20110125288Ezzel a metróval jöttem haza a minap. Ugye, hogy nincs rajta látszólag semmi érdekes? Csak a matrica, amelyik átélt minimum bő két évtizedet, meg kitudja hány vezető- és arculatváltást. Még jó, hogy a vörös csillagot kivágták a közepéből. Tényleg nem bezzegezni, szimbólumozni, meg azérttartittozni szeretnék. Nekem végül is tetszik. Lassan olyan mint az a sok évtizedes plakát a Logodi utcában.

20110125287

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: marketing budapest közlekedés metró töri

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr622632156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.01. 22:25:03

Nekem is van belőle két db. Az egyik a garázsban a szekrény belső oldalán, a másik a kincsesdobozomban, még originál.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.02.01. 22:39:27

Nem kivágták, hanem kiégették. Csikkel.
Tegye fel az kezét, aki emlékszik arra, amikor még szinte mindenhol szabad volt dohányozni :)

Kuruttya 2011.02.01. 23:08:33

@21 hónap: múltkor néztem egy régi Hofi előadást. Baszki a nézők az első sorban dohányoztak! Megdöbbentő :D Meg valamelyik filmben láttam, hogy egyetemen előadás alatt dohányoztak a hallgatók.. változik a világ.

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.02.01. 23:20:57

@Álmos: villamoson, buszon... moziban... a munkahelyen minden Mancika asztalán volt hamubödön... egyetemi folyosón ötlépésenként hamutartó... á, dehogy, nem vagyok öreg, csak tapasztalt :D

vén betyár 2011.02.02. 04:07:39

@21 hónap:
Na, azért ne essünk túlzásokba!
Pontosítok: villamoson nem, csak HÉV-en,
buszon sem, legfeljebb távolságin,
moziban csak kertmoziban, szabadtéri szinházi előadásokon,
utcákon, tereken, aluljárókban, felüljárókon, vendéglátóiparban, szórakoztatóiparban, stb.
Mindenütt csak benzinkútnál nem.
Vonaton, repülőn, hajón...régi szép idők!:D

vén betyár 2011.02.02. 04:09:23

@21 hónap:
Na, azért ne essünk túlzásokba!
Pontosítok: villamoson nem, csak HÉV-en,
buszon sem, legfeljebb távolságin,
moziban csak kertmoziban, szabadtéri szinházi előadásokon,
utcákon, tereken, aluljárókban, felüljárókon, vendéglátóiparban, szórakoztatóiparban, stb.
Mindenütt csak benzinkútnál nem.
Vonaton, repülőn, hajón...régi szép idők!:D:D

vén betyár 2011.02.02. 04:42:31

@21 hónap:
Na, azért ne essünk túlzásokba!
Pontosítok: villamoson nem, csak HÉV-en,
buszon sem, legfeljebb távolságin,
moziban csak kertmoziban, szabadtéri szinházi előadásokon,
utcákon, tereken, aluljárókban, felüljárókon, vendéglátóiparban, szórakoztatóiparban, stb.
Mindenütt csak benzinkútnál nem.
Vonaton, repülőn, hajón...régi szép idők!:D:D:D

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2011.02.02. 06:20:16

Ez most komoly? Mármint a dohányzás. Nem igazán emlékszem rá, vagy régen mindenki nagyon kultúráltan csinálhatta, ha gyerekként nem tűnt fel a járműveken.

pg2 2011.02.02. 08:08:21

@Álmos: Valamelyik film, lehet pl. Claude Pinoteau: A pofon (La Gifle). 1974, és francia. Magyar filmből hirtelen nem emlékszem egyetemi előadóra, persze ez nem jelent semmit. Az életből meg, nos, a 70-es években helyi buszon, villamoson már egész biztosan nem lehetett, a vonatokon volt külön nem dohányzó szakasz, és általában a cukrászdákban sem lehetett. No meg a középiskolákban tornatanári pofon, ofői intő terhe mellett...

Balt 2011.02.02. 08:11:03

@pg2: Szerintem a metrón sem, az állomást is beleértve, legalábbis a felszín alattiakat. Ma is térdig lenne csikkel a vágányok köze...

pg2 2011.02.02. 08:11:25

@vén betyár: "csak kertmoziban" Helye váltogatta. A nemrégiben lebontott Kinizsiben pl. még a 80-as évek vége felé is lehetett. Legalábbis szólni nem szóltak érte (a karzaton).

jet set 2011.02.02. 08:59:39

@pg2: A volt Fórum moziban is dohányoztak. A tévében pedig alig volt olyan riportműsor, ahol a riporter és a vendég ne dohányzott volna.

Jelanie 2011.02.02. 09:06:54

Fejér István Tudni illik, hogy mi illik című illemtankönyvében maga a szerző méltatlankodik dohányosként, milyen ostoba rendelkezés, hogy a kisföldalatti peronján nem szabad dohányozni, hiszen úgyis kivinné a huzat. Valamikor a 80-as évek elején jelent meg az a kiadás, amiben olvastam.

vén betyár 2011.02.02. 09:24:47

@pg2: De jó lehetett!:)
Ez az a Kinizsi, ami a IX. kerületben a Ráday és az Üllői út között volt?
Régi szép idők!Ott láttam a Talpalatnyi földet az első sorból 2.5o - ért!:)

Grigorij 2011.02.02. 09:28:54

Ilyeneket nem kell megírni!!!!!
Mert azonnal beindul annak kis búzavirág orbán-rokonnak az "agya" és rendeleteket hoz az összes jármű átmatricázására - sok száz millióért!
Ahogy a korábbi VEKÉ-s ostoba és beteges járatátszámozás is belekerül pár százmillió(n)kba!
Tehát ötleteket senki se adjon annak kis modellvasutasnak!

Kis ember 2011.02.02. 09:29:10

OFF:
Én támogatom, hogy ne lehessen akárhol
dohányozni. Elvégre sz*rni sem lehet mindenhol, és az legalább nem okoz rákot.

ON

@posztoló:

Végre beszkenneltem egy képet, amit még 2000-ben, a Gozsdu udvar felújítása előtt készítettem. A falán szép felírás "Sozialismus: Frieden, Wohlstand und Glück für alle".
Ha beküldöm, kiteszed?

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2011.02.02. 09:38:01

Van még a metrón ilyen mindent túlélő matrica, a jegykezelő automata helyes használatát mutatja be, mivel a módszer azóta sem változott, nem is zavar senkit. Nem emlékszem pontosan, vagy 83-as vagy 86-os, ahhoz képest elég sok szerelvényen ott van még a 3-as vonalon.

Kis ember 2011.02.02. 09:53:24

@Kepkocka:

És valaki ki tudja még silabizálni, mi van a jelvényére írva a metrónak? "Mitisinszkij...."

V.A. 2011.02.02. 10:04:04

"Mitiscsinszkij Masinosztritelnij Zavod"(?) Bocs, de cirill betűim nincsenek.

Aranylab6 2011.02.02. 10:06:34

még amikor egyetemre jártam (és az tíz éven belül volt) lehetett mindenütt bagózni. Olyan volt a K épület, mint egy nagyra nőtt krimó :) Szerettem

aeidennis 2011.02.02. 10:15:37

Azok a plakátok már eléggé rosszul néznek ki.
vanguard.blogol.hu (2011.01.27)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.02. 10:23:51

na, akkor mégiscsak halad előre a világ. Ideje a még engedélyezett helyekről is kitiltani a bűzölgő bunkókat.
helyitipp.hu/budapesti-hirek/dohanyzasi-tilalom-a-megallokban

nemecsek ernő áruló 2011.02.02. 10:29:03

@Dariengo: Megszokott dolog volt, nem hívták fel a figyelmet, de amikor apu bevitt anno a falusi TSZ igazgatóhoz, ott is MINDENKI folyamatosan bagózott. Benn a hivatalban. Amíg ők beszélgettek, meg dohányoztak, és a Commodore 64-en, a falu egyetlen számítógépén játszottam a szellemírtókkal. Nem volt ám olyan, mint most, még csak a dobozokon sem volt fekete gyászkeret, hogy spermák, meg hogy öl. :)

MagyarZizzi (törölt) 2011.02.02. 10:33:18

Ezt a matricát már én is láttam, jót mosolyogtam rajta. :-) A Logodi utcai plakátot viszont még nem vettem észre, pedig arrafelé dolgozom. Ma hazafelé menet mindenképpen megkeresem...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.02.02. 10:39:12

@vén betyár: hát, a szegedi villamoson még a 90-es években sem szólt senki hajnalban :)
A munkásbuszok voltak az igazi nikotinbombák....

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.02. 10:58:25

@Kis ember: Én támogatom, hogy ne lehessen akárhol
dohányozni. Elvégre sz*rni sem lehet mindenhol, és az legalább nem okoz rákot.

Na erről csak annyit,hogy miután a mai napig senki nem tudja mi okozza a rákot,ráfogják a cigarettára!A buta ember meg mindent elhisz amit a tv ben lát!
Akkor tiltsuk be az összes autót teherautót buszt ami okádja afüstöt,tiltsuk be a mikrót,a rádiótelefont és még millió dolgot ami "rákot okoz"a "tudósok" szerint.
Bár bebizonyítva még nincs.

vén betyár 2011.02.02. 11:01:08

@21 hónap: Kösz!Mondom én, hogy azok a régi szép idők!:)Te meg hogy leszoktál!Gratula!
De lassan mi is utolérjük Nyugatot!A nyolcvanas évek elején láttam egy pasit fölszállni a vonatra szivarral Hágában.Elegánsan elhelyezte egy fadobozban az égő szivart és zsebrevágta.Amszterdamban elővette és szívta tovább!:)Nagyon tetszett!:)Igaz, egy másik többször rágyújtott cigire, elegánsan a zoknijába hamuzott, a csikket meg papírzsebkendőbe tekerte.:)
Párizsban meg füstöltek kegyetlenül mindenütt.
Moszkvában, Leningrádban szinte mindenütt tiltva volt, de a WC-k messziről füstöltek, bűzölögtek, a pincér meg 10 rubelért vagy 1 dollárért kihozta csak neked a hamutartót és még tüzet is adott.:)
Hova el nem kalandoztunk a matricától.:)

Reggie 2011.02.02. 11:05:01

@alibaszna de bamba: Nem kell ennyire adni a hulyet. Mar reg bizonyitottak, hogy a dohanyzas rakot okoz. A mobiltelefonnal es mikronal azert nincs eredmeny se pro se kontra, mert hibahataron beluli eltereseket mernek a csoportok kozott.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.02. 12:08:49

@alibaszna de bamba: kurvára be van bizonyítva.
www.who.int/tobacco/mpower/mpower_report_full_2008.pdf

Kurva idegesítő, amikor az emberek itt nosztalgiáznak, meg élvezkednek a bagózás gondolatán, ugyanis ez annak a jele, hogy egyáltalán nincsenek tisztában azzal, hogy mennyire zavarják ezzel a többieket, és mennyire ártanak nekik.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.02. 17:03:24

@Reggie: Akkor miért adod??
Kik,mikor és mivel bizoyították??
Talán 1 konkrétumot,ha leírnál!
1.kb.:10-15 éve drasztikusan üldözik a dohányzást
2.kb 10-15 éve drasztikusan csökken a dohányosok száma.
3.már sehol nem lehet dohányozni.
Azóta viszont csak azt hallom,hogy f o ly a m a t o s s a n n ő a r á k b e t e g e k sz á m a!!!!
Akormostakkor hogyisvanez?! M i t ő l i s?

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.02. 17:08:13

@peetmaster: engem meg az zavar kurvára ha beülsz az autódba és az orrom alá büdösítesz és ezzel rákot okozol nekem!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.02. 21:27:35

@alibaszna de bamba:
metrózok.
(csak hogy ontopik legyek.)
kocsim nincs.
és soha nem dobtam el egy apró szemetet sem, és egyéb hasonló dolgokat sem tettem.
Egyéb?

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.03. 08:31:24

@peetmaster: Csak a gondolataiddal szennyezed a környezeted,de ezt majd meggyónód,mielött a menyországba kerülsz!

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.03. 14:48:29

@alibaszna de bamba: nem kerülök, a magamforma ateistáknak a poklot tartogatják a magadforma szemellenzős, merev bunkók.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.02.03. 15:10:59

"Kortörténeti emlék a metróra ragasztva"
És a metrókocsi? :-)))

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.03. 16:08:32

@peetmaster: Szóval te nem szennyezed a környezetet,tökéletes vagy,csak egy kicsit hazudós!
Embertársam,jobb merev bunkónak lenni,mint lankadtnak,mint te.
Ja,én meg pogány vagyok és győztem.
Legalább nem hazudok.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.03. 16:12:33

@alibaszna de bamba:
lehet, hogy nem vagyok tökéletes, de igyekszem, hogy másnak ne legyek terhére.
A dohányosok meg nem igyekeznek.
Én meg ezt felrovom nekik.

alibaszna de bamba (törölt) 2011.02.03. 16:27:07

Igy van,kiirtani őket mind egy szálig,ők tehetnek mindenről,egyedül ők szennyezik a környezetet(legjobban)!
É s a k k o r é n v a gy o k a m e r e v?!
No ecsém most már nyalj alám és púderozz!!

HostageChicken 2011.02.03. 21:32:02

alibaszna nemcsak merev bunkó vagy,hanem paraszt is :)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2011.02.03. 21:56:49

@alibaszna de bamba: tudod, dohányozni nem muszáj, szóval egy milligramm dohányfüst is felesleges, ergo sokkal zavaróbb, mint sok egyéb fajta szennyezés.
De nem is erőlködök tovább veled.

tízpercbringa · http://tizpercbringa.blog.hu/ 2011.02.04. 18:47:00

@fovarosi.blog.hu:

:))
Az egyik első gyerekkori könyvem volt Marék Veronika: Játszunk utazást könyve. A két gyerek beszélget egymással,hogy mivel menjen át a másikhoz, és közben végigveszik a BKV járműparkot is. Ha meglátom a metrót,hévet éltalában eszembe jut a könyv, mert a valóság még mindig megegyezik a rajzokkal, pedig először 1975-ben adták ki.
A metrón egyébként ha lehet választani a klasszik lámpaburás kocsiba szoktam menni, a fénycsöves felújított már nem az igazi :)).

Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2011.02.04. 19:35:40

@tízpercbringa: váááá köszönöm! nekem is hatalmas emlék és sem a címére, sem a szerzőjére nem emlékeztem - de beszerzem :)

metrólámpa szintén meghatározó élmény, engem mindig a Nemo kapitány tengeralattjárójára emlékeztetett, valahol dalszövegbe is írtam :)

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2011.02.14. 10:51:19

Van otthon egy fenykepem amit még 2005-ben lottem a Gyongyosi utcai metroallomason (azota mar lecsereltek a tablat), de a bejarat felett ki volt irva még az Élmunkás tér is, ami azert jo mert ugye az Árpád utáni szakaszt a rendszervaltas kornyeken nyitották :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.02.14. 22:07:56

@NViktor:

Lehet rosszul emlékszem, de tudtommal a megnyitáskor még Élmunkás tér volt a neve. Pár hétig-hónapig?

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2011.02.14. 22:12:51

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lehet...akkor én még kb csak 7 éves voltam és nem is arra laktunk ugyhogy nem nagyon foglalkoztam akkortajt a hármas vonallal. Inkabb csak az volt az erdekes hogy az adott fotót 2005-ben lottem, és akkor már nagyon nem Élmunkás volt :)

i1090.photobucket.com/albums/i375/nemethv/20050825.jpg

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2011.02.15. 17:40:29

@NViktor: ott laktam, sokáig Élmunkásvolt még. A híd is :)

fülöpke 2011.05.21. 12:01:43

@Kis ember:
"Mitisinszkij...."

V.A.:
"Mitiscsinszkij Masinosztritelnij Zavod"(?)

Mitisinszkij Masinosztroityelnij Zavod. Mitisinszki Masinacsináló Üzem. (Szerintem.) Így égett be az agyamba. (Azért a rozsdás bökőt nem vállalnám be érte, így 30 év távlatából, de momentán így ugrik be.)
süti beállítások módosítása