Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Már a blog indulásakor azon keseregtem, hogy miért nincs nekünk füves pályánk, nem is olyan rég pedig a hg.hu készített egy átfogó írást a kérdésről. Pedig mint gramercy leveléből kiderül van nekünk ilyen.

A BKV immáron évek óta kézzel-lábbal tiltakozik a villamospályák füvesítése ellen, mindenféle kifogásokat talál.

Legutóbb az eddig nagyvasúti alépítménnyel működő (tehát nem zöld, de nem is kő) budai pályát építették át térkövessé, ami ahogy hg cikkéből is kiderül se az autók számára nem ideális (mert hamar deformálódik) sem pedig karbantartásmentes (mert pl. gyomirtózni kell)


Na, ehhez képest amikor a saját irodájáról van szó*, a BKV-nak úgy látszik mégis sikerül füvesített pályát alkalmaznia:
http://iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=393:egy-oereg-vandorutja&catid=6:sineken&Itemid=9

*nem az övéké - lásd a kommenteket.

Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: budapest villamos sín gyep zöldfelület xiv. ker

A bejegyzés trackback címe:

http://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr11163644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

nemuccaszoc 2009.06.04. 17:31:36

A zöld mozdonyokkal egész tetszetős :)

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.06.04. 17:40:20

Ja!

Ez van az Exponál, szóval ez épült! Mi az irodaház pontos neve?

bezil 2009.06.04. 17:40:22

pedig az emberek közérzetén sokat dobna.
jó persze biztos drága mert folyamatosan gondozni kell de inkább erre költsenek mint színészek hangjaira 2 millát,úgy hogy nem lesz belőle semmi.

OkoskaTo:rp 2009.06.04. 17:41:15

Pedig ha jól gondolom, itt is nagyvasúti alépítmény van.

Különben meg igenis vannak ha nem is gyepesített, de legalább gyomosított sínek a zöldek kedvéért.

Önjáró Talajgyalu 2009.06.04. 17:49:02

Aki kitalalta az uj szinesz hangokat pl. a 4-6-oson azt fobelonem. Iszonyat. Borzalmas. Es ki nem szarja le, hany lepesre van az Oktogontol a pesti brodvej. Bleh.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.06.04. 17:51:12

Nagyvasúti alépítmény az, amikor töltés van.
A zúzottkőágyazat már felépítménynek számít. Ergo az egész, ahogy le lett írva: hülyeség. Maradjunk annyiban, hogy ami itt a képen van, meg amiről a cikkben is beszélnek egy betontálcás városi vasúti pálya.

ibn_battuta 2009.06.04. 18:04:49

Prágában több helyen is van füves villamospálya. Gondolom, több más városban is, csak azokat nem ismerem annyira.
Nálunk simám lehetne pl. az hűvösvölgyi vonalon (ex-56, most 61), vagy a Nagy Lajos Király útján (3, 62).

gergo · http://www.partypeople.hu 2009.06.04. 18:05:34

albertisai uttal parhuzamos valoban

talan ez az a szakasz, ami osszekoti a HEV-t a vasuttal

Doryyka 2009.06.04. 18:11:40

@ibn_battuta: pont erre gondoltam. Bezzeg Praga...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2009.06.04. 18:15:30

"Na, ehhez képest amikor a saját irodájáról van szó..."
Az irodaháznak szerintem semmi köze nincs a BKV-hoz.

@gergo: igen, ez az a szakasz.

civil 2009.06.04. 18:16:48

Nem a BKV területe. Csak áthaladnak rajta. Eladták a telket. Rendes újságíró utánanéz, ugye?

babsz 2009.06.04. 18:27:00

münchenben még a belvárosban is van, és nagyon fainul néz ki.
de hát nekik olyan elektronyos táblájuk is van, hogy mikor jön a következő villamos, meg jegyautomata a villamoson magán..
ja meg nem dobálják szanaszét a szemetet és a megálló plexijén is át lehet látni, mert senem redvás, se összefirkálva nincsen.
hát ez van. pedig csak hatszáz nyamvadék kilométer.

Λατζκα 2009.06.04. 18:45:01

Nem is kellene gondozni. Fűnyíró a villamos alá, meg víztartály spricnikkel 2-3 naponta nagy szárazságban, és már kész is a magától gondozódó fű...

Mostly Harmless 2009.06.04. 18:48:31

a füvesített pályákhoz elsősorban azt kéne megoldani, hogy a villamosokból ne csurogjon az olaj meg a gépzsír.
vagy kifejleszteni valami olajálló fűhibridet.

civil 2009.06.04. 18:48:51

Elektroprofi Kft.

http://www.elektroprofi.hu/webset32.cgi?ElektroProfi2@@HU@@88@@INFOPATH

min 2009.06.04. 19:07:12

Hát menjen a BKV a édesbe...., hogy mindig kifogásokat talál? Miért nem jó a füvesítés??

Malachi 2009.06.04. 19:18:31

Itt a Mester utcában pl. remekül lehetne próbából füvesíteni, nagy vágyam ez nekem. A fasorral tutijól nézne ki! És a villamos is ritkán jár, viszonylag.

Dr Milton 2009.06.04. 19:48:40

Én is pár hete tűnődtem ezen a 'Törökőri' pályán, hogy milyen jól néz ki, meg hogy ki használja. Arra a coclusiora jutottam, hogy valami vasútbuzi építette az irodaházat és passiobol nem szüntette meg a vágányokat, hanem még be is füvesítette. Egy szó, mint száz jó ötlet a füvesítés, meg a villamosok csepegésmentesítése. Bár nem szeretem őket a felsővezeték miatt, de láttam olyan megoldást is hogy alulról kapja az áramot földbe épített érzékelőn keresztül ami csak akkor 'ráz' amikor föléér a villamos. Ha ilyen lenne az összes azt el lehetne fogadni, 1-2 vonal metrová alakításával együtt/pl. 4-6/.

És a HÉV-eket is a föld alá

privateer 2009.06.04. 21:17:29

hehe fűnyíró a villamos alá :) Kedves utasaink, most fűnyírási menet következik, élvezzék a kedves zenét míg a soron következő 500 métert lenyírjuk (fűkasza bekapcsol). :D

NAR 2009.06.04. 21:54:03

A kövezett villamospályán lehet biciklizni, a füvesen nem...

dzsefi 2009.06.04. 21:58:07

az index-blogajánlós cím alapján nekem az jutott eszembe, hogy kiderül, miért van a 47-49-eseken (persze lehet hogy más hasonló villamosokon is) mindig masszív fűszag :) valamilyen tisztítószer lehet?

cso zsi 2009.06.04. 22:25:10

@NAR: Egy normális betonágyason meg a busz is eljárhatna.
"Bezzegországok"-ban ilyen is van.

cso zsi 2009.06.04. 22:27:57

@Dr Milton: Kb. milyen mélyre?
Mert útban vannak a közművek, a kisföldalatti, az aluljárók...

Almaspite 2009.06.04. 22:43:53

A kettes villamos sinét is füvesítették pár éve próbaképp egy öt-tíz méteres szakaszon. (Közvetlenül a Tudományos Akadémia mellett, a Roosewelt térnél, a felső rakparton.)

Akit érdekel, nézze meg, hogy mára mi maradt belőle. Az oldalfalak szétrohadtak, kidőltek, fűnek nyoma sincs, csak az ágyás porzik...

/Ha kell ebbe a cikkbe trackbacknak, készítek róla képet. Hova küldjem?/

vwxyz (törölt) 2009.06.04. 22:53:33

"A kövezett villamospályán lehet biciklizni, a füvesen nem"

Amikor gyalogos sétál a bicikliúton, vagy autó parkol rajta, olyankor egyből jobban emlékeznek a bicajosok a Kreszre.

Zonguldak 2009.06.05. 00:52:50

@NAR: Hogy megsértődnének a kerékpárpsok, ha a villamosok a kerékpárúton mennének. :)

jancsibohóc 2009.06.05. 01:10:12

Nem akarok tolakodó lenni de...
Nem hiszem el, hogy senkinek nem jutott még eszébe...
A nappali csúcsforgalomban hol a jó istenben fog menni a mentő tüzet oltani a tűzoltó pedig tüzet oltani ??? Talán kéne off-road mentűautó mondjuk hummerek... :D de lehet, hogy csak én nem gondolkodom eléggé kornyezettudatosan...

Baron Darth Von Vaderham Béla 2009.06.05. 05:58:43

Most őszintén....
IDE ABSZURDISZTÁNBA?
Komolyan ki akarunk dobni 20 milliárd ftot az ablakon? Ha csakmondjuk a felét lopják el, Ha még túl is élné a fű magában akkor... (mert ugye a BKV-ról beszélünk)
- jönnének a hisztik. (autósok, mentősök mittomén)
- egy éjszaka alatt a "kedves és drágalátos ifjúság" tönkrevágja.
- ha azok nem akkor szétégnek egy molotovkoktélos békés felvonulás alatt.
stb..stb...
Sajnos kint Prágában és egyéb FEJLETT ÉS KULTÚRÁLT városban az emberek képesek megőrizni az értékeket.
Egyébként jó ötlet. :) Csak sajnos nem ebbe az országba való...

borigabi 2009.06.05. 07:52:44

@pafff: Nem kell Münchenig elmenni az elektromos tábla miatt, Krakkóban is ugyanez van - percre pontosan tudod, mikor érkezik a következő.

Kekeckokec 2009.06.05. 09:29:15

Szegeden pont füvesített pálya épül, ráadásul új.
Ha valakit érdekel: www.ujpalyan.hu.
Innen az idézet.
A villamos - a tervek szerint - a Kossuth Lajos sugárúttól a Tesco középső csomópontjáig - a közút szélesítésével - középfekvésben halad. Onnan a körút külső szélén vezet a villamospálya a Csongrádi sugárútig, ahol a kiserdőt megkerülve alakítható ki a hurokforduló. A vonalszakasz végig füvesített vágánnyal épül (az útkeresztezések kivételével).

A füves villamosvágány Európa-szerte általánosan elterjedt, széles körben használják. Népszerűségének oka, hogy a létező legjobb léghang-gátló, zajelnyelő megoldás, ráadásul megköti a port, párologtat, és szép. Az úttest közepén kiemelt szegély védi a sózástól, az út mellett élősövény választja el a járdától. A pálya a tervek szerint automata öntözőrendszerrel épül, ami egyszerű kezelést tesz lehetővé.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.06.05. 09:41:36

Gunther. Nagy butaságra és vakságra utaló jel az írásod. Elmondom neked, hogy:
- évente várost felgyújtók mindenhol vannak.
- A fél város le van zárva egy-egy híd vagy csatorna építése, felújítása miatt év(ekre)! Ahhoz képest mégsincs forradalom. Ezekután van megjegyzésed, hogy hisztiznének mentősök autósok stb?
- A drágalátos fiatalság is sajnos pont a nyugati "kulturált" drágalátos fiatalság mintájára fejlődött ki.
Egyébként én herótot kapok prágától és a csehekre lehet mindent mondani csak azt nem, hogy kulturált népség. Az más dolog, hogy a városvezetéstől el lehetne lesni dolgokat. Pl hajléktalant az ellenőr a legdurvább módon hajítsa le a járműről. És ez ne legyen fent egyből a figyelő blogon olyan címmel, hogy aljas ellenőr.

Amúgy ez a füvesítés nagyon jól néz ki, és én is nagyon örülnék neki, de kb olyan fölösleges, mint a már említett színészhangok(ami szerintem jópofa). Annyi, hogy a színészhangok összességében jóval olcsóbb.
Elképesztően király látvány lenne pl a 4-6os vonalán, de ki nem tiltakozna annyi pénzkidobás ellen?

Valaki mondta, hogy Hűvösvölgy vonalon kéne. Nem kéne oda. Ha füvespálya, akkor csakis belvárosban, vagy legalábbis városi vonalon kéne. Hűvösvölgyben minek, ami amúgyis tök zöld? Látványra 47es vonalon deák, astoria környéke vagy a 4-6 vonal lenne a legjobb.
Pár pont ezek a pályák azok, amit valóban olyannak kell hagyni, hogy a mentő is ráhajtson. Szóval duplán lehetetlen.

Ha hasonló cuccokat csinálnának, akkor én úgy gondolom, hogy nem a BKV feladata lenne. Pl a fővárosnak kéne állnia költséget, mert ez túlmegy a BKV hatáskörén, hogy a gyalogos, túrista stb milyen szépnek látja a pályát kívülről. A Margit-hídra tegyék el a díszkivilágítás díját és költsék ilyen projektre.

NAR 2009.06.06. 13:41:57

@vwxyz: Ha nem foglalnák a gyalogosok és az autósok teljes szélességben a kerékpárutakat, nem merülne fel, hogy a villamossínen kellene kikerülni őket...

vwxyz (törölt) 2009.06.06. 17:03:11

@NAR: Nem foglalják. Van, hogy rajta állnak az autók, és van, hogy rajta sétálnak a gyalogosok, de azért hogy teljes szélességében elfoglalnák, az nem gyakori. Egyébként a Kreszben nincs olyan, hogy ha más szabálytalan, akkor te már bármit megtehetsz.

Amúgy milyen gyakori az olyan villamospálya, amin lehet biciklizni, és olyan bicikliút van mellette, amivre az autósok rá tudnak parkolni?