Hajós utca - hajléktalanmentesítés

 

Akár képrejtvénynek is fel lehetne adni azokat a fotókat, amelyeket Peti, a Horánszky 1. bloggere küldött. Na de jöjjön inkább a megoldás:

 

Tegnap a Hajós utcában jártam, s az alábbi gyönyörű városrendezési megoldásra lettem figyelmes (fotók csatolva). A Hajós utca 41. kapualjában előfordul, hogy egy-egy éjszakára hajléktalanok veszik birtokukba a kiugró részeket. A ház úgy döntött, hogy fantasztikus, esztétikus és mindenekelőtt jó üzenetet közvetítő vasláncokkal próbálja a hajéktalanok tudtára adni, hogy ott bizony tilos éjszaka aludni. Arról nincs információm, hogy esetleg más, mondjuk verbális eszközöket bevetettek-e a probléma megoldására, bár valószínűsítem, hogy nem. A ház egyébként még 2-3 ilyen felülettel rendelkezik, de autók álltak előtte (a tilosban amúgy), így csak ezt sikerült rendesen lefényképezni.

 

~dá~: Hajós utca - hajléktalanmentesítés
Hajós utca - hajléktalanmentesítés

Frissítve: egy olvasónk küldte ma (10-10-10) az alábbiakat:

Láttam, hogy anno írtatok róla amikor fölkerült, gondoltam küldök fotókat az aktuális állapotról. Láncok levágva, a rács ajtaja pedig a levágott lánc egy darabjával lelakatolva. Az üzlethelyiség egyébként üres, látványosan elhagyatott. A jelek szerint valakiket eléggé felháborított a dolog ahhoz, hogy kezükbe vegyék a probléma megoldását...
Hajléktalanos láncok 2.
Hajléktalanos láncok 2.
Hajléktalanos láncok 2.
Hajléktalanos láncok 2.
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest hajléktalan vi. ker hajós utca belső-terézváros

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr992350146

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hajléktalan építészet: Mit épít az, akinek semmije sincsen? 2010.10.06. 21:31:37

"Úgy élünk, mint az indiánok..." − Mit lehet csinálni? Lezüllik, piás vagy szipus lesz az ember, esetleg belehülyül, hogy hiába élt normálisan, ennek az országnak már egyáltalán nem kell, esetleg csicskát csinálnak belőle valamelyik szá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyi 2010.10.06. 16:06:48

Nem, nem, ennek az a celja, hogy ha ejszaka fordul a hajlektalan akkor ne essen le guruljon le a jardara mert meg meguti magat. Lazan befer ala.

Sanyi 2010.10.06. 16:08:21

Amugy, nem engedelykoteles egy ilyen cucc felszerelese (merthogy kivul van es az epulet reszenk latszik ahogy be van furva).

Powerpill 2010.10.06. 16:10:40

@Sanyi: ja, én is ezt néztem :) ez inkább védőháló, mintsem lezáró megoldás. bár mondjuk tajték részegen nehéz lehet bekommandózni alá

lolperec 2010.10.06. 16:14:13

@Sanyi: lol, énis csont erre gondoltam, könnyem kicsordul ilyen gondoskodás láttán.. :D

Dezsőjóska 2010.10.06. 16:18:24

Azért esztétikusabb, mint ha oda lenne szarva!

Noda10 2010.10.06. 16:29:51

és nektek ez nem tetszik bazmeg? Nagyon helyes. Én házam előtt én is megtennék mindent.

Posztíró meg melyik világban él, hogy felveti: vajon verbálisan próbálkoztak-e... Persze! Egy hajléktalant megkérni, hogy ugyan ne itt szard hugyozd már össze magad. Istenem ez a duma...

phaszfej 2010.10.06. 16:32:13

ötletes, bár a láncot vagy húsz centivel lejjebb akasztottam volna be, így alá lehet mászni

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.10.06. 16:34:20

@phaszfej: akkor ráül vagy részegen ráádől :D Ezalá meg legalább nehéz bemászni :D@Dezsőjóska: ez már igaz!

glass 2010.10.06. 16:36:56

Inkább az a szörnyü,hogy ennyi hajléktalan van az utcán:(

Inimma 2010.10.06. 16:39:14

Szögesdrótot a láncra!

_John_Doe_ 2010.10.06. 16:40:31

Kedves posztoló, ha megadod a címed, készséggel küldök néhány hajléktalant a küszöbödre.

ZOH 2010.10.06. 16:49:30

ahol az állam nem látja el a feladatait, ott előbb-utóbb a polgárok maguk oldják meg a problémáikat

ha a te házad lenne, te is küzdenél

JayJay 2010.10.06. 16:52:39

Nos, hogy növeljük az esztétikát és közben pénz is legyen belőle, az ilyen kifeszített lánc 3szögekre tegyünk hirdetést !!! Tuti nem fognak alámászni, mert már nem tudnak, és közben lesz pénz a lakás omladozó falának rendbetételére. Persze nyitott versenyszellem érdekében meg kell előtte hirdetni egy pályázatot: Hirdessen egy csövesmentes Pestért!!

Jó Estét 2010.10.06. 16:57:40

sztem meg amator hajlektalanszallo, pont ra lehet rakni egy pokrocot a lancra es meg is van a kis kucko ejszakara, otletes :)

quantumboy 2010.10.06. 17:01:33

Csak idő kérdése, hogy egy élelmes honfitársunk egy erővágóval levágja, majd elvigye onnan azokat a szépen csillogó láncokat. :) :(

glass 2010.10.06. 17:06:44

@JayJay: bárkiből lehet hajléktalan

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2010.10.06. 17:07:55

ha ráraksz egy takarót akkor kész a sátor. Szerintem azért tették oda, hogy jól tudjon alatta aludni. Szívesebben aludnék úgy ott, ha ott a lánc. Feng shui szempontból jobb, mert megtöri a csít :) és nyugodtabb az alvás!

2010.10.06. 17:14:00

@glass: akinek van valami szakmája, abból azért nehezebben. Az átlagember alább ad az igényekből ha kis fizetésre kell átszokjon, de a fedél a feje felett a minimum.
Lehet, mint ahogy bárki nyerhet a lottón is, csak azért (szerintem) bizonyos emebrkategória nagyobb eséllyel lesz (és marad) homeless...

innovation 2010.10.06. 17:20:20

Kényszermegoldás, de valamilyen válasz, amelyet a polgárok adtak. Vki fentebb írta, ha már az állam nem látja el feladatát... Amikor a Belvárosban laktam, én is utáltam, hogy minden reggel kutya és/vagy emberi ürüléket kell kerülgetnem, rosszabb esetben hajléktalant.

Igen, bárkiből lehet hajléktalan, de ha mondjuk belőlem lenne, inkább öngyilkos lennék, mintsem állat módjára éljek a városban. :/

Jó Estét 2010.10.06. 17:21:02

@glass: ez hulyeseg, en pl sose leszek, mert ha eljutnek a teljes anyagi csodig akkor max megprobalnek kirabolni egy bankot vagy felkotnem magam, de a nyugati aluljaroban nem aludnek...

glass 2010.10.06. 17:21:19

@A csótány is ember: lehet,hogy igazad van nem tudom, de szerintem ma Magyarországon alig van szakember ha van is és teheti külföldre megy dolgozzni.Itthon nem nagyon van munka lehetőség és szerinted kivenne fel egy hajléktalant ha meg tudja hogy az...........

Laciii 2010.10.06. 17:23:59

A szembe szomszédot nem lehetett verbálisan rávenni, hogy részegen ne a lépcsőház fordulójában aludjon. 3-ikra kellett volna feljutni 2-3 hetente a 2-ik előtti fordulóig jutott csak el.
Ahogy a parkoló autókat írtad, többségében józan embereket is csak karókkal, kőtömbökkel lehet megfékezni abban, hogy ne a járdát vagy kiskertet használják parkolónak.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.10.06. 17:35:35

@A csótány is ember: leszámítva az állami gondozásból kikerülőket (ugye a mínuszból nehéz kezdeni, de értelemszerűen az állami gondozásból sem egyenesen vezető út visz az utcáig), nincs tipikusan nagyobb eséllyel hajléktalanná váló típus, vagy ahogy Te írod "emberkategória". A hajléktalan karrierek nagyon sokrétűek, sokszor elég egy válás, és az ember az utcára kerül. (Ha nincs lakás, nincs munka, ha nincs munka, nem is lesz lakás)

Dezsőjóska 2010.10.06. 17:41:22

A hajléktalanná válás az alkohollal kezdődik.
Ez azért elkerülhető.

Aki együtt érez velük, az fogadjon be egyet!

Dr Kangörény 2010.10.06. 17:51:37

@glass: Ez szimpla hülyeség, honnan veszed, hogy alig van munkalehetőség????

Ráadásul szakképzetlen dolgozókra tömegesen van szükség rengeteg üzemben.

A cégek szinte bárkit felvesznek, ha normálisan viselkedik, nem húgyszagú, és nem részeg a felvételin.

glass 2010.10.06. 17:51:40

@innovation: én a belvárosban lakom kutyám is van mindig takaritok utána de nem csak a hajléktalanok csinálnak ürüléket esetleg egy kis sárgarépával keveredet hányást mondjuk.Láttam már rá példát is.

glass 2010.10.06. 17:54:12

@Kangörény_: ha te ilyen helyen dolgozzol fogadj be egy párat. sajnos aki elindul a lejtön elég nehéz vissza forditani mert nem biznak az "emberekben"

glass 2010.10.06. 17:55:14

@Dezsőjóska: tudok egypár alkoholistát akik nagyon jól érzik magukat a munkahelyükön:)

jozinho 2010.10.06. 18:00:31

@Dezsőjóska: SOKSZOR kezdődik az alkohollal. És attól még némelyikkel együttérezhetek, hogy nem akarom befogadni, nem igaz?

tibike3 2010.10.06. 18:03:35

Egy két roma "lakására " is tehetnének ilyet, hogy ne tudjanak kijönni. Esetleg egy kis áram......

p.a.r.t.i.z.a.n 2010.10.06. 18:31:45

Ha jól látom klórmész is ki van szórva, szóval maguk alá piszkítanak szarnak-hugyoznak is oda rendesen. Ezt miért kéne akárkinek is elviselni? Persze ez a megoldás enyhén szólva röhejes. És elég sok pénz megy az én adómból is hajléktalanellátásra, nem sajnálom, találjanak egy normális megoldást a problémára. Használható szállók pl, ne olyanok ahová nincs kedve bemenni a hajléktalannak sem mert mindenét ellopják éjszaka.

a_jo_pasztor 2010.10.06. 18:37:20

Alapvetően nem az alkoholistákból lesznek hajléktalanok, hanem a hajléktalanok lesznek alkoholisták. Egy átlag egyetemista kétszer annyit iszik mint egy átlag hajlesz.

Mellesleg egy csomó-csomó hajléktalan egyszerűen pszichiátriai beteg (nem a veszélyes fajta), a kórházakból kiteszik, a családjaik viszont nem kérnek belőlük. Nos ők már nem igazán alkalmasak az önfenntartásra.

Nyilván nem szép szag és látvány (nekünk is vannak csöveseink), de tényleg ennyi a megoldás, hogy akkor dögöljenek meg? Mellesleg velünk mindig rendesek és barátságosak voltak, bár nehéz érteni, hogy mit beszélnek.

pösti 2010.10.06. 18:47:33

Ma láttam az eddigi legszebb megoldást (igényes kovácsoltvasra hajazó öntvény térelválasztó) a Petőfi S/Párizsi utcai volt(persze hotel lesz...) posta épületnél

kodó tamás 2010.10.06. 19:09:06

hajléktalanoknak ruhateregető,
galamboknak szaró ülőke...

thevoyager 2010.10.06. 19:11:17

@a_jo_pasztor: "de tényleg ennyi a megoldás, hogy akkor dögöljenek meg?"
Tényleg ennyi.
Úgy élni úgysincs értelme.

lüke 2010.10.06. 19:21:20

ez is lehet hungarikum

sanche_ 2010.10.06. 19:24:22

Én a hajléktalannál sokkal jobban sajnálom azt, akinek magyar "átlagkeresete" van...mint tudjuk átlag európai árak mellett.

Hajléktalant nem kell sajnálni. Normális embernek nyilván elfogadhatatlan életmód és nem cserélne velük... de nekik - a nagy számuk is ezt bizonyítja, ez egy teljesen emberi életmód.

Olyan dolog ez, hogy sajnálnom kéne a cigány purdét?Leginkább undorít és tarthatatlannak érzem a helyzetet. Dettó ugyanaz vonatkozik rájuk: normális embernek nem életforma az övéké, tehát nem kell a szöveg, hogy "akkor cserélj velük". Viszont nekik, akik benne vannak, már nem olyan szörnyű. Annyira semmiképpen nem az, hogy ki akarjon törni igazán. És itt van a kutya eltemetve. Az, hogy annyi az országban az eltartott "mélyszegény" (és nem csak cigányok, éppenséggel vannak földet kapott parasztcsaládok is, akik már ki se mennek vetni, mert a támogatást így is megkapják, ami pont elég a kajára, a TV-re és a fűtésre.) és azért annyi a hajléktalan a városban, mert egyszerűen nem kényszerítik őket emberi életre.

Én nem azt mondom, hogy versenyszférában kéne pl a hajléktalanokat irányítani, de igenis legyenek kulturáltabb hajléktalan szállók (legyen kötelező a használatuk) és legyen kötelező nekik valami munka(kertészkedés, utcatakarítás stb). Az utcán élést pedig tiltsák be. És ne csak betiltsák, hanem az ide tartozó törvényt nagyon keményen tartassák be.

Azok, akik hajléktalannak pénzt adnak, akik sajnálkoznak, sőt a legelmebetegebbek még jogi úton szervezkednek értük, azok valójában nem csak a normális embereknek a jogait tapossák sárba, hanem magukkal a hajléktalanokkal is kicsesznek, mert a szigorral az ő sorsuk is jobb lenne. Dédelgetni őket, aprót szórni nekik, a problémát így kezelni, csak ahhoz járulnak hozzá, hogy évről évre több emberi roncs fagyhasson meg.

nitro1 2010.10.06. 19:30:03

Kicserélném szögesdrót+villanypásztor kombinációra. Esetleg érintésre erős vízsugárral is megtámogatnám.

glass 2010.10.06. 19:40:30

@kubana:"de igenis legyenek kulturáltabb hajléktalan szállók (legyen kötelező a használatuk) és legyen kötelező nekik valami munka(kertészkedés, utcatakarítás stb). Az utcán élést pedig tiltsák be. És ne csak betiltsák, hanem az ide tartozó törvényt nagyon keményen tartassák be." és természetesen az átlag kereső emberek béréből vonják le adó formájában,mert nem az add nekik aprópénzt akik sokat keresnek ha nem akik megsajnálják Őket.

gorcsev54 2010.10.06. 19:41:34

@kubana: Én falun lakom és nem láttam még egy paraszt családot sem aki nem vet mert támogatásból él.Valamit nagyon nem jól tudsz.(azt nem állítom, hogy az etnikumnál nem így van).Egyébként a mai világban nagyon könnyű hajléktalanná válni,kívánom neked ,hogy soha ne tapasztald meg.Az igaz,hogy nem könyöradomány kell,hanem tenni ellene.A munkával meg az a baj,hogy nálunk is a faluban már tízen gereblyéznek kaszálnak ,mert munkanélküliek ,persze nem értem mi ebben a jó,ahelyett, hogy ezt a pénzt valami hasznosabb (munkahely)teremtésre használnák.

baliquez 2010.10.06. 19:44:52

@glass: "esetleg egy kis sárgarépával keveredet hányást" az nem sárgarépa hanem a gyomor belső borítása

bryan 2010.10.06. 19:45:58

A mi kapualjunkban is alszanak éjjelente hajléktalanok, eddig egyszer volt csak olyan, aki büdös volt. A többi esetben meglepő módon jobb szag volt a kapualjban, ha hajléktalan aludt ott, mivel a bulizó ifjúság olyankor nem hugyozott oda.
Tényleg, az ilyen kapualjbahugyozós seggfejek távoltartására nincs valami trükk?

glass 2010.10.06. 19:57:10

@baliquez: hahaha akkor te biztos sokat hánysz de akkor is hányás

budailakas · http://budailakas.try.hu 2010.10.06. 20:50:34

@bryan: ;)
9Vos elem..... :DDDDDDDDDD
valami olcsóbb mert kb egy estét tart ki, a célnak meg megfelel..... :DDDD

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2010.10.06. 21:03:00

Ebben a zsánerben New York City (Rudy G. óta) a nagy specialista. Ott gyakoriak a fémtüskék is, ld. pl: eyeteeth.blogspot.com/2007/05/anti-sit-archives.html

Tokió is nagyhatalom fekvés-megakadályozásban: english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?article_class=&no=321234&rel_no=1

A műfajnak van már elnevezése is a városépítészetben, a befenyítős "disciplinary architecture" - architectures.danlockton.co.uk/architectures-of-control-in-the-built-environment

Wendriner Tódor Emánuel 2010.10.06. 21:25:49

fasz kivan, még a mindent összehugyozó-szaró-hányó hómlesszeket kellene sajnálnom? naugye.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.06. 21:37:52

Szerintem a rácsod védik a fémtolvajok ellen.

sanche_ 2010.10.06. 22:58:11

@gorcsev54: De utálom ezt a sértődős stílust... Azért, mert "falun" laksz, azért nem szabad semmi kellemetlent mondani egyes vidéki emberekről? Csak a cigányokról, hajléktalanokról, bp-iekről lehet? Mert őket mind ismered? És egyszerre minden faluban és tanyán laksz?
Úgyhogy ne aggódj, nem tudom rosszul. Konkrétan ez egy pár éves riport volt Tolna Megyéből, mikor a gazdákat elkeseredetten járta végig valami megyei akárki, vetőmagokat ajándékozva könyörgött, hogy csináljon valaki valamit, mutatta körbe, térképen is az üres, gazos földeket. Ahogy mondta és mutatta, végtelenül egyszerű emberek családban, ami sulihoz kell gyerekeknek azt államtól segélyben megkapják és pusztán, hogy földjük van, azért is megkapják azt a pénzt, ami a tv-hez elég..aztán egész nap az megy.
De van ám ilyesmi rokonom is, bár az más kategória, mert Kelet-Magyarország és gyümölcsöt termesztenek. Eladni nem is akarják, az állam megveszi kínjában(van olyan év, hogy le se szedik, el se viszik), nem is rossz pénzért -nekik nem csak tv-re futja...

Azért, mert a Te faludban nincs ilyen, a környékén sem, meg nem is illik budapestgyűlölő országban erről beszélni sem, azért létezik a jelenség. Én nem általánosságban a termelőkről beszéltem, ahogy a cigányokról sem, hanem konkrétan azokról, akik azt csinálják, amit mondtam. És csak példaként hoztam fel, hogy normális embernek élhetetlen lenne az a stílus, nekik viszont élhető és elsősorban nem nem tudnak, hanem nem akarnak abból kimászni. Tehát még nem is tartunk ott, hogy mennyire nehéz, mert egyszerűen nem akarnak.

Hát azt hiszem, hogy a hajléktalan kérdést helyi szinten kell elintézni. Nem tudom, mekkora, milyen faluról van szó - igazad lehet abban, hogy nem csak úgy alibimunkát kéne adni nekik, hanem valami értelmeset. De a kaszálás, a hólapátolás, a csatornagondozás stbstb azért arra kellhet ember.

Budapesten nem lenne olyan gond, hogy fölösleges az ember, mert ilyen munka lenne bőven, hiszen rengeteg a szemét-mert rengeteg az ember is. Falfirkák stb.. Vannak óriási parkok is, amikhez szintén soha nem elég a segítő emberből és még egy csomó dolgot lehetne felhozni, amihez nem kéne különösebb szakértelem, mégis szükség lenne rájuk.

Sics68 2010.10.06. 23:00:46

Az állampolgár dolga az hogy adót fizessen, meg ha BKV-t használ akkor jegyet-bérletet vegyen.

Az állam dolga pedig az, hogy a befizetett adóból oldjon meg olyan feladatokat, mint a pszichiátriai betegek és csövesek, alakoholisták, drogosok és más hajléktalanok elhelyezése, mosdatása stb.

És ugyancsak az állam dolga, hogy szükség esetén távol tartsa az ilyen elemeket a nem nekik épített és nem miattuk fenntartott helyektől, mint pld. fedett buszváró, játszótér, park, aluljáró stb.

ÁkiBáki (törölt) 2010.10.06. 23:29:59

Vajon - többek között - erre a városképre volt oly büszke Budapest leköszönő polgármestere?

$pi$ 2010.10.07. 06:55:32

Hááá, hááá, ERic Cartmen design. Nagyon jó!

a_jo_pasztor 2010.10.07. 07:17:51

Egyébként összetettebb a dolog. A hajleszok egy része emberi roncs, éppen azért lettek csövesek. Ők azok akik már semmiféle higiéniára nem adnak, egyszerűen vegetálnak. Jobbára körházban lenne a helyük, de arra nincs pénz, hát pár év alatt elpusztulnak az utcán.
Van egy réteg viszont, aki egész normális, dolgozik, aktív, csak egyszerűen az utcára szorult (válás, lakásmaffia stb.), sokszor nem is látod rajtuk, hogy hajleszok, mert egész normálisan tudnak öltözni stb.
És biztos akadnak alkesz punkok, akik buliból tarhálnak az utcán és alszanak a kocsma mellett, de ez az elenyésző kisebbség.
Azaz hajléktalan - vagy ellátjuk humanitárius okokból, vagy segítsünk, hogy visszakerüljenek a normálisabb körülmények közé. Jelenleg azonban még az ellátás sem működik kellőképpen. Ja és nem kívánom senkinek, de hajlesszá válni pusztán balszerencse legtöbbször.

$pi$ 2010.10.07. 07:31:04

@a_jo_pasztor: Nem hiszem, hogy a hajléktalanok kórházba valók lennének. Mondjuk például úgy kezdenék, hogy megszöknek, mert benn nem lehet inni. Ráadásul semmit sem tudnának velük kezdeni a kórházban. Harmadrászről mondjuk az igazi betegek érdekeit sem árt figyelembe venni.

Szóval a kórház, az nagyon nem jó ötlet.

cbc 2010.10.07. 07:39:48

ÁkiBáki: látom Te sem jártál még a városhatáron túl.....

Hajléktalanügyben mindig az beszél könnyen, akinek nem a boltja, ajtaja, ablaka alatt tanyáznak. Én mindig azt szoktam mondani a harcias védelmezőiknek: itt és most adja meg címét, már hívjuk is a taxit az úrnak, és fogadja be, ha ennyire átérzi. Ja azt nem? Akkor miről tetszik beszélni? (Leszámítva azt, hogy minden ember külön sors, de tényleg nem tudom miért kell mondjuk a Blahán az lépcsőfeljáratnál pisában üldögélni, de biztos ez is emberi jog).

bekbórd! 2010.10.07. 07:53:01

Ha odafekszik, mi baja lesz a kapunak? Semmi.
Viszont ha hálószobának nem használható, jó lesz wc-nek.

hungarisztan 2010.10.07. 08:41:45

"Ha odafekszik, mi baja lesz a kapunak? Semmi.
Viszont ha hálószobának nem használható, jó lesz wc-nek."
A hajléktalanoknál gyakran nem különül el a két dolog: ott/akkor ürítenek, ahol/amikor alszanak. Mármint kivéve azt az esetet, mikor tudatosan csinálják: múltkoriban az Andrássy út egyik mellékutcájában láttam, amint egy egészen tisztességesen rendberakott ház szénledobó nyílásán pisált befele a derék honpolgár. Ilyenkor ugyebár ledobja a láncot az agy, mert egy dolog az, hogy fényes nappal, járókelők között, a belváros kellős közepén ereszti el magát, na de ha már ezt emberi jognak tekintjük (muhaha), akkor miért nem bír 10 métert a másik irányba sétálni, ahol egy totál szarrá omlott, szemmel láthatóan lakatlan belvárosi bérház szomorkodik, és pláne miért kell bepisálni egy olyan helyre (pince), amit vélhetőleg sokkal nehezebb tisztítani/szagmentesíteni, mint ha "csak" az utcát rondítja össze.
Emberek! Azért egy kicsit disztingváljunk már a "jogokat" illetően! Jómagam maximálisan el vagyok kötelezve a liberális minimum iránt (sőt, egy kicsit tovább is), de hogy van az, hogy mindig csak másoknak vannak jogaik? (És hogy van az, hogy másoknak mindig csak jogaik vannak, kötelességeik mutatóba sem?)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.10.07. 08:58:50

Szerinted a verbális eszközöket mennyire szarnák le?

Terézágyú 2010.10.07. 09:04:07

Ez hasonlóan képtelen helyzet, mint az, hogy annyi anya eldobja a gyerekét, ugyanakkor annyi nő szeretne gyereket, akinek nem lehet - valahogy mégsem találkoznak ezek össze (mert nem engedik stb.)
Ez is olyan: van egy rakás elnéptelenedő falu Magyarországon, ahol egy rakás üres ház áll. Nem lenne jobb ha ezek az emberek odamennének, megkapnák ingyen a házat (jó, nyilván ócska falusi ház - na de a kapualjaknál, parkoknál biztos jobb!) kapna mondjuk egy zsák krumplit, elültetné, kicsi gondozná -> egész télen nem éhezne stb. stb.

Csak hát ez sem így működik persze. Az ember inkább fagyjon meg a kapualjban, az a falusi ház meg dőljön össze, mert üresen áll...

A városszéli erdőkben láthatjuk, hogy néhány hajléktalan összedob valami kalyibát - akkor már nem lenne jobb egy igazi ház...?

Dr.Traktor 2010.10.07. 09:06:28

na mosmá' legalább tudják a vasasok hova kell menni egy kis ingyen láncé'. höhö

lepojka 2010.10.07. 09:27:50

Ha a láncot nem lopják el( bár ez hihetetlennek látszik", akkor szuper sátrat tud csinálni a hajléktalan. A váz már meg van csak egy jó meleg pléd kell. Ezért még iskoláztattuk is az ötletelőt?!

DenisaM 2010.10.07. 09:53:44

@Terézágyú:
Addig amíg a dolgozó ember nem kap értelmes (fizetéséhez képest elérhető bérleti) díjért lakást, addig ne a hajléktalanokat és egyéb élősködőket toleráljuk már!
Köszi!!

nikk rivers 2010.10.07. 10:07:47

Hibátlan koncepció, egy sötét retro lánccal még nívódíjas is lehetne.

Terézágyú 2010.10.07. 10:15:26

@DenisaM:

Én nem "tolerálom" őket, hanem próbálok megoldást találni.
Merthogy a lánc se jó megoldás, meg a tiltás se, meg a... stb.

ÁkiBáki (törölt) 2010.10.07. 10:20:48

Nem értem miből szűrted le ezt a kijelentésedet?

Az, hogy az elmúlt húsz év alatt még csak részmegoldásokat sem dolgoztak ki a felelős vezetők, nos ez nem hiszem, hogy büszkeséggel kellene eltöltsön bárkit is.
Az, hogy én mikor és mennyi időre léptem át a város határát, nem tudom mennyire releváns az ügyet illetően?
Amennyiben világnézetedben sértettelek a város vezetőire tett megjegyzésemmel, nos tudomásul kellene venni, hogy vannak "másképpen" gondolkodók is. Eleget hangsúlyoztátok ezt az elmúlt időkben, végre tudomásul kellene venni, hogy ez mindenkire vonatkozik.
És végezetül az, hogy egy leköszönő városvezetés ezt a mocskot hagyja maga után, amit, az teljesen fokmérője az általuk eddig végzett "munkának".

ÁkiBáki (törölt) 2010.10.07. 10:22:14

@cbc: Bocs, ezt neked válaszoltam, csak lemaradt.

DenisaM 2010.10.07. 10:34:12

@Terézágyú: Ez tény, de attól még a megelőzésnél lenne értelme elkezdeni. Ma egy középfokú végzettséggel (vagy többel) nehéz annyit keresni, hogy egy normális albérletet lehessen fizetni, miközben folyamatosan sajnálni kell, hol a segélyes nagy családosokat, hol a hajléktalanokat. Talán azzal kéne kezdeni, hogy a dolgozó embernek adnak bérlakást (normálisat, kulturált környéken, és szomszédokkal) mindjárt kevesebben mennének utcára, pl. nem lenne ennyi lakáshiteles sem...
ja, és lenne munkalehetőség, hiszen budapesten rengeteg pocsékká ment ház van, amit erre a célra fel lehetne újítani :)

Terézágyú 2010.10.07. 10:39:38

@DenisaM:
"de attól még a megelőzésnél lenne értelme elkezdeni."

Igen, MINDENT a megelőzésnél kéne csinálni... de a jelenlegi hajléktalanoknál már késő a megelőzés...

"miközben folyamatosan sajnálni kell, hol a segélyes nagy családosokat, hol a hajléktalanokat"

én nem tartozom a sajnálók közé.

"hiszen budapesten rengeteg pocsékká ment ház van, amit erre a célra fel lehetne újítani :)"

Na igen, de ehhez pénz is kell. Az én ötletemhez* viszont minimális összeg kell...

* asszem valaki már pedzegetett hasonlót, tehát...

KCB 2010.10.07. 17:57:37

Fasza, már csak egy kabátot kell rá dobni és kész a sátor. Ezt nem gondolták át.

Quick_6 2010.10.09. 12:21:39

Magát a hajléktalanságot, mint jelenséget kell fölszámolni! Nem összegányolni ilyen láncokkal meg hálókkal az épületeinket!
süti beállítások módosítása