rakoskeresztur7[1]

 

FRISSÍTVE: Hopp-hopp. Mint Riz Levente, polgármester meglepően udvaris és meglepően hajnali kommentjéből kiderül, az Ingatlan.net kicsit összekeverte a beruházásokat (időközben frissített cikkében). Ugyanis nem az itt is bemutatott projektre nyert támogatást a kerület, hanem a városközpont újjávarázsolására. Részletek itt. És ha már itt volt, reagált pár hozzászólásokban felmerült problémára is. Köszönjük!

Ehhez hasonló címmel már elég sok közlemény, cikk, bejegyzés jelent meg. Ez annyiban különbözik azoktól, hogy nagyon úgy néz ki, meg is valósul. A Rákosmente Önkormányzata (magyarul Budapest XVII. kerülete) ugyanis 963 millió forint uniós támogatást nyert el ökováros-programjához Brüsszeltől. "A beruházás márciusban indul, és októberben fejeződik be. A városrész-rehabilitációt az EUrbanitas Tervező Kkt. tervei alapján végzik majd el. Az úgynevezett „Nyilas-tábla” területén olyan új, öko-szemléletű városrészt szeretnének megalkotni a tervezők, amely teljes egészében a megújuló energiaforrások használatára fog épülni." - adta hírül az Ingatlan.net.

Amint a G Maps-on látható, a fejlesztési terület nagy részét ma egy szántóföld teszi ki:

 


Nagyobb térképre váltás

(A látványtervek és a valóság összevetésénél érdemes a délnyugati sarokban álló toronyházakra ügyelni - az amúgy is a kerület egyik legjellegzetesebb épületcsoportja.) És akkor most lássuk vázlatpontokban, milyen elemei lesznek a fejlesztésnek:

rakoskeresztur4[1]

 


1. Igazgatási tömb. Ide költözik idővel az új polgármesteri hivatal is, de addigra a tőle nyugatra levő jelenlegi buszcsomópont helyén egy nagy főteret alakítanak ki. Ez azonban már nem e jelenlegi projekt része lenne, szóval kanyarodjunk vissza.

2. "Keresztúr skanzen". Csak a jelenleg régiségboltként funkcionáló épületet tartanák majd meg. A többi épületet a kerület egyéb részeiről megmenthető ingatlanok újraépítésével alakítják majd ki. Ide helytörténeti múzeumot, galériákat, kiállítótermeket és egy haranglábat helyeznek majd el.

3. Vegyes funkciójú tömbök. Földszint: kereskedelem-vendéglátás-szolgáltatás, emelet: lakások.
 

rakoskeresztur6[1]

 

4. Városrészkapu. Főként irodák.

5. Közpark.

6. Kulturális és szabadidő központ

7. Görög-katolikus templom
 

rakoskeresztur9[1]

 

8-9. Lakótömbök.

"ezek egy része egy új típusú, skandináv mintájú lakóközösség lehetne az L4-es keretövezetű, kertvárosias területen. Itt az egyes lakótömbök egyúttal tulajdonosi közösségek is, ahol minden lakóegységhez saját használatú kertrész is tartozik, ugyanakkor a teljes tömb a lakóközösség tulajdona, közös játszótérrel és geotermikus fűtő- és hűtőművel, amely a tömbön belül önálló épületben helyezhetők el. Az egyes tömbök egy új típusú, környezettudatos lakókörnyezet mintaprojektjei, egyben a működő lakóközösségek új prototípusai lehetnek.

Az elgondolás elméleti kidolgozója Oscar Newman, aki az 1960- as évek végén kidolgozott módszertanában (Védhető terek) a közösség fizikai térstrukturálási elvét valósította meg, azaz lehetővé tette a lakók számára, hogy ellenőrzésük alatt tartsák a közös területeket az otthonaik környezetében, beleértve ebbe a házaik külső környezetét is. Az ellenőrzés alatt tartott területet magukénak érzik a lakók (még ha azok jogilag közösségi tulajdonban is vannak) és fenntartják, ellenőrzik azokat, közösségi aktivitásokat hajtanak benne végre." - írja az Ingatlan.net.
 

rakoskeresztur8[1]

 

Az új lakóövezet utcái amúgy woonerf típusúak lesznek (Budapesten ilyen pl. a Ráday utca). A lakóutcák, amelyek kialakításánál igyekeztek szervesen folytatni a meglevő hálózatot, a Ferihegyi út és a Csabai út között a Ludas utcán át tervezett feltáró útról közelíthetők csak meg.

10. Egészségügyi központ

11. Idősek otthona

12. Oktatási intézmény (iskola, óvoda vagy kollégium)

13. Sport- és szabadidőközpont, többcélú rendezvény-csarnokkal, szabadtéri sportlétesítményekkel, kiállítóhelyekkel

14. Vízfelület. Részben a Malom árok mederrendezésével, részben a magas talajvíz kihasználásával

15. Revitalizált Rákos-patak menti terület.
 

rakoskeresztur5[1]

 

Távlati tervek között szerepel a már említett főtér kialakítása mellett (illetve azzal párhuzamosan) a Rákosliget vasútállomást intermodális központtá alakítása (autóbusz-végállomás, P+R parkoló, elővárosi vasúti megállót + egy kisebb kereskedelmi központ).

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest park építés patak rákoskeresztúr lakópark látványterv várostervezés zöldfelület xvii. ker rákoshegy rákos-patak

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr81792011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

has 2010.02.27. 19:01:03

Inkább villamost építenének a város felé. Tudtommal a patak rehabilitációját már évekkel ez előtt el kellett volna készíteni.

Káposztakukac 2010.02.27. 19:16:08

szép, szép. de itt ~1 milliárd ft a kivitelezési tervekre is épphogycsak elég lesz. ide kell még valami beruházó, aki a sacc/kb. legalsó hangon is 30-50 milliárdos beruházást finanszírozza.

iii · http://nemzetimarhulat.blog.hu 2010.02.27. 19:23:45

Ezt nem értem. Mindezt márciustól októberig lezavarják? O,O

Forest (törölt) 2010.02.27. 19:33:34

Igen, igen! Még több lakóházat ide, még nagyobb forgalmat a nyomorult Pesti útra, és a soha ki nem számítható, nulla utastájékoztatással közlekedő MÁV vonalra!
A Ferihegyiről egy jobbra kanyarodó sávot képtelenek megépíteni a Pesti út irányába, de a "régi" buszpályaudvarból sem fognak elvenni erre 60 négyzetmétert, mert oda meg "szép" betonkocka díszkutakat terveznek, halleluja!
Minek is oda a patakparti árterületre az a kis zöld, a bringásoknak, a futóknak, a kutyasétáltatóknak, a sárkányreptetőknek? Irodaházat, lakóparkot, még, "százat, ezeret!"
"eszem-f@szom megáll"

segitoember 2010.02.27. 19:37:23

2006-ig csatornázást igértek. Csatorna még itt az egész környéken nincs. Minek akkor skanzen? Itt van élőben.

tena_lady 2010.02.27. 19:43:09

Nem értem, hogy miért csak azt az egy régi parasztházat akarják megtartani, hiszen van még ott néhány, oda se kéne hordani, csak visszaalakítani az eredeti állapotukba.
Egyébként még a hévmegállót hiányolom, hiszen ha már álom, akkor álmodjunk nagyot.

ivanolsen 2010.02.27. 19:43:51

Ha ÖKO kell, költözz tanyára! Ha tehetném én is azt csinálnám. Lakópark a szántóföldek meg a kivágott erdők helyére, nagyon szép. Aztán majd ha nem lesz szabad föld amibe el lehetne vetni a magokat akkor majd megzabáljuk egymást. Az lesz ám az ÖKO!

Forest (törölt) 2010.02.27. 19:45:01

@segitoember: ugyan, nincs ebben a kerületben az égvilágon semmi más probléma, mint hogy hová építsünk skanzent. A hitelből épült Hősök-terei iskola kifizetése sem probléma, a közlekedés sem probléma, minden szép és kerek, és már semmi más nem hiányzik ennek a kerületnek (a Szőlő-hegy beépítésén kívül) mint ez a szép gigaberuházás.
Eltűnödöm rajta, vajon tényleg ennyire nem látszódnak a polgármesteri hivatalból a kerület problémái?
Mindenképpen kell ide egy emlékezetes "Riz-zóna" hasonlóan a "Demszky-metróhoz"?
Már az is full röhely hogy egy 100-150 éves település elé (jobbágytelkekből kialakított munkás-szövetkezeti házak) kitették a rovásírásos fatáblát (az írásjelek persze olvashatatlanok, mivel csak vésettek, de nem festettek) hogy "aszongya" Rákosliget.
Kajakra mondom, 200 éve itt még csak fű-fa-bogár volt, most meg rovásírás... "noooormális"? :)

Kőmíves Kelemen · http://mekk-elek.blog.hu/ 2010.02.27. 20:02:23

Ez az igazi Öko-lakópark:

mekk-elek.blog.hu/2010/02/19/oko_edenkert_lettorszagban

Ez csak rohadtul álom marad, nincs az a vállalkozó, aki ebbe befektetne 80-100 milliárdot a jelenlegi gazdasági helyzetben.
De azért szurkolok nekik, merjünk nagyot álmodni!

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.02.27. 20:12:05

Azért itt úgy érzem, egy pár dolgot sikerült összemosnia vagy az ingatlan.net-nek, vagy eleve az önkormányzatnak (szándékosan).

Amire elnyertek pénzt, és megvalósul októberig, az a főtér kialakítása a buszvégállomás helyén. Amikor ezt kitalálták, még szó nem volt ökovárosról. És a "főtér" leginkább a jelenlegi kerület központja, tehát kissé erőltetett az újonnan kialakítandó városrészhez csapni. Marketingszempontból biztos indokolható, de kicsit kilóg a lóláb.

Amúgy nagyon tetszik, hogy ilyet akarnak, remélhetőleg lesz rá befektető. És ha lesz normális elővárosi vasút, meg bringaút a Rákos-patak mentén, no meg talán egy ilyen projekt talán környezettudatosabb embereket vonz, akkor a Pesti út forgalma sem nő meg vészesen.

Kuruttya 2010.02.27. 20:18:59

Na, direkt nem szóltam hozzá amikor megláttam hogy index címlapon van, kíváncsi voltam, hogy itt mibe tudnak belekötni a barmok :D Ennyire a legalja olvassa az indexet? Elszomorító.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2010.02.27. 20:31:55

Ne felejtsük el, hogy választások lesznek két hónap múlva.

segitoember 2010.02.27. 20:52:27

@Álmos: Várj! Kitalálom! Nem itt laksz.

Forest (törölt) 2010.02.27. 20:52:39

@Álmos: Szerintem ne vegzáljuk az autentikus hangokat. Nézőpont kérdése persze, ki a barom. Más nézőpontból látszik a "hegyről", a "hivatalból", az "építész-irodából", a "beruházó" szemszögéből, és megint más szemszögből látszik amikor a Pesti úti kereszteződésre váró autósor vége a Rákosliget vasútállomásnál van.. ..mindenképpen kell még ide egy pár tízezer ember..

srácz 2010.02.27. 20:56:01

Komolyan nem értem mit panaszkodnak a kerületben élők a közlekedés miatt, hiszen már szeptember óta épül* a peti-jászberényi-fehér úti "bussztráda", ahogy azt Demszky megígérte, s idén szeptemberre el is készül**, hiszen MEGÍGÉRTE! Akkor majd lesz 2x2 sávos út, amelyből 1-1 sáv buszsáv lesz az út közepén, mintha villamos lenne és tökgyors expresszbuszok suhannak majd az Örsre***, már csak fél évet kell kibírni! Komolyan, csak kritizálni tudtok, vegyétek már észre az eredményeket, mennyit javult a helyzet Demszky úr 20 éve alatt!****

*Nem épül
**Mondom, hogy el sem kezdték.
***Mivel nem fog elkészülni, így továbbra is a szxrt is kirázza belőled a 30 éves rugózás nélküli Ikarus az 50x50x20cm-es kátyúknak köszönhetően.
****Jól gondolod, semmit

Gaspar Gil y Pollas · http://www.kulturtapas.com 2010.02.27. 20:59:25

Én nem tudom, tisztelt olvasók, de ha valaki megkérdezett volna (mint 22 éve Rákosmentén nyomuló honfit), hogy mire is van szüksége a XVII. kerületnek, hát nem biztos, hogy öko-skanzen-falu-lakóparkot mondok elsőre. Ez a kerület maga az öko-skanzen, (néhol) régi (paraszt) házakkal, nyugodt, zöldövezetet kedvelő lakókkal. Ez pozitív. Szolgáltatások ugyanakkor nincsenek, szórakozni nem lehet elmenni, bármi, ami egy 50-60 évesnél fiatalabbat érdekel, az hiányzik. És ami a leginkább fáj, hogy borzalmas a közlekedés. Nem az a baj, hogy nem járnak a buszok, hanem az, hogy 30-60 perc mire beérnek a "civilizációba". Úgyhogy, választások ide vagy oda, kedves atyafiak és politikusok, lesz@rom az öko-parkot, nekem emberi közlekedést adjanak, legalább arra kis időre amíg ott nem hagyom az "istenhátamögötti" skanzent Riz polgármester úrral együtt...

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.02.27. 21:03:29

@Forest: Ez mondjuk tényleg jó kérdés, hogy hova kell pár tízezer ember, ha kell.

Az agglomerációba nem, mert tényleg elfogy a zöld, másrészt meg mindenki a városba ingázna, a dugókat növelve.
A belsőbb területekre már inkább (lepusztult gyártelepek helyére), csak valahogy senki nem akarja kifizetni a feljavításuk költségét. Persze ide is csak úgy jöhetne pár tízezer, ha kapnak villamost vagy valamit, hogy ne kelljen autóba ülniük.

Rákosliget az már kvázi az agglomeráció, tehát tényleg nem a legjobb választás. Ezt némiképp ellensúlyozza, ha tényleg ökonegyed lesz, de sok szempontból valószínűleg nem lesz az. Kérdés, hogy a létesülő irodákban a negyed lakói fognak-e dolgozni? Továbbá, egy igazi ökonegyed önellátó is, ez pedig pont egy mezőgazdasági területet számol fel. Ha a terven lenne hely biztosítva konyhakerteknek is, akkor oké, de nem látok ilyet...

vagyok59 2010.02.27. 21:44:44

Szerintem akad befektető és komoly jövője is van, ugyanis nem tudom ki próbált a XVII-ben lakást venni, de igen értékesek a telkek. (Egy lepusztult kockaház 8 éve volt valami 17 milla). Szerintem az egyik legdinamikusabban fejlődő kerület lesz a XVII. Közel van és mégis vidék.

pause 2010.02.27. 22:00:23

hád kírdezzem má meg hogy mif*sznak ippíttenek ökufalut az ártírbe wázz
bár végölis a madárdomb is ellebeg a szeméthegyen...
nem lehetne inkább azt krva elővárosi közlekedést fejleszteni?

daito 2010.02.27. 22:29:16

Kerek 3 utcára lakom attól a területtől, kb. 200 méterre.

Oda 1-2 dolog miatt mindenképpen érdemes volna építkezni.

Az a terület most perpill belvíz alatt áll, nem tudom miért. Rizsföld, perpill.

Ha megnézitek a térképet, talán látszik, hogy ott megy el mellette egy vasútvonal, bizony arra járnak a vonatok Keletitől Hatvan felé, meg IC-k, tehervonatok. Nem tudom pontosan, mi egy ökonegyed ismérve, de szerintem nem az ország 4. legforgalmasabb vasútvonala lehet az.
Ott van a Rákos-patak. Amit ugye nem tudtak igazán rendbe hozni az elmúlt években, és durvább időkben úgy kiönt a meder mellett, hogy öröm nézni. Ja, a Rákos-patak rendbe hozatala kicsit túllép a XVII. kerületen. Szerintem annak a rendbehozatala csak százmilliós tétel, főleg a hidakkal. Ha nem milliárdos.

A környékbeli utak 1x1 sávosak, ha történik egy baleset, felújítás, akkor km-s sor tud lenni.
Egy jobb-nagyobb eső esetén a környéket elönti a víz (amit szerencsére a vasútvonal megfog,) de azért mégsem Vietnámban lakunk.

Néha esténként ott a Ferihegyi úton a lámpák sem égnek, akkor az ott a sötét semmi. Ha köd van, akkor a nyílt mező és a patak miatt a kerület legködösebb része.

Viszont mindenképp örülök egy ilyen fejlesztésnek, hiszen a környék összes útja remek állapotban van, nem kérnek felújítást, szinte könyörögnek azért, hogy teherautók járjanak arra, beruházás címszóval.

Bakker, a szüleim egy vidéki kisvárosban élnek, ott is nagyobb a pörgés este. A XVII. azon részén este 10-kor bezár a 3. utcai bolt, utána csak a kapitányságon, a pályaudvari büfében, a zöldségesnél, a benzinkutakon és a tescoban van élet. Gyk. autó nélkül halott vagy.

Ökonegyed? L ó f * s z.

Pisti, az aragorn 2010.02.27. 22:55:03

@airdace: Így van, az önkormányzati honlap is csak erről ír:
http://rakosmente.hu/kistabla.php?kozep=1*%3Cstrong%3E%DAj%20V%E1rosk%F6zpont%20%E9p%FCl%20R%E1kosment%E9n%3C/strong%3E*hirhozo/tajekoztato/taj20100225_1.txt

csuvel 2010.02.27. 23:20:53

Na, egy újabb Sukorós bussines...

Gera 2010.02.27. 23:23:42

@daito: Nem értem, mi a probléma, kevés ökobb dolog van egy helyre kis mocsárnál :)))

soproni1 2010.02.27. 23:24:18

@csuvel:

Erről van szó....

Megint nagyobbat akarunk szarni, mint amekkora lyuk van a seggünkön.

balazsman 2010.02.27. 23:49:10

diósdi vagyok, sokszor érzem, hogy "vidéken" lakom (előny is, hátrány is), de azt sohasem értettem, hogy miért volt jó megnövelni Budapestet keleti irányban ennyire... az itt lakók kb. ugyanolyan kurva messze vannak a kulturális központtól, mint én, viszont Matáv- és más hálózat ügyileg Bp-inek számítanak...
Ezeket a külkerületeket le kellett volna választani már évtizedekkel ezelőtt, hogy saját lábra álljanak, és (talán) kifejlesszenek saját közéletet az ingázóknak, saját érdekképviselettel, saját célokkal és kulturális intázményekkel...

klondike 2010.02.28. 00:51:38

Tősgyökeres XVII. kerületi vagyok. Hát itt kérem szépen valami nagyon össze van mosva. Nekem, mint mezőgazdaságból élőnek (zsellér, paraszt, farmer, stb) éppen nyáron javasolta a környezetvédelmi osztály egyik munkatársa, hogy ugyan vegyem már bérbe az építkezésre kinézett kb. 20 hektáros területet és termeljek benne, kvázi amit akarok, mert jelenleg csak kaszáltatják nyaranta, de abból nem folyik be semmi pénz.
Akkor ez most hogy is van?!
Mellesleg megnyugtatok mindenkit, hogy amíg az izraeli beruházó is azon gondolkozik, hogy Pest legnagyobb szőlőskertjéből miképpen legyen lakópark és azt kinek adja el, addig nem hiszem, hogy ezzel a tervezésre sem elegendő támogatási összegből öko-lakópark fog hamarosan sarjadni.
Ja és erősen úgy rémlik nekem, hogy ezt a tervet fél éve már láttam valahol a neten.
Mindenesetre drukkolok, hogy legyen belőle valami, de nekem valami azt súgja, hogy ez lesz a kerület négyes metrója.

chabba (törölt) 2010.02.28. 01:24:40

28,5 éves tapasztalatom alapján a XVII. kerület sajnos egy élhetetlen, ócska hely. Mindentől messze van és halott, de olyannyira, hogy a felélesztésére tett kísérletek (pl. nyílt pár éve egy rock-kocsma, kb. 3 hónapig bírta az érdektelenségben) is elhalnak, annyira befeléfordulóvá váltak az itt lakók. Pedig nem volt ez mindig így, emlékszem tinédzserkoromból a Campari disco-ra, sportrendezvényekre, amire a tv is kijött, azokra a kocsmákra, amelyek nem késdobálók voltak, hanem hangulatos, társasági központok, stb. Most meg a szórakozni szerető gyerek fenyítésére alkalmas fenyegetés, hogy "elköltözünk a tizenhétbe".

Az Önkormányzatról pedig annyit, hogy amikor pár éve bevezették a BEB bérletet, írtam Riz úrnak egy levelet, hogy ugyancsak intézzék el, hogy a 198-as busz indulása igazodjon már a viszonylag kiszámítható módon közlekedő vonatéval, de még csak választ sem kaptam és persze nem is intézkedtek, pedig csak 2 perccel kellett volna korábbra hozni egy busz indulást ahhoz, hogy elérje vele az ember a 7:16-os vonatot. Úgyhogy vonatozni sem érdmes, mert mialatt a Szent-Kereszt templomnál (azaz az állomáshoz közel) lakó polgár eljut az állomásig, majdhogynem az Örsön van busszal és akkor az állomáson töltött 10 percet nem vettük figyelembe.

Áh...

Riz Levente 2010.02.28. 01:33:40

Üdvözlet!

Na ezt a dolgot kicsit rendbetenném. Az ingatlan.net brutálisan mellétrafált.

Valóban nyertünk 936 millió forintot EU-városrehab pályázaton. De nem erre a területre, hanem a meglévő, csupabeton, nullazöld szocreál városközpontunkra!! Ami ma 1 db böszme nagy buszpályaudvar és egy útkereszteződés.
Ezt törjük fel, ide csinálunk főteret, sok új zöldfelületet, új éttermet, irodát, liftet a hivatalba stb.

A Rákos-patak mellett található Nyilas-tábla egy másik terület, amelyre kb. 9 hónapja az önkormányzat egy építészeti ötletpályázatot hirdetett. Többen pályáztak, de győztest nem hirdettünk. A weblapon és itt a blogon ismertetett koncepció nem az önkormányzat koncepciója, hanem egy építész stúdióé, aki egy volt az ötletpályázaton indulók közül. Ha az volt a cél, hogy a nevüket megpörgessék, sikerült. Ügyes.

A terület fejlesztésével kapcsolatos álláspontunk kapcsán beidézek néhány gondolatot az önkormányzati újság legutóbbi számának vonatkozó cikkéből (a www.rakosmente.hu-n elérhető). Az írás abból az apropóból készült, hogy egy kiállításon bemutattuk a pályamunkákat.

"Megnyitójában Riz Levente kiemelte, hogy a Nyilas-tábla hasznosítása egy rendkívül izgalmas városépítészeti kihívás, olyan, amelyet nem szabad elrontani. A Rákos-patak különleges adottságokkal bíró területté varázsolja a Nyilas-táblát, amely megmozgatta a pályázók fantáziáját is. A polgármester emlékeztetett rá, hogy a korábbi vezetés másképpen képzelte el a terület beépítését, a szabályozási tervük is majdnem elkészült, azonban ezt 2006-ban az új vezetés leállította. Nem értettek egyet a lakások magas számával és azzal sem, hogy a buszvégállomást erre a helyre kívánta áthelyezni a kerület korábbi vezetése. Riz Levente hangsúlyozta, ők a meglévő keresztúri városközpont felújítására, modernizálására helyezték át a hangsúlyt, ennek a döntésnek gyümölcse az elnyert EU-pályázat és a most induló beruházás. De a Nyilas-tábla ügyét sem felejtették el. Ez az ötletpályázat az első lépés, ami impulzust adhat ahhoz, hogy a szabályozási tervet milyen módon indítsák újra. Amint az a kiállításon is látható, sok érdekes ötlet született, amelyeket egy szakmai zsűri értékelt. A három legjobb pályamű mindegyikében találhatók olyan elemek, amelyek beemelhetők lesznek majd az új szabályozási tervbe. Ugyanakkor azt is el kell mondani - tette hozzá, hogy nincs olyan elképzelés, ami kompakt módon átvehető, és minden elemében elnyerte a hivatal tetszését. Amíg nincs megfelelő anyagi forrás, addig a megvalósítás is kétséges. Mindenképpen úgy kell a szabályozási tervet végiggondolni és a fejlesztési célokat megfogalmazni, hogy legyen módja a magántőkének is azokhoz kapcsolódni. A 2013-ig terjedő ciklusban ugyanis újabb városrehabilitációt célzó uniós pályázatra sajnos már nincs lehetőségünk, és valószínűleg ezt követően sem, mert a központi régió elért egy meghatározott fejlettségi szintet, amely miatt nem kap e célra további uniós forrásokat. Lényeg, hogy jól átgondolt, a kerület arculatát hosszú távon meghatározó, megalapozott döntés szülessen a Nyilas-tábla szabályozási tervéről, ebben segítenek a kiállításon is látható elképzelések. Nem sietős a dolgunk, tudatos városfejlesztésre törekszünk, nem szabad e terület javait, értékeit elherdálni - összegezte álláspontját Riz Levente."

Ennyi.
Amit idén azon a környéken, a Rákos-patak mentén csinálunk, az egy kerékpárút és gyalogos sétány, közvilágítással, pihenőpadokkal, amelyre 125 milliót nyertünk. Ebből 3,6 kilométer hosszú szakaszt tudunk megépíteni. Mintaprojekt, szeretnénk, ha a többi kerületben, egészen a Dunáig folytatódna.

Üdv,
Levente

Riz Levente 2010.02.28. 01:57:45

@Forest: Pár szó arról a bizonyos nem létező önálló kanyarodósávról, amely révén az északi irányból érkezők a Ferihegyi útról a Pesti útra tudnának fordulni.

Tipikus problémája a kétszintű közigazgatásnak. A Fővárosnál 2007 óta minden létező alkalommal szorgalmaztam, hogy itt a 2+2 helyett 1+3 legyen a sávkiosztás és legyen önálló jobbkanyar a Pesti útra. Írtam levelet Hagyónak, Demszkynek, a Ferihegyi út 2009-es felújítása előtt is könyörögtünk: kerüljön bele a munkákba. Nem támogatták.

A forráshiányra való hivatkozás mellett megjelent az az érv, hogy balesetveszélyes véleményük szerint az, hogy a déli irányból, Rákoshegy felől egyenesen érkező busz/autó (amely Liget felé tart), az útkereszteződésen átrobogva pontosan szembetalálná magát az önálló balra kanyarodásra létesített sávval, illetve az itt várakozó járművekkel. Tehát kormánymozdulatra, egy jobbosra van szükség, hogy megtalálja a maga sávját (Liget felé).

A Főváros ezt közlekedésbiztonságilag kockázatosnak tartja, így a mostani városrehab keretében sem tud megvalósulni.

Riz Levente 2010.02.28. 02:20:19

@chabba: ha már beírtad a kommentet, reagálnék annak kapcsán, mit tett az elmúlt három évben az önkormányzat, hogy az itt élők könyebben elérhessék a vasúti megállókat.

A konkrét példád: a 198-as autóbusz korábban a környékén se járt a keresztúri lakótelepen található Szent Kereszt térnek. Az önkormányzat kérésére 2008 szeptemberétől módosították az útvonalát, azóta érinti a lakótelep ezen részét, hogy onnan is el lehessen jutni a vasútállomásra. A menetrendet viszont nem mi határozzuk meg, az összehangolást a BKV-nak kell megoldania, igényed amúgy teljesen indokolt.

A 198-as a 2008-as átszervezés óta egyébként - szándékoltan - klasszikus ráhordó járat lett: a kerület 5 vasúti megállója közül 3-at közvetlenül érint.
A helyzet hamarosan fokozódik: 2010 közepén indul a 197-as autóbusz (már benne van a Paraméterkönyvben), amely a kerti és a csabai vasúti megállót fogja összekötni (már építjük a buszfordulókat), szintén ráhordó járatként.

Az autósokra is igyekeztünk gondolni. Az öt vasúti megállónk mindegyikénél P+R parkolókat építettünk illetve építünk (2010.április 30-ig lesz kész az összes),összesen 405 db autós férőhely és 80 db bringatároló fog rendelkezésre állni.

StopSzmog 2010.02.28. 02:55:54

Hoppáhoppá mennyivel másabb így.
Remélem ~dá~ ápdételed a posztot :)

Kuruttya 2010.02.28. 03:05:31

Na ilyet sem látunk minden nap. Hajnali fél háromkor blogon kommentelő polgármester :D Követendő példa lenne ez minden politikusnak :P

algi 2010.02.28. 05:05:22

Az most komoly, hogy ezt rövidebb idő felépíteni mint a Margit-hidat felújítani?

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.02.28. 08:32:03

@algi: Nem a lakónegyedet fogják felépíteni októberig, hanem a főteret felújítani. Ez egy tér újraburkolása, általában belefér fél évbe.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2010.02.28. 08:37:33

Ja és minden elismerésem az olyan polgármesternek, aki szombat éjjel 2-kor szorgalmasan kommentel és higgadtan megválaszolja az indulatos hozzászólásokat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.28. 09:58:12

@Álmos: Én si épp akartam mondani, hogy éljenek a webkettes polgármesterek. :-)

nikkel odeon 2010.02.28. 10:06:18

Minden tiszteletem a polgármester úré a korrekt válaszokért! Azért más megvilágításba helyezi a posztot és a kommenteket is. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.02.28. 10:08:48

Webkettő ide vagy oda, mégsincs náluk sem fórum az önkormányzati portálon...
Higgyétek meg nekem, csak akkor aktív bárki hivatalnok, ha szorulni érzi a nyaka körül a hurkot.

Gonosz vagyok nem tagadom, amit szarok nekik adom!

HumanAfterAll 2010.02.28. 10:53:44

A kanadai Victoria-ban pl meg tudott valósulni ilyesmi
[linkhttp://docksidegreen.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1]

Riz Levente 2010.02.28. 11:05:35

@városjáró: na ez nem teljesen így van. Nézd meg az Index XVII. c. topikját és néhány más kerületi illetőségű fórumot: lev1 nicknéven 2005 óta 306 db hozzászólásban próbáltam megfelelni az elvárásoknak.
Amúgy zajlik az új önkormányzati honlap készítése. Évközben indul, lesz fórum.

HumanAfterAll 2010.02.28. 11:05:40

Bocs, nem tudok rájönni, hogy kell szerkesztenia a hszt, szóval:

docksidegreen.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Riz Levente 2010.02.28. 11:06:58

dá-nak köszönöm az ápdétet :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.02.28. 11:27:34

@Riz Levente: Az tök jó, hogy az index fórumban jelen teccik lenni. Mások még erre is képtelenek - valóban. De az önkormányzati fórumot nem pótolja semmi.
Annak egyébként örülök, hogy hamarosan megújul a honlap és (mitadisten épp most) lesz is benne fórum. Lehetett volna eddig is. De nem csak a 17. kerületben, hanem 4 (6) kivételével az összesben!
varosjaro.blog.hu/2010/02/09/online_forum_online_fogadoora_budapest_keruleti_honlapjain

Luigi 2010.02.28. 11:32:38

Elnézést, lehet, hogy felületesen néztem át az infókat, de azt sehol sem találom, hogy hova kerül a buszvégállomás....

Valaki meg tudja mondani?

Köszönöm

szörcsök 2010.02.28. 11:56:50

Az épületek energia ellátásáról miért nem írnak sehol?

chabba (törölt) 2010.02.28. 12:05:29

@Riz Levente: igen, tudom, hogy nem járt arra, ezért el kellett gyalogolni az Elágra, és onnan két választása volt a polgárnak: (i) vagy kimegy a vonathoz a korábbi 198-assal és vár a vonatra 14 percet, (ii) vagy korábban elindul otthonról és egészen a vasútállomásig gyalogol, eső esetén útközben lefröcskölik a Ferihegyi út vízaknáit kikerülni képtelen autósok.

Azaz mindegyik opció olyan időveszteséget jelentett, hogy egyszerűen nem érte meg a vonatozás, pedig igen kis módosítással (2 perc) nagyot lehetett volna lendíteni az ügyön. Nem került rá sor, pedig a BEB bevezetése és az átfogó BKV-menetrend-átszervezés előtt azért nem jelentéktelen idő telt el.

A P+R személyesen engem nem érint, de a kocsival közlekedő ismerőseim egészen egyszerűen nem merik otthagyni az autójukat, miután nem tartják biztonságosnak. Ha ez a probléma megoldódna, sokkal nagyobb lenne a kihasználtsága, ebben biztos vagyok.

És bár az lett volna az igazi, ha pár évvel korábban kapok választ az írásbeli felvetéseimre, köszönöm a reakciót.

Riz Levente 2010.02.28. 12:52:15

@Luigi: a buszpályaudvart nem helyezzük át sehová, megszűnik. A 2008-2009 folyamán végrehajtott BKV-hálózatátszervezés során a külső kerületrészekből érkező járatokat összekötöttük a Keresztúr központból a metrókhoz induló buszokkal. Így két praktikus célt is elértünk: ma már minden városrészből átszállásmentesen, egy menetjeggyel elérhető a 2-es vagy 3-as metró, valamint a buszpályaudvar területigénye megszűnt. 2007-ben még 15 busz végállomásozott itt, ma már csak 2 busz indul a városközpontból(261E, 162A). A hely így felszabadult, jöhet a főtér.

Riz Levente 2010.02.28. 12:58:44

@chabba: az épülő P+R parkolókat térfigyelő kamerákkal szereljük fel, így remélem az autók nagyobb biztonságban lesznek. A 198-as menetrendi problémáját felvetem a BKV-nak.

vajdapeterutca 2010.02.28. 13:25:41

Polgármester úr, önre hivatkozom pozitív példaként:
vajdapeterutca.blogter.hu/400901/ingatlanfejlesztes_es_webkettes_polgarmester

Józsefvárosban százszor kértük az önkormányzati web2-t, eddig nem vállalták, sőt a meglévőt is inkább visszafejlesztették. De meddig lehet abból előnyre szert tenni, hogy a törvényben előírt kötelező közzétételt is rendszeresen megsértik?

Többségi és kisebbségi pozícióból is szerintem egy cikluson belül politikai haszon származik a nyilvánosságprojektből, ha okosan felépítik, következetesen végzik és ügyesen kommunikálják. Remélem, hogy önök Rákosmentén következetesen csinálják ezután. Remélem, Józsefvárosban sem sértődnek tovább, hanem csinálják rövidesen. Ha mindegyik párt csinálná, magasabb szintre kerülne a bajnokság. Úgyhogy hajrá mindenki!

Zubreczki Dávid · http://urbanista.blog.hu 2010.02.28. 14:45:41

@Riz Levente: én köszönöm a pontosításokat és a türelmet!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.16. 09:43:49

@Riz Levente: Ennek örülök! A MÁV-ot nem lehetne rávenni, hogy egy 5 perces úton ne késsen 20 percet a csotrogány? Elbotorkálok a vasútállomásig, majd bemondják, hogy 20 percet késik a vonat. Go to bus...

Télen meg egészen brutális, mert a Keletiből nem tudtam hazajutni, mert leesett 5 cm hó. Órákat késtek a vonatok.

Ezért többnyire inkább busszal járok. Igaz, hogy környezetszennyezőbb és lassabb, viszont, ha az van kiírva, hogy 9:20-kor jön a busz, akkor az esetek 99%-ban +/- 2 percen belül meg is jön.

<OFF>Köszönöm az After Crying koncerteket! :) </OFF>

Bana Roland (törölt) 2012.07.03. 23:57:56

@Riz Levente: Szerintem mindenki nagyon örül annak, hogy végre ennyi fejlesztés zajlik Rákosmentén. Talán éppen ezek a fejlesztések szabadítottak meg bennünket a láncainktól, amelyeket évtizedekig [...] a lényeg, hogy most már semmiképpen sem vagyunk Rákosborzasztó.

Azért annyit mindenképpen hozzátennék, hogy a rákoscsabai vasútállomásra érkező/induló vonatok egy busszal sincsenek összehangolva, nem mellesleg hiába építettek buszfordulót ott semmilyen busz sem fordul meg, legfeljebb a kerületi Fidesz által nyomatott nosztalgiabusz, az is csak néha napján. Hiába áll meg a Naplás út alján a 98-as, illetve a 198-as, ha a busz éppen az ember orra előtt megy el. Arról nem is beszélve, hogy a két busz 30 másodperc - 2 perc különbséggel mindig egymás után elhagyja a megállót, ergo lehet várni újabb 15-30 percet mire érkezik egy busz... Aki pedig vonattal akar utazni annak, érdemes a környékről 45 perccel előbb indulnia, mert sosem lehet tudni mikor jön a busz.

A fantasztikus járatátszervezéshez annyit tennék hozzá, hogy valóban fantasztikus, hogy tucatnyi busz megy át a kerületen, de amióta a 198-as járat több, mint egy órás útvonalon közlekedik azóta állandóan késik, kimarad egy járat... Nem számít, hogy reggel, délben vagy este... Nem kicsit, nagyon... Ja ez nem ide való...