És a villanyszámlát ki állná? (tipp: Dzsilla, kösz!)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: videó látványterv futurista

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr603182803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisscolos · http://www.teteje.hu 2011.08.27. 11:32:00

lehet, hogy elsőre hülyén hangzik, de van benne ráció.a bkv-bérletek árából talán még a villanyszámla is meglenne, kérdés, hogy melyik mérnök tervezi meg a mozgatását az egésznek, meg melyik befektető állja az építés költségeit.

Falli 2011.08.27. 12:15:00

en az allando forgas elettani hatasaira lennek kivancsi...

OkoskaTo:rp 2011.08.27. 12:45:46

@Stefanie: Mármint hogy a Dubajban "hosztesz"-munkát vállaló lányok ezrei tekernék a dinamót? :o)

too damn pretty to die · http://apuokolbeszoruloarca.blog.hu/ 2011.08.27. 12:46:18

Kicsit egyszerűbb lenne ha csak a körök közötti járda forogna :)

Donor 2011.08.27. 12:49:22

3km átmérőjű város.
kb. 6km/h a séta sebességem. Szóval forgás nélkül is fél óra alatt eljutok gyalog bármely pontra. Feleslegesnek tűnik a forgatás.

Amúgy megvalósítható, ha vízen úsztatjuk , de a gyűrűk és sugár irányba mozgó villamos,vagy magasvasút jóval olcsóbb lenne mint akár csak az úszótestek megépítése.

Másik, hogy a rácsmintázatú úthálózat sokkal gazdaságosabb.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2011.08.27. 13:05:11

@OkoskaTo:rp: nem. dubaiban a rúdtánchoz ezután ebonitrudakat használnának, a csajok meg műszálas tüdőtangában ropnák a betevőért... win win situaion :)

mxplanet 2011.08.27. 13:07:15

leullsz egy helyben es a kocsmak megallnak elotted..micsoda kocsmatura!

donkanyar · http://www.falanszter.blog.hu 2011.08.27. 13:09:29

Nem lennék egy mozgáskerettel mozgó nyugger helyébe, ha bevásárolni indulok a szomszédos forgó kerületbe.

Rocko- 2011.08.27. 13:13:11

@Falli: standard tengerészbetegség.

vauvauvau 2011.08.27. 13:16:56

A legfontosabbnak tartom, hogy mindenekelőtt nevezzük át az összes utcát!

Rocky 2011.08.27. 13:21:45

Ez egy elképesztően buta ötlet... Az égvilágon semmi alapja nincs, de így szó szerint! Mi forgatná ezeket az elképesztően nagy "kerekeket"? Hogy lenne a házaknak alapja, pincéje stb.? Mi lenne a közművekkel? Miért gondoljuk, hogy a térbeli lehetőség, egyidejű lesz az időbeni szükséggel? (pl. reggel 7-re akarok uszodába menni, de éppen a város másik felén van az uszoda) Ez egy írónak lehet csupán az ötlete, mérnöki szemmel én egy nagy EGYES ALÁ-t írnék a diák indexébe!
24 perce · Tetszik

Darkhorse 2011.08.27. 13:23:56

Megyek haza békésen, részegen, négykézláb ahogy férfi embernek illik.
Már majdnem otthon vagyok ám egyszer csak huss, a ház el a p*csába én meg mászhatok újabb 2 km-et.
Hát vaze szerintem ez egy hülye ötlet :)

kuki123 2011.08.27. 13:26:13

@Falli: már meg van a hatása: hülye vagy bazdmeg

szerinted a föld áll?
fizika 1-es leülhetsz

ettől függetlenül orbitális faszság, mert az emberek nem 1 irányba akarnak menni, hanem mindenki másfelé, mi van ha lekési az átlépőt? többet utazik..

ahhoz hogy értelme is legyen a forgásnak ahhoz legalább 100 km/ úrás kerületi sebesség különbségnek kell lennie?

ezt hogyan oldják meg?..átszökkennek? a vízgyűr jó megoldás... de akkor is a megállás -50km/h és a +50km/h-ás dolog a vízen kicsit sok ideig tart,

z003 2011.08.27. 13:28:10

@yscik: ott a pont.
Egy körút ami egy nagy mozgójárda.
De mi van, ha esik? Fedjük be és legyen kereke. Nocsak 4-es 6-os kombínó.

atila68 (törölt) 2011.08.27. 13:29:48

No most csak attól hányingerem lett,
hogy kívülről néztem.
Pedig a "Doom" óta tolom a belsőnézetest.

popocatepetl 2011.08.27. 13:59:04

@vauvauvau: Szerintem a komcsadék kommentelőket kéne átnevezni valami egységesre, úgyis kb ugyanazt ugatják minden nap és mindenhol. Te lehetnél pld a Proli14.

fairytale 2011.08.27. 14:08:43

És mi van akkor, ha a ház többi lakója pont akkor egészen máshová akar menni? Vagy más házak lakói akarnak oda, ahova én is, és elforgatják a célomat?

fairytale 2011.08.27. 14:10:50

@fairytale: Sőt, mi van akkor, ha én elindulok, és pont akkor forgatja el előlem valaki más a célt, amikor majdnem odaérek az átjáróhoz. Csak nézem, hogy süvít el előlem a munkahelyem vagy a közért?

Martian (törölt) 2011.08.27. 14:14:21

Dark City 2 = The Spinning City :)

mezga-aladar 2011.08.27. 14:14:45

ki lesz a zorigó? a zorbán?

TH 2011.08.27. 14:21:55

@Falli: Ezt ismerjük jól. Forog a Föld (tép, mint állat ráadásul), a Föld kering a Nap körül, a Nap sem áll egy helyben ám, szóval pörgünk most is, mint állat. Úgyhogy ilyen szempontból nincs sok rizikó.

@fairytale: Ez ennyire nem bonyolult. Ezek itten forognak folyamatosan, nem gombnyomásra működne.

@yscik: na ja, csak akkor a járdán álldogállva/sétálva kéne megvárnod, míg a célodhoz eljutsz, így meg otthon kávézgatsz, és megvárod a megfelelő időpontot.

Viszont esetleg zavaró lehet, hogy a tájékozódás kicsit nehezebb, mert az ember soha nem tudhatja biztosan, hogy hol is van épp mondjuk a lakása...

@Rocky:
a technikai megvalósítása nyilván tényleg nem egyszerű (nem is hiszem, hogy ezt bárki komolyan gondolná), de mondjuk pont a közművek megoldhatóak lennének, a forgatás kicsit meredekebb téma. :-)

Egyébként a leírás alapján max annyi történne, hogy esetleg 6:50-re vagy 7:10-re tudnál uszodába menni, ha 7-kor pont túl messze van.

TPZ 2011.08.27. 14:25:25

És mi van, ha valami elromlik? A kőművesek majd talicskával tolják ki a betonkeverőt?

z003 2011.08.27. 14:28:36

A centrifugális erő miatt elég nehezen lehetne értelmezni arrafelé vízszintest. A föld esetében is van ilyen, de max a lefolyóban tekergő vizet befolyásolja. Ott pedig ahol a leginkább érezhető lenne, pont ellentétes a gravitációs erő vektorával.

TH 2011.08.27. 14:35:35

@TPZ: "Tisztelt lakosság! Értesítjük önöket, hogy üzemzavar miatt a mai napon nem pirig-pörög a város kereke, ezért számítsanak arra, hogy munkahelyük rohadt messze lesz."

De egyébként valóban, a városon belüli szállítást is (sok minden más mellett) elfelejtette a nagyeszű tervező. Ha nagyobb bútort vagy mondjuk tűzhelyet veszel, akkor fel kell kötni a gatyát...

Falli 2011.08.27. 14:40:26

@TH: OK, ezt en is tudom :) de valoban tok ugyanugy hat ez a forgas, mint a tengely-koruli forgas, a Nap-Fold kozos tomeggozeppontja koruli keringes, meg a galaxis forgasa? En nem tudom, azert kerdezem :)

Arra gondolok, hogy a varos mozgasanak az iranya is mas, illetve a meretek, a tengely kozelsege, stb miatt talan erosebb befolyassal lehet a szervezetre...

Az vilagos, hogy alacsony sebesseggel forog, tehat nem olyan, mintha beulnel a mosogepbe, de hosszutavon ez az allando lassu mozgas...

Meg az sem mindegy talan, hogy a kozmikus mozgasok mar ivarsejt korunktol fogva hatnak rank, tehat a szervezetunkbe tulajdonkeppen a Fold mozgasai "be vannak programozva". Vagyis inkabb a szervezetunk van beprogramozva a Fold mozgasaihoz valo alkalmazkodasra.

Szoval lehet, hogy aki felnott koraban koltozik be egy ilyen varosba, annak a kesobbiekben valami olyan eg.ugyi problamaja lesz, ami ebbol a forgasbol adodhat (vagy nem, mondom nem tudom :) ), de az o gyerekei meg a nem forgo varosban szedulnek :)

Leonard Zelig 2011.08.27. 14:43:28

Sok sebből vérzik ez a projekt. Pl. Ki akarnak egy olyan városban élni, amelyet körben "ipari-agrár" zóna vesz körül. Fasza lenne a levegője.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.08.27. 14:45:55

@Leonard Zelig:

"körben "ipari-agrár" zóna vesz körül."

A jelenlegi városok is ilyenek

Villy 2011.08.27. 14:47:15

És hogy forduljon valaki Mekka felé imádkozni?

TH 2011.08.27. 14:51:33

@Falli: a folyamatos MOZGÁS az égvilágon semmilyen hatással nincs rád, ha állandó sebességű. Viszont mivel ez körmozgás, ezért némi centrifugális erő folyamatosan hatna az ott lakókra, de teljesen kizártnak tartom (ez az én szubjektív véleményem), hogy ennek bármilyen komoly eü. hatása lenne.

Anno a száguldó (értsd v>=20 km/h) vonatok és autók eü. hatásaitól is féltek páran...

TH 2011.08.27. 14:52:24

@Villy: ez egyszerű. Egy forgó zsámolyon, ami a város adott szalagjával ellentétes irányban forog, így folyamatosan egy adott égtáj felé tudsz nézni. :-)

Falli 2011.08.27. 14:55:01

@TH: igaz, a vasut nem volt "ajanlott" terhes noknek es gyerekeknek :)

TH 2011.08.27. 14:55:53

@Falli: hmm, ezt pont nem is hallottam még. :-)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.08.27. 15:16:12

Nem értem, miért csak két dimenziósra képzelték el a projektet. Lehetne az egész több emeletes és a szintek is fel-le mozoghatnak egymáshoz képest. Vagy akár ellenkező irányba forgó gömbhéjakat is lehetne egymásba ágyazni. Ja, feltaláltam a Földet.

IMO 2011.08.27. 15:18:19

Szerintem minimum érdekes terv és egyértelmű, hogy nem a mai technológiai fejlettségünkhöz lett kitalálva, illetve ez nem egy részletes terv. Szóval aki az energia, közművek, szállítás miatt problémázik, az kicsit túl komolyan veszi ezt, na meg magát. Én szeretem a sci-fit:)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.08.27. 15:34:04

És az időjárástól függetlenített fedett városok koncepciójához mit szóltok?

spantheon.com/

gmower (törölt) 2011.08.27. 15:41:31

Hát én ennek semmi értelmét nem látom... 3 km az átmérője, tehát a két legtávolabbi pont a városban ennél csak annyival lehet meszebb, amennyire nem lehet légvonalban közlekedni. Nálunk most 2 km a vasútállomás, kb. 20 perc séta, autóval max. 3 perc, ha lenne cangám, még lenne egy köztes 6-8 perces menetidő lehetőség. Ma, az autós közelekedést leszámítva ilyen távolság gyakorlatilag energiafelhasználás nélkül legyőzhető, minek forgatnánk több 10 ezer - millió (vajh' mennyi lehet egy ilyen gyűrű tömee?) tonnát???

2011.08.27. 15:42:19

Ha utána számoltok a videó végén látható számokkal, kiderül, hogy a centripetális gyorsulás 0,01 m/s2, azaz a standard gravitáció 1 ezreléke, ez semmi problémát nem okozhat.

A probléma inkább a forgási sebesség, ami komoly erősségű (33,7 - 42,1 km/h) állandó "szelet" eredményez mindenhol.

gmower (törölt) 2011.08.27. 15:42:19

@Fedor: Túlságosan fingszag lenne :D

gmower (törölt) 2011.08.27. 15:44:50

Nekem is van egy koncepcióm: munkahelyekkel ellátott vidéki városok, községek, falvak...

2011.08.27. 15:48:38

@Lrdx: vizimentok.hu/hu/szolgaltatasok/info/szelerosseg-tablazat/34/ szerint a tavakon ilyen szél 70-90 cm nagy hullámokat kavar. Hát, sok szökőkút nem lesz ebben a városban.

midnight coder 2011.08.27. 15:49:12

Jó lenne. Így körbe lehetne rókázni a várost anélkül hogy egy centit is mozdulnál. Elég kiülni a gyűrű szélére. A tervezőt meg arra ítélném hogy ilyenben lakjon :-D

bioLarzen 2011.08.27. 15:56:37

"Only for pedestrians, no cars or trains needed"

Aha. Teher-/áru-/betegszállításhoz se? És a mentők, tűzoltók meg a rendőrök is majd gyalog mennek? Mert, gondolom, csak nekik nem érdemes utakat fenntartani...

"Endless movement"

Ja. Az első áramszünetig ;)

Amúgy a videó szép, kösz a megosztásért.

bio

Russell44 2011.08.27. 16:12:07

áruszállítás az smafu? Megnézem ahogy valaki átgyalogol az új szobabútorával a városon

Sleepy Gonsales 2011.08.27. 16:19:41

Az volt már, hogy a biciklisek a hibásak?
Na majd én!
Szóval a bicajosok bizonygatják minden fórumon hogy nincs szükség autóra, nekik kéne építeni egy ilyen várost.
Miket beszélek, építsenek maguknak!

nyelv-ész 2011.08.27. 16:36:41

Igen, a tájékozódás.

Azt még csak-csak megjegyezném, hogy a munkahelyem reggel 8-kor épp merre tekereg, és melyik átszállón mikor kell átmennem, de mi van, ha vennem kell egy új cipőt?

Úgy tudnám elképzelni, hogy mindenkinek van GPS-es okostelefonja meg egy olyan térképe, amibe bele van programozva a pörgés, így csak be kell jelölni a boltot, és a teló majd megmondja, merre pörögjek.

Nem biztos, hogy szeretnék ilyen helyen lakni...

kisscolos · http://www.teteje.hu 2011.08.27. 16:55:56

@Rocko-: @Falli: A forgásnak úgy tudom ilyen élettani hatásai nincsenek. Ami zavaró lehet, az a nap folyamatos relatív mozgása, de jöttek már vissza az űrből egy év után és mégsem őrültek bele.

Poén viszont, hogy az egyik rétegen más irányba forog az örvény a lefolyóban, mint a másikon :) (Coriolis erő)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 16:59:16

"Basszus, épp az orrom előtt ment el a közért!"

A 6 km/h sebesség garantálja, hogy gyalog, futás nélkül ne lehessen utolérni. Egy átlagos gyalogtempó ugyanis 4 km/h sebességű. Mivel egy körbeérés ideje a kör átmérőjétől függ, de ha a tervező hallott már a mágneslemezek szektorelérési idejéről, akkor kezdjen el újra gondolkodni.

Az ötlet nem halott, de komolytalan. A rendszer megépítése indokolatlanul hatalmas költségekkel járhatna. Kellenek őrült fantazmagóriák, hogy legyen miből kiszelektálni egy-egy használhatót, célul kitűzhetőt, de ez nem látszik annak.

Akik a fizikai hatással foglalkoznak, azoknak a Coriolis-hatás fogalmát hadd említsem meg. A Föld forgásához hasonlítani elég csacska dolog, az ugyanis 24 óránként 1 fordulat az álló ember számára. Ez remélhetőleg nem annyi, mert akkor naponta egyszer lenne esélyem elérni egy bizonyos pontot. Pszichikai, tájékozódási zavarokat is okozni tud, a félkörös ívjáratok folyamatos ingerlése pedig űrhajósbetegséget okozhat. Idős, beteges embereknek nem lehet azt tanácsolni, hogy üldögéljenek otthon, mert az sem lenne ingermentes helyzet. És a gördülés sem lehet észrevehetetlen simaságú, az ki van zárva.

Rocko- 2011.08.27. 17:00:05

@Martian: jaja, nekem is Dark City jutott eszembe.

@kisscolos: vizsgálták?
szerintem a Füldön megszokottól eltérő forgásnak van hatása a szervezetre. hogy milyen, azt nem tudom. elég sok mindentől függ. az persze elég bizonyos hogy ha elég sokszor és elég gyorsan megforgatnak, akkor elhányod magad. de ez nem gyors, csak sok.
szóval szerintem valamilyen hatása lehet.
igazolni nem tudom.

Alensha 2011.08.27. 17:37:50

Nekem az ötlet tetszik, ki is próbálnám, milyen egy ilyenben lakni. De (nem vagyok fizikus, bocs, ha hülyeséget mondok) nekem úgy tűnik, hogy vagy nagyon kicsinek kell lenni a városnak (akkor értelmetlen, mert forgolódás nélkül is elérsz mindent gyalog), vagy baromi gyorsan kell forognia (ami egy bizonyos sebesség mellett kényelmetlen), vagy be kell érni azzal, hogy naponta 2x megy el a házad a munkahelyed mellett, és akkor úgy kell kiosztani a lakásokat, hogy abban lakj, amelyik épp reggel 8-kor és délután 4-kor ér a melóhelyed mellé. (Ez esetben necces, hogy ha én az irodaövezetben dolgoznék, a párom meg az ipari övezetben, akkor nem biztos, hogy együtt lakhatnánk.)

A mentők, rendőrök, tűzoltók közlekedése is megoldandó, de ebből az első kettő mehet helikopterrel is, és a házakat meg lehetne tervezni olyanra, hogy tűz esetén eloltja saját magát, ha már sci-fiben gondolkodunk :D

Ja, és persze a város a továbbiakban nem nagyon bővíthető (legfeljebb úgy, hogy az egész köré húzunk még egy lakónegyedet, még egy irodanegyedet...)

Alensha 2011.08.27. 17:40:01

Egyébként szerintem amire ez megvalósítható lenne, addigra az irodai munka már végezhető lesz távmunkában otthonról is, a gyárakban meg robotok dolgoznak és az irányítójuk szintén otthonról felügyeli őket, vagyis elég lesz egy forgó lakónegyed meg egy központi szolgáltatónegyed :)

pilis 2011.08.27. 17:53:30

"Jó ötlet"! De azért nem állok legközelebb sokáig a napra!

T mint T 2011.08.27. 17:55:39

Engem az is érdekelne, hogy pl. milyen zajjal járna ez a dolog? Mert lehet, hogy eleinte mondjuk tök csöndes lenne, de ami forog, az kopik, meg ilyenek...
Vagy pl. hajnali 2-kor is ugyanúgy forog minden? Ugyanúgy fogyasztja az energiát?
És igaz mások olyan felvetése is, hogy így nehéz lenne szállítani nagyobb dolgokat. Biciklivel vagy talicskával vigyem haza az ágyat?
Szóval van vele gond rendesen, de azért nagyon érdekes ötlet.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 18:16:42

Az elemzésekkel egyetértek, azzal a kivétellel, hogy a demó kizárta az utak, utcák meglétét? Mert ha nem, akkor a mentők stb. nyilván autóval közelítenék meg a helyet, a terv szándéka feltehetőleg az autó- és tömegközlekedés kiváltása lenne. De ahogy a magyar szokásokat ismerni vélem, ettől a ringlispiltől nem sokkal lenne kevesebb az autó, mert ha autóval egy perccel korábban oda lehet érni, akkor sok ember autóba ül.

röntgenszeműlány 2011.08.27. 18:19:44

A Coriolis-erőn csak addig röhögtök, amíg meg nem tudjátok, mire képes. Szakmámból kifolyólag én már láttam néhány durva Coriolis-balesetet, gyomorforgató.

HoneyBee 2011.08.27. 18:23:11

Minek kell hogy az épületeket tartalmazó nagy gyűrűk forogjanak? Elég lenne, ha csak egy köztük található vékony körgyűrűk mennének körbe, ami mondjuk 2m széles lenne. Evvel megoldódna hogy tudjad merre kel menned, sokkal kisebb tömeget kellene mozgatni. A gyors haladáshoz persze kellene több különböző sebességű rész. Esetleg jó lenne két különböző irányba haladó gyűrűrész.

venszivar 2011.08.27. 18:23:57

@Androsz: miért,mibe üljek,teknőbe?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 18:28:38

@venszivar: Ha, ahogy írtam, csak egy percet nyersz vele, akkor menj gyalog vagy busszal. Ha a különbség már jelentős, vagy éppen terhet viszel, akkor az autó indokolt maradhat.

ave 2011.08.27. 18:37:54

Nagyon otletes, szerintem.
Nekem tetszik.

kisscolos · http://www.teteje.hu 2011.08.27. 18:46:24

@Rocko-: igazolni én sem tudom. annyit tudok, hogy az űrhajósoknak a kozmikus sugárzáson és a csontritkuláson kívül nem volt bajuk. Igaz persze, hogy ők elit szívósságú emberek.

Rocko- 2011.08.27. 18:49:42

@kisscolos: de ott meg elég elenyésző a gravitáció, másképp hat.
majd remélem számolgatnak még mielőtt megvalósítják.

gothmog 2011.08.27. 18:53:07

Nem a forgatás kivitelezése, hanem a rezgés és zajmentes forgatás kivitelezése a fő gond. Hogy forgatsz egy várost anélkül hogy folyamatosan rezegne és dübörögne az egész?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 19:06:56

@kisscolos: Sajnos ennél több problémájuk is van, és az elit szívósságuk csak arra elég, hogy ezek a dolgok ne üssék ki őket. Súlyos izomtömeg-vesztés is tartozik a csontritkulás mellé, az utóbbit fokozott kalciumbevitellel sem sikerült eddig még csak komolyan lassítani sem. Eleinte a vérnyomásuk is teljesen megbolondul, mert a nehézkedés megszűnése miatt az érrendszer a fejbe pumpálja a vért, ezt; úgy emlékszem, gyógyszereléssel segítenek átállítani. A béltraktus és a gyomor mozgása is megváltozik, hiszen az egész test arra az alapszabályra alapozva épül, hogy a dolgok lefelé igyekeznek. Így például a bélgázok sem keresnek utat a megfelelő irányba, ezért a végbél sem kapja meg a megszokott terhelést és ingert a bél telítődése esetén, és sejthetjük, hogy ez okozhat kényelmetlenségeket.

De az egyensúlyzavarok mindenkinél kisebb-nagyobb mértékű rosszullétet eredményeznek, és ez az, ami ehhez a tervhez kapcsolódik. A régmúltban Tyitov, mint utólag kiderült, végigrókázta a fél útját, pedig akkoriban a kiképzés során össze-vissza pörgették őket, azt még a vadászpilóták sem mind bírták. Frank Borman is mesélte később, hogy az Apollo 8-ban jó kis rókázásokat produkált, és bár ma már nem szoktak erről különösebben beszélni, mert már nem akkora szám, de még ma is okoz ilyen gondot a súlytalanság, a gyakorlórepülőt nem lehet öröm takarítani. A tartós súlytalanság szem koordinációs zavarait is okozza – az űrhajós teste úgy érzi, mintha forogna –, és az első súlytalansági próbák mindenkinél jó kis dezorientáltságot, az ellentétes látási és egyensúlyérzékelési információk ütközése miatt. És ezek az űrhajósok. Képzeld el ugyanezt egy átlagembernél. Egy rossz vérnyomású vagy belsőfül-gyulladásos embernél pedig inkább el se képzeljük.

Szóval, ahogy Alensha is mondta, ha a forgás lassú, akkor ritka esemény az ember és célpont közelsége, ha meg elég gyorsan, akkor az állandó lakcím megszerzéséhez orvosi engedély is kellene. Marhaság.

Baszkikám 2011.08.27. 19:30:01

Hol az anyámba fogok az X6-al jasszkarizni a csajoknak he?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 19:36:36

A hidakon való átkelés pedig vidámparki élmény lenne, épp a Coriolis-hatás miatt. A gyalogosnak egy folyamatosan jobbra kanyarodó ívben kell hozzá járnia, ami összevetve azzal, hogy ideális esetben eközben a part nem mozdul, nem egyszerű érzés. Én biztos, hogy próbáltam már ilyet valahol, nem tudom, hol, de bennem van még az érzés.

Észrevettem, hogy a klipben 100 méterenkénti hidakat említenek. Sajnos ebből csak az nem derül ki, hogy melyik gyűrűn. Ha a belső gyűrű külső szélén nézem, akkor a kerület ott kb. 2200-2400 méter lehet, vagyis a sugár 350-400 méter. Ez nem sok. Ennek ellenére a függőleges irány elmozdulása, hacsak a számítást nem szúrtam el alapvetően, kevesebb mint 0.3 fok, vagyis ez nem lenne probléma.

Ha a 100 méterenkénti hidakat netán a harmadik gyűrű külső szélére értették volna, akkor az a kör kb. 120 méter sugarú lenne, ami nem valószerű, ezért kihagyhatjuk.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 19:46:25

@Androsz: Pardon, azt elfelejtettem megírni, hogy egy fordulat idejére 10 percet vettem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 20:25:04

Végeztem még számításokat. Kiindulva abból, hogy az animáción az 1. és 3. gyűrű szinkronban forog, és az első gyűrű külső pereme 400 méter sugarú, továbbá mivel a találkozást 10 percenkéntire ígérik, tehát a forgás 20 percenként 1 kör, nekem az jön ki, hogy a 2. és 3. gyűrű széle egymáshoz képest kb. 30 km/h-val húz el egymás mellett.

Abban a csatornában, amelynek a két partja között 30 km/h sebességkülönbség van, a víz örvénylése mókás kis örvénylést kavarhat. Veszélyes vízisportok kedvelői előnyben.

A két part között forgó hidak vannak. A rajz alapján egy ilyen híd átmérőjét legfeljebb 15 méterre becsülhetem. Ennek a széle 15 km/h sebességgel mozog a középponthoz képest. A fordulatszáma nekem 11 másodperc/kör értékre jön ki. Ebből a szélén a centrifugális gyorsulás 0.23 g. Ezt 13 fokos bedőléssel kell egyensúlyban tartani. Illetve egy 70 kilós ember 16 kilóval nehezedik a korlátra, bár korlát nemigen lehetne, ha bárki szabadon léphetne fel a hídra. Akkor pedig tessék tapadós cipőt hordani.

Szóval mielőtt egy ilyen hülye animációt kiad valaki, és ha nem pusztán a saját nevüket vagy a 3DS Max programot akarja reklámozni, végezzen pár számítást. De szerintem ezeknek tökmindegy, hogy megvalósítható-e az ötletük, nekik elég, hogy pár percig róluk beszélnek. Szóval én itt már, igaz, kíváncsiságból, két órája szórakozok egy ostoba reklámmal. Lúzer vagyok.

Alensha 2011.08.27. 20:57:48

Egyébként ha a belső és a külső kör forog, akkor a középső minek? A végeredmény akkor is ugyanaz, ha az áll.

A forgóhidak meg nagyon balesetveszélyesek lennének; eddig bele se gondoltam, hogy korlát mintha nem lenne rajtuk. Naponta többször le kell majd állítani az egészet, hogy kiszedjék a hullákat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.27. 21:32:49

@Alensha: Ha a középső kör forog, az felére csökkenti a két találkozás közötti időt.

Van korlát, rögzített. Ez nem baj, mert egyébként a lakosság harmada vízimentőként dolgozna az álomvárosban.

De a korlát funkciója nem tisztázott, ha 15 km/h van megy el mellettem, és nem tudok leállni, mint futáskor. Ha meg akarok kapaszkodni, akkor közben közepes tempóban futnom kell.

De jó, legyen megoldva a tetején egy gumikorlát, mint a metróban. Vegyük a kilépés műveletét. Ha a kör oldalán levő nyílás hasznos részét csak 20 fokosnak vesszük, akkor ennek a cikknek a szélén a part sugárirányban már 5.4 km/h sebességgel távolodik a hídon álló ártatlantól, tehát jókora lendület és fiatalos idegek kellenek ahhoz, hogy a hídról ott lelépjen. Kb. másfélszer (kétszer?) gyorsabb a mozgólépcsőnél. Nem győzött meg.

somlai64 2011.08.28. 22:56:52

@yscik: Ha csak a járda mozogna, az nem lenne olyan látványos az animáción...

l.skywalker 2011.08.29. 16:12:15

Sokan rosszul értelmeztétek az egészet. Ez nem forogna túl gyorsan. Csak lassacskán. Ez egy leleményes ötlet, csak sok a hülye, nem tudnátok jól használni.

minnifield űrhajós 2011.08.29. 18:07:20

-jetson, ma is elkésett!
-bocs főnök, elment a munkahely az orrom előtt...
süti beállítások módosítása