, hogy lóf*szt, majd ők megépítik saját pénzből, addig (sokáig) meg mindenkinek kuss.

azóta nyilatkozta ez a várügyi biztos, hogy a felújítási munkák a bazárral kezdődnek, az alapján döntik el, hogy megéri e felújítani az egész várat.

érted, van egy már építésekor funkciótlan valami, jön a ritka befektető, aki mégis lát benne fantáziát, ők elküldik, felhúznak valami a pénzünkön, majd ennek rentábilitása alapján döntik el, hogy szíveskedjenek e felújítani a várat.

Whistler anyja 2011.09.16. 15:40:57

@cso zsi:
Ez a város a fideszesek alatt önellátó lesz.

A belvárosban termelt lószarral betrágyázzuk a budavárba ültetett szőlőt, aztán borpincészeteket nyitunk a légóalagutakban és venyigével fűtünk télen.

Kusics Iván · http://pinguinekszigete.blog.hu 2011.09.16. 15:41:10

@tothh: a Várbazár helyére befektetők luxusplázát húztak volna fel (mármint úgy helyére, hogy felújítva, újjáépítve azt), de a kiváló első kerületi önkormányzat kijelentette, hogy lóf*szt, majd ők megépítik saját pénzből, addig (sokáig) meg mindenkinek kuss.

azóta nyilatkozta ez a várügyi biztos, hogy a felújítási munkák a bazárral kezdődnek, az alapján döntik el, hogy megéri e felújítani az egész várat.

érted, van egy már építésekor funkciótlan valami, jön a ritka befektető, aki mégis lát benne fantáziát, ők elküldik, felhúznak valamit a pénzünkön, majd ennek rentábilitása alapján döntik el, hogy szíveskedjenek e felújítani a várat.

VT Man 2011.09.16. 15:41:56

@baba jaga:
"Mikor építik meg az első működő nyilvános WC-t a Ligetbe?"

Lemaradtál, mert már van. Két, illetve három is.
Az egyik hipermodern, a másikat most újítják fel, a harmadik szintén egy új épületben van.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.09.16. 15:48:39

@ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ: Gondoltam a közös kulturális háttér, vagy ilyesmi. De ha nem, nem. Csak megfordult a fejemben... ;)

mement 2011.09.16. 15:56:57

@Whistler anyja: Igy van. Nekem egy ilyen atalakitas meg is konnyitene a napi mozgast.

Whistler anyja 2011.09.16. 16:04:21

@mement: Nem kétlem. Biztos harangozó vagy a Ferenciek Templomában és gurulószatyorral jársz át a Jégbüfébe krémesért.

cso zsi 2011.09.16. 16:32:08

@mement: Megkönnyítené? De nem jöhetsz ki a falon belülről. Bemenni meg ki akarna, ha a jó dolgok amúgyis kívül vannak?

baba jaga 2011.09.16. 16:37:12

@STX Joe:
@Olgicsq:

Hurrá!
Majd konflissal megyek meglátogatni a "venue"-t.

/ Amúgy az infót köszönöm. /

SvenH. (törölt) 2011.09.16. 16:47:19

@Kusics Iván: "de a kiváló első kerületi önkormányzat kijelentette, hogy lóf*szt, majd ők megépítik saját pénzből, addig (sokáig) meg mindenkinek kuss."

szoval I ker megvoot
csalatkoznek a XII keruleti onkurmanyzattal a MOM park melle FELVETTEK A FASZOK hitelt es ezert ki is vetettek a zingatlanadot, de nem adtak volna oda a felepitest + uzemeltetest profitorientaltnak, hiszen akkor a haverka nem tudott volna nyerni...
detto a FideSSes ujpest, van ott egy uszoda es inkabb eladjak es ujat epitenek, a helyett hogy odaloknek egy olyannak aki uzemelteti es ingyen beengedi az ottani iskolasokat...

hiszen ha ok adjak ki a melot abbol tobb haverka tud jo zsirosat akasztani... hiaba ki van ez talalva

mement 2011.09.16. 16:58:09

@cso zsi: Milyen falrol beszlesz te? En nem latok falat a `tervek` kozott.

brummnarcisz 2011.09.16. 17:26:17

@baba jaga: neked a másik idiótának: van, 2 biztosan

cso zsi 2011.09.16. 17:49:42

@mement: De @Whistler anyja: írta, és te arra válaszoltál.

mement 2011.09.16. 17:56:33

@cso zsi: `Ja, hát képzeld, a városba nem azért mennek lakni az emberek, hogy lovakat simogassanak.
A város mozgásban van, azért nem döglik meg, mint a falu, ahonnan ezeket a fidesznyikeket ideette a fene. `

Erre valaszoltam.

baba jaga 2011.09.16. 18:13:31

@brummnarcisz:

Ha én idióta, te analfabéta.
Mi másért nem tudtad elolvasni a 2 kommenttel feljebbi bejegyzést, aholis egyszer már megköszöntem az információt két kommentelőnek is.

cso zsi 2011.09.16. 18:59:41

Mindenesetre vissza kéne vinni a Lipótra azokat, akiket a bezáráskor szélnek eresztettek.
De valahogy mindegyik döntésközeli pakkba jut néhány.

Almandin 2011.09.16. 21:26:28

@HgGina: Egyszerűbb lenne akadálymentesíteni az aluljárókat, hogy kerekes székesek, babakocsisok és öregek kényelmesen használhassák. Elég röhejes, hogy a Ferenciek terénél a rövidke (és praktikus) autós aluljárót meg akarják szüntetni, egy még hosszabbat akarnak a Dózsa György útra csinálni.

Almandin 2011.09.16. 21:29:47

@STX Joe: Merre vannak pontosan? Ha arra járok, ez fontos információ. Én az utóbbi időben szinte csak zárva levő WC-ket találtam arrafelé.

csillagház 2011.09.16. 22:45:23

Szőcs alkoholmánmrban megálmodta, mivel nemhogy az országot, Budapestet se ismeri, menjen haza Romániába!
Akik az Andrássy úton és a mellékutcákban laknak, azok hogyan járnának vásárolni, dolgozni, iskolába? Hogyan menne ki orvos, mentő, tűzoltó, rendőrség? Csengettyűs lovaskocsival, kézzel pumpálva a vizet? Ja és persze állítsuk vissza a gázvilágítást, nem kell se vezetékes víz, se gáz, se csatorna, minek az? Hogy így élhetetlen lenne a környék? Na és aztán, kirakjuk erőszakkal az ócsai prérire az Andrássy út környékén lakókat. És beköltözik számtalan, frissen kinevezett gróf és grófné, akik jelmezben kocsikáznak reggeltől estig! És jöhetnek a külföldi turisták, baromságokat fotózni!
A Nemzeti Galéria, a Budapesti Történeti Múzeum és az OSZK hónapok óta megközelíthetetlen az állandó "fesztiválok" miatt! Részegek és ordító zene az Oroszlános udvarban, ez Orbánék szerint kulturális központhoz méltó? Én ezeket a bazári vurstli szintű akármilyen fesztiválokat betenném a Parlamentbe! Élvezze Orbán úr is az üvöltözést és a bunkó biztonságiakat!
Ja és persze kell mozgólépcső, aluminium-csili-vili wellness hotel a Disz térre, kell siklóernyős leszállóhely, lehetőleg Disney figurákkal és mindenféle más baromság.
És ez a sok kilométeres "aluljáró terv", marhaság, éppen a napokban fújták tele szájjal, hogy nem kellenek a fővárosi aluljárók, mindenki járjon a zebrákon.
Egyébként mikor teszik végre a Parlamentet a Kossuth tér alá?! Szégyenükben az egész banda elbújhatna oda végre. Egy biztos: az életbe nem teszem be még egyszer szavazófülkébe a lábam. Elegem van az összes politikusból és pártból. Ossian idézet: nyakkendős urak, a tévéből néznek, sok-sok mindent megígérnek. Hazudik mind, ne hagyd magad (becsapni).

csillagház 2011.09.16. 23:08:34

Egyébként ha valakiről el lehetne és kellene is nevezni a Fővárosi Nagycirkuszt, aki valóban fellépett ott és megnevetett annyi embert: EÖTVÖS Gábor, a világhírű zenebohóc! Ki és mi ez a Houdini? Mi köze volt a régi alulminium tákolmány eredeti cirkuszhoz vagy a maihoz? Semmi!
Az utóbbi hónapokban sorozatban derül ki, hogy kik a Fidesz ifjú titán ötletelői 1. soha nem tanultak történelmet, 2. nem ismerik Budapestet, se a történetét, 3. a legszivesebben minden kulturális intézményt és műemléket lerombolnának, 4. akiknek az IGAZI kultúra a VV-nél kezdődik és végződik is!
Augusztus 20, Hősök tere, egekig dícsérik a dzsentri és irredenta szellemiségű Ludovika Katonai Akadémiát. Azt hittem, éppen a Horthy rendszerben ébredtem, hiszen Szálasi is ludovikás tiszt volt! Voltak köztük tisztességes emberek is, de nem ez volt a többség. És voltak háborús bűnösök, nem kis számban. Egyszóval Orbánékat vissza kellene zavarni az általános iskolába, mert történelemből megbuktak.

Dr Milton 2011.09.17. 00:08:10

A Fővárosi Nagycirkusz átnevezését nem tartom jó ötletnek, a forgalom föld alá süllyesztése és a kormányhivatalok Várba költözése /egyidejüleg felújítás és az OSZK-Galeria kisöprése/ zene füleimnek. Ha már átnevezés inkább a Dózsa Györgyöt kellene visszanevezni Aréna útnak, az sokkal kifejezőbb.

A fiaker meg lovaskocsi nekem picit hagymázas, inkább az Andrássy Octogon és Bajcsy/Vilmos császár/ között részét kéne olyanná alakítani, mint a Hősök tere felőli szakasz

záporjózsi 2011.09.17. 08:41:29

@avc: Miért, akkor nincs a felszínen. Nem véletlen, hogy az alacsony felsővezeték miatt eredetileg sem és most sem engedik felszínen az emberek közé.

@Mad Mind: Egész sokkal. Pl. viszonylag gyenge kamion az emelkedőn.

@cso zsi: Csak éppen a kapaszkodósávot valójában sehol nem egyértelműsíti.

@Dr Milton: Ezek szerint ismered azt a tervet, hogy a Dózsa a Keletinél átívelne a sínek fölött és így nem kell majd megkerülni a régi fűtőházat. Ettől kezdve az eddig nagyjából békén hagyott Dózsából ismét Aréna lesz és az Aréna Plaza fog neki örülni. :D

Angelus 2011.09.17. 10:08:35

Majd a világrekord áfakulcsunkból megvalósítják 2130-ra :)

cso zsi 2011.09.17. 10:52:18

@záporjózsi: 25. § (3), valamint 36. § (1) és (9), "Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak."

Akinek meg tetszik az eszement ötlet, a hétvégén kipróbálhatja.
index.hu/belfold/budapest/2011/09/16/megkozelithetetlen_lesz_a_belvaros_a_hetvegen/

csillagház 2011.09.17. 11:49:04

Ha a kormányhivatalok és Orbán kormányzó beköltözik a várba, akkor a műemlékeket hogyan lehetne megnézni?! Többszörös biztonsági ellenőrzés után, vagy úgy se?! Mi a fenét képzel magáról az a Horthy utánzat (utoljára az lakott ott, aztán németek és a szovjetek együttes erővel szétlőtték, felégették. Az maradt meg, ami a föld alatt volt). Ahol akkora az idegenforgalom és annyira pocsék a közlekedés, ott mit keresnének a kormányhivatalok? Ja persze, elzárkózni a dühös tömegek elől.
A Budai Vár alkalmatlan erre, ugyanolyan baromság, mint a Nyugati melletti Gyurcsány-féle kormányzati negyed.

csillagház 2011.09.17. 11:53:56

Na és ez a sok kilométeres aluljáróban futó út?! Hát mit képzel ez a Szőcs, mi minden van az aszfalt alatt?! Vezetékek tömege, csatorna, gáz, víz, villany, bekötések és sok más. Ezeket hová teszik? Még rövidebb szakaszon is hatalmas és drága munka pl. szűk utcában, meglevő közművek alá pl. főgyűjtő csatornát építeni! Vagy a mélyépítős klientúra követel magának jól fizető munkát?! Csak erről van szó.
A fél várost lezáró "fesztiválokkal" (csak a pénzes külföldieknek szól), tele a hócipőm!

Almandin 2011.09.17. 15:00:00

@csillagház: A városok (nemcsak Bp.) 10 évenként való átépítgetése azok érdekét szolgálja elsősorban, akik le akarnak akasztani ezt-azt az átépítések során. Ha ez elkészülne, rájönnének 10-15 év múlva, hogy ez mégse jó, és mindent vissza.

záporjózsi 2011.09.17. 17:09:09

@cso zsi: ...és mi a kapaszkodósáv, mi jelzi és hogyan? Igen, ezt én is megtaláltam már. A végén valami halvány derengés van a kapaszkodósávról, mint olyanról. Nem mintha probléma lenne azzal, hogy nincs definiálva, mert el tudom képzelni, csak csodálatos KRESZ-ünk mintha egy kicsit még fejlődhetne.

cso zsi 2011.09.17. 21:44:52

@csillagház: Így valahogy, ugye?: www.youtube.com/watch?v=abJnqm9abEo&feature=related

Nem egy mai darab, azt hiszem oktathatják odafent.

cso zsi 2011.09.17. 21:55:14

@záporjózsi: Nem értelek. Tábla van az elején, és a végén, valamint jobbra nyíló forgalmi sáv minálunk. [17. § (1) bek. h) pont]
De az északi M0-án már látni az "előző sáv"-okat, így a nehéz tehernek nincs semmi dolga, megy a szélsőben, ahogy tud, a gyorsabb megy a másodikban, ahogy tud, a még gyorsabb bemegy a számára nyitott legbelsőbe, ahol előzhet.

záporjózsi 2011.09.18. 15:24:15

@cso zsi: A KRESZ-ben igen, valami elég érdekes logikájó tábla (118) van, de a kapaszkodósáv mitől lesz kapaszkodósáv? Na ez sehol nincs benne explicite.
"h) „Kapaszkodósáv” (118. ábra): a tábla emelkedő úton a lassabban haladó járművek közlekedésére szolgáló kiegészítő sáv (kapaszkodósáv) kezdetét jelzi. A tábla jelezheti azt a sebességértéket is, amelynél kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni (119. ábra)"
A 119. teljesen egyértelmű. Bár szerintem a kapaszkodósávnak ugyanolyan forgalmi sávnak kellene lenni, mint bármelyiknek, azaz a jobbra tartsban igenis teljes értékűnek kell figyelembe venni.
Abban egyetértünk, hogy az M0 egyes részein, ahol a belső oszlik két részre, a külső külsőnek marad, így a jobbra tarts könnyebbben betartható.

cso zsi 2011.09.18. 21:02:34

@záporjózsi:
"Haladás az úton
25. §(3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
Azért nem vesszük figyelembe őket, mert az engedélyezett sebességnél jóval alacsonyabb sebességűek haladnak benne.
A kapaszkodóra ki vannak hajtva azok, akiknek egyébként is max 80 van, itt meg a terepviszonyok miatt jó, ha a 60-at elérik. Eközben egy kisautó 130-ról 90-100-ra ejt vissza, Egy komolyabb meg még gyorsulni is képes. :)))

Mad Mind 2011.09.19. 08:24:33

@HgGina:
Úgy látom nem érted a szabályokat. Nem mehet az autópályán 60-nál lassabban. Ha 20km/h-val megy megbünteti a rendőr a forgalom akadályozásáért.

cso zsi 2011.09.19. 12:10:01

@Mad Mind: Sajnos, még nincs így. A szlovákoknál már van minimum haladási sebesség, nálunk csak ennyi: "37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Azaz gyári állapotú (nem tuningolt) Barkassal, és IFA-val is felhajthatok, mert sík úton képesek a 60-ra. Lejtőn még többre is, de emelkedőn, főleg rakottan, csak vánszorognak.
süti beállítások módosítása