Nagyjából a templom tetejéről lőhették. Jobbra beficcen az Anker-ház, középen a bazilika kupolája, a bal felső komplett háztömb pedig ma már hiányzik. Mármint fizikailag, szerintem jobb hogy a Gödör és egy kis zöld placc van a helyén. A képet Sadia szúrta ki a Fortepan.hu-n. (Érdekes, hogy amikor először harangozta be és fagyasztotta le az Urbanista a Fortepant, akkor is a Gödör helyéről volt szó. Akkor még állt az elülső ház is, bár már akkor sem volt túl mutatós.)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: deák tér töri belváros kiskörút v. ker erzsébet tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr112818269

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És mégis mozog 2013.07.25. 15:16:55

Részeg vagyok? Napszúrást kaptam? Földrengés volt? Á, nem, csak hullámos a díszburkolat a Deák téren. Mintha az elvarázsolt kastélyba érkeztem volna meg: mozgó kövek, szétcsúszott lépcsőfokok, botladozó emberek látványa fogad a Deák téren. Mindö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aeidennis 2011.04.11. 21:24:35

Szeretném ezt a képet beküldeni a "Lámpagyűjtögető" rovatba! :)

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2011.04.11. 22:25:34

bazeg, egy kincs ez a blog! persze Budapesten van téma, csak fel kell szedni a földről, köszi!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2011.04.11. 22:41:48

Az ilyen fotók mindig meghatják a lelkemet. ;)
Ó, azok a régi, szép, daliás idők!

Mondjuk ma már nem sok értelme lenne egy körforgalomnak ott, tekintve, hogy szinte kizárólag átmenő forgalom van (kevés autó jön-megy a Duna felől/felé).

FeroxX 2011.04.12. 02:22:46

az ilyen képek mindig emlékeztetnek rajta, hogy mire föl sírok az én fiatalkoromra emlékeztető dolgok elmúlásán, amikor az én fiatalkoromban lévő dolgok is már egy előző generáció(k) fiatalságát/valóságát változtatta meg/tette tönkre, kinek, hogy :) de ez valszeg durván érzelmi kérdés.

Kiskertes · http://elefantakiskertben.blog.hu 2011.04.12. 06:06:42

Azt hiszem, ez a kép a KRESZ-t kledvelők számára is érdekes lehet, hiszen íme az, amit ma már talán sehol nem látni Magyarországon: villamos a körforgalomban.

Greg36 2011.04.12. 06:37:50

@Kiskertes:
Az a pont kizárólag Szeged miatt maradt benne, szerintem :)

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.04.12. 07:50:51

@aeidennis: komolyan én is erre gondoltam :) tök jó, h te is :)

standup 2011.04.12. 08:10:13

Elnézést, ha volt már, de szerintem lenne igény egy "ilyen volt - ilyen lett" posztra akár a fővárosról, akár más, vidéki városról.
Többiek, vélemény?

O_L_I 2011.04.12. 08:45:26

@Greg36: Jaja a többsávos, villamosos, lámpás körforgalomban pislognak is a szőkék mint hal szatyorban :)

Ilds. 2011.04.12. 08:50:00

Alig ismerem fel! :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.04.12. 08:52:54

@standup: Villamos témában van egy elég szép gyűjtemény itt: hampage.hu/trams/sinek.html (érdemes végigkattintgatni az oldalt, nagyon sok before-after fotó van az egész városról)

Itt meg egy érdekes videó, ami a háború utáni várost hasonlítja össze a maival, ugyanott készült fotókon: vimeo.com/707753

Ellensúly 2011.04.12. 09:08:04

Nagyon jó, bár hogy a templom tetejéről lőtték volna, szerintem túlzás. Olyan 2-3. emeleti magasságból készíthették.

Régen a Flórián téren is volt villamosos körforgalom, amennyire én tudom.

az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2011.04.12. 09:15:36

Vajon mikor készülhetett?
Ötvenes évek vége felé?

Plumper_ 2011.04.12. 09:39:28

@O_L_I: a toyota kisterepjárójukkal, meg a fontoskodó budai anyukák.:-P

@Kiskertes: de azért oktatják a tankönyvben, meg mindenféle hülyeségre is időt pazarlunk, úgy mint kézikocsi, locsolóautó.

esef 2011.04.12. 10:35:00

@klarky:
Most akkor Miskolc vagy Győr??? :)))

hegyilany 2011.04.12. 10:44:00

Azt tudjuk, mikor készült a kép?

o$zama 2011.04.12. 10:46:01

@Kiskertes:
Igazad van. :D Szedegen csak 3 db van és ha jól vágom lesz 4-ik is.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.04.12. 10:58:09

@esef: Miskolc egybeépült Diósgyőrrel. A tértől nem messze van a történelmi határ.

Egyébként régen Marx tér volt, ha az esetleg jobban tetszik 8-)

esef 2011.04.12. 10:59:48

@theveryguest:
jól van, na tudom én, hogy Diósgyőr... :)

Cecan Basescu 2011.04.12. 11:10:43

@Kiskertes: Hát Szeged neked már smafu?! :) Írjátok le még 100-an.

BTW a kép jó, de sztem ma már nem állná meg a helyét ott a körforgalom. Pláne, hogy a magyar átlag meg van lőve, ha egy többsávos körforgalommal találkozik.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.04.12. 11:41:13

Pontosan mikori a kép? Mert azt látom, hogy háború utáni.
Lámpaoszlop gyönyörű. Gondolom, az még előtti.
És tényleg teli van a város érdekes dolgokkal. Még mindig. Emlékszem, teljesen véletlen botlottam bele az egykori Metro-klub-Játékáruház épületébe. Mert megragadott a homlokzatán a mozaikberakás. Aztán nem sokkal később olvastam róla a cikket az Indexen. Csodálkoztam is a szerencsémen, milyen patinás dologra bukkantam.

Bár a Ferencziek teréhez közeli (Reáltanoda?) utca se rossz. Valaki elmesélhetné, hogy a falakban lévő golyónyomok azok mikoriak.

teddybear01 2011.04.12. 12:25:19

Azt hiszem eltájoltad magad. Az az utca jobbra, amin a villamos továbbmegy, az a Bajcsy-Zsilinszky utca, mert a Bazilika kupolája látszik a bal oldalon a távolban. Akkor pedig a jobb szélen az Antikváriumos háznak kell lennie, a Bajcsy-Zsilinszky utca és az Andrássy között. Szemközt a romok helyén meg egy ronda irodaház van most, a Gödör viszont a képtől balra helyezkedik el.
Szvsz.

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.04.12. 19:19:35

@teddybear01: érdekes, h ezt írod, mert először én is erre tippeltem. Aztán megnéztem norcon és egyrészt a sarki ház egyáltalán nem így néz ki, másrészt sokkal több épület van a bazilikáig ezen a képen, mint az Andrássy sarkától, szal elvetettem az ötletet. a helyes megfejtésre amúgy Aesculus (www.taj-kert.blog.hu) hívta fel a figyelmem a budapestbloggerek levlistáján :)

Redcat 2011.04.13. 09:16:36

@neccharisnyás útonálló: A járművekből ítélve ötvenes évek vége.

Levin Nagy 2013.05.14. 01:11:15

Nem is kell a norc hozzá! :-))
Csak egy másik kép:
egykor.hu/budapest-v--kerulet/anker-palota/1580
Így már semmi kétely. :-)

Kovács Titusz 2013.06.20. 17:15:28

A Gödör helyén egykor volt tömb két házból állt. A felénk esőnek csak a romjai vannak, mert a világháborúban lebombázták, a másik, amelyik a tűzfalát mutatja felénk, az a nevezetes Marokkói-ház, mert a kapuzatának zárókövén egy szerecsen legény domborműve volt. Ez a kapu a mai József Attila utca felé esett - azt a szakaszt egykor Marokkói utcának hívták ezért.
A kép szerintem az 1950-es évek elején készülhetett.

Szubjektív véleményem, hogy ez a két ház fénykorában igen szép volt, ezért nem osztom a felvezetőben sugalltakat, miszerint ez a Gödör sokkal jobb! Szerintem ocsmány.... De ezen ne vesszünk össze! :D
süti beállítások módosítása