Egy hivatalosan megfogalmazott demonstráció-bejelentés ritkán szórakoztató és még ritkábban romantikus. Nos amit itt mutatok be, az a ritka kivételek közé tartozik. Egy jegyespár úgy döntött, a házasságkötésük után rövid ideig egy parkban ünnepelnek a násznéppel, mielőtt elvonulna mindenki a lagziba. Bár tüntetni, sajtótájékoztatót tartani, futóversenyezni és még ki tudja mit csinálni szabad ilyen helyeken, esküvői piknikezni nem. A Városképvédelmi Bizottság szerint ugyanis akkor "a párok tömegesen tárnák boldogságukat a világ elé a parkokban".

Mit tehettek? Bejelentették demonstrációnak amelynek célja mi más is lehetett volna, mint tiltakozás a döntés ellen. Közben remélem ugyanolyan jól fogják érezni magukat, mint ha más néven kaptak volna rá engedélyt (mert valószínűleg ugyanazt is teszik majd). Éljen az ifjú pár!

Budapesti Rendőr-főkapitányság
xxxxx
1139. Budapest Teve u. 6.
Fax: 443-5237

Tárgy:  demonstráció bejelentése

Tisztelt Ezredes Úr!

Az 1989 évi III. törvényben foglaltaknak megfelelően a következő demonstrációról kívánok bejelentést tenni.


A rendezvény célja és elnevezése:
“Esküvői tüntetés” - demonstráció a Fővárosi Önkormányzat közparkokat érintő politikája ellen. A rendezvény célja az, hogy a Fővárosi Önkormányzat általában engedélyezze a házasodó pároknak, hogy ünnepet tartsanak közparkokban. A demonstrációval tiltakozunk az ellen, hogy a Főváros rendszerint útját állja azoknak a pároknak, akik kérvényezik, hogy esküvőjüket követő pikniket a város valamely parkjában ünnepelhessék meg. A Városháza félti a parkokat, és attól tart, hogy ha nem nem akadályozná meg az ilyen kezdeményezéseket, akkor “a párok tömegesen tárnák boldogságukat a világ elé a parkokban” - így fogalmazott egy illetékes a Városképvédelmi Bizottság ülése után. A demonstrációval szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy egy nyilvános piknik  nem zavarja meg a közrendet, nem veszélyezteti a tisztaságot és a természeti értékeket. Fel kívánjuk hívni a figyelmet, hogy ez semmilyen környezeti terheléssel nem jár, sőt a boldogságot nem rejtegetni kell, hanem megosztani! Mindez csak népszerűbbé teheti a közparkokat.

A demonstráció kezdési időpontja:

2010.  július 17., délután 2 óra

A demonstráció helyszíne, a lebonyolítás részletei:
 

A Gellért-hegyen, a Szirtes utca, Kelenhegyi út és Rezeda utcák által határolt szélesebb körzetben, egy közpark és egy névtelen közút által határolt, murvás, üres területen tervezzük megtartani a demonstrációt, lásd térképes mellékletünket! A szóban forgó terület közvetlen szomszédságában parkok vannak, ezen a helyen gyerekhinta és esővédő tetők találhatók, valamint egy szélesebb, üres, murvás földdarab.


Maga a demonstráció abból fog állni, hogy egy friss házaspár a hivatalos esküvője után érkezik meg a helyszínre délután négy órakor, itt beszédet mondanak, majd egy piknik következik, amelynek során a szervezők azt kívánják demonstrálni, hogy lehetséges ilyen programokat szervezni minimális költségekből, szemetelés és környezetkárosítás nélkül.

Az esküvői ceremónia nem része a demonstráció programjának, azt a VII. kerületi Polgármesteri Hivatal házasságkötő termében tartják, korábban, a nap folyamán.  

http://greenbikesforpeace.eu/hu/node/178

 

 


Műszaki adatok:
10 db asztal 220*50*75 (10*1 nm=20 nm)
székek - (10 nm)
Áramfejlesztő kerékpár (5 nm)
1 elektromos zongora, 1 kompakt erősítő, 1 mikrofon, hosszabbítók (5 nm)

A kezdés időpontja (installáció): 2010. július 17. 14.00
A rendezvény várható befejezési időpontja: 2010. július 17. , 20.00
A rendezvényen várható létszám: 100 fő
Rendezőink száma: 20 fő

Bejelentő:
xxxxx
lakcím: xxxx
szem.ig: xxxx

A szervezők képviseletére jogosult személyek:
xxxxx
telefon: xxxxx
xxxxxx
telefon: xxxxxx


Kelt: Budapest, 2010.07.09. Faxolva:  2010.07.13. 12:00

Tisztelettel:
xxxxxxx

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest tüntetés park gellérthegy xi. ker i. ker

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr602157099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ormotlan 2010.07.17. 14:20:34

Éljen az ifjú pár!

Retardált, kommunizmusból ideszocializált, pszichopata idegbeteg antiszociális férgek ülnek abban a bizottságban akik ezt (ilyen indoklással) megtagadták.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.07.17. 14:22:28

Ez új infó, mert azt már tudjuk, hogy készpénzt akarnak a friss házasok :)

www.eloszto.hu/cikkek/lazito/2010/05/20/keszpenzt_akarnak_a_friss_hazasok

Stiel 2010.07.17. 14:48:50

Már elvileg megy. :) Majd valami beszámoló jó lenne, hogy ment.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2010.07.17. 14:53:32

Nem az önkormányzat nem engedi, hanem a házasságkötőterem maffia! A végén még mindenki ingyen kötné az esküvőket közparkokban.
Ezeknek a keze mindenhova elér!
;)

ergerberger 2010.07.17. 14:56:47

"Áramfejlesztő kerékpár"

lol

bagamoyo 2010.07.17. 15:06:34

Kedvesen pimasz.. Lájkolom.

valójábannemberci 2010.07.17. 15:11:43

A Városképvédelmi Bizottság szerint ugyanis akkor "a párok tömegesen tárnák boldogságukat a világ elé a parkokban".

Mivan?
Akkor tiltsák be az esküvői menetet is. Meg ha templomi esküvő van, akkor a harangozást is. Meg még biztos van mit betiltani.
Boldogok, mi?
Há' hogy képzelik?!?!?!?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.07.17. 15:23:42

Ez vajon vidéken is így működik? Nem hiszem...bár, ki tudja.

Szerintem jó ötlet közparkban esküvői-piknikezni, feltéve, ha a "rendezők" vigyáznak a tisztaságra-rendre.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.07.17. 15:27:47

bár azért arra kíváncsi lennék, amikor Lakatos Eszmeralda és Orsós Leonszió rendezi meg ugyanezt közparkban. Akkor tuti mindenki RPG-t emlegetne...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2010.07.17. 15:31:37

Nem akarom eljogászkodni, szóval röviden: az ötlet nem rossz, poénnak kifejezetten jó, de én a BRFK helyében nem vettem volna tudomásul a bejelentést. (A demo kommunikációs jellege ugyanis nem valós, az igazi a célja a bulizás. Arról nem is beszélve, hogy a demohoz az azzal egyetértők szabadon csatlakozhatnak, szóval Hölgyeim, Uraim, party a Gellért hegyen.) A közterülethasználati hozzájárulást az önkorinak pedig meg kellett volna adnia, mint a Európa szerencsésebb felében szokás. (Kérdés, hogy a XI. kertől kérték-e egyáltalán?)

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.07.17. 15:36:18

@cett: Jogosan mert Lakatos Eszmeralda és Orsós Leonszió társasága nem tudna viselkedni, szemetelne és agyonverné azt aki véletlenül odatéved.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.17. 15:51:01

@berciXcore: A betiltás nem túl ésszerű. Egyszerűbb lenne esküvői menet adót, harangozási adót és boldogsági adót kivetni. Esetleg közboldogság-foglalási díjat.

valójábannemberci 2010.07.17. 15:51:28

Esküvői fotózást egyébként hogyhogy lehet tartani? Hiszen látszik a kedves páron, hogy boldogok, tehát ország világ elé tárják a boldogságukat. Ha már egyszer fotózkodnak, legalább állnának vigyázzban, rezzenéstelenül érzelemmentes arccal tekintve a jövőbe (gondolatban pedig a NENYI-t látva, amint fénytől övezve emelkedik az égre).

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2010.07.17. 15:56:31

@Gyagyás Tóni: egyszóval, igaza van az önkorinak, amikor azt mondta, menjenek a picsába...

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.07.17. 15:57:21

@Csokis: Tudomásunkra jutott hogy ön szeretkezései 78%-át kutyapózban végzi. A túl magas arány miatt 2010-ben ebadó befizetésére kötelezem. APEH

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.17. 16:35:23

@Viktor-a-konyhában: Ezt kikérem magamnak, mi kérem rendes, hagyománytisztelő, konzervatív pár vagyunk! Ebből következően azonban a misszionárius póz miatti egyházi adó kivetését jogosnak tartom. :-)
Még jó, hogy kedvtelési célú lótartás nem adóköteles...

Hungaro Sapiens 2010.07.17. 16:39:43

Elsőre jó ötletnek tűnt, de 6 órára lefoglalni egy közparkot, és ellenszolgáltatást nem fizetni már nem olyan szimpi.

A kezdés időpontja (installáció): 2010. július 17. 14.00
A rendezvény várható befejezési időpontja: 2010. július 17. , 20.00

trendo+ 2010.07.17. 16:52:34

Ez nem egészen az a típusú "közterületfoglalás", mint mikor fiatal párok leteszik az esküvői csokrot egy emlékműnél stb. Ez egy kutya közönséges, más kontójára való szabadtéri bulizás, pofátlanul cinikus indoklással. Ezzel az erővel nyithatnának kerthelyiséget is, ha a szezon minden napjára beadnák ugyanezt az engedélykérést lesokszorosítva? :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.07.17. 17:25:43

@trendo+: És úgy egyébként ez miért baj egy esküvői buli kapcsán?
Ott vannak jópáran, jó esetben mindenfelöl a városból (országból, nagyvilágból), szép nagy alkalmi közösséget alkotnak, és használják a közparkot, ami arra való, hogy a köz használja, és nem egy mindenkitől elzárt terület.
Had menjenek oda, ha akarnak. Csak ne tegyék tönkre, ganajozzanak ki maguk után, tartsanak rendet, és ne zavarják el, aki csatlakozni akar a bulijukhoz.
Ha meg más is kedvet kap hozzá, egy fene, menjenek ők is a fenti feltételek betartásával. mert sajna ők „köz”, tulképp részben számukra is fenntartva, az a park meg nem magánterület.

Hungaro Sapiens 2010.07.17. 17:42:09

@Vérnűsző Barom:

1. A közterület valóban nem magánterület ezért az elfoglalásért illik fizetni, mivel másoktól veszik el.(Gondolom zártkörű rendezvényről van szó).

2. 120 ember azért már szépen le tudja amortizálni a gyepet, ennek helyreállítása pénzbe kerül.

3. Az írásban nagy tévedés, hogy mindössze egy rövid ünneplésről van szó. Te örülnél, ha 6 órán keresztül egy erősítővel felszerelkezett 100+20 fős násznép bulizna a szomszédodban?

Vincenzo testvér 2010.07.17. 17:54:36

Ez szerintem hoax. Kamu. Fantázia.

trendo+ 2010.07.17. 18:01:46

@Hungaro Sapiens: Ugyanezekre gondoltam én is! Érdekes módon az fel sem vetődött az ifjú párban, hogy saját, vagy az ismeretségi körön belüli magánterületen tartsák meg a rendezvényt. Ám leginkább az a mostanában divatos felfogás háborított fel, ahogy a problémához hozzáálltak. A sajátos jogértelmezés és alkalmazás, a meglévő szabályozás gyengéinek kihasználása a magunk javára, a közösség kárára. Persze, lehet ezt mulatságosnak is tekinteni.

v2peti 2010.07.17. 18:42:07

20-30 főnek 2-3 órára még oké lenne. De 120 főnek 6 órára már ne poén a demonstrációs esküvő. Fizessenek a parkért!

Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.07.17. 18:45:47

Akik helyeslik ezt a kretén ötletet, azok menjenek el párszor hajnali 6-7 óra körül az V.ker. Erzsébet térre, a Gödör környékére és nézzék meg, mit hagy maga után a "kulturáltan szórakozó magyar ifjúság" a közterületen!

Az értelmesebbjének meg javaslom, hogy vegyenek részt ezen a "tüntetésen" és tegyék tönkre az esküvői cécót! :D

balazsman 2010.07.17. 18:48:21

nem megy ki valami a fejemből, mióta elolvastam a cikket: miért érzik egyesek szükségesnek, hogy "megosszák a boldogságukat" MINDENKIVEL?

eleve sok gondom van a "lagzi" intézményével, de ez a mindenkivel megosztó hozzáállás egy újabb túlzás a házasulók részéről

mindenki tartsa a magánéletét magánterületen, a közterület-közpark pedig maradjon semleges, ahol mindenki élvezheti a (jó esetben) csöndet, nyugalmat

Ridita 2010.07.17. 18:49:31

Szerintem egy heteroszexuális fiatal párnak igenis joga van a nyilvánosság elé tárni a boldogságát. A homoszexuálisok éves tüntetése szerintem ennél jóval hangosabb, több közterületet vesznek igénybe, sokba kerül a rendőrségi biztosítás és sok emberben megütközést kelt. Akárhogy nevezik is, főleg a bulizás és a konzervatív népesség megbotránkoztatása a célja.
A jegyesek megpróbáltak közterület használati engedélyt kérni, amit meg kellett volna kapniuk. Az önkormányzat kérhetett volna pénzt is érte, ami elég lenne a fű helyreállítására. Szerintem ez a "tüntetés" nagyon ötletes megoldás, ha közösen döntötték el, akkor megtalálta a zsák a foltját. Sok boldogságot kívánok az ifjú párnak.

csársz 2010.07.17. 18:56:21

A lányom esküvőjét közterületen tartottuk, Balatonvilágoson a fennsíkon novemberben (!). A polgármester ott adta össze őket a helyszínen (háttér a Balaton, fennséges volt!), a hangosításhoz az előző polgármester adta az áramot (az ő háza volt legközelebb). 150 vendég volt, és egy sátrat is felállítottunk, ahol lángost és forralt bort kapott a násznép (tél volt éppen!).
A székeket a polgármesteri hivatalból hoztuk.
Persze rendet tettünk utána, mindenki boldog volt, az önkormányzat még ajándékot is adott az ifjú párnak.
Ja, és nem is vagyunk teljesen odavalósiak!

balazsman 2010.07.17. 19:04:06

@Ridita: egyik fajta erőltetett kitárulkozást sem támogatom

csak a szingli pókhálós csajok érzik úgy, hogy az esküvő egy csudi-különleges dolog, és mindenkinek tudni kell róla, manapság nagyjából biztosra vehető, hogy nem egyszer fog megtörténni az életben

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.17. 19:19:45

@trendo+: Ha jól értelmezem a posztot, akkor elsőre megpróbálták normális módon, csak jó bürokratáink izomból lenyomták őket. Ha akkor azt mondják, hogy "tessék, lehet, ötvenezer forint a területfoglalási díj ennyi időre, plusz tessék utána kitakarítani, különben m csináljuk meg és kiszámlázzuk", akkor az egészből nem lett volna ilyen hepening. De jó bürokrata egyet tud: élből lenyomni mindent, ami nincs a nagykönyvben leírva.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.07.17. 19:22:17

Ja, és nem lakóövezet, nem füves terület. Szóval ennyit a marha nagy parkrongálásról.

"A Gellért-hegyen, a Szirtes utca, Kelenhegyi út és Rezeda utcák által határolt szélesebb körzetben, egy közpark és egy névtelen közút által határolt, murvás, üres területen tervezzük megtartani a demonstrációt..."

Hungaro Sapiens 2010.07.17. 19:41:56

@Csokis: Pillants rá a Google mapsre és a megadott koordinátáknál egy szép zöld füves területet találsz.

A demonstráció bejelentőjén nem említették a Toi-Toi wc-ket. Nem baj szép nagy területen jól el lehet bújni a fák között. Persze ez nem rongálás, csak tápanyag utánpótlás.

tistedur 2010.07.17. 20:03:12

@balazsman: persze, mert amikor régen faluhelyen szekérrel vitték át a menyasszony hozományát, meg a násznép végigvonult a falun, az olyan kis meghitt, bensőséges volt :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2010.07.17. 20:13:36

@Hungaro Sapiens: Igen, nagyjából egyetértek veled.

Fizessenek a „köznek” valamilyen formában. Például úgy, hogy tartsanak rendet maguk körül, ne piszkálják feleslegesen a mókusokat, és ne hagyjanak szemetet maguk után. Ha véletlenül mégis becsúszik valami károkozás, akkor állítsák helyre, ültessenek új fát, vagy ilyesmit.

ha te vagy én egyedül, családdal, kedvenc kutyánkkal odamahetünk, sétálhatunk, heverészhetünk, akkor ők miért nem?
Nekik miért ne lehessen odamenni, nekik miért kelljen fizetni azért, amiért neked, vagy nekem (akiket persze oda nem enne a fene, noha tehetnénk) nem?

Odamehet egy ember. Kettő is, tíz is. 120 nem? Megbeszélhetjük itt a blogon kommentben, hogy odabatatunk családostul és eltollaslabdázunk családostul, de már ennyien nem? Miért nem?

Úgy egyébként a minap felmerült valakiben az ismeretségi körben, hogy kéne egy kis szabadtéri szalonnasütést rendezni. Egyikünknek sincs hozzá megfelelő kertje, parkja, vadászkastélya. Ahogy sorra vettük a tippeket, legközelebb valahol a hűvösvölgyi Nagyrét táján találtunk volna tűzrakó helyet.

Lehetne a Népligetben a Városligetben, de a Gellért-hegyen vagy a Margit-szigeten is. Nincs, mert az közparka, az azért van, hogy a köz jólérezze magát attól a tudattól, hogy van, létezik, és akár el is mesélheti valakinek, hogy oda is mehetne lábujjhegyen sétálni a fű szélén.

Szóval nebomuljunk már emberek. Ha oda akar menni, menjen, ne kérjen érte senki előre semmit, viszont ha hertelenkedik, tönkreteszi, akkor basszák meg őket rendesen, éskötelezzék a rendrakásra.
De hagyjuk már élni egy kicsit egymást.

Kis ember 2010.07.17. 20:17:32

Szemtanú beszámolója:

A rendezvény du. négytől hétig tartott. Kb. 50 ember volt jelen. A jelzett terület nem murvás, hanem sóderes és láthatólag senki nem használja évek óta, kivéve a terecske közepén levő ivókutat, ami itt is a buli középpontja volt, mert annyira meleg volt, hogy mindenki friss hideg vizet kívánt inni, pedig volt üdítő is.
Bringaerőmű végül nem volt, helyette az erőforrást egy db. autóakkumulátor szolgáltatta, erről ment a digitális zongora meg az erősítő.

WC-re a közeli büfébe jártak akiknek kellett, leszurkolva érte a használati díjat.

A rendezvény nem volt zártkörű, aki akart, csatlakozhatott. Mivel kb. 6 (idegen) ember ment el abban a három órában, abból 4 kutyát sétáltatott, a maradék kettőt örömmel láttuk.

A helyszínt ugyanolyan szép rendben hagyták a kedves ünneplők, mint ahogy volt.

Jó buli volt!

trendo+ 2010.07.17. 20:31:11

@Kis ember: Örülök a korrekt beszámolódnak. Árnyalta a képet és valamelyest módosította a véleményemet.

ReggieHammond 2010.07.17. 20:57:44

@Hungaro Sapiens:

1: A közterület közterület, ezért mehetn(én)ek ki oda. Nyílvánvalóan nem fogják leszallagozni, körbekeríteni, tehát elvileg te is odamehetsz, az hogy beszállsz egy ismeretlen esküvői piknikjébe a te intellektusodon múlik.

2: A különféle politikai rendezvényeken ha éppen füvön vannak kicsit több ember amortizálja le a füvet mégsem tiltják meg erre hivatkozva.

3: Közpark, ha épp arra járok és zavar arrébb megyek. Amúgy meg kifejezetten örülök hogy végre nem savanyúpofák és különböző politikai hitszónokok lennének körülöttem.

ReggieHammond 2010.07.17. 21:02:31

@Hungaro Sapiens: +1: fizetsz érte, te is, én is, ők is. Úgy hívják: ADÓ. És inkább azt kéne számonkérni hogy pl a Közterületfenntartó vezetői miért luxuskocsikban furikáznak a közparkok meg sokszor nincsenek megfelelően karbantartva.

isemilla 2010.07.17. 21:50:34

szemtanu/vendég beszámolója:

szimpi kis esküvői lazulás volt, nagyon jó kis kajákat hoztak a vendégek, helyesek voltak a fiatalok, a gyerekek, a kutyák és az öregek.

ha bárki 7 után arra járt, már semmi nyomát nem láthatta annak, h néhány órán át ott úgy viselkedtek emberek, mintha egy normális, szines és barátságos városban élnének.
pedig nem is.

OkoskaTo:rp 2010.07.17. 22:36:26

Kedves Urbanista! A fent említett Városképvédelmi Bizottság véleményét sikerült már kikérni a BKV-bérletpénztáras fabódékról? Biztosan emelik az országimázst.

Hungaro Sapiens 2010.07.17. 23:32:37

@ReggieHammond: Már az első hozzászólásomban is jeleztem, hogy alapvetően nem vagyok ellene a köztéri esküvőzésnek, és örülök, hogy a megvalósítás korrektre sikeredett.

A használatért illene fizetni. Az utcát bárki szabadon használhatja, de ha parkolni akarsz, filmet forgatni esetleg árulni ott, akkor az már pénzbe kerül. Meglátásom szerint ez az alkalom is hasonló jellegű "heavy" helyhasználat volt.

A jogszabályok ilyen jellegű kijátszása továbbra sem szimpatikus nekem.

Jó lenne ismerni a másik fél álláspontját, hogy miért utasították el az eredeti rendezvényt.

Flea 2010.07.18. 00:02:00

Nekem a nyaraló kertjében egy 10 emberes grill party után van akkora szemét, hogy még... Ugyanez 100 emberrel. Nem lenne gond, ha kultúr emberek laknák ezt a várost, de mivel ez illuzió nagyon is életszerű és támogatható az önkormi álláspontja! Az ifjú pár pedig reméljük egymással szemben nem keres maj ilyen "jópofa" kreatív kiskapukat. Nekem sem szimpi a dolog... Egy percig sem

Kis ember 2010.07.18. 00:07:41

@Flea: Talán nem jó emberekkel barátkozol. Mint fentebb írták, itt semmi nyoma nem maradt annak, hogy "rendezvény" volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.18. 03:27:30

@Flea: mi is rendszeresen grillezunk
van egy "bodon" oda dobja nindenki a szemetet
a vegen tukagdonkeppen csal a tuzrakot kell renberaknom

igen kozprkonal nagy kerdes, johu hol a hatar
ja piknikelni akarunk es nagy a csalad 20-40 fo az mar nem OK csak ha 4-6?
nem tydom az otthoni szabalyt, itt kifejezetten a parkokban /ahol/
vasgrillek vannak kirakva asztalokkal padokkal, hat oda anntian megyunk amennyien akarunk
nem tudom,, mi lenne ha nem kifejezetten erre kialakitott helyre mennenk 50-100-an eszehetni
meg nem probaltam
jobban tetszik mint a szokokutban furdes

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.18. 03:58:53

viszont alkoholrol szo nem lehet
ugy olvasom hogy itt is csak udito volt meg viz

belekotty 2010.07.18. 06:06:39

Ezzel az erővel a gyermeki mosolyt is be lehetne tiltani közparkokban. Ennyire hogy lehet egy hatóság retardált?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.18. 07:36:08

@belekotty: igen
egy 6 oras 100 fos lagzi a Nepligetben= pistike mosolyog a homokozoban

ettol meg az indoklas eleg gyopar, nade azert....

Ez vagyok 2010.07.18. 07:59:35

A vendéglátó egységek horror foglalási díját tekintve, sokaknak lehetne kézenfekvő megoldás a parkban megtartott esküvői fogadás megtartása. Kellemes, kedves színfolt lenne az egyébként szomorkodós, depresszióra hajlamos világunkban. Nem értem, miért kellene ezért is fizetni, van elég kifizetnivalónk enélkül is bőven elég.
A világ számos helyén találkoztam olyan közparkokkal, ahova a boldog pár fényképezkedni megy az esküvő után. Szinte turisztikai látványszámba tartoznak. Fejlesszük tovább ezt a szokást és igenis tarthassanak ilyen rendezvényeket. Vetkőzzük már le végre az irigykedő kicsinyességünket és a dögöljön meg a szomszéd tehene hozzáállást!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.18. 08:22:41

Ehhez annyit tudok hozzátenni, hogy ügyes ötlet, de biztos, hogy precedens értékű lesz a dolgo, hoznak valami rendeletet majd erre vonatkozólag, hogy ne lehessen, ami most magánvélemény kérdése, hogy jó, nem jó.

Ellenben!

Ha KÖZterületen tervezik megtartatni esküvőjüket, BÁRKI odamehet és nem illik elzavarni, mert akkor azt mondom, ne menjenek a Gellért-hegyre esküvőt tartani, ha illegitim módon "lefoglalnak" maguknak egy parkot, mindenki más kizárásával.

Úgyhogy nyugodtan menjen mindenki oda fotózkodni, fröccs után érdeklődni :)

Ez vagyok 2010.07.18. 08:48:08

@Gee Halen: Természetesen nyugodtan mehet :) Ez is egy jó pontja az egésznek :)

ReggieHammond 2010.07.18. 08:49:21

@Hungaro Sapiens: A parkolóhelyért mindenütt a világon fizetsz, leginkább azért mert ez egy jó bevétel az adott település számára, azért viszont hogy kimész a parkba jól érezni magadat nem. És itt azért egy fontos különbség is van (+ filmforgatás): amikor filmet forgatnak, koncerteznek, stb akkor elvileg olyan tevékenységet folytatnak amiből később anyagi haszon származik.

Másrészt: pl akkor hol a határ ahonnét fizetni kéne ?? Ilyen alapon azoknak is kéne fizetniük akik 2x5 fővel kimennek a ligetbe focizni ?? Mi van ha egy osztálytalálkozót nem egy II.o éttrembe szervezek hanem ki ligetbe a pecsa elé. Netán viszek egy magnót hadd szóljon. 5, 10, 20 fő ?? esetleg decibel ???

magyar bucó 2010.07.18. 09:04:34

"10*1 nm=20 nm"

Ez hogy jött ki nekik?

Izolír doktor 2010.07.18. 09:08:02

Nekem múlt hét végén volt az esküvőm, közterületen :) Kértünk engedélyt a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságtól, a Pilisi Parkerdő Zrt. Budapesti Erdészetétől, mint a területen illetékes szervektől. Fizettünk területhasználati díjat az erdészetnek, melyről számlát is kaptunk. Béreltünk katonai sátrat és sörpadokat asztalokkal, grilleztünk húst és lecsót főztünk, a vendégek hoztak süteményt, meg délután volt torta. Volt szóda, szörp, bor, sör. WC-használatot egyeztettük a templom gondnokával, akik megengedték, cserében kifizettük a derítőtartály "szippantásának" költségét.

A végén összesen 4 zsák szemét keletkezett a 100 ember 7 órás piknikje után, melyet eltávolítottunk a helyszínről.

Szerintem 95% jól érezte magát. :-)

Ja, a helyszín a makkosmáriai rét volt.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2010.07.18. 09:59:09

Uramisten... mennyi házsártos debil van itt...

Sok boldogságot, gazdag gyermekáldást, sok türelmet és kitartást kívánok az ifjú párnak!

Hungaro Sapiens 2010.07.18. 09:59:39

@ReggieHammond: Szerintem a szűkös erőforrások/infrastruktúra használatáért kell kompenzálni a társadalmat.

Ha a fiatal pár divatot teremt, és ezentúl hétvégente ellepik a friss házasok a város egyik legjobb adottságokkal rendelkező területét az a) a növények amortizációjához fog vezetni b) az ottlakók pihenését súlyosan fogja zavarni. Ezért kell valamilyen formában korlátozni a lagzizást a területen.

A fenti hozzászólásokból láthatod, hogy ezúttal valószínűleg nem a bürokráciával volt a gond, mert máshol más körülmények között a hivatalok lehetőséget biztosítanak a kulturált ünnepléshez.

szmoker (Homo Trollicus) 2010.07.18. 10:38:29

"a párok tömegesen tárnák boldogságukat a világ elé a parkokban"

Aki ilyet leir, nem lehet sikeres ember.
Kiváncsi vagyok, miféle létforma az ilyen.

Amúgy meg boldogság-adót mindenkinek, APEH-inkasszóval, a mosolytalan jövőért!

cso zsi 2010.07.18. 11:30:18

@Hungaro Sapiens: "A használatért illene fizetni. Az utcát bárki szabadon használhatja, de ha parkolni akarsz, filmet forgatni esetleg árulni ott, akkor az már pénzbe kerül. Meglátásom szerint ez az alkalom is hasonló jellegű "heavy" helyhasználat volt."

A területhasználati díj az vagy valami szolgáltatás nyújtásáért, vagy a környék megszokott rendjének felborításáért fizetendő. A filmforgatásnál az elfoglalt terület díja hogy kompenzálja a helyi lakost, a parkolni, vagy áthaladni kívánó járművezetőt? Ja, sehogy. Csak sápszedés a "köz javára".
Ugye tudod, hogy a parkolási díjat a saját kerületedben is fizetni kell, ha nem a kijelölt körzetben teszed le az autót? Ez már a szomszéd utca is lehet.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2010.07.18. 11:46:46

Te jó ég, milyen szánalmas trollkodás megy itt! Boldogságot az ifjú párnak, aztán irány a nászút a Feneketlen tóhoz.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.07.18. 15:38:57

@Izolír doktor: a maradék 5%-ot meg a szúnyogok ették meg. :D

Az alapötlet nem lenne rossz egyébként, de erre építeni egy esküvőt, szerintem bátor dolog. Szóval jó helyismerettel kell annak rendelkeznie, aki így képzeli el a "bankettet". A felénk lévő parkokban (nem kihalt parkolókban) mindig van valami, fűnyírás, Jancsikáék focivébéje, etc.
Vagy mi van, ha még négy esküvői banda is oda készül? Áááá, akkor már inkább egy vidéki művház, ami nem hiszem, hogy olyan sokat kérne egy pár órácskára.

jean sol partre 2010.07.18. 21:07:05

Nagyon jó volt a buli!
Nekem úgy tűnt senkit nem zavart: akik arra jártak inkább érdeklődve bekapcsolódtak egy kicsit.

Bár én hiányoltam a rendőri biztosítást, ha már demonstráció lett bejeletve :) (nem)

Tök jó, hogy vidéken könnyebben engednek ilyen dolgokat, remélem a zönkormányzat parái beválnak és mostantól egyre több pár tárja föl a boldogságát közterületeinken...

Éljen az ifjú pár!

maestro75 2010.07.20. 00:26:00

Na az fix, hogy mi magyarok vagyunk a legönzőbb nép a világon:( Ez az élet minden területén látszik! Ez a "nehogymár valaki jólérezze magát ingyen egy közparkban amit az én adómból is építettek/tartanak fenn" tökéletesen beleillik a sorba.
Szerencsére vannak akik próbálják megtörni a hagyományt! Éljen az ifjú pár!

Ha mindenkinek csak 1 Ft-ot kellene befizetni minden önző megnyilvánulása után adóba, akkor mi lennénk a leggazdagabb ország:)
süti beállítások módosítása