Mit tiltson be egy önkormányzat, ha nincsenek romkocsmái, a madarakat meg nem tudják. Na persze tehetek epés megjegyzéseket, valójában irigylésre méltó Balatonfüred helyzete és tulajdonképpen igazuk van, hogy megvédik a település egyik nagy értékét, a nyugalmat. Mint az alternativenergia.hu írja:  

 

Zajmentes napok bevezetéséről döntött legutóbbi ülésén Balatonfüred képviselő-testülete; a módosított környezetvédelmi rendelet értelmében vasárnap és ünnepnapokon minden elektromos gép, így a fűnyíró használata is tilos - közölte a város honlapja pénteken.

Az új “csendrendeletben” megtiltanak minden zajjal járó építési, szerelési tevékenységet, valamint a különböző motoros és elektromos gépek - közöttük a fűnyírók és vágó flexek - használatát; a korlátozás vonatkozik “a hangszóróval ellátott mozgó, illetve fix telepítésű árusokra is”.  A Veszprém megyei város belterületén hétköznap 20 órától másnap reggel 7 óráig, vasárnap és ünnepnapokon egész nap, az idegenforgalmi szezonban június 1. és augusztus 31. között pedig minden nap a déltől háromig tartó “csendes pihenő” időszakában tilos minden olyan készülék üzemeltetése, amely kellemetlen, zavaró hangot ad. A magatartási szabály megszegői 50 ezer forintos bírságot kaphatnak - tartalmazza a rendelet.

(Tipp: Dzsilla - budapestkirakat.blog.hu)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: balatonfüred zaj

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr552807958

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jegyrendszer a Magyar Postánál 2011.04.08. 09:39:00

A Magyar Posta hadat üzent egy 170 éves hagyománynak. Nem kell többé százféle postabélyeggel bíbelődni, nem kell annyi ingyenélő grafikus művészt fizetni, és hallgatni az agyonfizetett nyomdászok nyavalygását. Itt az új magyar találmány: a levélje...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tocibacsi 2011.04.08. 09:59:29

@Németh András: egyetértek!
És a másik oldalról az is nonszensz lenne, ha a balatoni pihenés abból állna, hogy ülsz a teraszon a műanyag székben, olvasol, de ha netán hngosan mernél lapozni, az 50 ezer...
Kurvára felfogataltan számomra, hogy gyerekkoromban, a 80as években ezek nem voltak problémák... mindenki képes volt korlátot szabni a zajongásnak, cserébe a természetes mértékű dolgok a kutyát nem zavarták...
És hát eleve a világ... Ma a kis műanyag robogók műanyag kereke a betonon rosszabb, mintha egy autó megy el a ház előtt - és az legalább elmegy - régen bezzeg a kurva rollernek gumi kereke volt és semmi hangja...
Régen a gyerek azt mondta, hogy "kérem szépen" most az van, hogy váááóóóíííááárrrgggg!!!!
Régen a kölkök lepkehálóval rohangásztak most meg dzsedikarddal ordtíva püfölik egymást...
Régen szivaccsal, kefével mosták le a kocsit, most nagynyomásúval...
mi jön még?!

Stupidella 2011.04.08. 10:00:03

bárcsak minden kertes/hétvégi házas övezetben így lenne!

a-kis-herceg 2011.04.08. 10:00:24

Háború az elszabadult motoros kaszák ellen!!!! ne hagyjuk magunkat! vegyünk endúrókat, bőgessük a szomszédnak. akinek nincs annak szociális alapon az önkori kikölcsönöz nagyhangú benzinmotorokat!!!

harc a zaj ellen! zajjal a zaj ellen! ne hagyjuk magunkat!

tocibacsi 2011.04.08. 10:01:59

@Dr. Fred Edison: ja. ígyvan...
de zöldövezet. Budakeszi... először az ócskavasas köcsögöket kéne kib*ni a pusztába...
vasárnap reggel 8kor óbégatnak...
a másik meg a vándorcirkusz... szerencsére én messzebb lakon, de a közvetlenül ott élők... az az ótvar macskazene... jesszus...

emem 2011.04.08. 10:03:00

@Rocky: Van egy jó orvosom, megadjam a telefonszámát?

_______________ 2011.04.08. 10:07:12

Végre! Ez kellene mindenhol! Akinek meg nem tetszik, annak el lehet menni.

gregaba 2011.04.08. 10:07:50

vasárnap és ünnepnap? ez messze nem elég merész, mindennap 6 után be kéne tiltani a hasonlókat.

derabitz 2011.04.08. 10:10:28

Itt Biatorbágy Peca-tó üdülőtelepen, az a divat, hogy péntek délutántól vasárnap estig szól a magyar vuvuzella.
Elektromos-vinnyogós szegélyvágótól a modern, ipari felhasználásra gyártott benzines fűkaszán át a Makita sarokcsiszolóig (flex) minden egyszerre indul be.
A késő esti, éjszakai szünetekben pedig felharsan a hazai zenei élet szinte minden "fontosabb" szereplőjének egy-egy intonációja stílustól függetlenül.
A a tűzrakók belsejében békésen ropogó faházból megmaradt hulladék álmosító zöngéit időnként felkavarja a tűzre öntött és berobbanó grillbegyújtó vagy lakkbenzin robaja és a sikítózó szomszédasszony, mert éppen megakarta fújni a tüzet. (A környéken nagyon sok a lepörkölődött szemöldökű ember.)
Az éjszakai horgászatból hazatérő vidám társaság hajnali (sakál)vokláljába innen-onnan berondít egy hangos szitokszó, mert vagy a gyerek hagyta kint a dömperjét a bejáratnál, vagy a Morzsi kutya kullantott egy kismedvényit az éjjel bazabált húsok, kolbászok, sültek hatására a budi elé.

a-kis-herceg 2011.04.08. 10:14:39

@derabitz: felháborí tó !!!

a fegyvertelen parlagfű elleni gépesített hadosztályok...

fda 2011.04.08. 10:21:54

Országosan kellene bevezetni.

A vasárnap délben vasat vágó feketemunkások és a füvet nyíró, szomszéd utcában lakó paraszt ellen is jó lenne.

Ne is beszéljünk az Algida és hozzá hasonló zajkeltő környezetpusztító mozgóárusokról, akik ha a falunkat támadják, 2 órán keresztül 10 másodpercenként hallani, hogy még mindig itt van a környéken

Zorgo 2011.04.08. 10:22:05

Pedig milyen szép is az, amikor a vasárnap reggeli kávé közben megszólal a szomszéd kezében a flex.....:)

Vámpír\\\'08 2011.04.08. 10:23:20

Nem tudom, miért baj ez.
Régebben egy-egy hétvégére lementünk a volt barátnőmmel falura. Ebéd után az ember élvezné a csendet, de berreg a fűnyíró, flex, fúrógép, satöbbi. Balatonfüredre gondolom pihenni jár az ember.

GMS 2011.04.08. 10:25:12

felettem egy öreg néne lakik, aki bár menni alig tud, de egész álló nap vagy a dög nehéz bútorokat tologatja, vagy húst kloffol, vagy varr.....ha pedig egyiket sem, akkor az épp ott lévő unokái rohangálnak/ ugrálnak/ visítoznak a fejem felett. a hálószobánk 2 nappali közé van beékeleve, mindkét lakásban öregekkel, akik ordítva hallgatják a TV-t hajnalig, a hatos téglafal másik felén, feltéve, ha nem szólsz nekik, hogy te holnap dolgozol, és azért ezt mégse. én már megszoktam, de aki először van nálam, az mindig elképed. de mondjuk engem nem zavar mert cserébe én meg éjjel filmet nézek meg mosok (900-as centri, az ám!). legyen nekik is valami örömük.:) nálunk is van csendrendelet, de őszintén senkit sem érdekel...amikor ideköltöztem még vicces is volt a 'nápolyi hangulat', hogy nyáron hétvégén mindenhol ordít a TV a nyitott ablaknál, száradnak a ruhák az erkélyeken. az egyik lakásból Bach, a másikból a Forma 1 bömböl, én meg hallgatom, vagy a változatosság kedvéért én is bömböltetek vmi kedvemre valót. de most már néha fárasztó. a csend jobb lenne, de ez van.:)

miigaz 2011.04.08. 10:27:23

@Rocky: Ja! A büdös kommenisták nyírják vasárnap benzines fűnyíróval a füvet, ők flexelnek és csak az ő gyerekeik ordítoznak anya után. Még jó, hogy az ország több mint kétharmada már biztosan nem komcsi:)

derabitz 2011.04.08. 10:28:52

@fda:

Van itt is ez a "Szóóólj anyáádnak hozzon pééénzt!" autó.
A szomszéd kölök, mire kirohan fagyiért, az ótó már régen a harmadik utcában van, mert a mi utcánkba, eszébe sincs bejönni.

Neonknight 2011.04.08. 10:29:40

Tényleg jobb, ha az ember munkából hazaesve este 6-7 körül áll neki fúrni-faragni, flexelni, füvet nyírni azért mert hétvégén tilos?

nem-igen 2011.04.08. 10:32:53

akár olyan szabályt is hozhat az önkormányzat, hogy főbelőnek minden csendháborítót, és egy kanál pihenő időben történő elejtése már csendháboríásnak minősül, ha utána a kutya sem ellenőrzi, tartatja be.

Ez megint a jó öreg marhaság, hogy egy probléma megoldásához nem a jelenlegi, használható törvényeket tartatjuk be, hanem egyre szigorúbbakat és szigorúbbakat hozunk, amiket persze továbbra sem tartat, és ezzel együtt tart be senki, így aztán eredménye sincs.

A csendháborítás meg duplán necces. Ha a ugyanis csak 1-2 havercimbit nem büntetek meg miatta, csak mindenki mást, attól még ugyanúgy zengeni fog az egész kerület.

samot 2011.04.08. 10:34:48

Példamutato!Mindegy mit höbörögnek itt a bloghuszàrok,azért azt ök is tudjàk,hogy üdülöövezetröl van szo!Akit zavar,hogy nincs zaj,az maradjon Bp-en és csinàljon balkon szabit!(olcsobb is)meg zaj is van!Ennyi!

murok 2011.04.08. 10:37:02

Remek otlet. Es tiz ev mulvsa nem fogjak erteni miert nem jar arra a kutya se.

nem-igen 2011.04.08. 10:37:33

egyébként a sok csend párti remélem sosem takarózik azzal, hogy "de én csak 2 csavar helyét akartam az ütvefúróval betolni, nehogymár 5 percet nem bírsz ki".

Mert az a tapasztalatom, hogy mindenkit k*ra zavar a zaj, amíg nem ő dönt úgy, hogy az az 5 perc fúrás, flexelés, bútor szerelés este 11-kor biztos belefér a többi lakónak is, hiszen csak 5 perc, és ha szólsz miatta, akkor fel van háborodva, hogy most ezt nem lehet kibírni?

2011.04.08. 10:37:38

Tisztelt ~dá~,

ezt nem kicsit benézted. Szombat ugyanis hétvége, de se nem vasár-, sem ünnepnap.

Így a cím ordas nagy csúsztattás ...

Neonknight 2011.04.08. 10:38:13

Egyébként meg ki mondja meg, hogy mi a zavaró hangerőküszöb?
Kijön a rendőr, feljelent, fellebbezel és a bíróságion kiderül, hogy semmi nincs a kezükben ellened, decibelmérést úgy sem csinálnak.

Irígylem az ilyen embereket akiknek jobb dolga nincs annál, hogy a szomszédjukat lessék mikor mit hangoskodik.
Lakótelepen az embernek 10szer annyi szomszédja van mint egy üdülőövezetben, a normálisabbak mégsem hőbörögnek, ha a másik fúr-farag, felújít, mert az ember tudja, hogy előbb-utóbb neki is adódhat hangos elfoglaltsága amire csak a hétvégén jut idő.
Ilyenkor a szomszédaitól majd ugyanazt kapja vissza amit ő is adott: ha feljelentett akkor azt, ha türelmet akkor azt.

standi 2011.04.08. 10:39:17

A gazégetés is tilos, mégis amint kisüt a nap és kellemes a levegő, friss égett szag száll keresztül a kisvárosokon, be az ablakon. Zajjal sincs másképp. Majd ha a fél város megkapta min. egyszer az 50e Ft büntetést, talán lesz eredmény. Addig csak papíron néz ki jól a dolog.

R242 2011.04.08. 10:43:41

Helyes! A siófokiaknak is lépniük kéne. Itt is állandó a flexelés, csörgés-zörgés-kalapálás. A sok betonszarvas apuka lerongyol a partra, és elkezd javítgatni...már most kezdik, és októberig be sem fejezik. Aki építkezne, az NE a hétvégén tegye.

a-kis-herceg 2011.04.08. 10:46:48

vajon a konyhai robotgépekre, a klímagépekre is vonatkozik? és a vasút? a közút? a szirénázás? hm... a mai világ sok zajjal jár...

a repülés? füred felett tilos?

gondolom a polgármester és a képviselők is lábujjhegyen sétálnak, vagy bicajjal suhannak, hogy a böhöm nagy autóikat ne bőgessék...

Idet 2011.04.08. 10:47:56

@Németh András: Épp azt írtam, hogy semmi sem használ ellenük. Száz év nevelés, civilizált életmód...
Nem fog használni a csendrendelet, az egyik szomszéd kínjában egyszer már kihívta a rendőrséget, arra az egy éjszakára abbamaradt az ordítás.
Viszont: tippeket kérnék, hogy a (viszonylag) normális emmberek, a csendkedvelők stb. hogyan védhetnék meg integritásukat a vadbarmokkal szemben? Csak nekik vannak jogaik? Kell lennie valamilyen eszköznek, amivel meg lehet fékezni őket! Miért kell mindig nekem szívni? Miért kell belenyugodni, hogyaszongya "úgyselehetmitcsinálnitűrdel"?

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 10:48:55

Ezért is szoktam arra buzdítani mindenkit, hogy olvasson többet. Ő is jól jár, mi is jól járunk.

Csak az olvasás bonyolult dolog ám, ezért egyszerűbb helyette minden másnap 2 órán át füvetnyírni, a kutyába belerúgni (mintha enélkül nem ugatna eleget), leszarni a saját ordítozó könykeit, a mindennapos flexezésről stb. már ne is beszéljünk.

Aki pedig nem hall, az használjon hallókészüléket, ne a tévét/hifit üvöltesse.

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 10:50:29

@Idet: A szokásos válasz: költözz tanyára. De miért mi költözzünk el, akik nem zajangunk?

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 10:51:39

@a-kis-herceg: A bolondokról van szó, akik már 20 éve egyfolytában építkeznek stb.

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 10:53:16

@Neonknight: Ilyenkor a szomszédaitól majd ugyanazt kapja vissza amit ő is adott: ha feljelentett akkor azt, ha türelmet akkor azt.

Persze. __Ezek ha nem fúrnak akkor üvölt a tévé, a gyerek ...

MacPhisto 2011.04.08. 10:53:29

Velencén évek óta tilos egész hétvégén füvet nyírni.

Nem az ófaluban, az üdülőövezetben is.

Aranyos nem? majd leugrok hétfőn ebédszünetben.

MekkMester 2011.04.08. 10:54:31

Ez baromi okos rendelet!
Lemegyek hétvégén a telkemre, de nem nyírhatom le a füvet, mert megbüntetnek. Ha meg nem zajongok, akkor azért büntetnek, mert elhanyagolt a telek.
Füvet nyírni nem szabad, de a gyerekkel ordítani igen. Jók ezek a rendeletek, csak éppen a normális életet korlátozzák.

Idet 2011.04.08. 10:54:44

@Neonknight: A helyzet az, hogy nem lesi. Hallja. Ezerrel. Ha akarja, ha nem.
Én is lakótelepen lakom, és láss csodát, a közös képviselő tudott odahatni, hogy a fúrfaragást legalább ésszerű időpontban csinálják.
Az üdülő - a nevében is benne van - a pihenést szolgálja. Nem csak azokét, akik valamilyen permanens és hangos tevékenység nélkül nem tudják elképzelni az életet.

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 10:54:45

@Neonknight: Tényleg jobb, ha az ember munkából hazaesve este 6-7 körül áll neki fúrni-faragni, flexelni, füvet nyírni azért mert hétvégén tilos?

Most esett le, hogy te is ilyen elmebeteg vagy. Mi a faszt kell állandóan fúrni egy kurva lakásban, he?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.08. 10:54:58

Több hozzászólásban is olvastam, a hétvégi hajnalig tartó diszkót a belvárosban...őszintén mondom, hogy megértem hogy nagyon kellemetlen, de ez a dolgok rendje. Persze attól magyar a történet, hogy senki sem teszi meg az elvárható minimumokat. A szálloda nem jelzi hogy egy ez belvárosi, élettel teli hely, akkor gyere, ha erre vágysz, ha a kabócákat hallgatnád, akkor ne... a diszkós nem költ komolyabb hangberendezésekre, amik szinte csak a táncos kerthelyiségben tartják a hangot, a nyaraló pedig az internet korában nem néz utána, hogy hol költöm el a megtakarításom jelentős részét pihenésre...
Az ott lakóknak meg gondolom már korábban is feltűnhetett hogy a Balatoni nyár jó 200 éve már a szórakozásról is szól, és a partikat bizony a belvárosban is rendezik... az hogy becsődölt pár ősdiszkó - nem is baj - nem jelenti azt hogy megszűnt ez. Szerintem ez ilyen. Ha engem zavar a zaj, nem veszek buszmegálló melletti földszinti lakást... vagy nem?

Idet 2011.04.08. 11:03:10

@MekkMester: De lenyírhatod. Reggel 9 és délután 3 között. Ezért senki sem fog feljelenteni, megbüntetni.
Viszont mit szólsz ahhoz, ha este 6-kor leülsz a kertben vacsorázni, egyedül vagy többedmagaddal, beszélgetni szeretnél vagy éppen csendben ülni, a madaraidat hallgatva, csakhogy melletted 10 méterre megy a fűnyíró, a Kärcher, deszkába lukat fúrnak, űvöltő módban beszélik meg a másnapi bevásárlólistát és fegyelmezik a gyereket? Két heted van, és ez így megy minden nap?

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.04.08. 11:03:57

@Legelő Őse: Több hozzászólásban is olvastam, a hétvégi hajnalig tartó diszkót a belvárosban...őszintén mondom, hogy megértem hogy nagyon kellemetlen, de ez a dolgok rendje.

Nem igaz, sok diszkó teljesen hangszigetelt, semmi sewm hallatszik ki. Aki nem bírja szigetelni, az pedig zárjon be.

Neonknight 2011.04.08. 11:04:04

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea: senki nem mondta, hogy állandóan. Hogy ugyanolyan kultúráltan válaszoljak neked ahogy te is feltetted a kérdésedet: mi a faszt kell állandóan beleugatni abba, hogy a másik mit mikor csinál? Az egyik szomszédom taxis, ő nappal aludna éjjel dolgozik, a másik nyugdíjas, annak fordítva jó. Az egyik hét közben dolgozik, ha felújít, arra hétvégén van ideje, a másiknak meg hét közben.
Nincs olyan időpont amikor senkit sem zavar a munka/takarítás/kertészkedés/barkácsolás zaja. Vagy az ember egy órarenddel a kezében járja végig az összes szomszédját, hogy "
- Bélabácsi péntek 3:30-tól 4:20-is mehet a nyílászárócsere? Icu nénit ekkor épp nem zavarja.
- Legyen már inkább 5:00-tól, hogy végignézhessem a Homok Titkait a Romantika csatornán...
- Akkor nem jó, mert a nyílászárósok csak 5:30-ig dolgoznak stb..."
Vagy inkább soha ne is csináljunk semmit. A házak pusztuljanak le, a gaz nőjjön be mindent, a lényeg az, hogy csendben történjen.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2011.04.08. 11:06:20

a bulizósfiatalok kora lejár lassan...

Ejoy 2011.04.08. 11:07:15

Az új Magyar népi hangszer a FLEX! Felénk nincs olyan hétvége, hogy valaki a környéken - a szomszéd néni szóhasználatával élve - ne FLEXIZNE! Itt mindenki kibaszott iparos! Ezt kéne hétvégére betiltani!

a-kis-herceg 2011.04.08. 11:07:53

@Neonknight: mér nem pusztul minden? a közterületek állapotát így elérhetjük gyorsan...

a-kis-herceg 2011.04.08. 11:08:26

@endike: miért? örökre kibulizták magukat?

atila68 (törölt) 2011.04.08. 11:08:36

WTF?
Ki kell kapcsolni a hűtőt, vagy mi a fax?

2011.04.08. 11:08:47

Na gratulálok a hozzászólóknak, mióta írtam, hogy hülye a cikkíró, mert szombaton igenis lehet zajongani, mindenki azon rinyál, hogy hétvégén miért nem nyírhat füvet a telkén.

otapi 2011.04.08. 11:09:00

A motoros sárkányrepülők és helikopterek sem mehetnek? Merthogy szoktak arrafelé járni, és azoknak elég zavaró a hangjuk...

a-kis-herceg 2011.04.08. 11:10:22

@otapi: azokra nem vonatkozik...

tehát ha a telkeden egy lefelefejjel leszálló helikoptert rendelsz akkor a fű problémád is megoldott...

Idet 2011.04.08. 11:11:01

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea: Jó kérdés! A mi lakótelepi házunk már olyan, mint az ementáli sajt. Vannak olyan széplelkek, akik a folyosó mennyezetén futó tartógerendát vésték ki "bóthajtásosra"... Kérdés, hogy ha sokan csinálták (én eddig kettőről tudok), a következő földrengéskor mit bír majd. Egyáltalán, hány tartógerendát kell meggyengíteni ahhoz, hogy egyszer valami baj történjen? Ne tudd meg, milyen zajjal járt...
Nekem eddig jópár konyhacsempém bánta, lett egy-két csinos repedés a falon. Szép, ökörh@gyozás-mintájuk van.

Neonknight 2011.04.08. 11:12:14

Az ilyen rendeletek arra jók, hogy az emberek egymás háta mögött feljelengethessék a másikat.
Normális környékeken a szomszédok EGYMÁSSAL beszélik meg, ha a szomszéd hangos tevékenysége zavaró és nem hoznak újabb rendeleteket olyasmire amire már van törvény.

A hangos tevékenységekre pedig már van törvény, azt kell betartatni nem önkormányzati rendeleteket hozni. Ha a szomszéd indokolatlanul zajong és nem hallgat az emberi szóra, a rendőrséget ki lehet hívi. Ők először figyelmeztetik, másodszorra pedig megtehetik a feljelentést, megmérhetik, hogy a háztól adott távolságra hány decibeles a zajszennyezés és ez alapján eljárást indíthatnak. Ehhez nem volt szükség önkormányzati rendeletre.

szegedbicaj 2011.04.08. 11:13:22

És a közlekedési zajterheléssel mi lesz? Vagy az maradhat?

monyon le 2011.04.08. 11:15:14

Javaslom mindenkinek parcellázzanak ki egy tanyát Bács-Kiskun Megyében, hol is nem zavarja zaj és lárma az életét!
Plusz! Tiltsunk be mindent - még a fű növését is, vagy ha kék az ég Balatonfüred felett arra is szabjunk ki büntetést és Önko. rendelettel szabályozzuk a színét.

Idet 2011.04.08. 11:19:17

@Neonknight: Te is tudod, hogy túlzol. Pontosan lehet tudni, hogyan lehet ilyen munkákat másokra is tekintettel végezni, meg a "lesz@rom" módszert választani.
Itt a házban pl. a nagy bejárati ajtóra ki szokták tacepaózni azok, akik ilyen munkát végeztetnek, hogy mettől-meddig fog tartani, és nem kezdik reggel 8 előtt és nem csinálják este 6 után. És elnézést kérnek az okozott kellemetlenségért. Már a rendesebbje.

Kuruttya 2011.04.08. 11:21:07

Csak az ilyen fasiszta marhaságoktól mentsem meg minket az ég. Csak jelzem, hogy Budapest le fogja rázni magáról azt, aki túlzásba akar esni az ilyesmivel.

Elstron 2011.04.08. 11:22:08

@B.Flóra: Azért gondolom a rólatok lehúzott idegenforgalmi adónak örül az önkormányzat, az abból fenntartott iskolának / óvodának / bordélyháznak meg a helyiek. Valamit, valamiért...

@ildsisy: Gondolom, ha elmész Amszterdamba, akkor ott is panaszkodsz, hogy füveznek a helyiek... Füred buliváros, Siófokkal együtt, ha nem tetszik, akkor menj a maradék 158 balaton-parti faluba, ott nem lesz diszkó.

Idet 2011.04.08. 11:24:58

@CsImi: Nem kellene, hogy maradjon! Most olvastam valamelyik nap a "zindexen", hogy mekkora a zajterhelés Európában, és hogy ez komoly egészségügyi károsodásokat okoz. Nem bírja a fül, a szív, az idegrendszer, pláne, amikor már alvászavart is okoz.
De mindenki lesz@rja, mert neki ugyebár joga van azt csinálni, amit akar és akkor, amikor akarja.
A hülye f@sz többiek egyszerűen csak akadékoskodnak.

MekkMester 2011.04.08. 11:34:04

@Idet: Kihagytad az idióta szomszéd debil gyerekét, aki egy kipufogó nélküli ócska motort berregtet...
Igen, sajnos így megy....
Az a baj, hogy a legtöbben nem tudnak úgy élni, hogy ne zavarjanak másokat a szükségesnél nagyobb mértékben.
Nem rendelet kell ide, hanem meg kéne tanulni európai módon élni. Majd 2984-re ez is megvalósul... :(

Idet 2011.04.08. 11:36:21

@Elstron: Tévedsz. Diszkó mindenütt van, talán csak valami hegyi barlangban nincs.

Füred fürdőváros, nem buliváros. Van élet az üvöltő módban funkcionáló szórakozáson kívül is. Kivéve azoknak, akik úgy gondolják, hogy nyáron még a maradék eszüknek is el kell mennie.

Bocs, de nagyon haragszom azokra, akik úgy gondolják, hogy kizárólag az ő igényeik a mérvadóak, másnak kuss, az üvöltés és a hangos, ricsajos életmód az élet rendjéhez tartozik. Nem tartozik oda, szerintem.

Olyan ez, mint a cigaretta. A füst árt a passzív dohányosoknak is, meg zavaró is. Azt meg lehetett fékezni, a zajt meg nem lehet? Épp annyit árt! A nemdohányzók épp úgy tehetetlenek voltak a füsttel szemben, mint most a csendkedvelők (legalábbis normál hangerőt kedvelők)a zabolátlan zajongással szemben.

Idet 2011.04.08. 11:39:27

@MekkMester: 2984? Optimista vagy. Minimum 100 év nevelés... utópia, tudom.

Idet 2011.04.08. 11:43:52

@MekkMester: Ajjaj! Ez még ugyan az átkosban volt, de a felső szomszédom a kisszobában gyárból kiselejtezett (értsd: lopott) esztergát működtetett, azon fusizott. Nem volt semmi. Kizárólag a szintén lopott áram miatt bukott le.

Gyáli úr 2011.04.08. 11:48:13

Ismerek egy olyan balatonparti várost, ahol már nem szabad gyümölcsfát ültetni az út szélére, ahol megmondják a zöld övezetben, milyen állatból mennyit tarthatsz és így tovább. Persze mindezt meg lehet magyarázni, de az élet valahol elcsöpögött a hajó deszkái között.

belekotyogok 2011.04.08. 11:48:51

Kedves Rendeletellenzők!
Ilyen, illetve ehhez hasonló rendeletek sok helyen vannak, pl az őszi avarégetésre vonatkozóan.
Örülnék, ha ezt mindenhol bevezetnék, mert hogy ha az embernek nincs pénze Füredre utazni, akkor otthon kénytelen pihenni. Erre kiváló alkalom lenne a vasárnap, vagy az ünnepnapok. Csakhogy a mi szomszédaink december 25-én reggel 8 órakor szeretnek körfűrészelni, fát vágni. De nem vetik meg az unalmas hétvégéket sem: több órás fűnyírásokat rendeznek. Béketűrő népség vagyunk, kutyák, gyerekek, sőt, a szombati grillparti házunkba szálló tűzgyújtófolyadékszaga (elképesztő büdös, nem tudom, hogy lehet megenni az ilyen parázson készült húst), ilyesmi sosem zavart, viszont kiborító, hogy minden vasárnap fűnyírózajt kelljen hallgatni. Hőmérséklettől-időjárástól függően akár már reggel 7 órától alkonyatig.

Én úgy gondolom, hogy az embernek joga van csendben pihenni - a saját otthonában meg főleg. Nyilván nem lesz olyan, hogy mindenkinek jó, de úgy gondolom, hogy vasárnap - legalább pár órára mindenki betarthatná a rendeletet.

papamaci957 2011.04.08. 11:56:54

Azért a rendelet ellen tiltakozók figyelmébe szeretném ajánlani az alábbiakat:

"Az egészségügyi miniszter 109/Gyf/1971 számú határozatával Balatonfüred város meghatározott területeire a gyógyhely, illetőleg az üdülőhely megnevezését engedélyezte, a gyógyhely védett területét kijelölte, és a gyógyhelyet országos jelentőségűnek minősítette."

Fenti idézet az Egészségügyi Közlöny 10.1971. számából való, ahol pontosan le vannak írva (utcanév, helyrajzi szám) a védett területek határai.
Ennek alapján a helyi képviselőtestület rendeletet alkothat, hogy a védendő területeken milyen tevékenységeket tilt meg.

Elstron 2011.04.08. 12:00:47

@Idet: Van, de nem ilyen mennyiségben, és tipikusan zárt térben, amely sokkal kisebb zajjal jár. Arról meg ne is beszéljünk, hogy a legtöbb helyen 1-1 szórakozóhely van, nem úgy, mint itt, hogy egymás hegyén-hátán klubok vannak.

"Füred fürdőváros, nem buliváros.": Tévedsz, már régóta a fiatalok (bulizók) fontos célpontja, a fürdőváros cím pedig nem különlegesség, tekintve,hogy a Balaton partján van.

"Van élet az üvöltő módban funkcionáló szórakozáson kívül is.": Van, lehet színházba, operába, akárhova menni, de fogadd el, hogy az ide látogatók nagy része pont az "üvöltő módon funkcionáló szórakozásra" vágyik.

"hogy kizárólag az ő igényeik a mérvadóak": Senki sem gondolja azt, számtalan alternatíva van, nem kötelező Füredre menni. Aki meg odamegy, az vállalja fel, hogy ez a fajta "szórakozás" jelen van...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.08. 12:02:21

@Rocky:

Nézzük csak:

Fürdő utca éveken keresztül húzódó felújítása.
A helyi Volán megbüntetése, mert a járati útvonalra 3,5t-ás táblát rakott az önkormányzat.
Görögfalu.
Korábban olyan parkolási díjszabás, hogy ketten néztük 5 percig, és inkább máshol álltunk meg.
A büfésor felszámolása a kikötőnél. (Itt inkább a mikéntje volt a baj)
Kerékpárút a Tagoréra, azóta nem jó ott sétálni.

Egyébként Füred fejlődik, szépül, de ha ésszel csinálnák, akkor még szebb és jobb lenne.

mirandamama 2011.04.08. 12:02:59

Én is Füreden szeretnék lakni.

tejcsokoládé (törölt) 2011.04.08. 12:05:44

az ember ugye azért vesz hétvégi házat, hogy ott hétvégén pihenjen. ehhez képest lemegy pénteken, és füvet nyír, kalapál, szerel, vág, és közben ordít a feleséggel meg a kölkökkel. hát ez baromi nagy pihenés, mind neki, mint a többieknek. maradjon otthon, költsön plazma tévére, oszt ordítozzon a saját lakásában.
igenis van helye a rendeletnek. nálunk nyáron minden hétvégén reggelig tartó lakodalmak vannak a szomszédban. 40 fokban nagyon jó csukott ablaknál aludni úgy, hogy azon keresztül is tökéletesen hallod a szar lagzi lajcsit és társait.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.08. 12:09:06

@ildsisy: A Fő tér magasságában kell szállást választani, az már csendesebb.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.08. 12:10:56

@pollenke:
És Mónika ilyenkor minden egyes 63-as buszt elkisér és tartja a motortérben a hangszigetelő paplant?

min 2011.04.08. 12:15:12

Füred és Siófok a két legnagyobb pörgős város Balatonon. Füred úgy néz ki nyugdíjas alvóvárost csinál magából így előnybe hozva Siófokot. Fesztiválok huss...Akit egy fűnyíró is zavar az meg menjen el idegorvoshoz Idióták.

skorpion21 2011.04.08. 12:16:26

öcsém..ennyi rinyáló magyart..
Svédországba élek , Göteborgba! 10X keményebb korlátozás van mint Füreden!
Hajdúszoboszlai vagyok eredetileg! Híresebb mint B.füred! Én úgy vagyok vele..rinyálhat az ember de semmit nem tehet ellene! Ha nem tetszik valakinek miért nem költözik el?:S....Gondolom Józsi bácsi ha 2 napig nem nyír fűvet mentő viszi el...
Marika néni ha nem veszekedik 2 napig kitör a 3. világháború...
ember ébredj már fel..civilizált társadalom végre otthon is megveti a lábát!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.08. 12:17:58

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea: kedves Andrea, ne tévesszen meg a látszat hogy egyről beszélünk, de mégis kicsit bővítenem a kerthelyiség fogalmát, ami nem egy zárt tér. Nyáron nem hülyeség ilyen helyen táncolni. Megoldás létezik, erről szóltam.

GGG77 2011.04.08. 12:18:56

Nagyon helyes. Sok embernek mániája vidéken a vasárnap délutáni, illetve hajnali fűnyírás, flexelés. Persze bömbölő rádió mellett...

belekotyogok 2011.04.08. 12:21:20

@min: ez a lényeg, hogy nem egy. hanem sok fűnyíró. amúgy kötélidegeid lehetnek, ha a heti meló után vasárnap szeretnél esetleg reggel aludni, vagy pihenni a kertedben, és nem zavar, ha körülötted gyk. reggeltől estig fűnyíróznak. Mer mindenki csak egy órát nyírja, de van szembe, hátsó, oldalsó szomszédod is, sőt, sajnos a kettővel odébbi háztulaj flexe is odahallatszik.

pösti 2011.04.08. 12:33:46

Kedves Bóka "azévpolgármesterebalatontanácselnöke""!

A rendeletnek álcázott tiltások NEM européer megoldások!Nem ez a jó út!

Ps: a tecsot és a "görögfalut" kéne lebontani a volt skála épületével együtt, az önkormi épületéhez épülő mélygarázsos borzalmat meg még most vissza lehetne temetni a gödrébe!
"Reformkori Füred": muhaha! Lassan lekőrözi Siófokot igénytelenségben...

záporjózsi 2011.04.08. 12:41:06

Valóban alacsonyan van a kerítés. De sebaj, Füredre amúgy sem járok, legyenek boldogok az ottaniak. Az a baj, hogy ez a fajta hülyeség terjed. Akkor, amikor ház körüli munkákat lehetne csinálni, azt a jövedelmet termelem meg, amelyből az SZJA helyben maradó része származik.

ildsisy 2011.04.08. 14:01:57

@Elstron: Nevetni fogsz, jártam már pár helyen és elfogadtam, hogy olyan amilyen!( de, hogy minden évben, pl. egy híres szálloda kertjében hajnalig hallgassam a németek bulizását... az nonszensz!!!)
Tavaly Párizsban olyan helyen volt a szállásunk, ahol a drogosok tanyája volt, szemben a híd alatt, sőt a kertbe is bemásztak!!! Kicsit hüledeztünk, de nem hőbörögtünk!!!!!!! :)
Most már tudom, tőled, hogy Füred is buli város... Eddig Siófokot tudtam, (nem is megyek, csak 1 napokra), buliváros még van, de el is kerülöm, mivel PIHENNI megyek a szűk pár napra, mivel pénzem nincs annyi, hogy olyan helyre menjek ahol tényleg CSEND van!... :):)

ildsisy 2011.04.08. 14:05:50

@min: Úgy tudom, minden évben Zamárdiban van még nagy buli nyáron, nem?! Na, az ott lakók és nyaralók örömére... Buli kell, tudom! Csak nem MINDEN nap...a nyárból. Nem csak nyugdíjasok mennek. Mindenkinek joga van a balatoni pihenéshez. (külföldről is) és lehet, hogy ők többet nem jönnek éppen ezért.
Különben jó POSZT, JÓ VITA POSZT!!!! Gratula!!!

ildsisy 2011.04.08. 14:08:02

@GGG77: Most butaságot beszélsz! Aki hétvégén fűnyírózik, az akkor ment le hétvégére! Mivel örül, hogy kiszabadul a városi forgatagból és van egy nyaralója! Mikor csinálja, ha nem hétvégén? Nem?! Ő valamikor megfizette és fizeti a második "lakását", amiért még rendbe is kell tenni, mert ha nem, akkor rászólnak egyesek... :)

fda 2011.04.08. 14:31:33

@ildsisy: Csinálja akkor, amikor mások pihenését minimális mértékben zavarja. Az biztos, hogy ez nem a vasárnap délelőtt, de nem is a szombat dél.

Elstron 2011.04.08. 16:19:08

@ildsisy: "de, hogy minden évben, pl. egy híres szálloda kertjében hajnalig hallgassam a németek bulizását... az nonszensz!" Szerintem az vicces, hogy ezek után csak azért is odamész, nem tanulva a tapasztalatból, csak hogy itt panaszkodhass a dologról... érdekes. :)

Ha meg csendet akarsz, akkor menj tanyára, vagy a hegyekbe. A vízpart + pia + fiatalok kombó kizárja ezt a lehetőséget.

Agyalap 2011.04.08. 16:51:10

A kommentelők nagy része valószínűleg panelban lakik. Az, hogy hétvégén, de "este" 6 után is tilos legyen zajongani - már a debilitás határait súrolja. Gondolom mindenki meg tudja oldani a kert- és házfenntartási munkáit, javításait munkaidőben, hiszen nem dolgozik. Ráér hétköznap délelőtt is, hiszen van szabadsága rengeteg, esetleg unatkozó milliomos.
Aki meg családi házban lakik, különben is egy gazdag köcsög és kapja be.

Persze ahonnan jól tejelnek (disco, kocsma, éjjeli lokál), azok nem bántják a hatóság fülét és gyenge lelkét.

derabitz 2011.04.08. 20:55:07

@skorpion21:
Szoboszló mitől lenne híresebb?
Talán attól, hogy pokorni spiclifi kizavartatta a vendégeket, mert családostúl ott kívánt barnulni?

ildsisy 2011.04.09. 08:18:50

@Elstron:
Volt olyan év, hogy tanyán valahol, vagy a hegyekbe nyaraltam, de a hegyekbe nincs Balaton, tehát marad a Balaton egyik városa!
Igen: MINDEN évben odamegyek, mert hála az égnek, a nappal több órából áll számomra, mint strand, séta, stb. jól eltudom tölteni a napjaimat, és imádom a Balatont, meg Füredet, tehát odamegyek. És ha panaszkodni akartam volna, már 4 éve megírtam volna az egyik blogomba!!!! (mivel én aztán mindent megírok, ha valami nem tetszik)
Szép hétvégét neked és jó bulizást orrba-szájba! :)

skorpion21 2011.04.09. 11:59:18

Amióta szoboszló a legnagyobb fürdőváros Europába!
Amiről beszélsz csak pletyka. És mielőtt azzal jönnél, hogy nem akkor gondolkozz mit mondsz mivel én laktom ott nem te! Én járok oda a szüleimhez és hónapokig nem látom a várost, de hónapok után jelentős változásokon megy át!
Ajánlom néz el oda egyszer.....
szia

pudliho 2011.04.09. 13:15:47

a nagy csendben legalább majd jobban lehet hallani a kályhacső-kipufogókat jaj bocsánat ilyen szó már nincs, szóval a diffúzor tuningos verdákat :-D

2011.04.09. 13:27:53

Csak annyit tennék hozzá, hogy Füred nem a Balaton miatt fürdőváros...

ésez 2011.04.09. 14:10:58

Ezek a jellegű rendeletek pár száz kilométerre nyugatabbra már régóta működnek.
A vasárnap és a délutáni nyugalom tabu.
Sőt, vannak olyan bérházak (és ugye arra szinte csak az van),ahová mosógépet sem vihetsz,mert az alagsorban van mosókonyha...
Ja,csak ez a demokrácia kicsit régebbi,mint a mienk és működőképesebb is. És működik egy apparátus,ami ellenőrzi is ezek betartását. Ha ott vmi neked nem tetszik, bejelented, jönnek és bírságolnak.
Ja,mert csak hétvégén van idő minderre? Hát kérem, a szombat is a hétvége része. Akkor nem lehet?

Azért komolyan. Hülyébbnél hülyébb verziókat felhozni, hogy miért is olyan ádáz és gonosz dolog a mai rohanó világba a nyugalom szigetét megteremteni, kész röhej.
Bizony,ez követendő példa. És ha a kötözködők is ilyen pihentető környezetben élnének, amikor idegrendszerük regenerálódni tud, talán nem lennének frusztráltak és nem írnának ennyi idiótaságot.

Ismeritek,nem? Rossz szomszédság, török átok. Szívesen megmagyarázom. :)

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.04.09. 19:11:50

Ez eddig tök jó. Tényleg jó, nem gúnyolódásból mondom. De mi lesz a vonatokkal, az autókkal, a kamionokkal, az éjjel kettőkor eldurrogó-csörgő-zörgő teherautókkal, és a méretükhöz és teljesítményükhöz képest leghangosabb robogókkal? (Ez utóbbiak Rómában tették pokollá minden, a belvárosban töltött percemet, amikor a lámpa zöldre váltásakor tízen-húszan egyszerre adtak gázt. De egy is sok.)

prolee 2011.04.10. 11:27:28

Részemről egyszerűen ijesztőnek tartom, hogy a normális emberi viselkedésre nevelés hiányát jogszabályokkal és rendeletekkel akarják pótolni. Borzasztó, hogy az állam és szervei a mindennapi élet legapróbb rezdüléseit is a jog eszközével szabályozzák, amivel kényszerítik és gúzsba kötik a polgárt, miközben állandó pofázás megy a szabadságjogokról és a demokráciáról. Lobbik írják a jogszabályok tömkelegét, a koherencia hiánya miatt bizonytalankodó, a jogalkalmazásra szakmailag egyébként is teljesen alkalmatlan, közpénzből finanszírozott hivatali apparátus pedig csak dagad és dagad.
A sok "nagyon rendszerető tisztességes polgár" pedig nem veszi észre, hogy a globális piacgazdaság számára fogyasztásfüggő bérrabszolgák milliárdjait biztosító totális állami diktatúra épül a fejlett nyugati világban.
Csak addig látnak, hogy 'Zorbán Viktor a diktátor, de bezzeg a balliberális oldalról jön a nagy demokratikus liberális szabadság.

Szánalom.....

prolee 2011.04.10. 11:40:30

Balatonfüreden majd zajszintmérővel ellenőrzik (hétvégi dupla munkabérrel) az ellenőrök, hogy Jucika hajszárítója megsértette-e a csendrendeletet, miközben kilenc adóforintokból fenntartott hatóság állapította meg hatáskörének hiányát vörösiszap ügyben, aminek következtében meghalt 8 ember és eltűnt néhány falu a térképről.

A szülők este találkoznak a gyerekeikkel, az iskolában deriválni tanulnak, viselkedni nem, hiszen a tanárok is csak oktatni tudnak, viselkedni nem. A családok és kisközösségek szétverése miatt generációk nőttek fel az alapvető társadalmi együttélési szabályok megismerése nélkül. Most majd a jogalkotó és a hatóság jól megneveli őket. Ugye?

A hülyeségnek nincs határa. :(

a-kis-herceg 2011.04.10. 11:45:21

@prolee: tökéletes társadalom kép...

a hivatalok, hatóságok értünk vannak. a lakosság szolgálatában...

prolee 2011.04.10. 11:54:58

@B.Flóra: A velenceiek pedig attól akadnak ki, hogy lépni sem tudnak a turistáktól. Én éltem Szentendrén, az is borzalom volt.

Itt nem igazán a viselkedéssel van a probléma, hanem azzal, hogy a Balaton nem bír el annyi nyaralót, amennyit ott meg kell kopasztani ahhoz, hogy az erre berendezkedett lusta banda megéljen belőle egész évben.
Én három éve elkövettem azt a hibát, hogy húsz év után kipróbáltam, hátha alkalmas hely már B.füred a nyaralásra?
Nem az.
A szomszéd kajaszagától kezdve a fingásáig, a bunkó beszélgetéséig mindent éreztem és hallottam, ami nagyon zavart, nem pihenni, még olvasni sem tudtam. Olyan volt a népsűrűség, mint egy kínai nyomornegyedben.

prolee 2011.04.10. 12:02:44

@a-kis-herceg: Hát igen. És az egymás feljelentgetése is szép és szórakoztató nemzeti hagyomány. Valamint ismét lehet valamiért bírságolni, amiből bevétel van ugyebár. (Ne gondoljátok butuska, birkán helyeslő polgártársaim, hogy az ipari méretű építkezéseket fogják majd ellenőrizni és bírságolni, hiszen azok éppen az önkormányzatoknál vannak vastagon lezsírozva.)

a-kis-herceg 2011.04.10. 12:29:56

@prolee: tényleg... szomszéd feljelentgetés... retro... ez is buli... olcsó szórakozás kell. nincs pénze a zembereknek

kéne viccből fekete nagy autó. ráírva AVH és feljelentésre kijönne és elhurcolná a fűnyíróembert!!!!

vicces statáriális helyszíni kivégzés is kellene. ott a saját kertjében levágni a fejét... a szomszéd had lássa, hogy közbenjárása sikeres volt. aztán a fellebbezéssel az özvegy ráér később bíbelődni...

záporjózsi 2011.04.10. 16:26:12

@ésez: Természetesen mindent lehet. Csak éppen arrafelé elegendő, ha hétközben lemész a szomszéd kisboltba, mert nem akkora a különbség a városszéli és a sarki bolt között. Nem akarsz főzni? Van pénzed elmenni vasárnap egy étterembe. Nem akarsz mosni a hétvégén? Van időd elmenni meló után a mosodába, mert a munkaidő az munkaidő. Természetesen kiragadhatod a csendrendszabályokat, de van hozzá még pár vívmány, ami itt még évtizedeket várat magára.

Perillustris 2011.04.15. 23:04:13

@Host: Az újpesti "zajrendelet" sem engedi a vasárnapi zajos munkavégzést, s szombaton is csak 2-ig lehet "építkezni", stb. Persze a betartatása...

Természetesen a rendkívüli munkák, mint pl. a csőtörés elhárítása kivétel. Mindenhol.

GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2011.04.18. 13:41:49

Az újpesti "zajrendelet" tudtommal hatályon kívül van. (Hála Istennek, pedig zaj hiperérzékeny vagyok, pl. forgalmas útra néző szobában akkor sem tudok koncentrálni, ha hangszigetelő ablak van, és be van csukva.)

Amúgy meg nagyon érdekes, hogy a villamos járta 2x2 sávos főútra néző lakókat a Sziget 7 napja zavarja, a maradék 358-ban köszönik, minden oké...

frensys 2015.06.08. 10:42:38

Panaszkodnak ott egyesek, hogy úristen, nem tudtak a kis fullos családi házacskájukban az isten háta mögött már 9-10-kor aludni a szomszéd zajongása miatt! Gyertek ide panelba, itt már 6-kor a felettünk lakókra kelsz akik zajonganak és pakolnak, ömlik le a kip kop egész nap, délután meg ebét udán ledőlnénk, akkor is örök mozgók, mindent csinálnak, 5-6-tól már nem lehet aludni! Ha még csak flexelnének 9-kor ugyan már, itt még van 4 sávos autóút is, mentők motorok tűroltók éjjel nappal, meg óvoda és egyéb nyalánkságok! Üdv. panelban Budapesten!
süti beállítások módosítása