Fonódó villamos - alternatív útvonalonÓvodás homokozólapát-hisztin kívül semmilyen értelmes magyarázatot nem találok arra, miért tesz a II. kerület minden különösebb indok nélkül keresztbe egy fővárosi fejlesztésnek.  Fiatal, független közlekedésmérnök-hallgatók csoportja új megoldással állt elő, hogy elkerüljék a budai fonódó villamos projekt végleges elvetését: mi lenne, ha nem Margit híd alatt, hanem a Frankel Leó utcán végigvezetve kötnék össze körút két oldalát. Teljes tervükről két képet (nagyításra megnőnek) és egy terjedelmes közleményt is küldtek:

Gyors cselekvésre sarkallt minket Tarlós István főpolgármester egy minapi nyilatkozata, mely szerint, ha nem sikerül rövid időn belül megállapodni a második kerületnek és a főpolgármesteri hivatalnak egymással, akkor a projektet leállítják. Mivel az álláspontok mindeddig nem közeledtek egymáshoz, nem látunk esélyt a jelenlegi terv megvalósulására. Lehetőségeinkhez mérten, kéretlen jószolgálati követként mégis próbálunk a magunk eszközeivel tenni azért, hogy az összekötés mégiscsak létrejöhessen.

Olyan megoldásban gondolkodunk, amelyet mindkét fél el tud fogadni, és ahol egyik közlekedési mód sem akadályozza a másikat. A Margit-híd alatti fonódás kiváltására is sikerült megoldást találni, úgy hogy a projekt egyszerre nyújtson megoldást a közlekedésfejlesztésére, a környék rehabilitációjára és a zöldfelületek növelésére.

 

Fonódó villamos - alternatív útvonalon

 

 

Az eredeti elképzelés szerint egy régi vágánykapcsolatot állítanának helyre, a Batthyány tér és a Margit körút között. Azaz a Margit híd villamos végállomás után a híd alatt egy vágányfonódást létesítenének, ami a villamos vonal szűk keresztmetszetét adná. A fonódásban egyszerre csak egy irányban lehetséges közlekedés. A híd után közvetlenül a rakpart közúti lehajtóval közös csomópontban, keresztbe a Duna partra vinnék át a vágányokat és innen tovább egyenesen a Batthyány térig húzódnának a mai 19-es/41-es villamos végállomásába bekötve. A Széll Kálmán térre pedig Óbudáról a Török utcán keresztül haladna a villamos. A Széll Kálmán térről pedig Frankel Leó utcába fordulna a Margit körútról, hogy onnan visszafelé közlekedjen.

Az autóval közlekedők számára a Margit híd és a Bem tér között a Lánchíd irányában egy sávra szűkülne a Bem rakpart, a mai állapothoz képest ez egy sáv elvételét jelenti. A vitatott csomópont, amely a híd alatt lenne, és ahol a villamos keresztezi a Bem rakpartot, túlságosan hosszú. Nagyjából 40 másodpercbe telik, amíg a villamos áthalad a kereszteződésen. Ezen idő alatt, azaz amíg szabadjelzést kap a villamos, csak a rakpartról érkezők és oda haladók kaphatnának zöldjelzést. Ez pedig csökkentené az áthaladni képes járművek számát.

 

A mi megoldásunk pont arra épít, hogy ezt a csomópontot a mai állapotában hagyva a vágányokat más nyomvonalon elhelyezve tennénk lehetővé a vonalak összekötését. A vágányok voltaképpen továbbfutnának végig a Frankel Leó utcában, ahol ezzel párhuzamosan akár sétálóutca is kialakítható lenne. A villamos Frankel Leó utca végén a Bem tér szélét érintve, majd a Bem rakpartot keresztezve érné el a Duna partot, ahonnan már a hatályos tervekkel megegyező módon érné el a Batthyány teret. A Széll Kálmán tér irányába tartó villamosvonalakkal pedig szakmai alapon is egyet lehet érteni.

A közúti forgalom a Bem téren jelentős változásokon esne át azzal, hogy Bem rakpart Lánchíd irányába tartó sávját lesüllyesztve vinnénk át a Bem téren, hogy a Fő utcában ismét a felszínre érjen. Ez lehetővé tenné, hogy a Bem tér újra egységes parkként és ne szétszabdalt zöldfelületként heverjen parlagon. A HÉV-alagút elhelyezésének figyelembe vételével a forgalmi irány lesüllyesztető.

Parkolási szempontból csak a Frankel Leó utcában szűnnének meg parkolóhelyek, cserébe a Vidra utca villamostól való mentesülése új parkolóhelyek kialakítását teszi lehetővé. A Germanus Gyula park alatt, kialakítható lenne egy mélygarázs mely az összes elvesző helyet pótolná, és evvel egybekötve a felszínen lévő park is felújítható. Ha mindez megtörténne, egy egységes „korridor” alakulhatna ki a Germanus Gyula park és Bem tér között. Sétáló utcákkal, sokkal több zölddel és élettel teli, biztonságosabb környezetet nyújtva, és javítva a második kerület legrosszabb közbiztonsági mutatóit. A Március 15. tér közelmúltbeli újraszületése nagyon is követendő példaként szolgálhat itt is.

Az itt vázolt megoldást közlekedésszakmai szempontból alaposan körüljártuk, és ellenőriztük. Biztosak vagyunk abban, hogy Budapestnek szüksége van erre a közvetlen közlekedési kapcsolatra, s ha lehetséges, olyan megoldást célszerű választani, amely nem szűkíti a mostaninál is jobban a budapesti közlekedés lehetőségeit. Reméljük, hogy pusztán szakmai érdeklődéstől vezéreltetve kialakított megoldásunk valamelyest elősegítheti e várospolitikai patthelyzet feloldását. Ennél többet aligha remélhet egy budai villamos használó.

A témáról blogot is indítottak, igaz, ott még csak a fenti közlemény olvasható: fonodunk.blog.hu.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés villamos ii. ker iii. ker budai fonódó

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr332870930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cook kapitány 2011.05.02. 09:34:26

Jó ez a terv, csak a mélyépítés miatt sokkal többe kerül, ergo nem lesz belőle semmi.

boboo 2011.05.02. 09:38:49

@Benbe: De a Moszkva téri ággal ugyanúgy ott van óbuda, és a Moszkván keresztül a Móricz, és a Gellért tér is.
Azt mondjuk nem értem hogy miért akar mindenki egyszerre a 3 egyetemre elmenni?
Hogyha elkezdenék a Moszkva téri ágat, akkor még lenne idő ki- vagy átdolgozni a Moszkva téri ágat úgy hogy mindenkinek jó legyen anélkül hogy elveszne a pénz.

1116001 2011.05.02. 09:40:28

@Metrós Bélabá:
Egyetértek!
A hallgatók által felvetett terv korábban is felmerült, de a tűzoltóság nem hagyta jóvá.
Csak utána kellett volna olvasni....

@svenJazz:
Ebben az esetben a főváros érdeke fontosabb mint 120 2.kerülteié akik nem bírnak elszakadni a kocsijuktól.

záporjózsi 2011.05.02. 09:41:01

@gyem: Már megvizsgálták, ha a szerzők valóban egyetemi hallgatók, akkor viszonylag fájdalommentesen hozzá tudnak jutni, ha TDK-nak megcsinálják pl. az új körúti program és az észak-déli villamos hangolását a Frankelnél.
@Metrós Bélabá: Azért ifjak, hogy a falnak is nekifussanak. Inkább ajánlj nekik valami konstruktívat. Amúgy hol is találják meg a nyilvános weben az egyeztetési jegyzőkönyveket és a számításokat? Csak hogy okuljanak belőle...
@svenJazz: Ha ismernéd a villamosokat, illetve a rakparti forgalmat, talán nem irkálnál ilyeneket. A Lánchíd alatt sokkal sűrűbben is, kb. 3 percenként tud közlekedni a villamos.

Normális 2011.05.02. 09:50:47

Butaságokat írkáltok,
Tisztelt Ifjú Kollégák!
Az összes idegen (pl. anno a 18-as) villamos már a hetvenes években annyira alkalmatlan volt a tötymörgésével a 4-6 -os számára, hogy muszáj volt eltakarítani az útból.
EZT akarjátok most visszahozni?
Megspékelve Frankel,stb. plusz kereszteződéseivel?
Ha az autófogralom már annyira ellenség a rögeszméitek számára, legalább a 4-6 -os óriásforgalmát tisztelhetnétek. Ezzel szembeállítva egyszerűen nem tétel napi párszáz észak-déli hobbivillamosozó érdeke. "Kiszáll, 100 métert gyalogol!" Ilyesmit ajánlgattok Ti is a helyben lakó, parkolóhelyet vesztőknek, nemde?!

pizo 2011.05.02. 09:55:10

Lenne ám egy kézenfekvő megoldás is, csak többe kerül. Ugye a szentendrei HÉV alagútja pont a megfelelő helyen van. A Batthyány térnél le kellene vinni a 19-es vágányait a meglévő alagútba, majd az ORFI előtt már a felszínen futó vágányokat az Ürömi utcán keresztül összekötni a Bécsi úti 17-es vágányaival. Tudom, hogy ez is sok kérdést felvet, és roppant költséges is, de nem kell a meglévő részekhez hozzányúlni, ez sokat kompenzál.

Zoli

Zoli

llcool 2011.05.02. 09:55:32

@svenJazz: Nekem például pont megszűnne a parkolóhelyem, és az ablakom alatt menne el a 18-as, és a 61-es villamos. De olyannyira megkönnyítené az életemet a fonódó villamos, hogy ha lenne tüntetés bármelyik verzió mellett, akkor ott lennék. Ha pénzt kellene hozzá adni, még lehet, hogy adnék is.

kadibela 2011.05.02. 10:11:07

Az egyetemisták tervéből, a jelentős költségek miatt (Bem tér forgalmának lesüllyesztése, mélygarázs) sajnos nem lesz semmi, pedig eddig ez a legszimpatikusabb javaslat. Én a környéken élek, tudom mi a helyzet. Több eleme támogatandó, a villamostól függetlenül is:
- Frankel Leó sétáló korridor: remek ötlet csak végig kell menni az utcán, adja magát, nem is értem miért nem csinálták még meg
- Bem tér rendezése: használhatatlan a jelenlegi fomájában, szétszabdalt zöldterület, fuldoklik a benzingőzben
- Germanus park rendezése nagyon aktuális, az ORFI épületek felújításával együtt
+ A hídfőnél a hurokvágány megszüntetésével zöldterületet lehetne nyerni

Sajnos az önkormányzat csak a hivatal környéki területek rendezésével foglalkozik (Mechwart tér, Lövőház u.), ezen a környéken semmi nem történt az elmúlt években, pedig Buda egyik gyöngyszeme lehetne a Császár és Király fürdők közötti sáv, rengeteg érdekes épülettel (fürdők, Frankel Leó u. épületei, Malomtó és fürdőkupola, ORFI épületek, Bambi presszó) , sétálóutcával (Frankel Leó), zöldterületekkel (Germanus Park, Hídfő, Bem tér).

tomwar 2011.05.02. 10:17:13

Amikor eloszor szoba kerult, mar akkor sem ertettem, hogy miert nem EZT valasztjak!?!?
Ennel logikusabb megoldas nics.
Mier kellett erre ennyit varni??

Normális 2011.05.02. 10:18:50

@kadibela:
senkinek nem tűnt fel, hogy egyszerűen ott a Rózsadomb, és útban van. Természetes útszűkületet képez, pedig közlekedni KELL, nem csak villamossal.
Én nagyon benne lettem volna, hogy már 1970-től ne adjanak ki Budára új építési engedélyt, max. bontott épületek helyére...

Balt 2011.05.02. 10:22:15

@pizo: Hopp, ez a legjobb, de tényleg! Ráadásul a végállomáson (meg a Margit hídnál a felszínen) 3 vágányosra szélesedik a HÉV, talán elfér egy karcsú fonódó villamosvágány is.

Normális 2011.05.02. 10:27:55

:
Hol vannak ilyenkor a sintér-autók, hogy elvigyék?!
Pár éve egy kis túlparkolásért is jött már a sintér. Ja, tudom, most éppen a jogállam-paci túloldalán vagyunk landolva...

blacklord 2011.05.02. 10:28:45

@svenJazz: jaj, hogy egyem a kis szívedet, hát tényleg milyen szörnyű is az, hogy 120 autósnak nem lesz hol parkolnia, jaj, jaj, jaj. Nagyváros belvárosába autó nem való. Hány évtized kell még ahhoz, hogy ez végre a nyakas magyar parasztok agyáig is eljusson?
Egyszer, csak egyszer menj el egy ilyen filozófiával működtetett városba (Amszterdam, Koppenhága, újabban Berlin pl.), és megértenéd, hogy miről beszélünk. Kevesebb zaj, tisztább levegő, több közösségi tér = nagyságrendekkel kellemes élettér. Ehhez képest az, hogy a kocsiért messzebbre kell menni vagy esetleg az ember inkább bérel alkalomadtán, mint hogy sajátja legyen, a helyes megoldás. Hidd el, hogy ha az évi 50-100 millió nettót kereső londoni brókernek megfelel, akkor az átlag középosztálybeli magyar is meg fogja tudni szokni. Én rengeteg olyan embert ismerek, aki csak hétvégén használ kocsit, ha egyáltalán, évi 3000 km körüli futásteljesítménnyel. Na ilyennek anyagilag is bőven megérné.

puttya 2011.05.02. 10:30:16

Pont ez, ami ebből a fonódós történetből hiányzott. Végre gondolkodnak alternatívákon. Meglepő módon lehet találni, pedig mostanáig a csapból is az folyt, hogy csak így lehet.

Nekem ez a HÉV összekötéses ötlet még jobban tetszene.

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.05.02. 10:35:08

A Frankel Leó utca és a körút kereszteződésében most is van egy gyalogos alagút, vajon mennire fájna ezt mélyíteni, és meghosszabbítani, hogy villamos közlekedhessen benne, így a nagy és szent körút forgalmába sem zavarna bele, és hév sínre sem kellene terelni.

Normális 2011.05.02. 10:40:14

@blacklord:
Barátom, ezen a környéken (Bel-Buda) 20 éve sem lakott egy darabbal kevesebb autós sem.
Nem mi követeltük ki, hogy tranzitút legyen a lakhelyünkből.
Nem mi engedélyeztük -a korábbi beépítési szabályozást felrúgva- 5-6 emeletes irodaházak tömegének ideépítését.
Nem mi kértünk dupla plázát (Mammutok), és nem mi járunk autóval oda. Mit akarsz hát mitőlünk??

puttya 2011.05.02. 10:40:58

@John Preston: Egyébként a zebra ugyanúgy keresztezi a körutat, mint esetleg egy villamos, emiatt nem kell alagút.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.02. 10:44:09

Bocs dá, de honnan a kisfaszomból akasztottad le hirtelenjében ezt a témát? Ezek a fonódós agymenők 5-6 bejegyzésnél tovább sosem húzzák. Fasz kivan velük. Hangulatkeltő bérblog mind.

Itt van belőle kettő:
fonodovillamos.blog.hu/
budaipatriota.blog.hu/

Most már van egy harmadiok is. Csak míg a fenti kettőt lángék szponzorálták, ezt talán már tarlós. Minek beálni a szarkavarásba dá?

GOLAZ 2011.05.02. 10:46:13

Most már nem fonódik. Eddig azt csinálták, hogy az önrésszel megemelt támogatást kérték az EU - tól. De most már nem lehet ilyet csinálni, önrészre zseton nincs. Szegény fonódónak annyi.

GOLAZ 2011.05.02. 10:48:06

@blacklord: Berliben nagyon sok autó van a belvárosban. Külön alagutat is építettek nekik. Még ingyenes parkolóhelyek is vannak.

John Preston · http://johnpreston.blog.hu 2011.05.02. 10:50:12

@puttya: ez eszembe sem jutott, igaz csak a csodás felújítás óta van ott. Viszont, hülyeségnek is tartom.

pösti 2011.05.02. 10:56:46

Szánalmas ami a főváros kontra kerületek között folyik!Dilettáns önjáró kiskirályok pofozzák a szart...lásd:(2.ker)láng-fonódó villamos,(6.ker)hassay-Tűzraktér,(7.ker)vattamány-"zajrendelet"(lásd:erzsebetvaros.hu),(8.ker)kocsis-kukázás...Még a diktátor rogán a legvállalhatóbb(neki persze könnyű:gazdag kerület/kevés lakó)!

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.05.02. 11:14:23

@városjáró: küldtek hajnalban egy sajtóközleményt. érdekes volt, kiraktam :)

Tolve 2011.05.02. 11:16:21

Nagyon elvetemült ötlet lenne - hogy a Margit körút a villamosok ekresztező forgalma miatt ne "bénuljon meg" - a Frankel Leó utca voanlában levő mostani gyalogos aluljárót felszámolni és annak a helyén a Vidra utcai kereszteződéstől kezdve a villamossínt lesüllyeszteni?

pizo 2011.05.02. 11:22:53

@Balt: Igazából az egyik gond az eltérő vontatási feszültség (HÉV 1000V, villamos 600V) és az, hogy a HÉV gyorsvasútnak számít, viszont az űrszelvény nem lenne gond, illetve a forgalmi utasítások alapján a forgalom megszervezése lehet még problémás.
Ezzel a megoldással, illetve még Török utcai (meglévő) átvezetéssel az összes porbléma megoldható lenne (szerintem).

Zoli

blacklord 2011.05.02. 12:15:09

@Normális: hát, szerintem meglepődnél, hogy mennyivel több autó lett azon a környéken. Nem hiszem, hogy az évi ~100.000 autó többlet Budapesten, ami pl. a 2000-es éveket jellemezte, kizárólag más kerületekbe csapódott volna le (bár nem zárom ki, de nagyon meglepne).
Mit akarok titőletek? Pénzt és szexet, mi mást? Viccet félretéve, azért gondolom az iparűzési adók csak jóljönnek ezen ördög szülte helyekből... :-) A tranzit-kérdést meg nem igazán értem, én naívan azt hinném, hogy a helyi lakosnak főleg jobb pár villamos (az én ablakom alatt is megy), mint sokkal több autó. Ez a fejlesztés pont, hogy kevésbé tranzitúttá tenne titeket - több ember, de kevesebb járművön, ami összességében jobb környezetet jelent. Tény és való, hogy szerintem legalább egy, de inkább mindkét rakpartból parkos - szórakozónegyedes környéket kéne csinálni, de amíg az É-D alagútra meglesz a pénz, addig még sok víz lefolyik a Dunán...

blacklord 2011.05.02. 12:21:34

@GOLAZ: ja, semmi se tökéletes. :-) De bringás infrastruktúrában legalább egy évtizeddel előttünk járnak.

HuPiedone · http://lajtamonitor.hu/ 2011.05.02. 12:38:19

@Benbe: "de a legfontosabb a három egyetem kiszolgálása: a BME, az ELTE és a Corvinus óbudai elérésnek biztosítása" Arról nem is beszélve, hogy ezzel erre a tengelyre kapcsolódna rá az Óbudai Egyetem Bécsi úti kampusza is.

soniq 2011.05.02. 12:39:51

120 parkolóhelyen megy a vita, miközben a projekt több százezer ember napi vagy alkalmi közlekedését könnyítené meg /o\ Az autóforgalom meg ne legyen már prioritás miközben megfulladunk a szmogtól a belvárosban, könyörgöm. Lángot jó lenne ha helyreraknák végre a Fideszben.

Szörny 2011.05.02. 13:34:00

@pizo: Na, ez az! Én is azon töprengtem, hogy minek egy teljesen párhuzamos villamosvonalat kialakítani a felszínen a HÉV felett.
Biztos, hogy drágább? Mert igényelne ugyan mélyépítést, de sokkal kevesebb vágányt kell fektetni, mint így.

GOLAZ 2011.05.02. 13:48:00

@soniq: Hol van az a több százezer? Mert most a 17 - esen nincs. Persze, ha összekötnék, akkor sem lenne, a tanulmányokba sem írták be.

soniq 2011.05.02. 14:39:32

@GOLAZ: nagy része most a 86-os busszal jár (aki használja annak nem kell bemutatni hogy milyen...), de a 160-as, 260-as is elég forgalmas. Sokan pont az észak/dél-budai összeköttetés siralmas volta miatt pedig kocsival, nézd meg mi megy a rakparton, az Árpád fejedelmen vagy a Fő utcán... Pont a 17-es a legkevésbé forgalmas.

kadibela 2011.05.02. 15:08:20

Mint fentebb írtam nekem tetszik a javasolt nyomvonal, de egyébként a jelenlegi 17-es nyomvonalon nem tartom életképesnek a villamost. Meg kell nézni mennyien utaznak rajta csúcsidőn kívül. Sajnos ez az óbudai vonal eleve rossz helyen van mert a Bécsi úton fut, többszáz méterre a Duna mellett elhelyezkedő lakótelepektől. Egy trolibusz + buszsáv kombó jóval olcsóbban megoldaná az Óbuda-Belbuda-Újbuda közlekedést, akár a 86-os vonal leágazásaként, amit én szintén trolivá alakítanék.

Frankel Leó 2011.05.02. 17:29:15

Sziasztok
A mi anyagunk ez amit láttok, elnézést azoktól akik a piros csíkozást nem értik ott menne le a föld alá, az a forgalmi irány ami a Batthyány térre megy. Így a Bem téren ez a föld alatt futna. Azokkal egyetértünk, hogy a jelen pályája a 17-esnek nem alkalmas, de a főváros azt mondja, hogy felújítják. Egy vitás pont, és ezen is vitázik a második kerület és a főváros, hogy a főváros felújítja a villamospályát, de magát a Frankel Leó utcát és annak burkolatát nem. Illetve ma még több veszélyes megálló van azon ok miatt, hogy az úttestről kell felszállnia az utasoknak a villamosra. Ilyen például a Zsigmond tér, készítünk egy blogot a témának még meglehetősen friss sokat fog fejlődni. Veletek olvasókkal, utasokkal, budapestiekkel megvitatva a ti a ötleteitekkel együtt, szeretnénk teljesen finomítani és minden apró részletével bemutatni a tervet. A címünk fonodunk.blog.hu és még egy apróság legyünk engedékenyek és próbáljuk elérni azt, hogy új lappal kezdjék újra a tárgyalásokat. Mi figyelni fogjuk, és köszönjük az urbanistának a megjelenési lehetőséget.
Frankel Leó

Frankel Leó 2011.05.02. 17:44:55

@kadibela: Egy dologgal kiegészíteném, gondolkodjunk előre, mi is lehetne a valódi értelme a fonódónak? Jelenleg az észak-budai agglomeráció, külső bécsi úttal együtt, nagyon lassú és zsúfolt útvonalnak számít. Az ott lakókkal kellene igazán számolni, ők bizony megtöltetnék a vonalat, ha lenne hol hagyniuk a kocsijukat, és a villamos se csak a Vörösvári útig közlekedne, hanem kijjebb lehetne a jövőben egy „gyűjtőpont”.

Bizttatlak tehát, téged és mindenkit, ne csak ebben gondolkodjunk, hanem egy esetleges hosszabbításban megtestesülő hálózatfejlesztésben.

A végére egy jutalom találós kérdés: Óbuda hányadik Budapest kerületeinek lakosságszámát tekintve?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.02. 18:23:29

Kedves Frankelleó! Az ötletetek publikálása előtt tanulmányoztátok a projekt történetét? Olvastátok azokat a pro és kontra érveket, melyek már évekkel ezelőtt felvetődtek az általatok most elővett javaslattal kapcsolatban? Amennyiben igen, úgy azokat beépítettétek az anyagotokba? Tájékozódtatok Láng Zsolték ellencsapatánál arról, hogy miként állnának hozzá egy ilyen alternatívához? Ismeritek a jelenleg érvényes szabályokat, szakhatósági előírásokat, melyek az esetleges frankeles vonalvezetéshez kapcsolódnának? Anyagi oldalról megvizsgáltátok a beruházást? A helyi lakosság véleményét megismertétek?
Mindezt csak azért kérdem, mert az általatok most nagy erővel kipostázott felvetést már évekkel ezelőtt megpróbálta lefuttatni a szakma, ám végül mégis elvetésre került. Meglátásotok szerint mára mennyiben változott vajon a helyzet? Van realitása teljesen új alapokra tenni a fonódást?

GOLAZ 2011.05.02. 18:44:56

@soniq: Ez a baj. Mert 86 - os járaton tömeg van, de nem azért, mert olyan sokan utaznak arra, hanem mert kevés a busz. A kijelzőn látszik, hogy általában 4 busz megy 1 irányba.
160 és 260 járatnak úgyis meg kellene maradnia a külső szakaszok miatt, hogy ne kelljen átszállniuk.
Persze Vitézyék ebben az esetben gond nélkül "átszállásra kényszerítené" az utasokat, hogy többen legyenek a villamoson. de még így sem lennének elegen.

GOLAZ 2011.05.02. 18:48:48

Ez eddig senkinek nem tűnt fel?

Te hol laksz?
Aternatív megoldás a budai fonódóra
Aternatív
Aternatív
Aternatív

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.05.02. 19:09:31

@GOLAZ: néztem, hogy figyeltek-e ;)
amúgy persze kösz, javítom! :)

soniq 2011.05.02. 20:31:32

@GOLAZ: csúcsidőben 8-9 percenként jön elvileg a 86-os, ezt nem hiszem hogy 4 pár busszal oldják meg. Ráadásul a nagyobb baj, hogy rendszeresen teljesen kiszámíthatatlan a menetidő a dugók miatt (évekig jártam 86-ossal, borzasztó). Tömeg - sztem - azért van, mert az emberek nem szeretnek átszállni, így nincs az észak-déli összeköttetésnek más alternatívája (ez lenne ugye a fonódó).

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:20:20

@Benbe:
"Erre a Moszkva téri átvezetés nem alkalmas, mivel az a Krisztina körút helyett az Alkotás utcán halad tovább Dél-Buda felé,"
- A Jakobinusok terén van egy váltó, ha érted mire gondolok.

" és a Krisztina körútra nem lehet helyezni (mivel ott pont a II. kerület - Pest relációjú, Rákóczi úti villamosok helyét jelölte ki a Főváros, amit persze Lángék szívesen látnak)."
- Rákóczi úti villamos? Mit szedsz? Abból legalább 20 évig nem lesz semmi.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:23:56

@1116001:

Nem teljesen 120 parkolóra kell a dolgot szűkíteni. Mellesleg a 120 parkolóhelyen olyan autók is állnak, amiknek a gazdái ott laknak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:35:49

@blacklord:

Azt is nézd meg, az általad említett modern városokban milyen a P+R helyek száma, minősége, az egyéb parkolók száma, elhelyezkedése stb...

Hülye demagóg duma, hogy ha a belvárosban laksz ne legyen autód. A belvárosi ingatlanárak (konkrétan a családban levő egyik lakás 102 nm, nyomott áron is 55 millióért lehetne eladni 2 hónapon belül) nem a csóró autónélküli ifjú pedagógus-óvónő házaspárok lakhelyévé teszik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:43:11

@blacklord: Az ott lakóknak lényegileg nem lett több autója szerintem. A Henger és Tölgyfa utcai irodaházak, a Mammutok, Horvát utca 14-24, Kapás utca Buda Business Center. Ez mind plusz autóforgalmat indukál napközbenre.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:48:46

@soniq:

A 120 parkolóhely csak egy kis szelet. A -120 parkolóhely miatt nagyobb lesz a parkolóhelyet kereső forgalom (Jómagam ma reggel 10 perc alatt találtam, és tudom, hol érdemes keresni, rendszeresen 3 saroknál messzebb állok meg.)
Az építkezés ideje alatt a híd alatti tranzitforgalom a hegyen fog keresztülözönleni, olyan utcákban (Mátyáshegyi út), ahol elég nagy a forgalom, de mégis csendesnek mondható, a Margit híd lezárása alatt 2 perc alatt tudtam átmenni a túlsó oldalra. A forgalom más útvonalon való haladása meg szintén második kerületi embereket érint, és már nem csak 120-at, hanem 12 ezret.

Hozzáteszem a fonódó terve nem volt ismeretlen. Miért is nem lehetett a Margit híd budai rakparti nyílását megnövelni a felujítás alatt, ezáltal az építési idő máris a töredékére lett volna csökkenthető.

Aztána Bem tér és Batthány tér között megszűnne további 300 parkolóhely.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 21:51:14

@Szörny: Elvileg a Hév M5 néven össze lesz (majd eccer) kötve acsepeli-ráckevei Hévvel. Namármost akkor megcsináljuk a fonódót, majd mindjárt a déli oldalát az alagút építésének idejére jól szét is csesszük? Akárcsak a Budapest szíve program keretében a Kiskörúton két éves se volt a villamosvágány, mikor felszedték és arrébb rakták, hogy fák alatt menjen a villamos.

blacklord 2011.05.02. 22:01:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ne haragudj, de egyszerűen nem érted azt, amit mondani akarok. A világ legjobban élhető városainak belvárosában, ANYAGI HELYZETTŐL FÜGGETLENÜL, nem jellemző a saját autó utcán parkoltatása, amiért itt ekkora lelkesedéssel síkra szállsz. Az igazán gazdagok külvárosban laknak (villákban), a valamivel kevésbé azok meg az autójukat nem az utcán, hanem valahol pénzért (garázsban, parkolóházban, stb) tartják. Értsd: ha akkora Jani vagy, hogy belvárosban autót akarsz tartani, akkor képes leszel kifizetni a bérleti díjat, vagy tulajdonszerzést garázshelyre is. Azért valahol mégis nonszensz, hogy több tízezer ember közlekedése ne váljon könnyebbé amiatt, mert közületek 120 embernek gondja lesz a parkolással... És ahogy mondom, ezt nem a veled szembeni merő rosszindulat mondatja velem, hanem hogy láttam, hogy modern nagyvárosokban mi a helyzet. Magad is meglepődnél, hogy mennyivel kellemesebb olyan utcákon végigmenni, ahol nem a parkoló autók adják az utcakép legjellegzetesebb elemét. Persze ehhez hozzátartozik, hogy ebben a helyzetben sok mélygarázs és parkolóház kell, hogy épüljön - és fog is, ha lesz rá fizetőképes kereslet.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 22:08:02

@soniq: Napközben és reggel is látom mind a 60-as, mind a 86-os buszokat. A 86-os mindig tömött, míg a 60-asokon rendszeresen van ülőhely, még kifele irányban is, kivéve a délutáni csúcsot.

Tehát a 86-os busz vonalát kellene fonódósítani, de azt a projektet 5-ös metrónak hívják.

Vegyük észre azt is, hogy a fonódó projekt csak két vonal összekötése, ami által elméletileg hű de jó lesz az eljutás, ám ha a külön-külön követéseket nézzük, akkor vagy 10-15 perces várakozások lesznek (Jelenleg a 86-os 6-8 perc), vagy ugyanúgy át kell szállni valahol mint eddig, max nem 150 méter, hanem csak 80 métert kell gyalogolni átszálláskor.

Igazi pluszt a fonódó akkor adna, ha északon elmenne minimum a Gyógyszergyári lakótelepig, de mégjobb lenne Óbuda vasútállomásig, Utópiában pedig kimehetne egészen Üröm-Pilisborosjenőre is. Délen meg a volt 43-as vili egy részének rekultiválásával minimum a Camponáig, Utopiában Érd autóbusz állomásig.

Na akkor én is tüntetnék a Frankelban levő 120, sőt akár 500 parkolóhely megszűnése érdekében (pedig az enyim is köztük lenne), mert akkor valóban több ezer, több tízezer ember életét tenné jobbá a villamos.

De realista vagyok, és már azzal is beérném, ha északon a a Zay utca vonalán (Ez még mindig 5-10 perc séta a villamostól!) épülne egy hatalmas P+R, hogy a fonódó nyujtotta előnyöket valóban lehessen élvezni, és azok élvezhessék, akiket a fonódó az autóból a BKV-ra szeretne ültetni.

Jelenlegi formájában a fonódó egy baromság, ami irdatlan sok pénzt dob ki, fellengzősen szajkózza több ezer ember érdekét, de ténylegesen pár száz embernek hoz minimális pluszt.

Frankel Leó 2011.05.02. 22:11:23

@városjáró: Szia, a helyzet annyiban változott, hogy most vannak az utolsó pillanatok, az esetlegesen nagyobb kompromisszum készség miatt, amikor még lehet tenni valamit a projektért. Igyekszünk optimisták maradni, de nagyobb a valószínűsége annak, hogy a projekt végérvényesen megfeneklett. A projekt történetének utána néztünk, de arról nem sokat találtunk, hogy a Frankel Leó utcán akartak volna átvinni bármit is. A környék lakosságával tudtunk szerint minimális egyeztetések történtek, tehát nem sokat tudunk a véleményükről. Alapvetően azt gondoljuk, hogy ha zöldebbé tisztábbá rendezettebbé tenné ez a környezetüket, akkor azt örömmel fogadnák. A mostani elképzelés a lakóknak nem sok pluszt adna, megközelítőleg semmit.

Anyagi szempontból nézve, a süllyesztés költségét nem tudjuk, azt tudjuk azonban, hogy 50-60 méterrel rövidebb villamos pálya lenne, és a fonódás biztosítórendszerét sem kell kiépíteni.

Viszont el kell mondanom, ha nem is lesz ebből semmi, mi már akkor is nyugodtabbak leszünk, hisz megpróbáltuk. Igaz a magunk módján, ami nem megszokott, de igyekszünk tenni a városért. Biztos lehetne jobban csinálni, (tessék, nyugodtan), de mi legalább ezt tanuljuk, ezért bátorkodunk.

A puszta destrukciót pedig elég sivárnak gondoljuk, holmi modortalan szájkaratéval a továbbiakban foglalkozni sem kívánunk. Ellenben mindenkivel készen állunk megbeszélést tartani.

Nagyon örülünk, hogy figyelemmel kíséritek lépteink, de legyetek szívesek elhinni, hogy jót akarunk.

Miért jó nekünk, „mert csak”. Valószínű kicsit furcsa számotokra, a mi öncélunk egyedül az átszállás nélküli villamosozás. Nekünk nincsen hátszelünk, nincsenek különös kapcsolataink, és nincsen előnyhöz juttatandó gazdasági vállalkozásunk, furcsa nem? Szeretnénk, hogy működjön-éljen a város.

Tehát nem vagyunk döntő pozícióban. Egyetlen szövetségesünk a köz lehet, Ti, az olvasók,
Budapest lakosai.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 22:15:34

@soniq:

86 Óbuda-Újbuda
Bogdáni Raktár között buszsáv, Kiscelli Nagyszombat között buszsáv, Nagyszombat Kolosy között szopás, de ott a másik utcában a villamos is szopik. Kolosy Zsigmond között jó, Zsigmond Clark között buszsáv, Clark Döbrentei között max a Döbrentei után a Hegyalja lámpáig minimális tötymörgés, maximum 1 lámpát bukik a busz. Döbrentei Gellért között mehet a sinen, Budafoki út szopás, de ha nem parkolják be, vagy nem koccan senki, akkor szopás ellenére járható, A Schönherz kolitól buszsáv, az Allee előtti cumi abból ered, hogy egy barom engedélyezte oda azt a buszvégállomást az út szélére.

Visszafele a Gellért-Clark egy kicsit gáz, de nem reménytelen. Clark-Tímár halad, onnan csonka buszsáv, majd megint halad.

Ha valahol baleset van, az olyankor persze más.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 22:22:20

@blacklord:

"ne haragudj, de egyszerűen nem érted ..., hanem valahol pénzért (garázsban, parkolóházban, stb) tartják."

Laktam München mellett egy gazdagok lakhelyének számító elővárosban. A ház alatt (3 szintes társasház, 9 lakással) 20 helyes mélygarázs volt. A közeli (6 km) metróvégállomáson (3 metróvonal, 1 S-Bahn) akkora P+R volt, hogy a busz első megállója a másik végén volt.

És hidd el, én is inkább állnék parkolóházban, de a legközelebbi parkolóház, ahol hely is lenne, a Mészáros utcában van. Münchenben 1 saroknyira, MINDEN IRÁNYBAN EGY SAROKNYIRA volt olyyan parkolóház, ahol tudtam helyet bérelni. Mert volt parkolóház. Mondjuk ott metrózni érdemesebb volt, mert volt metróhálózat. Időnként bicikliztem is, mert bicikliút is volt. Kicsit jobb minőségű, mint az itthon megszokott sárga csík.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.02. 22:23:49

@blacklord:

"Persze ehhez hozzátartozik, hogy ebben a helyzetben sok mélygarázs és parkolóház kell, hogy épüljön - és fog is, ha lesz rá fizetőképes kereslet."

Sorold az utóbbi 20 évben épülteket, de ne azokat, amelyek egy irodaház vagy bevásárlóközpont alá épültek. Rövid a lista ugye.

soniq 2011.05.02. 23:11:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: hát ez azért így nem pontos, 86-osnál csúcsidőben 8-9 (inkább 9) perc a követési távolság. Ha megvan a fonódó akkor meg parkolónak ott van az eurocenter, ingyenes mélygarázs, villamos végállomásnál közvetlenül, mit akarsz még:-)

A buszsávokkal az a probléma hogy nem összefüggő, hiába teper végig rajta a busz, sok helyen át kell sorolnia ha megszűnik a sáv. Ahol nincs, ott pláne szopóroller, és elég ha egy pár száz méteres szakaszon nincs. A 17-es vonalánál a Kolosy előtti szakasznál ha jól emlékszem szó volt arról hogy sétálóutca lesz, és akkor nem parkolnak majd a villamos útjába (ideje lenne, bár azért ez nem olyan gyakori probléma most sem, hogy a kötött pálya előnyeit lenullázza), ez nem tudom külön projekt -e.

A pálya meghosszabbítása jó lenne, de ez egyelőre inkább scifi sztem.

Zacc 2011.05.02. 23:14:16

A fiatal tervezőgárda elfelejtett egy nagyon fontos szempontot: a körúti villamosokra való átszállás lehetőségét egy az egyben elvágná az a nagyon okos megoldás. Most komolyan szálljon át az ember 1 megálló miatt a HÉV-re a Batthányin? Az Óbuda felől érkezőknek pedig még ennyi sem maradna...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.02. 23:29:53

@Frankel Leó: Szép fiatalos naiv lendület. A háttér bővebb ismerete nélkül. Pedig ez a háttér ráadásul többsíkú. Egyfelől szakmai, másfelől anyagi - és nem utolsó sorban politikai. Majd rájöttök erre magatok is. Addig is jó sajtókampányt és jó tájékozódást!

Frankel Leó 2011.05.02. 23:51:12

@Zacc: nem igazán értem mi a baj, az átszálló megállók elhelyezéséről még nem írtunk, igaz de nem felejtettük el. Az optimális kialakítást helyszínrajzban tüntetjük majd fel.
Az elhelyezésnél fontos szempont volt az akadály mentesség lehetősége.
Azért köszönjük az észrevételt, figyelemmel várjuk a többit is.

tizenhetes 2011.05.02. 23:53:11

üdv mindenkinek!
@Zacc: nem igazán értem mi a baj, az átszálló megállók elhelyezéséről még nem írtunk, igaz, de nem felejtettük el. Az optimális kialakításukat helyszínrajzban tüntetjük majd fel.
Az elhelyezésnél fontos szempont volt az akadály mentesség, és a közelség a 4-6-os megállükhoz.
Azért köszönjük az észrevételt, figyelemmel várjuk a többit is.
üdv

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 09:47:11

@soniq:
www.bkv.hu/busz/86.pdf

Reggel 6, délután 9. Jól le lett ritkítva....

P+R-ezhetnék esetleg a kertedben is? Ugye hogy nem, tehát ne legyél demagóg, a Center parkolója a Center számára készült.

"A buszsávokkal az a probléma hogy nem összefüggő"
- Ebben egyetértünk

"17-es vonalánál a Kolosy előtti szakasznál ha jól emlékszem szó volt arról hogy sétálóutca lesz, és akkor nem parkolnak majd a villamos útjába "
- Új Udvar alatti 2-300 férőhelyes mélygarázsból meg barlangfürdő lesz?

goumba 2011.05.03. 09:47:41

Jaj, már megint ez a fonódó szamárság!!! Most legyünk komolyak, és tegyük fel a kérdést, mi a jobb:
A. Mindenféle villamos-troli-busz mindenféle vonalakon teljesen kaotikusan relatív ritkán közlekedik, de kevés átszállással lehetővé téve a város legkülönbözőbb pontjainak elérését
vagy
B. gyors és hatékony gerinchálózatra felfűzött mellékvonalakkal kiszolgálni a kisebb fontosságú területeket.
Én egyértelműen a B. változatot látom támogatandónak, bár ugye a 2,5 millió mozgássérült országában nem csoda, hogy sokan az 1. verzióra szavaznak ;-)))

Az én javaslataim, amit részben már szépen elszúrtak a hozzáértők:
1. normális átszállási lehetőség a szentendrei hév vonalán, különösen a Margit híd alatt és a Batthyány téren. Miért nem tud az a nyomorult szerelvény a híd alatt megállni, hogy aki Pestre tart, az a déli oldalon nyomuljon fel a hídra, aki meg Budára, az az északin? A Batthyány téren miért kell perceken át toporogni a tömegben, amíg az ember feljut a villamoshoz, vagy leér a metróhoz?
2. Batthyány tértől délre eső villamos forgalom erőteljes rostálása (a Bartók úton ötféle viszonylat döcög és nem tud haladni, nagyrészt egymás miatt!) és evvel párhuzamosan a járatok erőteljes gyorsítása. A hivatalos BKV menetrend szerint Batthyány tér - Móricz körtér 12 perc, de ez sajnos egy hatalmas nagy hazugság...
3. 19-41 villamosok meghosszabbítása a Margit hídig, DE CSAK gyalogos átszállási lehetőség biztosítása
4. Szentendrei úti buszkavalkád drasztikus csökkentése.

dzsaszper 2011.05.03. 09:50:03

@goumba: a villamosok is tekinthetők a gerinchálózat részének, és szerintem annak is tekintendők. Annyi metrónk és HÉVünk nincs, hogy egy teljes gerinchálózatot adjanak Budapestnek.

dzsaszper 2011.05.03. 09:53:21

@goumba: az 1. értelmes ötlet, a 4-esre láttam már jó ötleteket (34/134/106 összevonása pl.)

A 3. azt jelentené, hogy a 86-os buszon érdemes dugózni, és még mindig sok helyről érdemes átutazni Pestre és visszautazni...

A 2-nél nem csak a villamosmennyiség a probléma, hanem a lámpák hangolása, a pálya minősége stb. Csak a villamosok rostálásával nem hiszem hogy komoly eredményt lehet elérni.

dzsaszper 2011.05.03. 09:55:16

A poszt pedig egy logikus ötlet, ha már a II. kerület úgy áll hozzá, ahogy.

A gyenge pont a Margit kőrút - Frankel Leó út kereszteződés, és kölünösképpen a 4-6 villamosvonal keresztezése.

soniq 2011.05.03. 10:04:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nyilván engedélyes behajtás lenne az ott lakóknak/üzleteknek. Az oda épült mélygarázs amúgy sem hinném hogy nagyon ki lenne használva mivel az utcán is ingyenes a parkolás. Meg nehogy már egy garázs miatt ne lehessen sétálóutcát csinálni...

Perillustris 2011.05.03. 11:31:09

@Normális: Helyben vagyunk. Beépítették a fél (vagy az egész?) hegyet, most meg erre fogva akadályoznak egy nagyobb fejlesztést. Tipikus önzés.

Perillustris 2011.05.03. 11:36:43

@blacklord: "de amíg az É-D alagútra meglesz a pénz, addig még sok víz lefolyik a Dunán"

Szerintem ki is szárad addigra. Sajnos.

Perillustris 2011.05.03. 11:53:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "A ház alatt (3 szintes társasház, 9 lakással) 20 helyes mélygarázs volt."

Itt is lehetne, de amíg a közterületi parkolás kvázi ingyen van, addig nem igazán van kereslet a parkolóhelyekért. Jól látszik az újabb építésű ingatlanoknál is: az utcán fürtökben állnak a kocsik, a garázsbejárók ajtaján meg nagy betűk hirdetik, hogy "bérelhető, eladó garázshelyek", stb.

GOLAZ 2011.05.03. 13:16:23

@soniq: Van az a kijelző a megállókban, a Margit hídnál például, de Óbudán is. Azon egyszerre 4 - 5 busz szokott menni egy irányba. 8 - 9 perc azért nem túl sűrű követési idő.
Azért kiszámíthatatlan, mert mindenhol akadályozni próbálják a forgalmat, aztán kijelölnek értelmetlen buszsávokat, amik éppen ott nincsenek, ahol még talán lenne is értelmük, az eredmény persze teljes csőd.

Frankel Leó 2011.05.03. 17:07:08

@dzsaszper: Látogass el a blogunkra a keresztezésre, pont ott van egy videó. Ha megnézed a gyalogos lámpa "árnyékában" az áthaladás a körúton nem egy bűvészmutatvány :).

Frankel Leó 2011.05.03. 17:09:10

@Perillustris: Erre pedig az lenne a megoldás, ha az újonnan épített lakáshoz, kötelezővé tennék bizonyos övezetekben garázs vételét, vagy csak garázzsal lehessen eladni. Tudom akinek nincs kocsija, avval szemben etikátlan, de utána eladható a garázs, vagy kiadható. Vagy ne költözzön be az adott övezetbe. Tudom radikális gondolat.

dzsaszper 2011.05.03. 17:22:37

@Frankel Leó: ez így laboratóriumi körülmények között ez szépnek tűnik.

1.Mi van, ha közel egyszerre érkezik a Batthyány és a Moszkva felől villamos, és ezért a Moszkva felől érkező nem tud balrakanyarodni? A mögötte lévő 4/6 megszívta?

2. mennyi zöldidő kell a balrakanyarhoz a Moszkva felől, és mennyi zöldidő a keresztezéshez? mennyi a zöldidő, ha nem akarunk változtatni a Török utcánál a lámpa zöldidején?

3. mi történik, ha jó magyar szokás szerint bennragadnak az autók a keresztező villamosvágányokon? (mindkét irányban esélyes)

dzsaszper 2011.05.03. 17:24:20

szóval én inkább a nem szintbeli kereszteződésen gondolkodnék -- a Moszkva tér felé jó a Török utca, a Batthyány felé a villamosnak alagút a Frankel Leó vonalában...

vmark 2011.05.03. 17:29:05

és miért ne mehetne a feketesas utcában? Emlékeim szerint még mindig ott fut egy régi villamosvágány. Onnan kimehetne a margit körútra, akár onnan egyenesen a török utca felé

Frankel Leó 2011.05.03. 17:39:53

@dzsaszper: Van egy olyan megoldás, hogy középre helyezünk egy rövid harmadik vágányt. Ha megnézed Szent Gellért téren a Szabadság hídra is így van megoldva. Ez megoldaná a Frankel-ba befordulás problémáját. Valóban a Török utcából kifelé, nehéz garantálni a biztos kihaladást. Sorompót még sem lehet építeni a város közepére :) De erre is kell legyen megoldás. A megszokott felfestés az alap, kamerák, és esetleges büntetés is. De ha megnézed a körúti vonal tele van ilyen belógás veszélyes helyekkel, és azért megoldották többnyire.

Black Hawk 2011.05.03. 18:37:05

Szerintem a Bem tér alatt egy alagútba be kellene vezetni a Dunát, és azon - mint Velencében - kis hajókákkal közlekedni.

Tuti siker lenne, 1500 millióból az első 2 km meg is építhető.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 19:48:53

@soniq: Az üzletház vásárlóinak engedély? Próbáltál már ott az utcán parkolni?

Én már jártam abban a parkolóházban többször is, jellemzzően délelőtti uborkaszezonban (10:00 körül), olyankor kb 50-70%-os a kihasználtsága, gondolom a délutáni csúcsban nagyobb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 19:59:27

@Perillustris: A Frankel Leóban 400 Ft/óra, ez 80 ezres minimálbérrel számolva 200 óra parkolás.

Münchenben általában 1-2 €-ért lehet parkolni, az ottani minimálbér 1500 €.

Ott a fizetőparkolás forgalomszervező, itthon pénzesfa.

Átlagbér itthon 200 ezer, ott 3000€.

Óbuda Kolosy tér pl fizető övezet, de a kerület nem meri felvállalni a díjszedést.

A területet és a díjat a Főváros dönti el, azt, hogy szedi-e, a kerület.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:01:00

@Perillustris:

Az általad megfigyelt probléma valós, az építők nincsenek ösztönözve a parkolóépítésre.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:02:49

@Frankel Leó: Ez hülye gondolat!

Jó magyar szokás szerint nem az okon gondolkozunk, hanem az okozatot kenegetjük kenőccsel.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.03. 20:05:36

@Black Hawk: :)))) Lassan az összes környező mellékutca befigyel mint lehetséges alternatíva. Csak röhögök :))) Utánanézés, átszámolás nulla. :)))
Ilyen alapon tekereghetne a vili a Csalogány-Horvát-Margit krt-Török utca vonalon is. Ha csak az összekötés a lényeg és nem a feltárás és az utazási idő. Leírom századszor is: az egész a Mergit híd átépítésének megtervezéskeor lett elbaszva. Ja és a félig megcsinált Üstökös utcai új rakpartlehajtóval. Ez ráaádsul mind a mai napig életveszélyes autós helyzeteket generál, mert feljöve róla csak a Komjádinál tudnak az autósok dél felé a felső részen visszakanyarodni - és eljutni akár a Margit krt-ra, akár pest felé a hídra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:18:15

@városjáró: Batyi-Csalogány-Fazekas-Horvát-Margit-Török állítólag már 1980 táján felmerült. Nem tudom mennyire komolyan, de apám mesélt róla kb. 15 éve.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.05.03. 20:30:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem nehéz kisakkozni a környék összes utcáját. Egy térkép szükséges csak hozzá és 15 perc. Aztán már csak politikai szándék kell mellé - és már mehet is. A nép torkán bármi letolható. Főleg a II. kerületben. :(

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 20:46:36

@városjáró:
"A nép torkán bármi letolható. Főleg a II. kerületben. "

Amióta a parkolási engedélyek lassan két hónapot csúsznak (ügyintézés borzalom), valamint a Lövőház utca és a Keleti Károly nem lett olyan happy-siker-projekt, mint gondolták, azóta egyrészt az Önkori kezd megfontoltabb lenni, a nép meg kezd nem annyit tűrni.

A minap a Frankelból eltanácsolták a közterületest, aki a 6 métert kezdte méregetni. Mondták neki vagy az összeset (halszálka, de nincs kitáblázva, ergo szabálytalan) bilincseli, vagy a mamával nemi élet.

Perillustris 2011.05.03. 22:04:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 5 méter. Amúgy jó kis beszari lehetett a közteres.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.03. 22:20:22

@Perillustris:
Én még 6-ot tanultam.

Egyébként azon a sarkon (3 utcával arrébb), ahol nem lehet semmit sem látni, ott minden nap egy C-C rsz.ú Audi áll forgalommal szemben, és lottózól, hogy kikanyarodhatsz-e. A Margit hídi felhajtó felől a Sushi bárosokat sem éri soha semmilyen szankció, pedig sokszor a záróvonal túlsó oldalán kell miattuk menni.

Ezen utóbbin rágnak be az emberek, mikor a Frankelban a 5 métert méregeti.

záporjózsi 2011.05.04. 14:08:04

@pizo: Ezt is megvizsgálták. A minimális bekerülési költség 20 milliárd körül van. A vontatási feszültség nem ellenfél, viszont a jelenlegi HÉV sűrűsége akkor sem növelhető, ha Békáson vagy Aquincumban csatlakozol bele. Kizárt, hogy a villamos ott elvihető legyen.

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A 86-os útvonalának jelentős része a fonódóban úgy érintett, hogy a forgalom fájdalommentesen átterelhető. Ez persze nem azt jelenti, hogy a 86-os teljes vonalán szűnjön meg a buszközlekedés, csupán annyit, hogy a 160, a 260, a 206, a 109 és persze a 86-os buszokat másképp kell majd szervezni. A villamossal közös pályát kifejezetten jónak tartanám sok helyen, mert akkor az a sáv ki lesz használva és a közúton is egy kicsit nő a kapacitás.

@Frankel Leó: Ez a sorompó nem is rossz ötlet! :D

@Perillustris: Azért már volt olyan Budapesten is, hogy kötelező volt a lakáshoz garázst venni...

Perillustris 2011.05.04. 14:17:04

@záporjózsi: Elvileg ma is él a szabály. Egy lakáshoz egy parkolóhely/garázshely építése kötelező. De persze van kiskapu, és ha kérelmezik, akkor a felétől a hatóságok eltekinthetnek.

záporjózsi 2011.05.04. 14:19:49

@Perillustris: Nem az építésről, hanem az árusításról van szó. Kicsit bonyolultabb, mint a lakásonként 1, de kb. annyi.

Perillustris 2011.05.04. 14:46:21

@záporjózsi: Nem igazán választható el a kettő, mert ha a beruházó nem kapja meg esetleg az engedélyt, akkor jó eséllyel csak "párban" értékesítené, míg ha megkapja a kedvezményt, akkor nem feltétlenül kell így árulnia.

sobi78 2011.05.04. 15:10:26

városjáró egy korábbi bejegyzése is a témához kapcsolódik...
varosjaro.blog.hu/2010/04/03/frankel_ujezd

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.04. 17:47:05

@záporjózsi:

160, 260 átszervezés.

A jelenlegi formájában a fonódó a Margit hídnál történő átszállást átteszi a Bécsi útra. Az átszállásmentes 86-ost meg elvágja legkésőbb a Batthyány téren, ahol újabb átszállást kényszerít ki.

Valamit a két ág (86 - 160, 260) elmond az is, hogy a 206-os a 86-os ágra sűrít, és ma délelőtt a 206-os kifejezetten zsúfolt volt a Margit híd és a Kolosy között, a Kolosyn sem ürült ki. ezzel szemben a 160-as üres ülőhelyekkel érkezett.

Visszafele a Tesztbusz tömött volt, a mögötte jövő 60-ason a Margit hídnál pár ember szállt le (kb 10), és rajta maradt kb 8. A leszállt emberek mind a 4-6 irányába indultak.

záporjózsi 2011.05.05. 06:22:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ki mondta, hogy a 160, 260 vége maradjon a Batthyányn?! Ennél azért jobban értesz a forgalomszervezéshez az eddigiek alapján.

záporjózsi 2011.05.05. 06:24:48

@Perillustris: A hülyeség ellen persze nincs védelem. De az önkormányzatnak, mint szervezetnek elemi érdeke, hogy eltakarítsa a parkoló lakosságot az útról. Persze az önkormányzatok emberekből állnak, akiknek vannak más érdekeik is...

Frankel Leó 2011.05.05. 13:54:21

@záporjózsi:
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
@Perillustris:
@dzsaszper: Figyelem, érdekes közleményt kaptunk
fonodunk.blog.hu/2011/05/05/a_ii_kerulet_reagal

dzsaszper 2011.05.05. 16:35:49

@Frankel Leó: ez majd akkor lesz érdekes, ha látjuk a főváros reakcióját is.

Jeno Jeretics 2014.06.03. 00:48:03

Jó lett volna ha így alakul, így legalább rehabilitálni lehetett volna a Frankel Leó utcát és a Bem teret. Így sajnos marad a kosz és a szmog, amit a torlódó autók okoznak. Ráadásul most a Frankelt még le is akarják aszfaltozni... Mennyivel jobb lett volna egy É-D irányú hangulatos sétálóutca villamossal..., na mindegy így nem lesz belőlünk Prága sohasem!

Girhes Joe 2015.03.19. 12:39:38

@1116001:

Csak az nem derült ki sehonnan, mi a franc baja van a tűzoltóságnak a déli Frankel Leós vonalvezetéssel. Egyébként látva a jelenlegi káoszt az építkezés miatt, ettől is megmenekültünk volna, ha az itteni verziót építik meg. Én mondjuk a következő módosításokkal javasoltam volna:
1) A Batyi felé vezető ágat a Frankel León végigvinni, a körút alatt a nemrégiben megvolt gyalogos aluljáró bővítésével átvezetve. Megálló az alagútban, feljáróval a 4/6 megállóihoz.
2a) Ha a Bem tér alatt van valami, ami miatt nem lehet túrni, ott megoldható a közúttal a keresztezés szintben is, ha egy (jelzőlámpákkal megtámogatott) körforgalom lenne a tér közepére helyezett szobor körül, a villamos meg a tér szélén, a házak mellett haladna.
2b) Radikálisabb változatban az is elképzelhető lett volna, hogy az új villamosvágány tovább is a Fő utcán menjen egész a Batyiig és/vagy Csalogányig, míg a közút maradna a Bem rakparton, kétirányúsítva. Ott aztán bőven lenne hely a villamost a rakpartra, a déli irányú közutat meg a Fő utcába kanyarítani.
3) a Széllkalef felé vezető ág mindkét irányát a Török utcán vinni, közúti forgalmat ott minimálisra redukálva. A Margit körútra ráhajtást a jelenlegi Üstökös-Török útvonal helyett a meglévő hídi lehajtó kétirányúvá átépítésével lehetne megoldani, hely lenne bőven, hisz a villamos arról a helyről teljesen eltűnne.
süti beállítások módosítása