Fwd: metró

 

Tudtátok, hogy a metróban télen sincs fűtés? Hogy csúcsidőben napi 626 ezer ember használja a hármas vonalat? Hogy létezik egy negyedik metróvonal is? Ferihegy és a Gresham másfél millió forintos szobája után újabb budapesti titkok nyomába eredünk Korodos Szabolcs riportkötete, a Tilos a belépés segítségével. A következő kivonatot könyv a budapesti metrórendszerről szóló fejezetéből készítette el a szerző:

 

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest könyv metró

Nagyon úgy tűnik, mintha Zwack Zrt. fizetett ügynöke lennék, pedig csak arról van szó, hogy ők csinálnak baromi jó városos reklámokat. A múltkor az Unicum kedvéért kapták szét Budapestet, most a Vilmossal rombolnak várost. Bár a fene se tudja, hogy szabad-e egy ilyen szép operetthippi filmet rombolásnak nevezni. Nekem mindenesetre tetszik! (Tipp: Orgyen)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest reklám klip

Ami falba vésett huliganizmus pár évig, az száz év elteltével történelmi emlékké nemesül. Ezzel a papírdarabbal ugyanez a helyzet. Nem tudom, annk idején kinek lett volna kötelessége eltávolítani ezt a választási felhívást - mindenesetre kissé elkésett vele. Szerencsénkre. Mostanra ugyanis olyan klassz kortörténeti dokumentummá vált, amit tényleg védeni kellene - izgalmassá tenné az utcát!

Íme Attila felfedezése (aki a különös HÉV-kijelzővel együtt küldte el az Urbanistának ezt is).

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest választás attila felirat töri logodi utca i. ker plakátlelet

Shelby GT350 HertzKitalálták egy konferencia apropóján, hogy összeszedik Budapest és az agglomeráció harminc stratégiailag legfontosabb közterét. Köz-teresek most egy ötvenes listánál tartanak, mely részint pályázati anyagokból (ezért van olyan faramuci helyzet, hogy mondjuk három versenyző maglódi), részint kérdőívezésből állt össze.

Ez utóbbin - számomra rejtélyes módon - egyik tér sem került be, amit én hasraütés szerűen mondtam a múltkor (Kossuth, Szabadság).

Mindenestre kitűnő alkalom, hogy elgondolkodjunk azon, hogy mi melyekre szavaznánk (esetleg szavazzunk is), vagy arra, hogy összeállítsuk a saját listánkat. Számotokra melyek Budapest és az aggló legfontosabb közterei? Közlemény és a lista alant:

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

!07Tegnap este kellemes, poénokkal teli show keretében ítélték oda a Média Építészeti Díját, vagyis tíz - zömében nem építészettel foglalkozó - újságíró eldöntötte, hogy idén melyik terv és melyik megvalósult épület tetszik neki legjobban 2010-ben (ezek közül), valamint átadták ugyanebben a két kategóriában a közönségdíjakat is.

Nos, az első helyezett a megvalósult épületek közül Vékony Péter, Hegedűs Péter munkája, a Hotel Zara - izé... a Hungária Fürdő újjáépítése - lett (ugyanis volt egy kis vita arról, hogy most az egész épületkomplexumot vagy csak az egykori fürdő helyén rekonstruált tereket pontozzák-e, igaz a végeredményen ez nem változtatott volna).

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: szavazás iskola szálloda zsidónegyed látványterv xiv. ker vii. ker mexikói út dohány utca korong utca média építészeti díj hotel zara herminamező

Az LCD-s HÉV-kijelzők olyanok voltak, mint az orosz kakukkos óra a viccben, amelyikből időnként kiugrik a kismadár és megkérdezi mennyi az idő. A méregdrága elektronikus táblákon ugyanis elég gyakran csak annyi volt kiírva: Kérjük figyelje a menetrendet! Most meg már ennyi sem. Attila (aki már korábban is adott tippeket az Urbanistának) ugyanis észrevette, hogy eltűntek, ráadásul meg is próbálta megfejteni a köddé válás okát. Íme:

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest közlekedés attila hév megálló iii. ker belső-óbuda

city10[1]

 

A jakutföldi Mirnij gyémántbányáját mindenki ismeri, aki meg szokta nyitni a postafiókjába érkező bazinagy ppt-fájlokat. Ez ugyanis tényleg egy furcsa és igen látványos gödör, a különös tájak innen-onnan típusú fotógyűjtemények kedvelt darabja: több mint egy kilométer az átmérője és több mint félkilométer mély. Állítólag az űrből is látszik - bár ez olyan általános szöveg a nagy dolgok esetében, mint amikor azt mondják egy fára, hogy ez alatt még Petőfi ücsörgött. Most a rekultivációnak meglehetősen furcsa módját találták ki: a lyukat jól betömik egy várossal.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: oroszország utópia jakutföld látványterv bányászat rekultiváció mirnij