Budapesten

Máshol


Bárhol

+tipp: Sadia (sadia-mintti), Lesley (8ker). Kösz! 
Az Urbanista elköltözött! Ha nem akarsz lemaradni a friss posztokról, katt ide:

Címkék: szemle

A bejegyzés trackback címe:

https://urbanista.blog.hu/api/trackback/id/tr911056763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.04.09. 22:51:27

Megmarad a Hungária fürdő!? És fel is újítják?!
Álmodom tán?
Ott fogok csápolni a szálloda megnyitóján! :-)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.04.10. 09:09:22

Hát, nem annyira megmarad, mint inkább szállodává alakul. Ráday Mihály szépen végigfotózta az egykori Hungária fürdő lepusztulását, elmorzsolódását. Sajnos már nincs ott nagyon mit megmenteni, 99%-ban elpusztult, ami érték volt.

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.04.10. 10:13:24

@budapestjovoje: Nincs elpusztított érték, csak akkor pusztul egy érték örökre, ha azt nem építik újjá. Ha "épp eszű" önkormányzat lenne, venné a fáradság a "hotel telket" eladná, a fürdőt meg maga csinálná meg a kerületieknek, eredetiben helyreállítva. Így megmarad a káposzta és a kecske is jól lakik...

lcpacific 2009.04.10. 22:21:25

@retekblog: Kicsit furcsallom ezt a hirt, mert az en Bp2100 tervemben duplaszintu fas parkolo es homlokzatkiforditas szerepel, es eddig meg nem tapasztaltam elterest ettol a tervtol.
A Hungaria furdo: a varosi furdok nem a mai, rekreacio-szorakozas-sport celra lettek epitve, hanem tisztalkodasra, mert a lakasok nagy reszeben nem volt furdoszoba. Egy ilyen furdoszoba szolgaltatas volt a Hungaria furdo is, oda jartak az emberek a heti (vagy havi) tisztalkodasra. Mara a lakasok nagy resze furdoszobas lett, ezert ez a szolgaltatas kihalt. Igy uj kozfurdok epitese biztos bukas, a meglevok kihasznaltsaga is nagyon alacsony.
Szallodakat inkabb a Bp-Stripre tesszuk, tucatnyi jo epulet van hoteleknek, pl. Tulipanos Lada muzeum (volt Neprajz) Foldmuv-PM-BM-IM miniszterium, MTA szekhaz, TV palota, Liszt Zenemuveszti, Vajdahunyad, es a Szechenyi furdo mogott resz egy nagy hotel-thermal Spa-ra.
Bp-Stripnek hivjuk a fo turista reszeket, igy a Var, Vizivaros, Kis-Belvar, Andrassy-Varosliget. A Bp-Strip egy nagyon jo marketing nev, Las Vegasbol atveve.
Ez a Erzsebetvarosi resz ott Strip-2 zona, igy hivjuk a Strip-hez kozeli reszeket, itt is hasonlo a policy mint a Strip-en, csak nem akkora intenzitasu. Pl. itt is replica-kat epitunk modern epuletek helyett, de itt sok kivetel lehet.
Sok jo blokk-rehab lehetoseg van, azon a reszen pl a Kertesz utcaban. A reszrol ugy tunik a Fotaxi mar kivonult, de ott van meg egy nagy operacio, a BKV. Nem idealis helyen van, fokozza a stadion hatast.
A legerosebb folyamatsor:
BKV kozpont atalakul nagypolgari lakasokka. Az operacio kivonul az Ors vezer terre, a Feher uti epulet helyere epitett uj irodahazba. A Feher uti jarmujavito, kimegy Dunakeszire, a Bombardier helyere, ahol a Vacig kijaro M3-as uj remize is van, es a BKV uj jarmujavitoja. A 3-400 eft/m2 belvarosi lakaseladasok fedezik az akcio nagy reszet. A Bombardier vasut operacio lemegy idealis esetben miskolci MAV Jarmujavito helyere, az pedig bemergel a debreceni MAV jarmujavitoba. Jo kis atrendezodes megy vegbe a hatekonyabb operacio erdekeben.

Sadia · http://sadia-mintti.blog.hu/ 2009.04.11. 10:49:55

@lcpacific: Hu, látom angol a billentyűzet. Na szóval, véleményem szerint a Hungária Fürdő, mint fürdő komplexum (persze mérsékelt árakért) képes lenne vonzani kerületi lakosokat, és a szálloda, meg venne "előre jegyeket" így valahogy még gazdaságos is lenne. Lényeg az, hogy a fürdőt véleményem szerint érdemes eredeti pompájában helyreállítani.
M2 remíz, hát ha okos városvezetőkkel lennénk ellátva, akkor az M4+M2+HÉVCsö/G egy vasúti föld alatti folyosót képezne, összekötve a Keletit, a Kelenfölddel, és azt kivezetve Gödöllőre. M2 ugye ezek után Örs-Kelenföld között jár (Déli pályaudvar érintve), de mivel meg van a kapcsolata Csömörrel és Gödöllővel, így a a városhatár közelében is elfér a remíz. Az Örs ezáltal felszabadul hisz a negyedik sarka is beépíthetővé válik, a HÉV pályaszakasz meg megszűnik, így annak területe is hasznosulhat. Itt is érdemes koncepciókban gondolkodni, hisz több fontos tényező határozza meg a könyéket, pl. a buszpályaudvar, a lóversenypálya, Expo. Így a Buszpályaudvart lehet a mélybe süllyeszteni a negyedik sarkon (mind a kettőt) a villamos középre helyezni a Rákóczi úti villamost a Kerepesin kivezetni az Örsre (és vagy tovább), és Fehér utat pedig modernizálni, hisz egy újabb vasúti föld alá helyezéssel a Fehér út képes beletorkolni a Jászberényi útba. De itt fontos, hogy ésszerű legyen (és e pénz gondolkodású) az önkormányzat hisz a zöld terület aranyat ér, így kötelező parkokat ki kell jelöli, és csak ezután jöhet a Fehér út modernizálása (akár mini felhőkarcolóval is!)

Asszem ennyi ;)

lcpacific 2009.04.12. 02:17:45

@Sadia: Ha lenne Leghulyebb otletek Bp kozlekedesre blogom, akkor a pu-kat osszekoto vasuti alagut kapna az Oskart. Mert a videkrol Bp-re jovo utasok nagyon kis resze megy tovabb, 90-99%-kuk Bp-re jon. Tehat pl egy Miskolc-Bp jaratrol jo ha egy ember akar tovabb menni Gyorbe.Ezert epits egy alagutat, hogy ne kelljen atszallnia. A rohej, ezen felul, hogy a Miskolci vonat a Keletibe jon be, es a Gyori onnan indul, mert a legtobb vonat a Keleti erkezik es onnan indul. A MAV is elismeri hogy Bp-nek boven eleg lenne egy pu.
De a pelda jo, kozlekedesmernokoknek kellene bemagolni, hogy mennyire bonyolult a kozlekedes, el lehet kolteni a GDP 10%-t totalis hulyesegre, ugy hogy eszre sem veszik.
Ezt mar leirtam egy parszor, a mai posting lenyege, elmeleti pelda tananyag a BME-nek.
Hogyan oldana meg, ha Miskolc+Debrecen vonalon napi 100 ezer ember jon be Bp-re es ebbol 70 ezer ember tovabb akar menni, Szeged, Pecs, Sopron es Gyor iranyaba.
Vasuti alagut varos alatt: koltseg 5% de inkabb 10%-a a GDP-nek.
A megoldas: Egy palyaudvar!
Espedig ahol a korvasut keresztezi az Ulloi utat az Ecseri uti megallonal. Pu-nak kell metro megallo. Oda tennenk egy atmeno pu-t, mert ott minden jaratot at lehet kuldeni, olyan a vasuti topologia. Jon a vonat Miskolcrol, all 3-4 percig, majd megy tovabb Gyorbe, Fehervarra, Pecsre. Nem kellene forgatgatni a hosszu hernyokat, 20-30 perccel rovidulnenek az utazasi idok.
Egy 5 peronos pu boven eleg lenne, az osszes tobbi pu bezarhatna.
NA ez akkor lenne ha csak tomegkozlekedes lenne csak, auto semmi.
Ma mar kell a vasuti palya az autopalyaknak, ezert csinalunk Vasut Nullat, amit mar leirtam az Index forumon. Bar a varosi epiteszet legnagyobb formalo tenyezoje a kozlekedes, azert jobb kulonvenni a blogokat, ez epitesz blog nem kozlekedeses.
A Hungari Furdo tervedet sajnos nem tudom belevenni a BP2100, Unokaink is Latni Fogjak tervpalyazatomba, mert oda csak azok kerulnek amelyek Unokaink, 2100 AD-ben is latni fognak, azon a teruleten meg nem tud megelni egy mar doglott szolgaltatas 90 evet.
De nem akarlak elbatortalanitani, csak postingolj tovabb, hatha sikerul bekerulnod egy jo otlettel a Bp 2100-ba. .
süti beállítások módosítása