Az Urbanista két éves történetében még egy poszthoz sem született annyi komment, mint a Ditrói Mór utca parkolási gondjaival foglalkozóhoz. Az elfórumosodó bejegyzéshez küldött most Áron, a Cyclechic bloggere egy filmet, amit mostanában feliratoztak - mint írja - a "forgalomcsökkentés, parkolóhely-megszüntetés és bringásítás összes hátrányát nyögő, mindjárt becsődölő és összeomló Koppenhága autómentesítéséről".

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: közlekedés kerékpár dánia koppenhága

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr352272397

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: MEGSZŰNT A CENTRUM PARKOLÓ KFT. 2010.09.06. 16:01:51

A Fővárosi Bíróság, mint Felszámolási Bíróság jogerősen kimondta a Centrum Parkoló Kft. (†14) felszámolását és egyben elrendelte törlését a cégnyilvántartásból.– Pótolhatatlan veszteség érte a konszenzuson alapuló, ésszerű megállapodások á...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stiel 2010.09.06. 12:41:29

Érdekes. Olyan ideális kis világ ez, az ember komolyan kedvet kap, hogy ott éljen... vagy legalább arra, hogy ilyesmit megvalósítsunk itt, Budapesten is.

Számomra tanulságos is volt. Például az a rész, hogy nem volt soha egy nagy terv, mert az megbukott volna az ellenálláson, hanem évről évre változtattak, mindig egy kicsit.

Na mindegy, nem filózok többet, tetszett. :)

zsitva 2010.09.06. 13:11:54

Koppenhága sík mint az asztallap. Ok a bringázás. Csinálná meg ugyanezt Zürichben. Tudnivaló, hogy Hollandiában majdnem mindenhol rengeteg a kerékpáros. Amszterdamban is. Tőle csak 199 km-re van Brüsszel ami a helyi könyvek szerint 57 dombra épült. Nincs is sok kerékpáros. Aki Brüsszelben állandóan kerekezne igencsak kicombosodna egy év alatt. Makón könnyű kerekezni, népszerű is de aki Komlón tenné (ugyanakkora város) az megerősödve kerülne ki a dologból, már ha bírná két évig a városközpont-Kökényes távot bringával, 45 évesen egy gyerekkel, bevásárlás után.

Hátezmármi (törölt) 2010.09.06. 13:22:48

- A kerékpárokon nem láttam öklömnyi lakatokat. Idehaza mindet ellopnák pár hét alatt.

- A földalattin több szabad ülőhely volt még, mint ahány utas. Ha nálunk is így lenne, tényleg többen használnák.

- Nálunk októbertől márciusig csak a legelvadultabbak kerékpároznak az időjárás miatt.

Egyébként jó. :)

Joejszaka 2010.09.06. 13:25:48

Idézet a videóval: "Közben átmegyünk a város egyik végéből a másikba, kb. 30 perc alatt." (biciklivel.)

Hát, nekem a Hűvösvölgy - Zugló majdnem másfél óra volt bicajjal, majdnem végig bicikliúton. Igaz, a Margít hídon tolni kellett. Fordított irányban lassabb, mert felfele kell tekerni.

Autóval fél óra-40 perc, nagyon ritkán egy óra.
Tömegközlekedéssel 45 perc-egy óra.

Szerintetek mivel járok?

Phrascarica 2010.09.06. 13:30:17

na igen Peruban az Andokban meg -szinte- mindenki gyalog jár, meg még batyuban cipeli a gyerekeket és lám milyen boldogok, de ne felejtsük el hogy ott kőkorszak van. Ne akarjunk már olyan dolgokat adoptálni amihez nem sok közünk van.
Majd ha ugyanannyi bringást látok +40 fokban, -20 fokban hóviharban mint 25 fokban akkor jöhet a bringázás, de addig nem alternatíva.
Egyébként pedig tetszik Koppenhága, de azért nem laknék ott!

is 2010.09.06. 13:41:00

@phrascarica: ha mar Hollandia szoba kerult: ott am eleg sokat esik az eso, megis van mindenkinek biciklije, es hasznalja is. ha nagyon esik, akkor tomegkozlekedesre szallnak, es akkor zsufolt is a villamos, de 300 napot meg nem, es az mar sokat szamit.

-20 fok hoviharban lehet evi 10 nap tomott busz, meg 40 fokban is 10 napig, ha a tobbi napon mennek a biciklik.

Pukker 2010.09.06. 13:43:46

@Hátezmármi: a lakatot lopják? :)
@Joejszaka: ha elöször másfél óra, akkor második harmadik alkalommal benne vagy egy órában, két hét múlva 40perc (ma hány perc volt?). Egyrészt erősödsz és gyorsabb leszel, másrészt rájössz merre kell menni hogy gyorsabb legyél (hogy kell a buzi kereszteződéseket kikerülni).

A időjárás mindegy, ha jó ruhád van és át tudsz öltözni, minden mindegy.

Pukker 2010.09.06. 13:46:10

Az az érdekes, hogy utcai ruhában nyomják sisak, szemüveg vagy kesztyű nélkül...

Mentolosmájkrém 2010.09.06. 13:55:33

Ha esik felveszik az esöruhat, alatta meg ott a rendes öltözet. Nem tekernek, mint az allat, hanem haladnak, mint Mari neni nalunk videken. Lopjak itt is a biciklit azert, nekem Malmöben harmat vittek el egy ev alatt, mondjuk ott sok az arab bevandorlo.

Hurri Kán 2010.09.06. 13:57:50

lehet ott előbb mérnek aztán vágnak és nem fordítva.

Sátán meg a Jocó 2010.09.06. 13:58:35

@phrascarica: én laktam ott.

A helyzet a következő: Koppenhága tényleg sík, mint az asztallap. Maga a belváros kb. Szegednek felel meg. Szellős utcák, naná, hogy bőven van hely egy egész sávra a bringásoknak.

Ami a legjobb, hogy szinte hihetetlen, amit látsz: az emberek kinn merik hagyni a bringájukat esténként.

Ugyanis ellentétben az itthoni helyzettel, a dán rendőrség, ha fog(na) egy Kolompár Csubakkát, akkor nem kezdi el nyelvével tisztogatni az alfelét, hanem egyenesen küldi őket a börtönbe. De nem fog, mert nem élnek, élhetnek ott. :P
A bevándorlók meg tudják, hogy hol a helyük (megcsinálják a melót, amit egy dán már nem, a Mekiben, 7Elevenben, stb.), és nem kockáztatnak egy viszonylagos jólétet, egzisztenciát egy sz*ros bringáért.

Nekik nincs ott "haladó értelmiségi"-kből álló kútmérgező felforgatójuk, akik Vlagyivosztokig képesek ajvékolni, ha szegíny kisebbségre csúnyán néznek.

Irigylem őket.

Phrascarica 2010.09.06. 13:59:06

@is: "-20 fok hoviharban lehet evi 10 nap tomott busz, meg 40 fokban is 10 napig, ha a tobbi napon mennek a biciklik"
egyelőre nem úgy néz ki, fagypontnál hidegebb időben már csak elvétva van bringás.

Olgicsq 2010.09.06. 14:01:07

@Pukker: nincs sisak, cicanadrág, meg mountain bike, mindenkinek nehéz libakergető bicaja van, ami alkalmas a városon belüli pár kilométeres utakra. utcai ruhában tekernek, és viszik magukkal a gyereket meg a cekkert is. és ahogy láttam, nem azért nem mennek autóval a városba (legalábbis Amszerdamban) mert tilos, hanem azért mert lassú a rengeteg szűk, egyirányú utcától, meg a lófráló emberektől. Szabad autóval bemenni, csak nem éri meg.

Phrascarica 2010.09.06. 14:01:13

@Sátán meg a Jocó: ja, meg kolompárjuk sincs (annyi)

kokavec 2010.09.06. 14:04:53

Nagyon örülök, hogy bekerült ez a film Koppenhágáról. Nagyjából mindent megcáfol, amit a kerékpárellenzők, vagy az autó imádók érvként fel szoktak hozni.
Persze látom most is vannak kommentelők, akiknek ez nem akadály, hogy újra elmondják pl. hogy "időjárás", ami pedig ott köztudottan mostohább. Vagy hogy: "Ne akarjunk már olyan dolgokat adoptálni amihez nem sok közünk van." phrascarica, neked nincs közöd hozzá! Téged szeretnénk kisebbségben látni!

Pierre73 2010.09.06. 14:05:19

úgy gondolom, hogy ide vezet egy valóban liberális városvezetés.

Dr Kangörény 2010.09.06. 14:09:26

@kokavec: Azt is megcáfolja, hogy ott van normális tömegközlekedés?

MoxNox 2010.09.06. 14:09:35

@phrascarica: Miért ne lenne sok közünk hozzájuk? Koppenhága ugyanúgy európai országban van, mint a mi városaink. Náluk is nagy volt az autóforgalom, apró változtatások sorozatával ide jutottak, egy élhetőbb, barátságos városuk lett. Mi is megtehetnénk. Hogy jön ide a kőkorszak?
És mi a hozzászólásod második felének az értelme? Akkor lesz alternatíva a bringázás, ha már sokan bringáznak, ezért alternatíva lesz? Vagy ezt így most hogy? :)

kokavec 2010.09.06. 14:12:15

@Kangörény_: Na azt tényleg nem. De a városi kerékpárhasználatra vonatkozóan mindent.
A Bp-i tömegközlekedés fejlesztése valóban szükséges.

2010.09.06. 14:15:44

@phrascarica: De miért gond az, hogy extrém időjárási körülmények között alig látni biciklist? Ettől függ szerinted, hogy mennyire kell támogatni ezt a közlekedési módot? Miért gond, hogy az emberek nagy része, aki egyébként kerékpárral jár, ilyenkor villamosra ül, vagy esetleg autóba? A világ szerinted fekete vagy fehér?

Cook kapitány 2010.09.06. 14:17:48

Velencében mindenki hajóval jár és lám milyen klassz hely. Járjunk mi is hajóval, gondolát minden budapestinek!

kutyafej 2010.09.06. 14:17:57

@Joejszaka: próbáltad már robogóval? Azzal ugyanez a táv a legnagyobb dugóban sem lenne 20 perc, de inkább 15 a reális.
Érdemes kipróbálni, hihetetlen időmegtakarítás+élvezet, hogy nem állsz a dugóban és harmadannyit fogyaszt a gép, mint egy autó.

2010.09.06. 14:36:47

Ne is mondjátok. Voltam itten az év elején. Ez egy működésképtelen város. Lehangoló belváros, vacak hév-rendszer, lepukkant főpályaudvar, szegénység, pontatlan buszok, sok hüle biciklista, na meg az automata metró a reptérre, á....

SzL

Kenguru 2010.09.06. 14:36:49

Azt sajna mineki elfejti hozzatenni, hogy a danok mennyit dolgoznak.
Nem 9-10 orat mint a magyarok, inkabb 7-7,5-ot.
A nok nagyobb resze reszmunkaidos allast vallal, igy ok meg ennyit sem.

Jah es igen, az csak egy egymillios varos.

Raernek.

2010.09.06. 14:41:03

@phrascarica: "egyelőre nem úgy néz ki, fagypontnál hidegebb időben már csak elvétva van bringás. "

Az már jó, a tavaly azt volt divat mondani, hogy senki nem jár...Most legalább van 1 számláló, nem lehet annyira kamuzni.

belvárosi jampi 2010.09.06. 14:43:36

Hülyeség. BKV-val kell járni. 10 rugóért koszos és büdös járműveken utazhatsz koszos és büdös emberekkel összezárva akik potyáznak. A hülyének is megéri hát még nekünk!

mement 2010.09.06. 14:44:05

@Kenguru: En sokaig 12 oraban dolgoztam, aztan 24 oraban (48 oras szunettel). Nem ertem ra, szinte semmire nem volt idom. De ez egyaltalan nem befolyasolta azt hogy bringaval jarjak. Nagyjabol a kettonek semmi koze egymashoz.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.09.06. 14:48:13

Fentebb már mondták, én is azt mondom, hogy olyan teljesen más várossal nem szabad hasonlítgatni Budapestet, mint Koppenhága, Lima, vagy Texas. Tényleg tök más a klíma, a földrajz, mások az utcaszerkezetek, minden más. Egy város van, amihez tán több értelme van, ez Bécs. De láss csodát, Bécs is nyert már világ legélhetőbb városa díjat és rengeteget költöttek ugyan a bringába - nem jött be igazán. Pedig Bécs földrajzilag még ilyen téren jobban járt.
A videó vagy hazugság, vagy rossz a tömegközlekedése, vagy pedig annyira más, hogy értelmét veszti onnan bármit is ellesni. Budapesten bicikliúton gyors (25-28as átlag) sem tudsz gyorsabb lenni általában se tömegközelekedésnél, se autónál hosszabb távon. És még szó nem volt város két végéről.

De nem is baj, amúgy, hogy bécsen se lehetett megvalósítani a bringás álmot, élhető lett anélkül is. Tömegközlekedést, elsősorvban villamosokat és metrókat kell ezerrel fejleszteni. És lehetne szigorítani a Budapestre való behajtást, azt a sok százezer embert, akik kintről kocsival járnak be dolgozni. De ezt a bringavonalat erőltetni ostobaság és amúgy gusztustalan is. Aki szereti, és főleg akinek kényelmes(vannak olyan távolságok, ahol tényleg megfelelő lehet) az csinálja, csak ne erőltesse másra és leginkább tartsa be a k.rva közlekedési szabályokat.

Kenguru 2010.09.06. 14:53:43

@mement: Ez vagy te. Nemkem a tomegkozlekedes vagy vagy biciklizes azt jelenti, hogy napi egy oraval kevesebbet tudok a kislanyommal, a felesegemmel tolteni.
Bocs, nekem az nem fer bele.

A varosi kerekparozas jellemzoen az egyeduallo huszon-harminevesek hobbija idehaza.

kokavec 2010.09.06. 14:57:16

Látom minden szerencsétlen azon erőlködik, hogy megtalálja a különbségeket a két város között, mert hát valamire fogni kell a már előre borítékolt véleményt, hogy: "ez nálunk lehetetlen!". A cigányozásig is elég gyorsan eljutottunk. Nem lehet, hogy ti tulkok vagytok a legnagyobb hátráltató körülmény?

mement 2010.09.06. 14:58:43

@Kenguru:"A varosi kerekparozas jellemzoen az egyeduallo huszon-harminevesek hobbija idehaza. "

Tevedsz, meg csak egyedulallo sem vagyok, es sok ismerosom aki bringat is gyakran hasznal, szinten nem egyedulallo, sot egyenesen csaladosak.
Mindenre lehet kifogast talalni, es mindenre lehet megoldast is eszkozolni, csak akarni kell.

Gyárfás 2010.09.06. 14:58:56

Annyira bírom amikor példaként állítják elénk valamelyik "nyugati nagyváros" példáját.

Koppenhága kisebb területű, Koppenhágát jóval kevesebben lakják, Koppenhága sík mint egy tepsi, Koppenhágát nem választja ketté egy folyó, Koppenhágának teljesen más a városszerkezete.Ennyi erővel Peking példáját is követhetjük ,mert ott még durvább a bringás penetráció.

Ha már mindenképpen példának akarjuk állítani Dániát, állítsuk a GDP-t, vagy a minimálbért, vagy a foglalkoztatási szabályaikat.

Ésszerűbb lenne egy olyan példákat venni amik könnyen implementálhatóak, Bécs, Párizs.Tőlük is olyan messze vagyunk mint a holdtól, de legalább hasonló városszerkezetű példákat lehetne venni, és akkor lehet az almát az almával hasonlítgatni.

mement 2010.09.06. 15:02:27

@Gyárfás: Tok mindegy melyik varost hozod peldanak, mert egyik varos sem egyforma, a koppenhagai pelda olyan eszkozoket vonultat fel, ami nagyjabol univerzalisan alkalmazhato minden europai nagyvarosban.

Thera 2010.09.06. 15:11:22

@Gyárfás: "Nem választja ketté egy nagy folyó"?

Persze mert sós vizű és tengernek hivják.

És tavaly hóban is sokan bicikliztek....

Alikam 2010.09.06. 15:15:00

"Város egyik végéből a másikba 30 perc alatt átteker."

Ja, akkor ez fele akkora mint Budapest:) Vagy még kevesebb...

Mire jók az ilyen összehasonlítások?? Nem egy kategória a kettő!!!

Kenguru 2010.09.06. 15:21:10

@kokavec:
"Kiváncsi lennék arra is, hogy Koppenhága klímája vagy utcaszerkezete miért előnyösebb a kerékpározásnak, mint Bp."

Van a foteren egy nagy homero. 28C a maximuma.
30C naluk mar hosegriado.

2010.09.06. 15:21:51

@Alikam: Szerintem nem a kategória a lényeg, hanem az elhatározás. Ott sem ment volna radikális változtatásokkal semmi, de hosszú idő alatt haladtak egy irányba, mert felismerték (először a vezetés, majd a lakosság is), hogy az a jó irány. Na nálunk már az is szép lenne, ha 2 kormány alatt ugyanabba az irányba haladnánk. Itt van mit összehasonlítani és értelme is van. A többinek nincs.

Alikam 2010.09.06. 15:23:11

@Robi, a hód: ott lehet, itt biztos nem ez a jó irány.

Kenguru 2010.09.06. 15:23:16

@Alikam: Aki budapestan autozik ma, jellemzoen az aglomerciool, vagy a kulso keruletekbol jar ba.

Nagy-Budapest ma mar Patytol-Vecsesig tart.

Ennek a regionak kene a tomegkozlekedeset megreformalni, akar a kerekparozas bevonasaval is, AKKOR lehetne az autokat "kiszoritani" a varosbol.

mement 2010.09.06. 15:24:31

@Alikam: neked nem jo, szeirintem meg mar evekkel ezelott ra kellet volna allni erre az iranyra, ma nem itt tartanank;)

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.06. 15:25:07

Már látom az Erzsébet hídon a bicikliutakat, egészen a Keletiig. Gyönyörű.

Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi van, ha esik az eső? Nem szívesen áztatnám szét az üzletitárgyalós öltönyömet egy nyári zivatarban...

45 év, 10 gyerek, Pókos Arzén - így kerek. 2010.09.06. 15:25:21

ezeknél a belvárosi biciklistáknál nagyobb fasisztákat nem hordott még a hátán a Föld

2010.09.06. 15:26:29

@Kenguru: Akkor mondj imát azokért az emberekért, akik a klímaberendezés fejlesztésében és megalkotásában részt vettek, mert ezek nélkül az autó sem lenne nagyon népszerű 40 fokban! Én mondjuk jobban szeretek tekerni ilyen időben, mint főni a HÉV-en, vagy a villamoson, ahol ilyen berendezések általában nem üzemelnek az ablak lehúzás pedig nem sokat segít.

2010.09.06. 15:27:47

@Alikam: És ezt te mint szakértő mondod? Mivel foglalkozol?

2010.09.06. 15:32:55

@tundrazuzmo: Nagyjából ugyanaz, mint amikor egy nap váratlanul nem indul reggel az autód. (Bár szerintem egy esőkabát megoldja ezt a kérdést is.) Persze nem irígyellek, ha az öltöny kérdés ennyire behatárolja a lehetőségeidet.

kokavec 2010.09.06. 15:39:00

@tundrazuzmo: vízálló esőköppeny az öltönyre. Koppenhágában több csapadék esik, mint Bp-en.

Sátán meg a Jocó 2010.09.06. 15:41:09

@kutyafej: de szerencsére Te itt vagy nekünk, kitől megtanulhatjuk a fentebb stílt :)

Alikam 2010.09.06. 15:41:33

@Kenguru: így van, pontosan erre gondoltam. Nem ér semmit a kibaszott kerékpár, ha az autósok többsége az agglomerációból jön illetve megy oda vissza.

Nem fog egyikőjük sem napi 40-50 kilométert tekerni.

Akik állandóan, papagáj módjára próbálják propagálni a kerékpárt - köztük legynagyobb hanggal a szavazatokért ácsingózó, amúgy 8 elemis politikusok - azok alapvető tényeket nem vesznek figyelembe.

loláb 2010.09.06. 15:46:21

A közlekedési problémák megoldására a biciklinél sokkal alkalmasabb eszköz a motor.

Nem kell neki külön sáv, mindennél gyorsabb, fel tudsz menni a jánoshegyre megizzadás nélkül, és (ha nem egy ezres sportmotort választasz) a fenntartási költségei is alacsonyabbak, mint az autóé.

Ameddig ősszel-télen a bicikli használható, addig motorozni is lehet, ráadásul nyáron, 40 fokban is használható, és emberi körülmények közt érkezel meg az uticélodhoz.

mement 2010.09.06. 15:47:58

@loláb: a bicikli nem zajos, es nincs karosanyagkibocsajtasa.

2010.09.06. 15:53:16

@Alikam: Senki nem mondta, hogy a kerékpár mindenre optimális megoldás. Én 80%-ban azzal járok, időnként BKV-zok, de ha úgy oldható meg, akkor autóval megyek. A videóban is harmad arányokról van szó, ami nem totális eltolódást jelent, hanem életminőségjavulást.

Angel009 2010.09.06. 15:54:20

Koppenhága városvezetése valamit tudhat és az ott élők is támogatják a törekvéseket...

2010.09.06. 15:57:02

@loláb: Nem vitatkozni akarok veled, csak hozzáteszem, hogy valamiért ma is valaki motorral a járdát választotta útvonalként, még csak nem is a kerékpárutat. Nem kell neki külön sáv... így persze, hogy nem. Persze nem mondom, hogy ez a jellemző, de ha dugó van, akkor több ilyet látni.

WOWBAGGER 2010.09.06. 16:00:48

@kokavec:

"Te hülye vagy! Bécsben többszöröse a mindennapi kerékpárhasználat is és az infrastruktúra is mint Budapesten. Ráadásul egy nagyon dinamikusan fejlődő fázisban is van.
Te mindig szimpla hazugságokkal érvelsz?

....öööö mikor éltél te életvitelszerűen Bécsben?..mert, ha ilyen baromságokat írsz,akkor legfeljebb törikönyveben olvastad,hogy van Bécs...és ennyi a tudásod a városról,a lakóiról és minden vele kapcsolatos "dologról"

.....további kellemes világmegváltó fröcsögést, ehez semmitmondó ostoba poszthoz.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.06. 16:01:41

Nálunk éppen háromharmad szenved. Nagyon sok olyan külföldivel találkoztam kint, aki agglomerációból jár be és mindkét pályaudvaron tart egy-egy "ócskább" biciklit. Persze, ha rossz idő van maradnak a vonat és buszus bejárásnál. Az a nevetséges, hogy lassan nálunk drágább lesz a tömegközlekedés és a parkolás is mint az igen drága Skandinávoknál.

Alikam 2010.09.06. 16:02:32

@Robi, a hód: én itt elsősorban azokhoz, azokról szóltam,a kik a bicikliben látják Budapest közlekedési problémáinak a megoldását.

Erre reagáltam, és teljesen mindegy, hogy a budapesti "őslakosok" hány százaléka biciklizik, amikor nem náluk van a gond.

Ezt kb. ahhoz tudnám hasonlítani mintha egy gyártelep mellett prübálnának lakóparkot építeni. Csupa zöld minden, a lakók többsége mégsem élné meg a 70 éves kort. Igen, mert lehet, hogy náluk csupa zöld minden de a probléma okozója teljesen máshol van.

Ja és itt azt azért hozzáteszem, ez is a kormányok hibája.

Nagy ívben le volt szarva a vidékfejlesztés, minden cég Budapestre koncentrált - kiv. pár multit akik állami támogatás fejében és olcsó munkaerő reményében kivitték a gyárat bivalybasznádra - aztán itt az eredménye a rengeteg ingázó.

Angel009 2010.09.06. 16:04:18

ősszel Finnországba készülök, ránéztem pár városra a neten és már most látom,hogy le fog esni az állam kinn.

2010.09.06. 16:18:48

@Alikam: Szerintem pedig azokkal a dolgokkal kellene kezdeni a változtatást, amit a legkisebb ráfordítással, legkönnyebben meg lehet oldani. Ha ez csak 5 %-kal kevesebb autót és nagyjából ugyanennyivel több biciklit és tömegközlekedőt jelent, akkor már megtettük a lépést a megfelelő irányba. Utána jöhetnek a nagyobb dolgok: hogyan oldjuk meg a bejárók közlekedéséből adódó problémákat például.

kokavec 2010.09.06. 16:30:14

@WOWBAGGER: de ha nincs kedved utána olvasni, akkor csak egy adatot emelek ki:

Budapesten kb. 200 km bicikliút van (ebből nagy százalék veszélyes vagy szinte használhatatlan)
Bécsben kb. 1200 km

És Bécs még sehol sincs Európa igazán bicikliző nagyvárosaitól.

pPanni 2010.09.06. 16:43:34

Én szeretnék bringával járni, de az otthonom és a munkahelyem között van egy kurva nagy hegy, és minden irányból meredek. 5°C alatti hőmérsékleten fáj a térdem kb. 26 éves korom óta, és nem szeretnék 45 évesen térprotézisért sorban feküdni valahol.
Barcelonában jó volt, ott novemberig jártam bringával, agglomerációból, be a városba, mert: ingyen lehetett kerékpárt szállítani a vonaton, ami kb. 4-5 percenként járt reggel, 20 perc alatt a központban voltam, további 20 perc volt legurulni a melóba, nem túl meredeken. Visszafelé picit több volt, mondjuk 25 p. És ott is egy marha nagy hegy két oldalán volt az albérlet meg a meló. Na, decemberben már volt néha 1-2 fok is (a hegyen túl -2, fűtetlen lakásban azért nem volt nyerő), de hát akkor tömegközlekedtem egy kicsit többet.

pösti 2010.09.06. 20:45:00

"Kishazánk" legnagyobb rejtélye, hogy a biciklis-autós-gyalogos(BKV) "társadalom"(ami egy és ugyanaz,hiszen mindenki használta már mindet...:)), miért ül fel minden heccnek és esik a másik (ill. saját) torkának!
Konstruktív, építő kritikákat várnék, hiszen olyan kreatívok vagyunk (voltunk?), mi MAGYAROK!

pösti 2010.09.06. 20:46:56

Kell persze némi tudatosság,befogadó közeg (kritikus tömeg:)) és működő városvezetés...

QFixo 2010.09.06. 21:20:35

Mókás ez az autós-nácik meg a bringás-nácik összecsapása. Az a baj a magyarokkal h nem tudnának ilyen integrált közlekedési rendszert használni mert az IQ körülbelül a neandervölgyi szintjén van.Elkeseredetten védik a dagadt seggüket vagy nyomatják a másik oldal mindenhova sétálóutca dömpingjét.Jól látszik h a szélsőségek országa ez(náci,libsi,komcsi ki ki választhat). Mindenesetre nyilvánvalóan senki nem volt Koppenhágában az ittlevők közül esetleg csak trollkodik.Koppenhága van akkora mint Budapest(terület és lakosságban is) vagy még nagyobb is a metrója(nem nem az ami a földalatt megy..).Ja és igen az aglóból is sokan járnak biciklivel. Na nem úgy h betekernek 30/40/50 kmtert, hanem szépen felbasszák a cangát az S-togra, (ami a helyi S-bahn vagyis városi vasút ami az összes aglós területre kijár kb 5-10 percenként csúcson persze gyakrabban), és pár perc alatt be is érnek a a központba, vagy a város másik végére ott meg elmennek a céljukhoz.Amúgy nem egy kis cseszlett Duna vágja ketté a várost, hanem a tengeröböl ami párszor azért nagyobb ráadásul a belváros egy sziget.(Az igaz h lapos a város de Budapest se egy hegyvidék mert nehogy már azt mondja valaki hogy a szolgáltatóközpontok, meg a munkahelyek lakások dombtetőkön vannak mint Brüsszelben és a legtöbb lakás is pesti oldalt van meg lapos területen..) Na de nemgond ebben az országba nyilvánvalóan túl bonyolult is lenne az embereknek ez a közlekedési mód. Dúgóba ülni mégis csak pihentetőbb meg rinyálás is egyszerűbb. Látszik a különbség míg ott nem azt mondják hogy ezt itt nem lehet megcsinálni hanem szép lassan kikísérletezik. Mo-n meg egyből megy hogy ezt nem lehet mert tök más minden, meg ez nem is ezen a Földön van, és ezek amúgy is Ufók meg nyilván érthetetlen h Dánia az egyik leggazdagabb ország a világon és biztos ráérnek még biciklizni is, meg úgyis csak 7 órát dolgoznak.. Sőt nem is dolgoznak mert nekik van pénzfájuk...röhej. Amúgy az a vicces h a Dániába még az árufeltöltést és a szerelőt is megoldják biciklivel. biztos azért ilyen alacsony a GDP.

Stiel 2010.09.06. 21:52:45

Arról van szó, hogy jelenleg a dugóban 100 autóból 80-ban egyetlen ember ül érdemi csomag nélkül. Persze ebben a 80-ban is lehetnek pl. mozgássérültek, miegymás, na de nem is az a cél, hogy mindenki az utolsó szálig biciklizzen. Koppenhágában is az emberek harmada autózik, és a helyzet már ennyitől is sokkal jobb. Annyi kéne csak, hogy aki tényleg nyugodtan biciklizhetne (ami, ismétlem, nem 100-ból 100 ember, de nem is 100-ból 5), az ne keressen kifogásokat. Ez meg elsősorban hozzáállás kérdése.

minnifield űrhajós 2010.09.06. 22:51:42

egyszer az életben érteném meg, hogy miért van az, hogy nem a HOGYANon vitatkozunk, hanem egymás torkának esünk, miszerint mindenki hülye csak nekünk van igazunk.a bringás szidja az autóst meg a gyalogost, a gyalogos az autóst meg a bringást, az autós a gyalogost meg a bringást, magyarul mindenki hülye. ezt kéne már megoldani, hogy az összes hülye rájöjjön, ami az egyiknek jó, az a másiknak is. ha több bringaút épül, több bringás lesz, az nem azért van, hogy az autósoknak több hülyét kelljen kerülgetni, hanem hogy kevesebb autó legyen és emiatt ne legyen dugó, meg a gyereked ne legyen csoffadt tápos aki minden szirszart elkap, meg asztmás meg fasztudja milyen nyámnyila betegsége lesz.nem az a lényeg, hogy aki a szépvölgyin lakik az bringával járjon nap mint nap ferihegyre meg vissza pálvölgybe.hanem aki MEGTEHETNÉ, az igenis üljön arra nyomorult bringára, és akkor nem kell a hungárián ülni a dugóban amikor én röhögve fele annyi idő alatt kényelmesen eltekerek mellette.

minnifield űrhajós 2010.09.06. 22:54:22

ezt a helyzetet legjobban ahhoz tudnám hasonlyítani, amikor egyszer a détári döme valami olyat nyilatkozott, hogy a közeg miatt szar a magyar foci. ja, csak azt felejti el, hogy a közegbe ő is beletartozik.
amikor azt autós ül a dugóban, csak azt az egyet felejti el, hogy ő is a dugót csinálja a mögötte lévőknek...

halar 2010.09.07. 09:54:16

na mindenki elmondta, hogy mit miért nem lehet, kivetítve saját rugalmatlanságát világra és országokra általánosítva.

de akkor nézzük budapestet biciklin, 0 fok alatt:)
www.youtube.com/watch?v=TR7yUTDambk

amúgy ajánlom a feliratos oldal többi videóját, pl a bringásodó new yorkból:
www.youtube.com/CMfelirat

flamer 2010.09.07. 12:49:38

@aronman: Na, azt hiszem el is értünk a probléma gyökeréhez: a koppenhágai videótól megjött a kedvem a biciklizéshez, a budapestitől meg teljesen elment.
Ott jó biciklizni, ahol jó biciklizni. Bp-n nem jó.

juciutja · https://www.juciutja.blogspot.com 2010.09.07. 19:58:01

Sziasztok,
végigolvasva a hozzászólásokat mindenki véleményében talál az ember valami igazságot, nehéz is dönteni. Én csak egy dolgot tennék hozzá: most költöztem Hollandiába és nem volt kérdés hogy biciklire pattanok-e vagy sem. Az ok pedig igen egyszerű: a gatyám is rámenne a tömegközlekedésre, annyira drága. Ezek után marad a séta vagy a bringa.Én inkább a bringát választottam.
süti beállítások módosítása