Versenyző a híd alól
            // Fotó: Nagy Attila, (c) 1999-2009 Index.hu

 

Szárszón nyaralok épp, ahol egész nap 15 megvadult gyerek vadul, üvölt, nyafog körülöttem, kivéve, amikor lemegyünk a strandra, mert akkor 150. Ennek ellenére meg tudom érteni, hogy Budapesten sem rózsás a helyzet, legalábbis Kutya Vacsorája szerint. Ugyanis hamarosan kezdődik a Red Bull Air Race, ami elég sok problémát okoz, legyen szó légszennyezésről vagy dugókról, na meg persze a zajról:

szia urbanista, csak egy kérdés: téged nem dúl föl, amit red bull air race címen csinálnak pesten? vajon létezik efféle magánbuli, amiért hetekre lezárható a fél város+fölötte a légtér? ráadásul újbudai lévén a fejem fölött rombikálnak a harcigépek, nagyjából a kecóm fölött vesznek nagykanyart, bejrút lehet ilyen rosszabb napokon. magánügyem nyilván,h.otthon szoktam dolgozni, de valszeg másoknak is szüksége volna ennél kevesebb hangra az otthonában. szerinted ki kapott zsét ezért és mennyit zsebbe a városházán (és/vagy a meh-ben, ha már az állami ünnep reggelét is kölcsönadták)? kösz, ha foglalkoztok vele, kutyavacsi

[fotó: nak]

.

Frissítve: Épp kiment a poszt mikor Kristóf bartom is felvetett egy jókérdést a témában. Utánajárok, de addig is ideposztolom, hátha tudja valaki a választ:

szevasz Dá!

lenne egy urbanista-poszt ötletem:
-utána lehetne járni, hogy ennél a red bull air race-nél hogy is van pl akkor, ha az egyik repcsi beleszáll mondjuk a lánchídba. engem nagyon érdekelne, hogy az kinek a felelőssége lenne, ki fizetne, stb

üdvök
k

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest sport repülő zaj

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr561316994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Bruder Netzwerk 2009.08.18. 10:31:55

Air race monnyon le. Én is újbudán lakom, és megerősíthetem, hogy zavaróan hangos. Mi már évek óta elmenekülünk Budapestről 20-án, de úgylátom, mostmár inkább 17-étől kell elmenekülni.

Kicknick 2009.08.18. 11:02:50

Az infóparkból jelentem, itten bombáznak is.

T...... 2009.08.18. 11:33:31

V. kerület, dunaközeli iroda, szintén. Nagyon hangosak és sűrűn jönnek, most is itt bőgnek. :S
A meleg sem tesz jót a munkateljesítményünknek, ez sem...

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.08.18. 12:08:28

VIII. kerület, Palotanegyed - simán hallatszik.
III. kerület, Kolosy tér - semmi.

Amúgy nem tudom mennyien közvetítik ezt, elvileg ez egy jó reklám a városnak, meg végül is programnak sem rossz egy légiparádé, bár lehet van akit jobban vonzana a csend. Augusztus 20 már csak ilyen, viseljük el, évente egyszer 3-5 nap, ki lehet bírni.

bbandi 2009.08.18. 13:02:57

@BDzsH: Magyarországból kiindulva valahogy kétlem, hogy ez olyan népszerű sport lenne (eleinte az rtl klub minden versenyt közvetített, de már rég csak a 20-ait)

Don Juan di Tenorio 2009.08.18. 13:40:28

II. kerület, Bem rakpart.
Megveszünk a zajtól + a gépek időnként szinte méterekre húznak el az ablaktól. Képzelhető, mennyire lehet dolgozni így...
És hát ugye ezek a szerkezetek is kőolajszármazékkal működnek, szóval a kibocsátott füst is érzékelhető. A meleg miatt ugyanakkor csukott ablaknál nem lehet meglenni.
Az már csak hab a tortán, hogy a rakpartok lezárva, Fő utca áll, a Batthyány tér meg úgy néz ki, mintha a Szigetről odahurcolták volna a komplett Nagyszínpadot.
Javasolnám, hogy vigyék az egészet egy gyérebben lakott Duna-szakaszra.

záporjózsi 2009.08.18. 14:30:45

Ez a majomkodás amellett, hogy sport, ahol mindig van valaki magyar is, nagy reklám Budapestnek. Elég reprezentatív vidéken játsszák, akik ilyen sportokra izgulnak, esetleg el is jönnek és itt fogyasztanak. Minden versenynek, de még a szigetnek és a hasonló kultúrfesztekek is ez a gazdasági értéke, hozzon sok jó devizát Magyarországnak. Tekintettel arra, hogy más, hasonlóan reprezentatív Duna-partunk nincs, ezzel az eggyel kell megoldani.
Ja, reptér mellett dolgozom. Mi az a 3-4 nap nektek?! :)

BBO 2009.08.18. 15:15:09

Mivel az I.kerületben lakunk, tavaly írtam Demszky úrnak, és kértem, hogy ne engedélyezze ezt a rémséges red ull...t3 hónap mulva válaszolt a kainetfőnöket, hogy semmi közük a red bull-hoz, azt a Miniszterelnöki Hivatal engedélyezte és patronálja....hogy mi mindent csinálnak ottan????:-))))

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.08.18. 15:30:17

Ja amúgy a Lánchíd szerkezete valószínűleg elbírná ha beleütközne egy ilyen kisgép, nem szakadna a Dunába. Persze valószínűleg komoly sérülést szenvedne a műemlék. :S

2009.08.18. 15:54:35

i. kerület, váralja: elviselhetetlen
nem a is a gépek a legrosszabbak, hanem rendszeresen köröz baromi alacsonyan, lassan és hosszan valami nyomorult helikopter (már vasárnap kezdte)

H.P.L. 2009.08.18. 15:54:59

A Gellért déli oldalán lakunk. Szuper jó hangulata van ahogy ezek a szúnyogok cikáznak felettünk. Marci fiam majd beszarik az ámulattól. És amikor a végén egy Boeing húz el az ablakunk alatt, én sem tudom türtőztetni magam...

NadeApaaa!!! · http://www.price-killers.com 2009.08.18. 19:47:19

És egyébként meg a szar is büdös, mi?

snr (törölt) 2009.08.18. 20:25:49

Engem néhány gyakorlatiasabb kérdés foglalkoztat ezzel kapcsolatban. A híd hogy viselne egy becsapódást? Ha valamelyi gép elromlik, vagy a pilóta hibázik és berepül egy ablakon, ki lesz a felelős. Nekem valahogy felelőtlenségnek tűnik a város közepén egy ilyen rendezvény.

Bambuló Házisárkány 2009.08.18. 20:34:16

Itt a 18. kerületben szerencsére Ferihegy minden zajt elnyom, úgyhogy engem nem zavar. Irritálóbb, amikor hétvégén burzsujék magántüzijátékoznak, szinte minden hétvégén. Néha mint valami Pearl Harbor.

tronguy 2009.08.18. 20:56:18

Annyira szeretem, hogy ennyi "magyar" van erre fele. (Ebben az esetben a "magyar" negatív jelző). Hihetetlen, hogy semmi sem jó, vagy túl sok vagy túl kevés bizonyos embereknek. Vegyük már tudomásul, hogy egy "világvárosban", de legalább is fővárosban élő - dolgozó embernek több ilyen kellemetlenséget kell elviselnie. Cserébe több pozitívumért, amiket hajlamosak ezek az emberek elfelejteni.

stonedraider · http://1sor.blog.hu/ 2009.08.18. 21:38:52

@herbivore:
abból a helikopterből kameráznak és még most is zümmög

Wauuu 2009.08.18. 23:27:38

Szerintem is jó... engem is érdekel a Red Bull air race. De tudtommal most is közvetíti a rötöel. :D ( RTL)

Eggyetértek az előttem szólókkal. ennyi erővel senki soha ne élvezzen semmit,csak csend és béke legyen... pff :D Ki lehet azt bírni..

ildsisy 2009.08.19. 07:36:26

Itthon a fejem felett 2 napig kőrőzött a helikopter, le is fényképeztem, fel is teszem a fotóimhoz, jó, hogy beszélünk róla.A repülők csak akkor zavartak tegnap, mikor a TV-t néztem volna...mert semmit nem hallottam :)

ildsisy 2009.08.19. 07:38:02

Dá: Jó nyaralást!!!

Shitting Bull 2009.08.19. 08:58:28

Ugyan én repülőmániás vagyok, de ez a cirkusz nekem is sok. Totál felesleges és kötve hiszem, hogy hoz annyi bevételt, amennyi kárt okoz az itt élőknek.
Ha csak két napig menne, arra azt mondom, hogy elviselhető, mert csak fél napig akadályozza a többség munkáját. De így...

Kentetsu 2009.08.19. 10:30:42

Nyüsz-nyüsz...brühühű
az állandó nyafogás!
Engedjétek,hogy pár gondolatot hozzáfűzzek a Red Bull monnyon le-hez!
Először is a belvárosi szmogot nem ezek a gépek generálják,hanem a sok marha aki a lezárt - és tudja,hogy lezárt - városban mégis autóval akar közlekedni.
Másodszor ez egy város,ráadásul világváros aki itt lakik számítson rá,hogy amikor jó az idő,akkor turista csalogató látványosságok - sokszor zaj kíséretében - csábítják a külföldieket,hogy költsék el itt a pénzüket és ne mondjuk Prágában,vagy Pozsonyban...
Harmadszor én pont kapom a szigetet,ami miatt ugye megint sokan virnyognak.Vettem füldugót és alszom.1 hét..ki lehet bírni!
Negyedszer.A belvárost nem csak ilyenkor kellene lezárni,hanem egész évben,persze megfelelő minőségi alternatívát kínálva.
Ötödször és egyben utolsóként pedig csak annyit mondanék,hogy jó lenne már ha a magyar nemzet le tudna szakadni erről a síró-picsogó,nekem semmi nem jó imageről!
Elhiszem,hogy zavar a repcsi,mert hangos.De nekem ne sírj már Újbudán,az I.kerületben vagy a Bem téren,hogy hangos a repzaj!
Költözz valami kellemes főútvonal mellé,ahol a saját hangodat nem hallod 24 órában a kamionforgalomtól,villamostól,busztól...és nem kell vidékre menni.Rengeteg ilyen hely van itt Budapesten is.Szerintem az állandó zajterhelésnek kitett emberek rosszabb helyzetben vannak,mint ti akik nem tudjátok kinyitni az ablakot 1 hétig...ők egy életre ottragadtak a zajban.Biztosan lesz pár okos,aki megkérdi majd:
Miért nem költöznek el?
Azért mert nincs rá lehetőségük...ez jutott.
Mégis sokan marha jól érzik magukat és teszik a dolgukat siránkozás nélkül!!!!
Huh de felhúztam magamat!Nem akartam elmenni a versenyre,de most már ott leszek és viszek kürtöt és minden gépmentes percben nyomni fogom,hogy akkor se legyen csend...

Sand Lover 2009.08.19. 11:22:33

Kentetsu
„Nem akartam elmenni a versenyre,de most már ott leszek és viszek kürtöt és minden gépmentes percben nyomni fogom,hogy akkor se legyen csend...”
Igazad van, dögöljön meg a szomszéd tehene is! :-S

Tudod, belvárosi vagyok, már 30+ éve (itt is születtem.) Az, hogy éjjel-nappal mennek az autók az ablak előtt, már-már megszoktam. Azt is megszoktam, hogy ennek megfelelően nagy a zaj- és légszennyezés. Ugyan sajnálom, hogy emiatt 3 évvel korábban fogok elpatkolni mint az várható lenne, erre többen rávágnák, hogy „ha nem tetszik, költözzek el” – mert az olyan egyszerű.

Azt viszont egyre nehezebben szokom meg, hogy egyeseknek az teljesen természetes, hogy leüvöltsenek mindenkit aki esetleg panaszkodni mer. Hogy azt mondják, fogjuk be a pofánkat és örüljünk, hogy jönnek a turisztok megnézni az Air Rejszt. Hát tudod, mit? Nem örülök.
És nem tudok kibírni 5 napot mert egész évben nincs 5 olyan nap amikor nyugi lenne, csend és békesség.

Amúgy a turisztok tudják értékelni ha 1. lehet közlekedni a városban, akár tömegközlekedéssel is 2. közérthető a tájékoztatás, merre-hogy-mivel-mennyiért lehet menni 3. nem b*sszák át őket a vendéglátósok és még sorolhatnám. Egy zajos, büdös, közlekedési káoszt okozó, hülye marketingfogást nem értékelnek annyira, és nem is hiszem, hogy emiatt jönnének Bp-re.

Kentetsu 2009.08.19. 11:54:28

@Morgan LeFay:
Érts,ne csak olvass!
1. a minőségi alternatíva = minőségi tömegközlekedés,kerékpárút hálózat
2.a vinnyogás mindennapos.Ha nem Air race,akkor Sziget,vagy a szomszéd gyereke,kutyája,hala...mindig van amiért egyesek rinyálnak
3.nem azt mondom,hogy fogd be a pofád- szerintem én erre nem kértelek-hanem azt,hogy jó lenne,ha végre észrevennék magukat a fő siránkozók,hogy pont a siránkozás az ami nem visz előre..

Kicsit unom már,hogy magyarok sírnak - és főleg itt Bp-n - és csak sírnak.Mindig más a hibás mindenért és semmit,de semmit nem tudunk értékelni.Bevallom azt meg pláne unom,hogy ezt még meg is próbálják rám tukmálni.Bocsánat,de mindenki lapátolja csak maga a szarát,ha már az udvarra szart..
Én azért is örülni fogok a Lánchídnak-amig neki nem repünek :D - a Várnak,Halászbástyának,Hortobágynak,a nagyszerű boroknak és a gyönyörű tájaknak.Leszarom ki mit mond!Én kedves leszek a külföldivel,jöjjön bárhonnan is!
Aki meg nem szeret itt,el lehet menni!
Mert akármekkora is a kaki szintje - nyakig ér - akkor is ez az én városom és az én országom és szeretem!
a siránkozók meg ny..j.k ki!
Uff .. én beszéltem!

Kentetsu 2009.08.19. 11:56:32

Ja még valami!jobb ha elfogadod,a világban nincs olyan nagyváros,ahol a nyugit és a békességet megtalálod a belvárosban!Mindenhol van valami zaj,nyüzsgés.Tudod ezért NAGYVÁROS... :D

Sand Lover 2009.08.19. 12:19:13

Kentetsu
Értem én, de látom, hogy te nem.
„nem azt mondom,hogy fogd be a pofád” vö. “a vinnyogás mindennapos” meg “Kicsit unom már,hogy magyarok sírnak - és főleg itt Bp-n”
Akkor most vinnyogok vagy nem? :)

“jobb ha elfogadod,a világban nincs olyan nagyváros,ahol a nyugit és a békességet megtalálod a belvárosban!” – dehogynem. Nem tudom, hány helyen jártál, azokon a helyeken ahol én voltam, ott nem volt ekkora káosz és kilátástalanság, koncepciótlan, ostoba programszervezés. Na de hagyjuk is. Teszem azt, Berlin színvonalát sosem fogjuk elérni.
Nyilván nem a falusi idillt várom el a nagyváros kellős közepén, na de azért az is abszurd, hogy nem lehet ablakot nyitni, még éjszaka sem.

“Én azért is örülni fogok a Lánchídnak-amig neki nem repünek :D - a Várnak,Halászbástyának,Hortobágynak,a nagyszerű boroknak és a gyönyörű tájaknak.Leszarom ki mit mond!” – ki mondta és hol, hogy ne örülj?

KAMA3 2009.08.19. 13:30:32

Épp az imént húzott el szoros kötelékben az irodánk felett 50 méterrel egy AN-26-os és két MiG-29 es. Utánna fél percen belül 3 gripen. Állatjó volt ilyen közelről látni.

Aki pedig siránkozik azon, hogy hangosak, azok nem látták/hallották még ezeket a gépeket teljes tolóerőn dolgozni. Na attól a zajtól a tüdőtök is leszakadna.

Állj ki fél órára a hungáriára, akkor megtudod mi az hogy zaj. Be lehet fejezni a picsogást.

f_miki · http://fmiki.tumblr.com/ 2009.08.19. 16:14:12

én is úgy gondolom, hogy egy kétmilliós 'világváros' belvárosában legyenek különböző programok, futóversenyek, felvonulások, rendezvények. nincs ezzel semmi baj.
a baj az, amikor egy céges pr-rendezvény, nulla kultúrális- és sport-értékkel, tovább nehezíti az amúgy is ostobán szervezett belváros életét, elképesztően hosszú időre! a sziget egy hétig tart, rengeteg kutúrális programmal, a forma 1 három napig, a futóversenyek, critical mass, melegfelvonulás, stb. néhány óráig, különböző üzenetük, céljuk van... a red bull air race tipikusan az a rendezvény, amit csak akkor lehet megrendezni, ha valahová egy komolyabb összeg utalódott - gyakorlati értelme semmi!
ráadásul nagyon veszélyes is, a legkisebb baleset is irtózatos következményekkel járhat a robbanószerekkel telepakolt rakparton és hidakon.

Karlitosz 2009.08.19. 16:22:35

egy nagy 0 ez az air race. bezzeg régen a légi és viziparádé a MNH repülőgéepivel ejtőernyőseivel, hajóival, az szép volt!!!

S@nyci ® 2009.08.19. 16:48:36

Pöcsök!
Legalább van valami élet az eltunyult tanyasi modorotokban, de lehet, hogy planktonnak kellett volna születnetek, és akkor nem láttok, nem hallotok, nem írtok hülyeséget! :)

henyei (törölt) 2009.08.20. 15:59:15

Szarjatok az egészre. Én is fosok rá.

Danis 2009.08.20. 16:46:05

XII. ker. Itt is egész nap megy, elképesztő, h idáig is felhallatszik. A belvárosban durva lehet...

locsocs 2009.08.21. 04:50:14

Nekem az tett be hogy pont éjszakai műszakos voltam 19.-én tehát marhára alukálni szerettem volna 20.-án, de nem igazán jött össze, mert az air race kicsapott az ágyból(újbuda)

Leon 2009.08.21. 08:10:46

Hát már ne haragudjatok, de mi az, hogy az air racenek nincs sport értéke? Tudod te mi az a 7g? igenis van sport értéke és igenis van kulturális értéke is mert inkább ide viszem ki a 2 éves kisgyermekem, mint mondjuk arra a fene nagy kulturális értékkel bíró melegfelvonulásra...

Egyet felejt el itt mindenki, jelen esetben azt, hogy mások vagyunk, mindenkinek más tetszik. Érdekek mindíg is ütközni fognak.

Miért gondolod, hogy csak akkor lehet ilyet rendezni, ha tejelnek érte? Portoban is így van, meg amerikában is, meg Dubaiban is igaz? Igenis versenyeznek ezekért a helyszínekért is, mint a forma 1-ben. Azt se felejtsétek, hogy van egy magyar versenyző is aki nem mellesleg többszörös világbajnok és a társai nagyon tisztelik.

Kár folytatnom, mert akit zavar az úgyse gondolkodik el rajta, csak fikázni fog....

Shitting Bull 2009.08.21. 09:40:54

@Leon: ezzel a "társai nagyon tisztelik" szöveggel csak óvatosan! Én nem ismerem személyesen, de repülőstől hallottam már "cziffra" kifejezéseket Besenyeivel kapcsolatban. (ezzel nem óhajtom minősíteni egyiküket sem, csak jelezném, hogy talán nem mindenki...)

Leon 2009.08.21. 11:11:07

Hát nem a magyarokra gondoltam...

kirby a parancsnok 2009.08.21. 14:04:12

Karlitosz: milyen igazad van, nem volt hangos, látványos volt és a miénk volt! Ja és még amikor motorcsónakversenyek voltak itt, hát fele ekkora hangjuk volt és mégis mennyivel nagyobb élmény... A régi szép idők, na de nam szabad siránkozni, mert még a végén meglincsel a sok keménylegény

orv 2009.08.22. 11:27:04

Kádár alatt ilyen nem volt.
süti beállítások módosítása