Sajtóközleményt adott ki a főváros a Budapest Szíve projekt folytatásáról. A Ferenciek terét és a Kossuth utcát érintő ütem tájékoztatójában kevés konkrétum hangzik ugyan el, de vannak érdekes elemei (még akkor is, ha a zömét már évekkel ezelőtt emlegették - nem azért villamos nem lesz, senkit ne tévesszen meg az illusztráció). Például:

 

  • Az Erzsébet hídról való le- és felhajtás is a Március 15-e téren történik majd, ahol jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki.
  • Megszűnik a turistabuszok Mátyás pince előtti parkoltatása, itt csak rövid megállásra, le- és felszállásra lesz lehetőség. 
  • A Ferenciek  terén a metrókijárat aluljáróját kibővítik, akadálymentesíti, új üzleteket alakítanak ki benne. 
  • A  Jégbüfé előtti aluljárót megszüntetik, a gyalogos forgalom a felszínre kerül. 
  • A 7-es buszcsalád forgalma a Kossuth Lajos utca közepére kerül, a járdaszigetekhez mindenütt zebrák létesülnek 
  • A tervek kerékpárútról is szólnak, tehát Budapest új főutcája hosszú távon gyalogosbarát, kerékpáros haladást pártoló, zöld parkokkal tarkított, kellemes belvárosi közlekedést eredményez.

 

Vagyis, ha nem is lesz a sokszor posztolt álomtervhez hasonlóan visszavezetve a villamos a Rákóczi-Kossuth tengelyre, a felszíni tömeg- és gyalogosközlekedés (az utolsó homályos utalás szerint a kerékpáros is) kap egy kis előnyt.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr752842791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cook kapitány 2011.04.20. 17:19:40

Két pont kimaradt:
- Állandósult dugót telepítenek Budaörstől Örs vezér térig.
- Csúcsidőben dugót biztosítanak a város összes többi hídján és a odavezető útvonalakon is.

ehpkb5 2011.04.20. 17:33:18

nem kicsit vicces:

- a ferenciek tere aluljárót kibővítik, a jégbüfé előttit megszüntetik; a kettő nem egy és ugyanaz?

- két (egy? a váci utca vonalában mi lesz?) aluljáró marad, de azért a kettő közé még egy zebrát is tesznek

- mi a fenének teszik az út közepére a buszt? hogy lehetőleg az egész 7-es buszcsaládra itt fel/le szálló emberek miatt is álljon a forgalom?

- kerékpárút; ez azért is vicces, mert míg az új főutcán a József Attila út és a Kálvin tér közötti teljes szakaszon lehet dél fele menni bringával, a ferenciek téri aluljáró ez alól kivétel

bocsánat, de ez most kicsit kiverte nálam a biztosítékot...

Shadwell 2011.04.20. 18:05:53

@ehpkb5:
1: Nem.
2: A város a gyalogos forgalomé, egyszerüen nevetséges volt, hogy a észak déli gyalogos zónát egy résznél az autók miatt a fökd alá kényszerítették.
3: Azért teszik, mert ez így szokás nálunk kultúráltabb országokban. Nem kadályozzák a busz haladását a jobra forduló autók, és nem a gyalogosk orra alá pöfögnek közvetlenül, és a zaj és csökken.
4:Az új főutca merőleges ugye, és ha a kerékpárosnak más fele van dolga? A kerékpár közlekedésre használják, nem városnézésre.
4+1: A forgalom csillapítással talán újból élettel telik meg az út, és újból vonzó lesz a boltosok számára is.

Shadwell 2011.04.20. 18:10:48

@Cook kapitány:
Mindig ezt kiáltják,hoyg úristen még egy zebra, aztán sosem történik semmi. Minden úton vannak un. "csendes" időszakok előző lámpaváltások miatt, ezért ezekbe az időszakokban bőven elfér egy gyalogos zöld is. Ezt már EZERSZER bebizonyosodott nálunk is de külföldi városokban a 70'-as években is. (mert őka akkor kezték a gyalogosbarát közlekedés fejlesztését) Csak a hirtelen felindulás helyet utána kéne olvasni, menni, hogy mi is ez a trend, amit mi jól megkésve követünk...

ehpkb5 2011.04.20. 18:22:01

@Shadwell:

1 - de; amire ők gondolnak, az a Párisi udvar bejáratával szemben van, a között és a jégbüfé között még van minimum 1 cipőbolt. de nem ez a lényeg; a megfogalmazásból látszik, hogy enyhén szólva nem gondolták át a dolgot

2 - az autóforgalom kényszerűség, és amíg a két legközelebbi alternatíva a petőfi és margit híd, vagy amíg el nem riasztják az átmenőforgalmat dugódíjjal, addig kár csendes, zöld Kossuth Lajos útról álmodni

3 - hol fog az említett helyen autó jobbra kanyarodni? a Városház utcába? Váci utcába? Másik irányból Károlyiba, Szép utcába? Ugye, hogy nem. cserébe az a naponta több ezer ember ahelyett, hogy szépen felszállni a járda mellett megálló buszra, majd jól átrohan a piroson, hogy még elérje a piros hetest

4 - igen, én pont közlekedni szeretnék, északról délnak, a lehetőséget megragadva az új főutcán, és pont azért ott, mert amúgy kerülhetnék a rakpart vagy a városház utcai zebra felé. tehát magyarázza már el valami közlekedéstechnikus hogy mi a búbánatért pont azon az aluljáró nem lehet átmenni bringával

4+1 - sok minden másnak is kéne még történnie a forgalomcsillapításon kívül, hogy ez működjön - és ne haragudj, ha az eddigi pesti tapasztalatok alapján nem vagyok derűlátó

5 - a belvárosok, főleg a budapesti, nagyrészt a turistákból (is) él. értem én, hogy a mátyás pince felett lakók nem szeretik, ha a buszok az orruk alá füstölnek, de ha az a parkoló megszűnik akkor rohadt nehéz lesz ám behozni a jól fizető turistákat a belvárosba

ehpkb5 2011.04.20. 18:26:17

elnézést a hiányzó betűkért, írjuk a felindulás számlájára

innovation 2011.04.20. 21:18:13

Most mondjam, hogy nem kötelező autózni (átautózni) a fél városon? Inkább nem mondom. Úgy is meddő vita. Inkább alakítsák át és legyen újra élhető(bb) ez a város!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.20. 21:34:26

@Shadwell: Ez a Margit híd budai oldalánál olyan faszán sikerült, hogy a csendes fázisban van az autóknak zöld, majd mikor odaérnek az autók, elöttük lesz piros.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.20. 21:40:40

@innovation:
"és legyen újra élhető(bb) ez a város!"

Viszont a forgalmi igényt megszüntetni nehéz, amíg az alternatív utak nem kapják meg az innen elvett kapacitást, addig azért, hogy ez a rész élhető legyen, elbaszunk egy másikat.

Mellesleg a működő dunai átkelőkapacitás közel 20%-át érinti ez a faszság.

Attól, hogy tiltjuk az autókat, még önmagában nem lesz élhetőbb a város. Akkor lesz élhetőbb, ha kocsi nélkül nem három és félszer annyi idő dolgozni mennem.

ILLED 2011.04.20. 22:01:07

@ehpkb5:

4. Az Indexen az volt, hogy a Petőfi utca - Károlyi utca aluljárót nem használhatják az autósok, szóval tuti lehet majd rajta bringázni.

De azért ott van elszúrva az egész, hogy nem viszik le a föld alá az autós forgalmat.

A busz középre terelés meg "véletlenül" pont jól jön a Buddha Hotelnek a Klotild palotában a megnövekedett tér miatt...

ehpkb5 2011.04.21. 07:48:52

@ILLED:

4. úgy értettem, hogy per pillanat azon az aluljárón nem lehet déli irányban (autóforgalommal szemben) átmenni bringával. ami azért érdekes, mert a főutca teljes szakaszán csak itt tilos, pedig itt kell emiatt a legnagyobbat kerülni

a klotild-palotás pedig nagyon jó meglátás

aeidennis 2011.04.21. 11:08:00

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Kedves autósok, talán ha nem egyedül üldögélnétek egy-egy autóban, henem mondjuk négyen-öten, akkor nem kellene a dugó miatt aggódnotok az - amúgy üdvözlendő - átalakítáásal kapcsolatban.

Zoli74 2011.04.21. 11:47:51

@aeidennis: Ez tők jó érv, rendszeresen elsüti valaki. Mégis, hogyan képzeled a dolgot? Álljak meg a buszmegállókban, hogy elvihetek-e valakit egy megállóra? Ha lenne olyan kollégám, akivel egy helyen (útvonalon) lakom, egy időben járunk munkába, egy időben járunk haza, ha nem haza megyek, hanem mondjuk a gyerekért, akkor vigyem magammal? Legyen normális tömegközlekedés + P+R, akkor majd el lehet gondolkodni a dolgon.
Azért kiváncsi lennék, hogy egy Forma 1 után mennyi idő alatt lehet majd átjutni a városon, ha megvalósul a Felszab téren a felszíni gyalogos közlekedés, illetve hogy milyen várható értékeket terveznek a havonta halálra gázolt nyugdíjasok és kisgyerekesek vonatkozásában.

aeidennis 2011.04.21. 11:58:11

@Zoli74: Igen így képzelem. Szomszédok, munkatársak, szülők óvodába, iskolába.

Vasutassztrájk idején a buszmegállóban számolgattam a dugóban üldögélő autósokat. Egy autó egy ember. Egy-kettőnek jutott eszébe, hogy felvegyen bárkit a buszra várók közül.

Iskola van az utcánkban, reggelente kb. 1000-1500 autó fordul meg ott, ahová mondjuk 10 éve még képesek voltak elgyalogolni, elbiciklizni a gyerekek. Most vagy minden gyerek mozgássérült, vagy súlyosan fogyatékos lett, akit nem lehet elengedni a szomszéd utcába, vagy az autós szüleik hülyültek meg teljesen. Utóbbira tippelek.

aeidennis 2011.04.21. 12:01:48

@Zoli74: Az egyszemélyes autók gyártása is megoldás lenne. :) Mennyire jól nézne ki a vállalkozó az egyszemélyes porsche terepjáróban. :) Mindjárt jobban elférnénk.

Zoli74 2011.04.21. 12:15:19

@aeidennis: Azért kiváncsi lennék, hogy hány vadidegen embert mernél a kocsidba ültetni egy buszmegállóban. Vagy esetleg megállnál, iratnál egy gyors tesztet, esetleg egy kis háttértanulmányt a családjáról stb.
Ne érts félre, ELVBEN egyetértek veled, de nem látom kivitelezhetőnek.
Először is le kellene szögezni: Budapest kelet-európai mércével mérve igenis nagyváros, valamilyen tömegközlekedéssel, nagy autóforgalommal, amit kezelni kell. Lehet úgyis, hogy ellehetetlenítjük az autósokat (aki még tudja használni 400 Ft üzemanyagár mellett), és majd lesz valami a tömegközlekedéssel, de nagyon kiváncs lennék, hogy mi történne a BKV-val, ha egyetlen napon az emberek TÉNYLEG leraknák az autójukat, és tömegközlekedéssel mennének. Egyébként úgy, hogy elég messze lakom a munkahelyemtől, még így is alig kerül többe a bejárásom, mintha BKV-val mennék...

ehpkb5 2011.04.21. 12:25:36

@Zoli74: mindig csodálkozva hallgatom, amikor valaki azt írja, hogy effektíve olcsóbban jön ki, hogy autóval jár BKV helyett. Nekem a pesti + környéki bérlet 14.600,- Ft, ez jelenlegi benzinárak mellett kb. 38,5 liter - nem tudom elképzelni, milyen autó eszik csak ennyit 1 hónapi ingázáshoz, és akkor a biztosítást, adókat, amortizációt még nem is számoltuk
szóval tényleg érdekel, hogy csinálod?

aeidennis 2011.04.21. 12:37:01

@Zoli74: Visszatérve a bejegyzéshez, nekem ezzel a mai magyar állammal csak egyetlen problémám van, mégpedig az, hogy nincsen célja, nem tervez hosszú távra. Minden egyes fejlesztés a pillanatnyi politikai érdeknek szól, maximum négy éves ciklus távlatára. Ez hihetetlenül kártékony. 4 évente lehet új utat építeni, mert tönkremegy, 4 évente lehet új parkokat létesíteni, mert a régit már lelakták. A Ferenciek terével kapcsolatban is az az érzésem, hogy baráti vállalkozóknak kell a pénz cserébe a politikai támogatásért. Kicsit építkezünk, haver is jól jár, a politikus is mehet avatni, minden szép és jó. Arra pedig nincsenek tervek, hogy 12 év múlva azt szeretnénk elérni, hogy az autóforgalom ennyit csökkenjen, a tömegközlekedés kapacitása pedig annyit növekedjen. Pedig pont ilyen célok kellenének, amihez lehetne ezeket a pont- és vonalszerű fejlesztéseket igazítani.

Zoli74 2011.04.21. 13:00:46

@aeidennis: 100%-ban egyetértek.
A bejárásról meg annyit, hogy természetesen nem jön ki pont annyira a gk, mint a tömegközlekedés, de ha a napi bejáráshoz nem számolom hozzá az autó fenntartási költségeit, mivel azok amúgy is felmerülnek, mert kocsira szükség van a gyerekek miatt stb., akkor egy dízel autóval havi 10.000 Ft-ból el lehet menni 500 Km-t, ami majdnem fedezi a bejárást. Kocsival az út dugóban 45 perc, busszal minimum 1 óra. Kényelmet nem számoltam. Persze nem hibátlan a számítás, szigorúan gazdaságosság tekintetében olcsóbb a tömegközlekedés, de a többi szempont miat marad a dugóban egyedül zenehallgatás hazáig.

ehpkb5 2011.04.21. 13:14:41

@aeidennis: detto egyetértek
@Zoli74: értem, köszi. tény, hogy soktényezős, ha a járulékos költségeket máshova tudja számolni az ember, akkor az árnyalja némileg a képet

záporjózsi 2011.04.21. 16:02:58

@Zoli74: Azért a 15-20 percért nem érdemes autózni. a vezetéssel több időt veszítesz... Ha az időt jobban ki tudod használni az autóban, akkor persze megérheti. Pl. másképp telefonálok az autóban, mint a buszon.

@ehpkb5: "3 - cserébe az a naponta több ezer ember ahelyett, hogy szépen felszállni a járda mellett megálló buszra, majd jól átrohan a piroson, hogy még elérje a piros hetest"
A gyalogos lámpa olyan, hogy a buszt is megfogja. Pont akkor lehet átmenni és felszállni. Amúgy a 7-es annyira ritka, hogy biztos megőszülsz a következőig. Én a 41-es villamoshoz nem vagyok hajlandó rohanni...

záporjózsi 2011.04.21. 16:05:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem érinti. Az áthaladás kapacitását eddig sem ez határozta meg. Ha a hídon dugó van, akkor mindegy, mennyi autó áll ott, mert nem halad. Ugyanez mondható el a csatlakozó utakról.

záporjózsi 2011.04.21. 16:07:00

@innovation: Pillanatnyilag a leggyorsabb útvonal. Ha nem ez lesz a leggyorsabb majd mindenki másfelé megy.

ehpkb5 2011.04.21. 16:34:57

@záporjózsi: én naponta járok a hetessel és nem rohanok utána - viszont sokan igen. és ugye a ferenciek téri buszmegállókban nem ritkán áll 3 busz egymás mögött, emberek rohannak az elsőtől a harmadikig, harmadiktól az elsőig - képzeld el ugyanezt egy keskeny járdaszigeten egy sávra a járdától, szerinted az egyszeri embert érdekelni fogja, hol van a zebra? a KRESZ nem véletlenül említi az járdától úttesttel elválasztott járdaszigeten lévő busz/villamosmegállót kiemelten veszélyes helyzetként

sőt, jobbat mondok; elég sűrűn látok hülyéket akik a legnagyobb forgalomban próbálnak átkelni a kossuth utcát a felszínen, pont az aluljáró vonalában (!) és nem turisták ám, hanem láthatóan helyi lakosok - szerinted őket érdekelni fogja, hol van a zebra?

kapacitás: vesd össze a posztban szereplő idealizált képet a ma reggel 8 órás látvánnyal és mondd meg nekem, hova fog menni az a rengeteg autó és ott mennyivel nagyobb dugót fog okozni

irreális dolog a jelenlegi városszerkezet mellett egy margit-hídtól petőfi-hídig tartó, nagy forgalmú úttal nem megszakított sétálóövezetről álmodozni - persze ettől még szabad, a csalódás edzi a jellemet :)

záporjózsi 2011.04.21. 16:40:50

@ehpkb5: Vigyázz, mert erre is van megoldás. Hurokdetektornak és programalkotó jelzőlámpának hívják. Forgalomnagyságtól függően annyi járművet enged a buszmegálló elé, amely biztosan ki tud menni. Ha a minimális zöldidő esetén túl sokan mennének be, akkor kihagy egy periódust.

Másutt semmivel nem lesz nagyobb a dugó, ha épp már most is áll ott minden. Elég jó a jelzőlámpa-rendszerünk, így lesznek helyek, ahol most nincs dugó, de majd lesz. Ezek olyan helyeken lesznek, ahol kevés a lakóház.

ehpkb5 2011.04.21. 16:51:56

@záporjózsi: tehát még annál is kisebb lesz az út kapacitása, mint amennyivel a sávok számának csökkentése miatt lenne, hurrá

egyébként nem erről beszélek - tegyük fel hogy a lámpa pirosra vált, autósor megáll, járdaszigetnél ugyancsak megáll három busz. erre a járdasziget egész hosszában (nem ám csak a zebrán), az autók között elkezd átözönleni a tömeg a buszhoz - felemelő, igazi nagyvárosi látvány lesz. autóból kiszálló, a gyalogosokkal ordítozó 'mééérohanszoszthúzodmegakocsimkisköcsög' úrvezetőkkel, stb

egyébként ez a 'máshol nem lesz nagyobb dugó mert már amúgy is áll mindenhol a forgalom' elég álszent érv ám. pont hogy a lakóövezeteken keresztül fognak majd az emberek menekülőutakat keresni, ahogy az már most is sok helyen történik. nem tudom, miért gondolják egyesek, hogy ha elvesszük a forgalomtól a nagy áteresztőképességű utakat, az a forgalomterhelés nem fog áthelyeződni a kisebb utakra, hanem valahogy hipp-hopp eltűnik

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 18:46:46

@ehpkb5:
" mindig csodálkozva hallgatom, amikor valaki azt írja, hogy effektíve olcsóbban jön ki, hogy autóval jár BKV helyett."

Agglomeráció - Bp, 30 km.

Autóval:
60 km/nap, 22x60= 1320 km/hó. 7 liter gázolaj/100km (ha odafigyelek, akkor elmegyek vele 5,4-ből is! Átlagban 6,2 körül van, a hét az definitíven sok!)
Havonta 92,4 liter, legyen felkerekítve 100 liter. Az jelenleg 38000 Ft.
Mivel autópályán 90 km oda vissza, ezért napi 90 km-re kapom a kilométerenkénti 9 Ft-ot, ami 22x90x9= 17820.
Van még kilométerenként kb 10 Ft üzemeltetési költségem, bár a tapasztalati adat mindössze 5 Ft, vegyünk tizet. Nem egy kis autóm van, hanem egy 5 méteres dög. A parkolásom nem kerül semmibe, mert ingyen parkolok (cég biztosít helyet).

Minden költséggel 33000 Ft/hó az az összeg, amit beleteszek én magam.

Ezért a pénzért kényelmesen, gyorsan utazok.

Hazafele meg tudok állni vásárolni, és mindent olcsóbban tudok megvenni.

Biztosítás és adó.
A biztosítás 55 Ft/nap, Az adó 75 Ft/nap. Ezeket a tételeket akkor is fizetnem kellene, ha nem kocsival járnék dolgozni, mivel akkor is lenne kocsim.

Busszal.
Ha jól akarok járni, akkor a 21100 Ft-os bérletet veszem, és a BKV-t vagy lenyelem, vagy sétálok minden nap 15 percet oda, 15 percet vissza. Ekkor a 21 ezer 86 %-át téríti a munkáltató, ha a 10+10 ezres variációt veszem, akkor csak a 10 ezres volán kieg bérlet 86%-át téríti.

Ez esetben 2954 Ft-ba kerül, hogy bejárjak. A menetidő háromszoros (másfél óra), elvétve van ülőhely a buszon, és még 2x15 perc séta is benne van.

Busszal menve nincs útközben olcsó bolt, ahol tudnék jó áron vásárolni. Vagy miután hazaértem, elmegyek és autózok 22 kilométert az olcsó boltig, vagy a helyi kis rablónál vásárolok.

Megnevezés nélkül (nem reklámozni akarunk) egypár termék ára, amiből komolyabb mennyiséget veszünk, hetente minimum 2 db-ot:
Előszőr a helybeli árak, mellette, amennyiért útközben kocsival az 5 közül útbaeső hiper valamelyikében mennyiért kapom.

30 Ft - 19 Ft
380 Ft - 230 Ft
420 Ft - 250 Ft
140 Ft - 42 Ft
1800 Ft - 1200 Ft
350 Ft - 220 Ft
230 Ft - 135 Ft

Egyszer egy hétig gyűjtöttem a bolti blokkokat, azon a héten durván 4000 Ft-ot tudtam a hazafele elintézett vásárláson megtakarítani, ez egy hónapban 16000 Ft minimum, érzésem szerint 25 ezret is elérheti ez az összeg. Vegyük 20000-nek.

Ha a 20000-et levonom a 33000-ből, akkor marad 13000, amiből levonom a busszal történő bejárás 3000 Ft-ját, akkor havi 10000 Ft-ot fizetek a saját kényelmemért, annyit, amennyit egy pesti ember a BKV bérletért. Szerintem akceptálható.

Legyünk tekintettel azokra az emberekre, akik egy Daewoo Matizt, Suzukit, Fiat Uno-t stb üzemeltetnek, nekik a guruló költségük akár 3 Ft alatt is lehet kilométerenként, a diesel Fiat Unoval tudok embert, aki 4 literes fogyasztásból bejár vele.

Az ő esetükben a havi 1320 km-re eső üzemanyagköltség mindössze 20064 Ft, amiből km-enként 9 Ft-ot visszakap, tehát havi szinten 2000 Ft a saját ráfordítása, de ezért cserében esetleg havi szinten 20000 ezret meg tud más vonalon takarítani.

Nem az autósokat kell irigyelni, hanem azok a gazdag emberek, akik a buszon állnak a tömegben. Sajnos.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 18:49:38

@záporjózsi: Érinti, mivel nem a hídon van soha a dugó. A szűk keresztmetszet az Astoria.

Olyan ez, mint amikor a Szerémit lezárják, és azt mondanád, hogy a Budafokin emiatt nem lesz nagyobb a forgalom.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 18:58:26

@záporjózsi:

"Elég jó a jelzőlámpa-rendszerünk,"

Te minimum Münchenből, de lehet, hogy Kölnből írod a kommenteket.

A budai oldalon tudok élből 3 helyet, ahiol a lámpák faszul vannak állítva:
Margit híd budai hídfő-Frankel Leó út - Akkor fogja meg a kocsisort, mikor az odaér.
Szilágyi Erzsébet Fasor-Pasaréti út - A Szilágyiról és a Kútvölgyiről jőve is pirosat kapsz.
Szerémi út - kifele 65-el haladva is gyorsabb a zöldhullám.

Ennél nagyobb bajok is vannak, legyen elég ennyi.

Hozzáteszem, a Leányka utcai lakótelepen a 80-as években (lehet a 70-es évek végén?) szerettek volna a lakosok gyalogoslámpát, a válasz az volt, hogy a telepítendő lámpa nem kivitelezhető, mert nem lehet hozzáhangolni a városban beljebb levő lámpákhoz a működését.

Akkoribvan a legközelebbi lámpa a Leányka utcához a Fehérvári út Etele út sarkán volt. Bár lehet a Fehérvári-Andor sarkán is volt már akkor, nem vagyok benne biztos most.

záporjózsi 2011.04.21. 19:39:57

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mivel az Astoria és a budai hídfő között csak az amúgy peckesen álló pesti hídfői lehajtónál tudsz eltávozni, teljesen mindegy, hogy egy megállónyi hosszban lehet-e állni vagy sem. Az is teljesen mindegy, hogy a hídon vagy nem a hídon állsz, mert tényleg az Astoria a szűk keresztmetszet. Az meg nem fog megváltozni...

A lámpákról meg annyit, hogy arról nem tehetek, hogy nem ismered a pesti lámpabeállításokat... Pl. a Szerémin pöccre 60 kifelé.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 20:56:57

@záporjózsi: Ha a hullám elején indulsz, akkor 60, ha a végében vagy, akkor 65, hogy ne maradj le róla.

Buda felé eddig az Astoria után haladt a forgalom. Eztán nem fog. A gyaloglámpák berekesztik az autókat a pont az autóktól tehermentesíteni szándékozott szakaszra.

MÁS:
www.origo.hu/itthon/20110421-tarlos-nincs-realitasa-a-dugodij-bevezetesenek-budapesten.html

záporjózsi 2011.04.21. 21:17:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A jelzőlámpákat úgy fogják beállítani, hogy kevesebb jusson oda. Van rá megoldás, csak persze végig kell vinni a Rákóczi úton.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 21:35:22

@záporjózsi:

Ez egyrészt üdvözlendő, másrészt akkor mi lesz a helyzet az Astoria előtt a Blaha felé?

Szerintem nem lehet pusztán a Kossuth utcában gondolkodni, hanem a teljes útvonalat, illetve annak alternatíváit kell rendszerszinten nézni.

Ha rendszerben gondolkodunk, akkor a rendszer egészének egy kis részébe belepiszkál az V. kerület, és az eredmény esetleg a XIV. kerülettel (vagy másikkal, inkább a VII. és VIII.) való ''kitolás'' lesz.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 21:35:22

@záporjózsi:

Ez egyrészt üdvözlendő, másrészt akkor mi lesz a helyzet az Astoria előtt a Blaha felé?

Szerintem nem lehet pusztán a Kossuth utcában gondolkodni, hanem a teljes útvonalat, illetve annak alternatíváit kell rendszerszinten nézni.

Ha rendszerben gondolkodunk, akkor a rendszer egészének egy kis részébe belepiszkál az V. kerület, és az eredmény esetleg a XIV. kerülettel (vagy másikkal, inkább a VII. és VIII.) való ''kitolás'' lesz.

Miett2 2011.04.21. 22:12:24

Előre mondom, hogy nem értek a témához, a közlekedéshez, csak éppen pár napja beszéltem Brüsszelben érő ismerősömmel, aki legnagyobb csodálkozásomra mondta, hogy ott kifejezetten nincs zöldhullám. Az autós forgalmat nem gyorsítani, hanem lassítani akarják, így szándékosan ennek megfelelően állítják be a lámpákat.
Nem teljesen értem ezt, de úgy látszik tőlünk nyugatabbra ez a trend.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.21. 23:06:58

@Miett2:

Brüsszelben még nem voltam.

Voltam Münchenben. Ott vannak kiépített gyorsforgalmi utak, amik sokszor a föld alatt mennek, ezáltal megállás nélkül lehet akár kilométereket is menni (persze dugó ott is lehet, de kit zavar?), e mellett Münchenben 6 metró és 8 gyorsvasút van, melyek mindegyike átszeli a városközpontot. Münchenben nagy eséllyel érek oda bárhova metróval hamarabb, mint kocsival. Persze a vasárnap este erre nem jó példa, de az esetek 80%-ra igaz.
Münchenben összefüggően kiépített kerékpárúthálózat van, a kerékpárút nem kampányfotókhoz épül.

Voltam Firenzében. Eltekintve attól, hogy az olaszok kicsit rugalmasan kezelik a KRESZ-t, egy dolog tűnt fel: a lámpaciklusok sokszor 3-4 percesek voltak, miáltal a zöldnél nem 3-4 autó ment át, hanem egy komolyabb mennyiség, a hosszú fázisok miatt a városból kifelé egy durván 10 kilométeres távon egyszer álltam meg csak piros lámpánál, amúgy végig kellemes tempóban haladtunk, noha elég sokan voltak az utakon.
Firenzében a turisztikai belvárosba csak a buszok és a lovaskocsik, illetve a taxik hajthatnak be. a buszok a belvárosban elektromos üzeműek.
A pályaudvarnál egy 6 szintes mélygarázsban parkoltunk, ahol 10€ alatt fizettünk a parkolásért, pedig 5-6 órányit álltunk ott.
Szembetűnő volt még Firenzében, hogy a motorok száma az autókénak a többszöröse. Rengeteg kifejezetten motorparkoló volt.

Nap-mint nap járok Budapesten.
Azt látom, hogy sok helyen apró fázisokban vált a lámpa, Dél-Budán a kamionos cimborám első volt a lámpánál, a pótkocsi vége már a piroson ment át, megvágták 30 ezerre.
Metróvonalak nem épülnek, Budakeszin egy nyamvadt buszsáv, ami esetleg piacképesebbé tenné a tömegközlekedést, 6 éve nem képes megépülni.
Beszélhetnénk még arról is, hogy a frissen kinevezett közlekedési Dávid egyik legújabb ötlete szerint a lámpaciklusokat még jobban le kell rövidíteni.

Münchenben, ahova rendszeresen járok, a közeli metróvégállomáson annyi P+R parkoló van, amennyi az egész budai oldalon nincs talán.

Velence mellett, Mestre városában az A4-es autópálya a két fizetőkapu miatt egy borzalom volt, sokan mondták, hogy 2-3 órákat araszoltak a kérdéses szakaszon, ami egyébként durván 10-15 perc alatt abszolválható.
Tavaly már kész volt az elkerülő pálya, ami megszünteti a dugót, mivel a két fizetős szakaszt köti össze, ezáltal a forgalom megállás nélkül halad rajta. Nem próbálták még jobban korlátozni a forgalmat.

Ahova a Garda partján nyaralni járunk, a belvárosba nem hajthat be autó. A város mellett egy kb 2000 férőhelyes parkoló van, ahonnan gyalog a belváros 5 perc séta. A parkolási díj jelképes.

Olaszországban van olyan hely, amit három év távlatából nem ismerek meg, mert akár két-három új út is épül.

Ha a Garda partról bemegyünk Veronába, ami 20-30 km körül van (oda-vissza 60), akkor busszal ugyanannyira jövünk ki, mintha kocsiznánk és fizetnénk az őrzött parkolóban.
Budapesten ha már ketten ülünk a kocsiban, érdemesebb autóval menni, de sokszor már egyedül is.

Hirtelen ennyi.

Alapjában véve támogatom, hogy a Kossuth utca 2x1 sávos legyen, de csak abban az esetben, ha épül még legalább két Duna híd, a Hungária körgyűrűn pedig lámpázás nélkül a müncheni Mittlerer Ringhez hasonlóan lehet haladni, a várost átszelő metróvonalak száma pedig maradék nélkül osztható lesz nyolccal.

záporjózsi 2011.04.22. 10:10:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Így is lehet nézni. Úgy is lehet nézni, hogy kb. 10-12 évig a belvárosra indokolatlanul nagy forgalom terhelődött. Az persze jó kérdés, hogy a belső területeket 20 év alatt miért nem lehetett rendesen átszabni hogy ott valóban jusson hely a gyalogosnak és a parkolónak egyaránt, de ebbe ne menjünk bele, nem hiszem ,hogy az elkövetkezendő 20 évben ilyen látszatintézkedéseken kívül történni is fog valami.
Visszatérve a többi kerületre ennyi jármű ebben a városban ésszerűen nem képes haladni és megállni. Ezért valóban kellenek kényszerítő erők, de közben az alternatív megoldások nem fejlődnek. Ezért van itt probléma. De az, hogy most hol fogom meg a kapacitást, az teljesen részletkérdés. Ez sok helyen nagyon szépen látszik, hogy alkalmas területen megáll mindenki és üzemezetten halad a célja felé. Amíg nincs túl nagy becsatlakozó forgalom, szépen halad. lehet még finomítani forgalomfüggéssel meg forgalomfigyeléssel, de a lényeg az, hogy jól és tudatosan szervezett általában a forgalomirányítás Budapesten. Más kérdés, hogy kb. ez az egyetlen ilyen, így önmagában nem lesz sikeres. Kellene hozzá átgondolt várospolitika, közlekedéspolitika - meg mondjuk csatatér helyett utak.

Norberto Sarto 2011.04.23. 08:46:07

Rogán Tóni megint idióta! A 7-es busz család jelenleg zavartalanul tud felhajtani az Erzsébet hídra majd beérni a Ferenciek-tere megállóba. Hogyha középre helyezik a busz sávot, akkor percekig fog várakozni a besorolással a Hegyalja útról folyamatosan lezúduló autósok miatt. Hogyha a Ferenciek terén az út közepére járdaszigetet és megállót létesítenek akkor a feltorlódott kocsisor vége valahol a BAH csomópontnál lesz, mivel a BKV buszok kb 2 percenként érnek be a megállóba és buszonként 70-80 embert tesznek le, a gyalogos jelzőlámpa pedig percenként váltana zöldre, illetve a zebrán még gyorsan átrohanó emberekről ne is beszéljünk...Kérdem én a Kossuth Lajos utca-Múzeum körút kereszteződés után a busz keresztbe megy az úton és visszatér a külső sávba, vagy végig a Rákóczi úton is középen halad és ott is brutális dugókat okoz? Rogán Tónika ötlete abnormális, hogy az V. kerületből kiszorítsa az autókat,amikor az ő kerülete átmenőforgalom a Szabadság-hídhoz, Erzsébet-hídhoz, Lánchídhoz!

cso zsi 2011.04.23. 12:03:17

Ha már úgyis be akarják tömni az Y-alagutat, felhúzhatnának 5 méteres falakat is a bevezető utcák elejére. Aztán főjenek a saját levükben. Aki meg azt hiszi, hogy ez nekünk készül, téved.

záporjózsi 2011.04.23. 16:21:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Úgy gondolom, hogy erre jó esély van, csak a belváros problémáit nem szabad csak közlekedési oldalról nézni.
süti beállítások módosítása