https://m.blog.hu/ur/urbanista/image/alagutkijarat.jpg

 

"Kedves Barátom! Akkor fogsz igazán felháborodni, ha megtudod azt, h Bp. főépítésze és forgalom tervezői még mi mindenre készülnek. A Március 15-e tér körül a forgalom meg fog szűnni, kivéve a Pesti Barnabás utca tengelyében. Ha megnézed a lap tetején a képet (mármint ezt - dá), akkor láthatod a rendezési terv részletét a Piarista közön keresztül vezető sétánnyal, a feltöltött térrel (megszűnik az ásatást bemutató gödör). A felháborodásod tovább fog növekedni, amikor szembesülsz az Erzsébet hídi tervvel, amely szerint a bicikliseknek át kell adni irányonként egy-egy sávot, hogy lassítsák a belváros forgalmát. A Váci utcai szakaszokat összekötő aluljáró fölé gyalogátkelőt akarnak létesíteni, hogy a lámpa is lassítson. 2011-ben akarják megvalósítani ezeket az elképzeléseket, amelyekhez a Piaristáknak semmi közük sincsen."

Akár a nap kommentje is lehetett volna galad hozzászólása, csakhogy elkövettem azt a hibát, hogy elkezdtem képet keresni hozzá. Találtam is egyet, ami a budapesti alagutas cikket illusztrálta. Ami meglepő rajta, hogy ott eggyel több épület van a Március 15-e téren (összehasonlítva ugye ezzel). Vagyis beépítenének a térre még valamit a Piaristák elé, ahol most gyep van. Szó szerint zöldmezős beruházás lenne. (Igen tudom, ez csak egy látványterv, nem kell komolyan venni, az alagút soha nem fog megépülni, és amikor a cowboyt lelövik a filmben, igazából nem hal meg, mert csak egy színész. De akkor is érdekes.)

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest belváros építés látványterv v. ker március 15. tér

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr231367521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.09.08. 08:18:58

"A felháborodásod tovább fog növekedni, amikor szembesülsz az Erzsébet hídi tervvel, amely szerint a bicikliseknek át kell adni irányonként egy-egy sávot, hogy lassítsák a belváros forgalmát."
Valóban borzasztó lenne, hogy a 2x3 sávos "városi autópálya" helyett egy élhető, normális belvárosi utat kapnánk.

Picsasereghajtó 2009.09.08. 08:24:07

"Akkor fogsz igazán felháborodni, ha megtudod (...) A Március 15-e tér körül a forgalom meg fog szűnni"

Ebben mi a felháborító? Nagyon helyes, ezen a környéken semmi keresnivalója az átmenőforgalomnak (mert errefelé főleg az van), a faszt füstöl az ablakom alatt aki mondjuk a Balatonról megy a pesti alsórakparton át Dunakeszi-Vác környékére.

"A felháborodásod tovább fog növekedni, amikor szembesülsz az Erzsébet hídi tervvel, amely szerint a bicikliseknek át kell adni irányonként egy-egy sávot, hogy lassítsák a belváros forgalmát."

Nem azért kell átadni hogy lassítsák a belváros forgalmát (azt hova lehet még lassítani?) hanem mert errefelé úgysem a híd a szűk keresztmetszet, hanem a Szabadsajtó-Kossuth-Rákóczi út. Mindegy, hogy 2x3 vagy csak 2x2 sávon zúdulnak rá az autók a hídról, ígyis-úgyis be fog állni. Akkor meg legalább mi bringások hadd tudjunk biztonságosan haladni :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 08:43:49

Egyszer élnénk meg végre, hogy a látványtevke nem hazudnak... Írohat ide jónéhány építész. Ők vajon hogy látják ezt a kérdést? Ott van pl az Egeraat féle toronykép is. Basszák meg, ahonnan mutogatják, onnan élő ember sose látja majd. Parasztvakító egy szakma az építészeké... Nem hiába mondta egy építőmérnök barátom, hogy a rémálmokat építészek rajzolják, a valódi házakat pedig építőmérnökök tervezik.

kispestipeti 2009.09.08. 08:58:56

nem vagyok egy szakmailag képzett urbanista, de bp-n élek jó pár évtizede, és átélem a mindennapok egymásnak ellentmondó kínjait, az arra születendő, többnyire soha, vagy rosszul megvalósuló megoldásait. ezért már szinte semmin nem háborodom és lelkesülök fel.
1) kiszorítani a gépjárműforgalmat a szűkebb belvárosból; HELYES! de laikusként is kell hozzá ELŐSZÖR(vigyázz! közhelyek következnek) biztonságos parkolóhelyek sokasága,(pl. parkolóbérlethez kedvezményes utazási jegy a "kiváltó" tömegközlekedési vonalakra) ésszerű, tiszta, pontos, olcsó, környezetkímélő tömegközlekedés.
na ezután jöhetnek a parkok, bicikliutak, forgalomcsökkentés lassítás(sic!)
2) ami az erzsébet híd forgalomlassítását illeti; nem tavaly vezettek be több új buszjáratot, amelyek erre járnak??? azoknak nem kellene a már meglévő buszsávot fenntartani???? mi legyen a híd alatti és a romkert körüli szépszámú parkolóhellyel?? azért irodák, szolgáltatások csak maradnak abban a belvárosban, ahová továbbra is gépjárműforgalom KELL, hogy fennmaradjon! a túristabusz parkoló???? bizos létesül új, megfelő helyen helyette, ugye???
az senkinek sem jut eszébe, hogy a hídon lévő, kis forgalmú, de eléggé széles gyalogjárdát megosztva használhassák legálisan azok a valószínűleg nagy számban az erzsébet hídon kerékpározni vágyók??? néhány rámpa kérdése az egész. bár elgondolkoztató, hogy honnan jönnének, és hová is tartanának azok a biciklisek ezen az útvonalon??? vagdalkozunk, csapongunk össze-vissza, mialatt az egész nem életszerű úgy, ahogy van! sem a jelenlegi állapot, sem a tervek nem jók.

sweety 2009.09.08. 09:04:44

Na vajon hogy a faszomba fogok majd hazamenni?!
(galamb utca)

Doryyka 2009.09.08. 09:12:43

@kispestipeti: "1) kiszorítani a gépjárműforgalmat a szűkebb belvárosból; HELYES! de laikusként is kell hozzá ELŐSZÖR(vigyázz! közhelyek következnek) biztonságos parkolóhelyek sokasága,(pl. parkolóbérlethez kedvezményes utazási jegy a "kiváltó" tömegközlekedési vonalakra) ésszerű, tiszta, pontos, olcsó, környezetkímélő tömegközlekedés.
na ezután jöhetnek a parkok, bicikliutak, forgalomcsökkentés lassítás(sic!)"-igeeen? Csak azért, mert neked autód van, kapjál őrzött parkolót, meg kedvezményes bérletet? Te melyik bolygóról pottyantál közénk? Szerintem ez úgy van, hogy ha vettél autót,a tulajdonnal kötelezettségek is járnak. Tudod, szeded a hsznait, viseled a terheit. Parkolás, ez-az. tudtad, mikor megvetted, nem?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 09:14:46

@Doryyka: Dórika baszki, ne légy már ennyire sötét(zöld)!

Doryyka 2009.09.08. 09:17:41

@városjáró: nem vagyok, de ez azért bicskanyitogató. Az autósoknak mindent, a többi meg fulladhat meg. És utána még parkolót is...

ladislaus 2009.09.08. 09:19:40

Nem tudom, de az Erzsebet hid jardai eleg szelesek. Ott miert nem lehet bicikliutat kialakitani rajtuk? Miert az autosavokbol veszik el? Maskepp nem lehet a belvarosi forgalmat csokkenteni?

ügyfélszolgálatos 2009.09.08. 09:20:12

Ja. A Határútnál is lezárták az addig ingyenes parkolót a metrónál, sőt egy részét teljesen elbarikádozták beton darabokkal. A maradék részen meg nem túl bizalomgerjesztő emberek egy kiszuperált hírlap bódéból pénzt kérnek a parkolásért. Szerintem addig nem kellene a városban lezárni mindent amíg nem tudom egy jó külvárosi csomópontban otthagyni az autót.

ügyfélszolgálatos 2009.09.08. 09:21:57

@Doryyka: Ja te idióta, ez még általatok emlegetett nyugaton is így van. Külvárosi parkolók (ingyenesek!) ahol lehet váltani tömegközlekedésre.

haragoshi 2009.09.08. 09:24:00

Testvéreim, nincs itt bringás-autós ellenérdekeltség, se lófütty, békében megfér mindenki egymás mellett, ha okosan ki van találva a közlekedés.
A probléma, hogy nincs parkolási koncepció a városban, illetve pontosítok, mert biztos van, csak az egyéb szemtelen érdekek felülírják, így történhet pl olyan BUDAPEST SZÉGYENE, hogy a rakpartot fizetőssé teszik. Nem is áll ott csak pár autó azóta.
Csodálkozunk, hogy az autóval dolgozni járók egyre aggresszívebbek lesznek?

haragoshi 2009.09.08. 09:28:28

Ja és ez még kikívánkozik belőlem: kényszerítéssel akarjuk az autókat kitiltani a belvárosból? Láttunk már eredményes kényszerítő akciót? Szesztilalom bejött annakidején? Maffia melegágya lett. Drogtilalom bejön? Behajtási tilalom bejön?
Persze, fegyverrel biztos működne.

ladislaus 2009.09.08. 09:36:07

kicsit off, de ha mar a bringasok szoba kerultek:
www.dublinbikes.ie/

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.08. 09:40:59

@Doryyka: "Csak azért, mert neked autód van, kapjál őrzött parkolót, meg kedvezményes bérletet?" Ezért nem jutunk egyről a kettőre, dögöljön meg a szomszéd tehene is.

cbc 2009.09.08. 09:50:40

A korábbi évekkel ellentétben mostmár egyre szélesebb rétegeknek érhető el az V. kerület.

lakoter.com/2009/08/24/ismet-divat-a-belvarosban-lakni/

ladislaus 2009.09.08. 09:52:23

@cbc: mert zuhantak az ingatlanárak :)

Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.09.08. 09:53:45

Sima ügy...
-Külkerületi parkolók
-jobb minőségű tömegközlekedés ( a fénymásoló ellenőrzések díjából "fussa" rá )

Majd:

-több kerékpárút,sétálóutca és a belvárosba behajtási díj..

Még mielőtt elindulna az anyázás hozzáteszem,hogy autóm ( is ) van és ha muszáj használnám is,de inkább nem teszem,mert az életem fő stresszforrása a városi vezetés..

felucca 2009.09.08. 09:59:42

Hibás a látványterv, valótlanok a feltételezések.

Ami valós: felszíni gyalogátkelőhelyek a Váci utca vonalában a Kossuth Lajos utcán és a Ferenciek terén. A Ferenciek terén a közúti aluljárót elbontják, egyelőre azért maradt ott, mert a Főmterv arcátlan ajánlatot adott a bontási tervre, ennyi pénz nem volt.

Figyelem! Azért, hogy az Irányi utcából kiszedhető legyen a forgalom, a Március 15-téren kell megadni a rakpart-híd kapcsolatokat, mindkét irányban, tehát a déli térfélen erősen nőni fognak a közútfelületek, cserébe az Irányi utcában 0-közeli forgalom lesz. A közútfelületek alatt háromszintes mélyparkolót terveznek, ahová a híd felől és a rakpart felől egyaránt be lehet hajtani.

A híd alatt és az északi térfélen mindenféle út és parkoló megszűnik, aki itt akar parkolni (a világ legszebb helyén), az kifizeti a mélygarázs díját.

A nyilvános szarodaként működő romgödröt betemetik, rosszabb esetben raknak fölé valami járható üvegfelületet.

Állandóan szóba kerül, hogy a Piaristák előtti telekre (a zöldmezőre) rakni kellene valami épületet, mert így két legyet is lehetne ütni egy csapásra: A tér az eredeti állapotához hasonlóan bezárulna (most erősen lyukas), másrészt eltakarná a piaristák bűnronda neobarokk homlokzatát. Személyes meggyőződésem szerint ennek az épületnek városháza lenne a funkciója, dunaparti városnak ugyebár dunaparti városháza dukál, nem a Deák téri csődtömeg.

A látványterv hibás, mert sajnos a mélygarázs rámpái nem tudnak ilyen fegyelmezetten elhelyezkedni, a többi stimmel. Személyes véleményem szerint a Kossuth Lajos utcai alagút nem fog soha megépülni és ez nem is baj.

newenergy · http://altenergia.blog.hu/ 2009.09.08. 10:00:36

legyünk mi is pulzáló európai város és azt csak úgy érjük el ,ha figyelünk a környezetünkre is. Hamburgban már figyelnek.
www.alternativenergia.hu/okovaros-hamburgban/7681

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 10:01:36

A XIII. kerületi rakpart fizetőssé tétele az nagy húzás volt tényleg! Hogy a nagyatádi rém hasogasson aprófát az ötletgizda altestén! Aki eddig ott letette a kocsit ingyér, az ezután legalább bejön a totálbelvárosba, ha már itti s-ott is fizetnie kell. 1-0 a hülyék javára!

Doryyka 2009.09.08. 10:05:45

@ügyfélszolgálatos: OK, de hogy még őrizze is valaki. És igen, valóban, az agglomerációkból bejövőknek, ami amúgy a legnagyobb teher Budapestnek is. De pl. külsőbb, jó tömegközlekedéssel rendelkező kerületből hova mész még autóval? Otthon kell hagyni, és lesétálni a buszig.
@newtehen: Mo-n az autó státusszimbólum. Akinek van, abban feszít. Ez a baj.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 10:05:48

@felucca: Köszönjük az újabb helyreigazítást. Mitől van az, hogy ahány ház annyi látványterv?Nem egyazon területről beszélünk már hónapok óta? (Juteszmbe szép kis balhé lesz ha a piaristák elé beépül valami. Kb 0 lesz az új irodaház kuriozitása :)))

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.08. 10:16:44

@kispestipeti: "pl. parkolóbérlethez kedvezményes utazási jegy a "kiváltó" tömegközlekedési vonalakra"

Aki autóból ül át metróra, az miért utazzon olcsóbban mint én, aki már most sem hajlandó autóval közlekedni városon belül?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.08. 10:19:46

@newtehen: Ez nem az a kategória. Legyen őrzött parkoló, olcsón vagy akár ingyen, de én ettől még hadd' ne fizessek többet a metróért. Milyen alapon? Ennyi erővel a mozi is adhatná drágábban a jegyet azoknak, akik nem kocsival mennek :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 10:36:03

@Gery Greyhound >: Nono, jártam én olyan tengerparti kisvárosban, ahol a parkolókártya felmutatásával inygenesen lehett buszoszni. Puszta tiltással nem fogtok tudni odahatni az autós öntudatra.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.08. 10:57:19

@városjáró: Jól van, legyen ugyanez a rendszer Pesten is, ha meglesz a tengerpart akkor bánja a tököm hogy ingyenes az autósoknak a busz :)))

gyabip 2009.09.08. 11:11:49

feluccát nem ismétlem. Így fog történni minden, ahogy leírta!

itoh 2009.09.08. 11:13:08

Kik ezek az agyament luzer bringások, hogy már a vízcsapból is az ő rinyálásuk folyik.

Carl Lazlo, Esq. 2009.09.08. 11:20:31

@itoh: Te most a post szövegére gondolsz? Mert akkor nagy problémáid vannak a szövegértéssel.

Borcsika 2009.09.08. 11:26:39

aki brinyiglizni akar, költözzön falura, aki autózni, az épitsen magának P+R parkolót, aki pedig egyiket sem akarja, járjon bkv-vel. és a hülye bringás ne hátráltassa a buszt azzal, hogy a buszsávban karézol. ebben a témában soha senkinek nem lehet igaza, hiszen mindenki a saját érdekeit tartja szem előtt.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 12:48:20

@Gery Greyhound >: Rajtam ne múljék. Egy kiló jódozott étkezési sóval hozzá tudok járulni a projekhez! :)))

Smiló · http://hetibeton.blog.hu/ 2009.09.08. 12:49:44

1.) Ez a galad egy fasz. Épp itt az ideje, hogy rendbe tegyék azt a helyet. A romokra ebben a formában senki nem kiváncsi, egyébként is basszus, aki romozni akar menjen óbudára.

2.) Ez a galad még mindig egy fasz. A belvárosi forgalmat nem lassítani kell, hanem megszüntetni vazze. A biciklis sávnak meg lesz elég hely, főleg ha az összes hetes busz értelmét veszti a metró miatt és megszűnik.

Autózzon a sztrádán aki akar, a városban tömeg illetve biciklis közlekedés van.

Aki meg itt hagyta Budapestet és kiköltözött kertvárosba, mert hogy pest mocskos meg büdös és a porontyának jobb levegőt akar, az ne jöjjön be ide nekem büdösíteni. Vagy ha bejön akkor szopjon, mert a belvárosban én élek, nem pedig ő.

ez az! A belváros a belvárosiaké

felucca 2009.09.08. 12:55:35

@városjáró: Ez egy hároméves látványterv, ha jól emlékszem, egy ötletpályázathoz készült, van némi köze valós elemekhez. A jelenlegi tervekhez semmi köze sincs, mert azóta történt egysmás, kikristályosodtak a műszaki korlátok is, stb.

A piaristák pedig egy telket vettek, az ott álló ház az övék, arra nincs ráhatásuk, hogy egy másik telken, vagy egy közterületen mi történik, ezt sajnos le kell nyelniük.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 13:13:37

@felucca: Ez csak azért jó, mert a belvárosújfőutcája szájton a szintén nem ma készült grafikáitokon kívül megintcsak semmi sincs ami adekvát lenne. De nem kell ahhoz átminősíteni a parkoló területét és a romokat (Z-F-KV?), hogy beépíthetővé váljon? Vagy ez besorolás már engedi az építést?

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.08. 13:25:59

"az Erzsébet hídi tervvel, amely szerint a bicikliseknek át kell adni irányonként egy-egy sávot"

Ez nem a Holnapi Újság blogból származik, valami 2127-es hírből?

kispestipeti 2009.09.08. 13:40:29

@Doryyka:jelen estben egy milliós főváros központi elhelyezkedésű teréről, környékéről beszélünk. nem az én saját kényelmem miatt mertem megemlíteni, hogy a látványterv szerint nagyszámú parkolóhely szűnne meg, (én,nagyon ritkán autózom be a belvárosba, de rójál meg érte, néha áthajtok az erzsébet hídon))hanem mert a környék tele van üzletekkel, éttermekkel, irodákkal, szállodákkal, stb. oda mindig menni fog gépkocsi. egyébként pedig, ami az irreálisan drága és korrupt fizetőparkolást illeti; nem a gépjármű tulajdonosok tehetnek arról, hogy au így beszedett pénzből SEMMI sem megy egy egészségesebben, kellemesebben élhetőbb város kialakítására. akár új zöldellő közterekről, akár további parkolókról, akár használható kerékpárutakról lenne is szó.

kispestipeti 2009.09.08. 13:53:02

@hundertbasser: jó, akkor zárassunk be minden színházat, éttermet, szállodát, üzletet a belvárosban bontsuk fel az összes utcát, csináljunk mindenhová sétálóutcákat, vessük be fűvel a köztereket, és méris egy idilli hellyé válik a belváros. csak azt nem értem ki szaratja, hugyoztatja tele a járdákat, házfalakat kutyáival, ki teszi rommá azt a pár játszóteret? ki graffitizi tele az épületek falait, ki engedi azt a sok ótvar teraszt minden nyárra felállítani? az a sok, sok nem odavaló átutazó? a belvárosi állapotokért nem felelősek azok a nagyon önérzetes, lokálpatrióta helyi lakók? nekik bizosan nincs autójuk, ők mind önként, nagyon drágán akarnak parkolni.

Editor Bob 2009.09.08. 14:05:30

Azt nem értem, hogy mindenki kész tényként beszél arról, milyen változások lesznek 2011-ben, holott remélhetőleg jövőre teljesen új irányítása lesz a városházának, valószínűleg teljesen más elképzelésekkel.

kispestipeti 2009.09.08. 14:08:50

@Gery Greyhound >: amíg ugyanannyiba kerül a havi bérlete annak, aki pl. káposztásmegyerről két átszállással azaz három járaton utazik mondjuk a belvárosba, mint aki max 4-5 megállót tesz meg egy viszonylaton akár egy kerületen belül, addig miért háborodsz fel azon, hogy lehetne olcsóbban is utazni, mint a mostani lehetőségek? szerinted ez így igazságos? ennek semmi köze ahhoz, hogy előtte hogy jutunk el a lakásunktól az első tömegközlekedési megállóig.
nem én találtam ki, de klf. kedvezményekkel rá lehet bírni embereket rossz szokásaik megváltoztatására. ja és az öntudatosan eddig is MINIDIG, MINDENHOVÁ tömegközlekedők (autótulajdonosok is) gyorsabban utazhatnának a felszíni járatokon.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.09.08. 14:28:00

@kispestipeti: Mondd Te melyik belvárosban jártál?

Én évek óta nem láttam kutyaszart, a kb. 5 évvel ezelőttihez képest is nagyságrendekkel javult a helyzet, ma már a kutyatartók túlnyomó többsége felszedi a kakát. A játszóterek állapota a belvárosban, tekintve hogy el vannak kerítve, és éjszakára a legtöbbet bezárják - kifogástalan.

Ezek kívül nem tudom mi bizonyítja, hogy az ittlakók lennének felelősek a graffitiért, a károkozásért, amikor kis túlzással az egész város a tágabban értelmezett belvárosban szórakozik.

Az nem vitás, hogy egy kínos helyzet az Erzsébet híddal, hogy a hatvanas években autópályahídnak beillő felhajtórendszerrel épült ki, ezzel közel s távol a legnagyobb kapacitású hidat sikerült létrehozni, amely a forgalmat egyenesen belvárosunkon irányítja keresztül.

Arra hivatkozni pedig lehet, hogy előbb meg kell oldani az autósoknak ezt meg azt, és igaza is van részben aki így tesz. De közben tessék végiggondolni, hogy a szennyezés tízezrek várható élettartamát veti vissza évekkel.

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.09.08. 14:30:29

@Editor Bob: Ez elvileg egy széles szakmai alapon hozott konszenzus, amit Budapest Szíve tervként emlegetünk (ne feledjük, ez nem csak a főutca projekt).

Amelyik politikai erő ezzel szembemegy az hibát követ el. Persze nyilvánvalóan lesznek prioritásváltások, mert valahogy meg kell mutatni miben más az "új rezsim" mint a régi (például el lehetne kezdeni Budával is foglalkozni végre) de ezekkel a tervekkel ellentéteset cselekedni vétek.

nego 2009.09.08. 14:31:57

@felucca: A www.cdo.hu nyitóoldala az utolsó, elfogadott terve a Márc. 15. tér rendezésének tudtommal.

felucca 2009.09.08. 16:54:15

@nego: Igen, az északi térrészt illetően igen. A déli térrész is normalizálódik, de korántsem lesz olyan zöld, mint a látványterven.

felucca 2009.09.08. 16:57:11

@városjáró: A beépítéshez a területet más övezetbe kell átsorolni, ez igaz. Ha ilyen igény merül fel, a Közgyűlés hatástanulmány alapján dönt. Általában pozitív a döntés.

Hogy milyen honlapon milyen látványterv van,vagy milyen nincs, azért legyen felelős a honlap tulajdonosa, nehogy már a tervezőn verjék le ezt is!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.08. 17:57:09

@felucca: Hát tudod, a jóqrwa... helyezze más övezetbe a kerület, ne ezt a teret! Építésznek mondható egy helyi főépítész? Mert ha igen, akkor íme itt a válasz wannax fórumos kérdésére. (építészek vs. ingatlanfejlesztők).

A honlapügy jogos. De ha önérzetes tervezők vagytok, magatok sem hagyhatjátok, hogy fals infók fussanak a nevetek alatt...

felucca 2009.09.09. 10:44:06

@városjáró: A helyi főépítész nem mondható építésznek. A helyi főépítész Magyarországon a jegyző és a polgármester meghosszabított keze, végrehajtó státuszban van. Pont.

Látod, az ilyen előítéeletek miatt nem lehet ma gondolkodni semmi újról. Lehet, hogy rosszat tenne a Márc 15 térnek a részbeni beépítés, lehet, hogy jót. Érdemes lenne legalább megvizsgálni, nem csípőből tüzelni. De tudom, hogy gondolkodásra nincsen igény, jól el lehet lenni közhelyekkel is. "Teret vissza nem adunk!, Utánam!"

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.09. 13:58:33

@felucca: Emőgé bújnak... Méghogy egy főépítész ne lenne építész, csak egy végrehajtó? Hahaha! Pláne Cselovszki, aki annó a KÖH elnöke volt, aki az Új Budapest Központ építészeti felelőseként dolgozott? Építész ő nagyon is. Ami persze önmagában nem baj, de nehogymár letagadjuk! Meg aztán a gombnyomogatás egy dolog, de az is, hogy ki támogatja az igeneket és ki inditványozza azokat. No és, hogy kiket állít maga mellé az ügy érdekében.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.09. 14:03:31

A tér egyébként naná, hogy beépíthető. Végülis a Millenáris két új irodaháza is megfér az áttelepített ZP játszótér mellett. Csak minek???? Ja térfal. Ahh, mindig elfelejtem.

felucca 2009.09.09. 14:50:25

@városjáró: Igen, ezt mindig mindenki elfelejti. Rétnek nem a város közepén kell lennie, hanem a városon kívül. A városban többé-kevésbé definiált tereknek kell lenniük. Ennek a kritériumnak jelenleg a Márc15 tér nem felel meg.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.09.09. 15:05:57

@felucca: Rét és tér két külön fogalom - még ha ugyanazon betűkből is áll. :) A tér mai képe valóban kritikán aluli. A használhatósága is. Én már rég vallom, hogy a romokat vagy felszínre kell hozni, vagy be kell fedni végleg. Ócska falmaradványokat nem tud értelmezni senki (még aki vájszemű, az se könnyen). A piaristák előtti parkoló is felszámolandó. Én csak az eléépítést nem igazán érzem városarculati sorskérdésnek. Ha nagyot akart volna itt villantani a városvezetés, megvehette volna Városházának a volt ELTÉ-t és létrejöhetett volna a térhez méltó funkció. Persze ezután is léátrejöhet, de semmiképp sem egy lábakon álló üvegkocka formájában.
süti beállítások módosítása